Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt, dit moest ik weten!

Echter, ik had de vraag ook aan Tesla gesteld, en kreeg als antwoord:
"Het vermogen voor het vermogen voor het verzekeren van de Performance editie mag uw verzekeraar 150 KW ingeven."
(komt van Inside Sales Advisor, EMEA Sales uit Amsterdam).

Dat is toch raar? Waarom zou je een lagere kW moeten doorgeven? Dit stemt toch niet overeen met de realiteit?

Bij mijn Model S staat bij de RDW 79 kW "nominaal continue maximum vermogen". Als ik dit vertaal naar normaal nederlands dan kom ik uit op iets als "maximale vermogen dat het voertuig continue kan leveren". Ik denk dat 80kW ook wel klopt. Veel harder en het BMS gaat het vermogen beperken omdat de accu te warm wordt. Bij de Model 3 schijnt de koeling beter te zijn, dus die kan wellicht 150 kW continue leveren.

Kortom, ik denk dat er gesproken wordt over 2 verschillende waarden. Het piekvermogen ligt misschien ergens rond 400 kW, maar dat kan de auto maar heel kort leveren.
 
Nou nou. Werd nog even best spannend. ABN-AMRO wilde uitbetaling doen voor het restant bedrag (Financial Lease constructie) . Blijkt de factuur niet de juiste tenaamstelling. Tesla: passen we voor het eind van de dag aan. Ik erachteraan gebeld. Zelfde belofte. 1700 uur. Factuur niet aangepast :(
Ik krijg 1900 uur 2 mails van mijn bankman (topppert). Hij heeft binnen Tesla kennelijk wat andere contacten. Uiteindelijk goed gekomen maar niet zonder escalatie binnen Tesla. Ik moet mijzelf even in de arm knijpen hoor. Te veel verhalen dat het op het einde nog mis ging.
 
kleine update hier, ik mag de 29e langskomen :). kan niet wachten.... (goedkoopste uitvoering, zwart).
In alles wat je daar zegt kan ik "ik ook" zeggen. :)

Ik hoop maar niet dat ze ons last minute afzeggen omdat de betaling dan toch al binnen is. Wanneer ga jij betalen of heb je dat al gedaan? Ik twijfel namelijk tussen z.s.m. of pas ter plekke via mobiel bankieren en dan een bewijs laten zien.
 
  • Like
Reactions: Rla
In alles wat je daar zegt kan ik "ik ook" zeggen. :)

Ik hoop maar niet dat ze ons last minute afzeggen omdat de betaling dan toch al binnen is. Wanneer ga jij betalen of heb je dat al gedaan? Ik twijfel namelijk tussen z.s.m. of pas ter plekke via mobiel bankieren en dan een bewijs laten zien.

Je krijgt je kenteken pas na betaling als het goed is, en dan moet je nog verzekering regelen ;)
 
In alles wat je daar zegt kan ik "ik ook" zeggen. :)

Ik hoop maar niet dat ze ons last minute afzeggen omdat de betaling dan toch al binnen is. Wanneer ga jij betalen of heb je dat al gedaan? Ik twijfel namelijk tussen z.s.m. of pas ter plekke via mobiel bankieren en dan een bewijs laten zien.
De betaling gaat via ARVAL lease, ik zal daar deze week nog over opbellen kijken of echt alles in orde is,

Waar zien jullie of er al een kenteken is toegewezen?
 
Ik haalde net tussen Antwerpen en Breda 3 volle vrachtwagens Model3's in ;-)
Gingen bij Breda A58 richting Tilburg op... De bevoorrading is in volle gang!
 

Attachments

  • A207B26E-34CC-415A-8F59-23416F89FDBE.jpeg
    A207B26E-34CC-415A-8F59-23416F89FDBE.jpeg
    225.7 KB · Views: 51
Last edited:
  • Like
Reactions: Johan4444