Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Even een kort verslag van mijn aflevering van afgelopen vrijdag 22-03;

16.00 uur afspraak, prettige en vriendelijke ontvangst in Tilburg
16.15 uur; medewerker komt me vertellen dat het erg vervelend is dat we al zo lang aan het wachten zijn. Ze wachten nog op een soort code van de leasemaatschappij. Dit verzoek zou 2 dagen eerder al gedaan zijn maar nog niet beantwoord zijn door de leasemaatschappij. Er begon een getouwtrek tussen Tesla en mijn leasemaatschappij...
17.15 uur; na de nodige telefoontjes is alles toch nog goedgekomen. We zijn inmiddels we een uur en een kwartier verder en mijn vrouw en 2 kids waren er wel een beetje klaar mee...

Aflevering; meteen viel mijn oog op een kras op de linker voorportier. En geen kleintje helaas. 60 cl horizontaal over de deur. En met je nagel kon je de kras goed voelen. Na enige verdere inspectie zal er ook boven het voorwiel en op de voorbumper een forse kras. De aflever knaap maakte er foto's van en gaf aan dat dit gespoten moest worden. Ik kreeg het idee dat hij er mee wilde wegkomen door het zelf niet aan te geven...dat was nog het ergste van alles. Ik ga er maar vanuit dat ik hier nog iets van hoor...verder ontbrak ook bij mij de laadkabel.
Verdere puntjes van aandacht; de linker achterportier sluit niet helemaal mooi aan en de laadklep sluit niet helemaal goed. Verder zat er op de rand van de Frunk een stuk sticker. Met was wasbenzine is dit wel te verwijderen maar zo lever je een auto toch niet af?
Allemaal niet het einde van de wereld natuurlijk, maar ik had iets meer verwacht van een auto van 65k.

Eindelijk mogen we gaan rijden. De irritatie was meteen weg. Dat zegt ook wel wat. Met een grote glimlach naar huis gereden. De accu was niet vol. Ik kon 246 km rijden.

Enige puntjes wat ik dit weekend ben tegen gekomen is dat de achteruitrij camera soms op zwart staat. Dit heb ik nu een keer of 4 meegemaakt. Verder krijg ik de range niet boven de 496 km als ik de batterij vol laat lopen.

Nu nog de Tesla app werkend krijgen...die zou de leasemaatschappij aan moeten zetten, aldus Tesla.

Ik hoop dat het bij de mensen die hem nog moeten ontvangen wat soepeler gaat en dat je een auto krijgt in een smetteloze staat.
Een Tesla in smetteloze staat afgeleverd krijgen? Ha, ha, ha. Dan is juist de jus van de voorirritatie eraf. Zonde toch?
 
Ik heb al een paar weken een kenteken en daar ook verzekering mee aangevraagd, maar bij mij ontbreekt de tenaanstelling blijkbaar ook nog.
Ik krijg net een email van mijn verzekering dat die gecancelled is ivm ontbrekende tenaamstelling. Bellen met Tesla heeft vandaag geen zin zo lijkt het, verbinding wordt verbroken na het kiezen van twee opties in het menu ivm grote drukte.
oh jee, is een ontbrekende tenaamstelling ook een reden om een verzekering te cancellen? Ik hoop het niet. Ik heb afgelopen donderdag een verzekering bij CB af kunnen sluiten en belde vandaag om een nieuwe ingangsdatum (27ste) te krijgen; echter nieuwe systemen, nieuwe (slechtere) voorwaarden.
 
Ik was net in gesprek, krijg ik een wisselgesprek van "Tesla Delivery".

"OHMIJNGODZEGAANMNAFSPRAAK CANCELLEN" schoot door m’n hoofd. Ik wierp mijn handen in de lucht, begon hysterisch door de kamer heen en weer te rennen, liet mijn telefoon daarbij aan gruzelementen vallen, kon terug rennen, hoorde door de scherven nog net een jongen "Hallo? Meneer Odie?? Met Tesla Delivery Tilburg" roepen en nadat ik mezelf tot bedaren had gedwongen stond ik hem met bibberende stem te woord.

"Ja ik wilde even kijken of de afspraak die wij voor morgen hebben staan nog door kan gaan voor u, just checking...."

Ik lig nu aan het infuus om bij te komen van deze verschrikkelijke ervaring, hopelijk ben ik morgen weer wat op de been om naar Tilburg af te reizen. En ohja, de Type2 kabels zijn inderdaad opperdepop. Gelukkig heb ik een TWC thuis, maar voor op kantoor klauw ik de oude 1 fasekabel van m'n huidige GTE maar. De nieuwe berijder kan gewoon lekker op de plof, lekker puh...
Ik hoop voor je dat het ziekenhuis in Tilburg (als dat er al is in Tilburg) goed is, ha,ha,ha,ha.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Odie
Nadat ik mijn M3 had geannuleerd(besteld begin januari) en opnieuw een M3P had besteld op 27/2 gaf de configurator nog aan dat de levering in maart zou volgen. Ook door Tesla medewerkers toegezegd.
Ik zie dat nu voorlopig de laatste boot in Zeebrugge aan het lossen is en begin mij nu zo langzamerhand bewust te worden van het feit dat de levering 2 maanden later gaat worden. Dit zonder overleg of kennisgeving. Bij mij staat alles stil in mijn account, alleen een duits zinnetje over inlevering van eventueel een eigen auto is nieuw.
Inmiddels een rubberen trunk/frunk mat , een TWC(moest snel) groen lichtend op mijn terrein en een aangepaste stoppenkast inclusief een fancy maxem regelunit rijker, ben ik in blijde verwachting van mijn eerste EV.
Door dit forum(wat ik overigens een heel fijn forum vind) ben ik toch wat ongeruster geworden. Met de dagen die ik wacht groeit de twijfel: kwaliteit, service, bereikbaarheid, betrouwbaarheid/wispelturigheid(plots heeft de productie voor Amerika alle prioriteit)van Tesla: het lijkt er steeds een beetje enthousiasme vanaf te poetsen.
Ik stoor mij vreselijk aan de EV haters en de negatieve beeldvorming rondom Tesla door sommige lieden/kranten.
Ik merk echter wel dat mijn wil om een elektrische auto te rijden die zowel functioneel als cool is, mijn geduld aardig op de proef begint te stellen. Ik kan mij voorstellen wat de echte "early adopters" hebben moeten doorstaan nog veel intenser geweest moet zijn dan mijn wachten in onduidelijkheid.
Daar zit ik dan met mijn paal en rubberen matjes, af te wachten en te hopen om als een blij-ei per ommegaande bijna 70 duizend euro over te maken aan een auto met krassen, loszittende onderdelen en vergeten accessoires. Dit allemaal omdat ik wel geloof in de energietransitie en geen klimaatgekkie ben.
Thuis vinden ze mij al wel een gekkie, met mijn teslaforum, teslatestjes en het goedpraten van alle commotie:)
Mijn vrouw wilt al helemaal niets meer horen; die is al weken geleden afgehaakt en wordt met de dag kwaaier als ik achter de computer zit. Zegt ze ben je weer bezig met die Tesla....
 
Serieus, hoe is dit uit te leggen? Doelbewust zonder een spoiler leveren? Ik kan mij niet voorstellen dat QC zoiets kan missen.
de verklaring van de man van de afleveringen "als hij niet in de koffer ligt bij aanlevering hier, dan wordt deze niet geinstalleerd"
mijn wagen had 135km range toen ik wegreed. meteen naar de supercharger gereden, daar eerst aan een supercharger gestaan die eerst werkte en dan na 20min uitviel en ik kreeg de melding "laadpoort heeft onderhoud nodig". verzet naar deze ernaast en die deed het wel goed....
hier nog enkele fotos van mijn klink rechtsachteraan die 2 a 3mm teveel naar binnen ligt. weet niet of dit eenvoudig kan opgelost worden
IMG_0586.jpg IMG_0583.jpg
en heb reeds een center console wrap geplaatst, een tempered glass screenprotector, een aluminium dead pedal cover, en de tesla puddle lights.
IMG_0575.jpg IMG_0585.jpg IMG_0582.jpg

wat me momenteel het meeste irriteert is het piepend geluid als ik aan het stuur draai. precies of dit dient gesmeerd te worden.
Ook heb ik een afspraak voor plaatsing van PPF en keramische coating, maar dit kan pas als de lakproblemen opgelost werden.
 

Attachments

  • IMG_0582.jpg
    IMG_0582.jpg
    331.6 KB · Views: 52
  • Like
Reactions: Joost1983
oh jee, is een ontbrekende tenaamstelling ook een reden om een verzekering te cancellen? Ik hoop het niet. Ik heb afgelopen donderdag een verzekering bij CB af kunnen sluiten en belde vandaag om een nieuwe ingangsdatum (27ste) te krijgen; echter nieuwe systemen, nieuwe (slechtere) voorwaarden.
Dit was bij mij het geval bij Allsecur. Maar wel pas na twee weken, dus als je deze week je auto op kan halen zal het wel meevallen.
 
Ook heb ik een afspraak voor plaatsing van PPF en keramische coating, maar dit kan pas als de lakproblemen opgelost werden.
Waarom ga je eerst door heel veel irritatie (waarschijnlijk lang wachten en veel bellen) om Tesla de lakproblemen op te laten lossen, als je hem daarna van een coating laat voorzien. Het eerste wat die detailler doet is de hele auto polijsten. Waarschijnlijk veel beter dan Tesla het doet. Geldt natuurlijk niet als de lakproblemen zo groot zijn dat er gespoten moet worden.
 
Beste forum leden. Vorige week een M3 AWD besteld. Tot mijn verbazing kreeg ik zonet een mail dat de auto a.s. zaterdag 30-03 (!) kan worden opgehaald. Ik word werkelijk overvallen. Had de auto pas laat in april verwacht. Nog niets geregeld kwa financieringen en mijn huidige auto wil ik via andere kanalen verkopen omdat inruil tegen valt. Ik ga ze morgen bellen en vragen of de levering met minimaal een maand kan worden uitgesteld. IK vraag me af wat jullie ervaringen zijn over het uitstellen van een levering en wat mijn rechten zijn. Graag jullie advies.
 
Ik ben bang dat je dan een probleem hebt. Je bent de koopverplichting al aangegaan, en dus de betalingsverplichting. Dat zij toevallig sneller kunnen leveren dan jij had verwacht is iets waar je weinig rechten in hebt, er is geen consumentenrecht voor onverwacht *snel* leveren. En gezien Tesla een enorme push aan het doen is, omwille van Amerikaanse fiscale redenen, om nog voor 1 april zo veel mogelijk auto's fysiek uit te leveren, gaan zij er op dit moment ook niet enorm welwillend in zijn. Ik zou morgen heel snel dingen gaan regelen als ik jou was.
 
Ik ben bang dat je dan een probleem hebt. Je bent de koopverplichting al aangegaan, en dus de betalingsverplichting. Dat zij toevallig sneller kunnen leveren dan jij had verwacht is iets waar je weinig rechten in hebt, er is geen consumentenrecht voor onverwacht *snel* leveren. En gezien Tesla een enorme push aan het doen is, omwille van Amerikaanse fiscale redenen, om nog voor 1 april zo veel mogelijk auto's fysiek uit te leveren, gaan zij er op dit moment ook niet enorm welwillend in zijn. Ik zou morgen heel snel dingen gaan regelen als ik jou was.
 
OK.... Eindelijk was het vanavond zo ver
Mocht mijn zwart/zwart19"M3 ophalen in Tilburg wow, heel de dag hyper en bang een telefoontje te krijgen dat het niet zou doorgaan, maar het ging door!
Wel had er een hork in gereden en was mijn mat en instap zo vuil alsof er iemand zo vanuit de stal in mijn auto was gestapt
Linker achterportieren hangt niet goed
Deuk in achterportieren deuk in raamstijl
Krasjes geen laad kabel.
Ze beloofde mij een mail te sturen met de bevindingen maar die tot nu toe niet gekregen.
Ik ga er maar van uit dat ze het gaan oplossen.
Eenmaal in de auto... WOW
HEEEERLIJK
wel eerst langs Oosterhout om te laden anders was ik nooit thuis gekomen.
Ik ben blij maar zie er tegenop dat de deukjes eruit gehaald moeten worden en ik dus zonder moet.
Ook hoe lang dit moet gaan duren, we zullen zien.
Tijdens het wachten zat er een stel die hun auto vorige week woensdag hadden besteld..
Maar goed, daar is alles al over gezegd.
 
Dan ben ik klaar met ze...
Alle recht op je mening natuurlijk maar je doet het nu overkomen alsof je het een bedrijf kwalijk neemt als ze hun centjes willen krijgen voor dat ze een overeengekomen koopovereenkomst naar behoren uitvoeren.

De optie van annuleren ligt er natuurlijk gewoon, dan verkopen zij aan een ander en kun jij volgende maand een nieuwe bestellen die in mei wordt geleverd. Zij hun Q1 alsnog netjes afgerond, jij de tijd om je zaakjes netjes te regelen.
 
de verklaring van de man van de afleveringen "als hij niet in de koffer ligt bij aanlevering hier, dan wordt deze niet geinstalleerd"
mijn wagen had 135km range toen ik wegreed. meteen naar de supercharger gereden, daar eerst aan een supercharger gestaan die eerst werkte en dan na 20min uitviel en ik kreeg de melding "laadpoort heeft onderhoud nodig". verzet naar deze ernaast en die deed het wel goed....
hier nog enkele fotos van mijn klink rechtsachteraan die 2 a 3mm teveel naar binnen ligt. weet niet of dit eenvoudig kan opgelost worden
View attachment 390224 View attachment 390225
en heb reeds een center console wrap geplaatst, een tempered glass screenprotector, een aluminium dead pedal cover, en de tesla puddle lights.
View attachment 390228 View attachment 390229 View attachment 390231

wat me momenteel het meeste irriteert is het piepend geluid als ik aan het stuur draai. precies of dit dient gesmeerd te worden.
Ook heb ik een afspraak voor plaatsing van PPF en keramische coating, maar dit kan pas als de lakproblemen opgelost werden.
Mooie wrap op de console, zelf gedaan? Waar heb je hem vandaan?