Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een puinhoop daar nu... ik heb via mobility service een reservering (lease) staan, anderhalf jaar geleden doorgegeven bij hen. Zij zijn bestellers van het eerste uur (2016). Tesla kan nog steeds niet vertellen wat mijn reserveringsnummer is en de reserveringsnummers die ik van de leasemaatschapij heb gekregen staan op een andere naam. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik kan ook geen tel. verbinding meer maken, vanwege de drukte. Het wringt toch wel heel erg dat personen die na mij besteld hebben de auto al uitgeleverd hebben gekregen.
 
Ook maar een account gemaakt als fervente lezer inmiddels.

Ik heb mijne LR zwart via Alphabet besteld op 17-3 en wordt as do 28-3 bezorgt. Vind het wel even spannend of er een laadkabel bijzit, want heb niet heel veel vertrouwen in de snelheid van de nalevering door Tesla. Ik wil namelijk ook dakdragers, maar geloof dat die ook nog niet fatsoenlijk van de band afrollen.

Al met al gaat alles wel heel soepel en snel. Dus ik kijk al uit na do.
 
  • Like
Reactions: Cely
net gebeld, kenteken en meldcode doorgekregen. afspraak herbevestigd en zou allemaal goed moeten gaan :). Ze hebben een onwijze backorder staan voor mennekes kabels maar hij kon nog niet zeggen wanneer die er zijn. in amsterdam zuid-oost zijn ze ook op werd gezegd.

Ik mag hem donderdag ophalen maar heb nog steeds geen kenteken. Dus lastig voor lease en verzekering.
Ik probeer ze al heel de dag te bereiken maar er wordt me heel de dag verteld dat ik op een ander tijdstip moet terugbellen omdat het te druk is.. Die had ik niet gehoord. Er wordt dan ook meteen opgehangen. Erg irritant zo 3 dagen voor levering.
Hoeveel dagen voor levering kregen jullie je kenteken?
 
Nadat ik mijn M3 had geannuleerd(besteld begin januari) en opnieuw een M3P had besteld op 27/2 gaf de configurator nog aan dat de levering in maart zou volgen. Ook door Tesla medewerkers toegezegd.
Ik zie dat nu voorlopig de laatste boot in Zeebrugge aan het lossen is en begin mij nu zo langzamerhand bewust te worden van het feit dat de levering 2 maanden later gaat worden. Dit zonder overleg of kennisgeving. Bij mij staat alles stil in mijn account, alleen een duits zinnetje over inlevering van eventueel een eigen auto is nieuw.
Inmiddels een rubberen trunk/frunk mat , een TWC(moest snel) groen lichtend op mijn terrein en een aangepaste stoppenkast inclusief een fancy maxem regelunit rijker, ben ik in blijde verwachting van mijn eerste EV.
Door dit forum(wat ik overigens een heel fijn forum vind) ben ik toch wat ongeruster geworden. Met de dagen die ik wacht groeit de twijfel: kwaliteit, service, bereikbaarheid, betrouwbaarheid/wispelturigheid(plots heeft de productie voor Amerika alle prioriteit)van Tesla: het lijkt er steeds een beetje enthousiasme vanaf te poetsen.
Ik stoor mij vreselijk aan de EV haters en de negatieve beeldvorming rondom Tesla door sommige lieden/kranten.
Ik merk echter wel dat mijn wil om een elektrische auto te rijden die zowel functioneel als cool is, mijn geduld aardig op de proef begint te stellen. Ik kan mij voorstellen wat de echte "early adopters" hebben moeten doorstaan nog veel intenser geweest moet zijn dan mijn wachten in onduidelijkheid.
Daar zit ik dan met mijn paal en rubberen matjes, af te wachten en te hopen om als een blij-ei per ommegaande bijna 70 duizend euro over te maken aan een auto met krassen, loszittende onderdelen en vergeten accessoires. Dit allemaal omdat ik wel geloof in de energietransitie en geen klimaatgekkie ben.
Thuis vinden ze mij al wel een gekkie, met mijn teslaforum, teslatestjes en het goedpraten van alle commotie:)
 
Last edited:
net gebeld, kenteken en meldcode doorgekregen. afspraak herbevestigd en zou allemaal goed moeten gaan :). Ze hebben een onwijze backorder staan voor mennekes kabels maar hij kon nog niet zeggen wanneer die er zijn. in amsterdam zuid-oost zijn ze ook op werd gezegd.
Vraag me af welk nummer je dan belt, want ik kom (op beide nummers die ik heb) niet verder dan het voice respons system en die gooit me er weer uit.
 
Ook maar een account gemaakt als fervente lezer inmiddels.

Ik heb mijne LR zwart via Alphabet besteld op 17-3 en wordt as do 28-3 bezorgt. Vind het wel even spannend of er een laadkabel bijzit, want heb niet heel veel vertrouwen in de snelheid van de nalevering door Tesla. Ik wil namelijk ook dakdragers, maar geloof dat die ook nog niet fatsoenlijk van de band afrollen.

Al met al gaat alles wel heel soepel en snel. Dus ik kijk al uit na do.

Hier moest ik onbewust hard om lachen.... Op 17-3 bestellen, 11 dagen later geleverd krijgen en dan twijfelen over de snelheid van (na)levering.
Ik ben blij als ik de Tesla krijg en dan zal het mij worst wezen of die kabel erbij zit. :)
 
Hier moest ik onbewust hard om lachen.... Op 17-3 bestellen, 11 dagen later geleverd krijgen en dan twijfelen over de snelheid van (na)levering.
Ik ben blij als ik de Tesla krijg en dan zal het mij worst wezen of die kabel erbij zit. :)

Haha, snap je punt, maar heb die kabel toch echt nodig voor de allego laadpaal in mijn straat of op kantoor. Ik ben me bewust dat het ook kan bij de fastned en tesla, maar zou fijn zijn van niet.
 
Nadat ik mijn M3 had geannuleerd(besteld begin januari) en opnieuw een M3P had besteld op 27/2 gaf de configurator nog aan dat de levering in maart zou volgen. Ook door Tesla medewerkers toegezegd.
Ik zie dat nu voorlopig de laatste boot in Zeebrugge aan het lossen is en begin mij nu zo langzamerhand bewust te worden van het feit dat de levering 2 maanden later gaat worden. Dit zonder overleg of kennisgeving. Bij mij staat alles stil in mijn account, alleen een duits zinnetje over inlevering van eventueel een eigen auto is nieuw.
Inmiddels een rubberen trunk/frunk mat , een TWC(moest snel) groen lichtend op mijn terrein en een aangepaste stoppenkast inclusief een fancy maxem regelunit rijker, ben ik in blijde verwachting van mijn eerste EV.
Door dit forum(wat ik overigens een heel fijn forum vind) ben ik toch wat ongeruster geworden. Met de dagen die ik wacht groeit de twijfel: kwaliteit, service, bereikbaarheid, betrouwbaarheid/wispelturigheid(plots heeft de productie voor Amerika alle prioriteit)van Tesla: het lijkt er steeds een beetje enthousiasme vanaf te poetsen.
Ik stoor mij vreselijk aan de EV haters en de negatieve beeldvorming rondom Tesla door sommige lieden/kranten.
Ik merk echter wel dat mijn wil om een elektrische auto te rijden die zowel functioneel als cool is mijn geduld aardig op de proef begint te stellen. Ik kan mij voorstellen wat de echte "early adopters" hebben moeten doorstaan nog veel intenser geweest moet zijn dan mijn wachten in onduidelijkheid.
Daar zit ik dan met mijn paal en rubberen matjes, af te wachten en te hopen om als een blij-ei per ommegaande bijna 70 duizend euro over te maken aan een auto met krassen, loszittende onderdelen en vergeten accessoires. Dit allemaal omdat ik wel geloof in de energietransitie en geen klimaatgekkie ben.
Thuis vinden ze mij al wel een gekkie, met mijn teslaforum, teslatestjes en het goedpraten van alle commotie:)

Heel herkenbaar! Inmiddels in huis: laadpaal, opbergbakje middenconsul, ventieldopjes Tesla, matten en de conversiekit voor de aero wielen zullen ook deze week binnen komen. De Tesla? Dat mag Joost NIET weten..... :eek:

Nu is de hamvraag: wie is eerder, de Tesla of de netwerkbeheerder?

Woensdag komt al wel de KIA. Dan kan ik die alvast aan de paal hangen.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Ook in Groningen is zwart blijkbaar favoriet! Deze kwam net aanrijden toen ik mijn auto weer op kwam halen
meeeeeeerm3.jpg
 
Iemand ervaring met het thuis laten af leveren? Ik twijfel nog heel sterk. Ik ben net gebeld door Telsa. Ze gaven aan dat iemand persoonlijk de auto vanuit Tilburg komt bezorgen as zaterdag, indien ik hiermee akkoord ga uiteraard. Ik zei nog tegen medewerkster of het niet mogelijk was gewoon bij Tesla Den Haag Store af te laten leveren, zodat ik hem daar op een ander tijdstip kan ophalen. Maar dat kon niet. Ze noemen het Direct Delivery service.
 
Iemand ervaring met het thuis laten af leveren? Ik twijfel nog heel sterk. Ik ben net gebeld door Telsa. Ze gaven aan dat iemand persoonlijk de auto vanuit Tilburg komt bezorgen as zaterdag, indien ik hiermee akkoord ga uiteraard. Ik zei nog tegen medewerkster of het niet mogelijk was gewoon bij Tesla Den Haag Store af te laten leveren, zodat ik hem daar op een ander tijdstip kan ophalen. Maar dat kon niet. Ze noemen het Direct Delivery service.
En als je dat nu niet wil?