Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo - ook hier - LeasePlan auto - gaat het gebeuren. Mijn vrouw is gisteren ochtend door Tesla gebeld voor aflevering op vrijdag - op elke gewenste locatie. Maar Tesla gaf meteen ook aan dat de auto nog in Zeebrugge staat en men dan donderdagavond belt als het feest niet doorgaat.
Maar ja, haar huidige auto loopt pas 8 april af - en Tesla gaf aan dat de nu toegewezen auto dan naar iemand anders gaat - zonder garanties of er over twee weken een gelijke auto beschikbaar komt.
Snel LeasePlan gebeld - akkoord met eerdere levering - wel met verzoek (als het mogelijk is) om auto op LeasePlan vestiging te laten afleveren - zodat ze ook staat van auto kunnen bekijken. Of zouden ze gewoon nieuwsgierig zijn?
Enfin, vrijdag lukt agenda technisch niet - dus aflevering gepland voor zaterdag - moet nog bevestiging krijgen of LeasePlan dan open is - dan levering bij hen (makkelijk - kan ze meteen haar oude auto achterlaten), anders lekker thuis.
P.S. LeasePlan zit in Veghel - bijna om de hoek.
 
Niet met de prijzen van voor 1 maart. Ook niet met de prijzen van na 18 maart. Maar wel met de prijzen van daar tussen in:

55.600 voor de auto
1.600 voor de verf
1.600 voor 19"
=========
58.800 voor auto + verf + 19"

(of 57.200 voor de auto + verf)

grappig dat het bedrag exaxt uitkomt op de oude kale prijs :). Odie ging zelf ook uit van 62k, blijkbaar is de bestelling pas geplaatst na prijsverlaging dan. Anyways..
 
  • Like
Reactions: Odie
Het is een groot mysterie. Twee maal een email ontvangen om adres door te geven voor aflevering thuis. Gisternacht een email ontvangen dat ik hem toch in Tilburg as zaterdag moet ophalen. Vandaag een telefoontje gekregen dat de auto waarschijnlijk nog in San Francisco is. Want als ze de auto pingen krijgen ze een positie door daar. Kenteken is reeds bekend. Dus allemaal vaag. Ik word nog terug gebeld of afspraak doorgaat, wellicht krijg ik een ander toegewezen.
 
Zeer benieuwd of er vandaag toch een auto thuis wordt afgeleverd.
- Afgelopen vrijdag een telefoontje om de volgende ochtend mijn auto op te halen in Tilburg.
- Zaterdag in Tilburg stond er geen auto klaar en was alleen mijn geannuleerde bestelling voor prijsverlaging zichtbaar in het systeem.
- Maandag een e-mail dat mijn auto op elk adres geleverd zou worden vandaag. Toegestemd om dit te doen.
- Nog altijd GEEN telefoontje dat de levering NIET doorgaat.
Ondertussen is Tesla ook vandaag niet telefonisch bereikbaar... "drukker dan gebruikelijk" is relatief. Zijn er meer mensen hier die hem vandaag alsnog verwachten?

P.S. Afgelopen zaterdag om 9.30 waren er (nog) geen appelflappen, brownies etc. Misschien niet je ontbijt overslaan ;)
 
  • Funny
Reactions: Odie
Ik heb ook geen idee waar ik moet zijn zaterdag. Aangegeven dat ze hem thuis mogen afleveren maar ik heb als bevestiging gekregen dat ik naar Tilburg mag komen. Ik wacht wel af totdat ze mij bellen...

Kenteken is in ieder geval binnen! XT-xxx-x
 
Hier vorige maandag in Gent, Nikola (blauwe AWD) gaan halen, jammer dat de wagen wat vuil was in de delivery room...
Verwacht je niet echt voor zo'n dure wagen. Er waren wat uitgedroogde spatjes water en stof op.

Voor de rest binnen zeer proper, geen krassen of swirls opgemerkt en ZEEEEEEEER BLIJ ermee! Wat een kanjer, en wat een acceleratie.
De performance versie is wat nutteloos lijkt me, behalve dan andere banden/velgen en een secondje sneller.

Verder ook jammer dat ik (dankzij Youtube en dit forum) meer wist over Model 3 dan de delivery 'specialist'.
Uit respect gewoon z'n ding laten doen, maar die mensen zouden er toch best zelf eens mee gaan testrijden (met het testmodel).
Precies of ze dat nog nooit gedaan hebben behalve uiteraard de wagen binnen en buiten rijden voor delivery.

Men spreekt van 200 leveringen per week in Gent. De voorste parking stond vol met Model 3, en onderweg van de kust naar Gent zag ik nog eens 2 volle vrachtwagens waarvan eentje die de afslag richting Frankrijk nam.
Allemaal afkomstig van Grand Venus.

De acceleratie is echt zalig, iedereen die al eens mee ging was verwonderd, precies een rollercoaster.
 
  • Like
Reactions: Rla
Kan iemand mij helpen met de facturen?
Ik heb op 17 maart een model 3 besteld en deze wordt zaterdag geleverd (is nu de planning).
Het wordt dus tijd om maar eens alle sokken om te keren en de centjes over te maken.
Maar ik heb geen flauw idee wat ik nou moet betalen en op basis van welke factuur.
Dit staat in mijn account:

facturen.jpg

De aanbetaling (zonder toevoeging) en aanbetaling 2 zijn volgens mij tegengeboekt met de credit facturen, zodat overblijven: aanbetaling 3 en de eindfactuur (dat is het totaalbedrag minus de reservering minus de aanbetaling).
Het is duidelijk dat ik de eindfactuur moet betalen met referentie naar die factuur.
Maar moet je die aanbetaling ook weer voldoen? die bestaat uit de € 1.000,-- reservering die al jaren geleden is betaald en de € 2.000,-- die bij de bestelling op mijn creditkaart is geboekt.
Zal wel een beetje blond zijn, maar erg duidelijk is het niet.
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    14 KB · Views: 37
Last edited:
Verder ook jammer dat ik (dankzij Youtube en dit forum) meer wist over Model 3 dan de delivery 'specialist'.
Uit respect gewoon z'n ding laten doen, maar die mensen zouden er toch best zelf eens mee gaan testrijden (met het testmodel).

Ze schakelen zo veel mensen uit het hele bedrijf bij, inclusief HR en Trainings mensen... Ik vind het alleen maar respect dat iedereen zich vol inzet voor een common goal binnen een bedrijf. Ze weten hoe ze je de weg moeten opkrijgen en voor de technische vragen staan een paar losse techs klaar bij de balie, die mijn vragen over super charging en billing goed konden beantwoorden. Dus ik vond het niet jammer, ik heb de aardige dame ook gewoon gezegd "ik heb me prima ingelezen, ik denk dat ik hem goed weg kan rijden en de rest ga ik thuis lekker uitzoeken". Zijn ze denk ik niet boos over, het scheelt kun een hoop tijd die ze weer aan een andere klant kunnen besteden om hem misschien iets meer aandacht te geven. Dus als je geen intro hoeft: gewoon vriendelijk zeggen en bedanken voor de ontvangst en zeggen "gooi open die deur!".... :)
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: S-19910 and beJels
Kan iemand mij helpen met de facturen?
Ik heb op 17 maart een model 3 besteld en deze wordt zaterdag geleverd (is nu de planning).
Het wordt dus tijd om maar eens alle sokken om te keren en de centjes over te maken.
Maar ik heb geen flauw idee wat ik nou moet betalen en op basis van welke factuur.
Je moet enkel het totaalbedrag min de aanbetalingsfacturen betalen. Op de eindfactuur staat dit normaal correct.

Reden waarom ze creditnotas maakten is omdat bij de aanbetalingsfactuur het VIN nr. nog niet vermeld was.
 
Bij de bestelling via de lease maatschappij duidelijk aangegeven dat de auto er pas 30 juni hoeft te zijn. Heeft Tesla duidelijk geen boodschap aan, deze week plotseling bericht dat ik de auto vandaag kon ophalen.

Kan natuurlijk niet want dan zijn er 3 maanden dubbele leasekosten. Uiteindelijk heeft Tesla de bestelling aangepast en krijg ik niet voor juni geleverd (als het goed is). RN nummer is verder hetzelfde gebleven. De bestelling is in februari geplaatst dus dat zou in principe betekenen dat er 'gratis' AP op zou moeten komen. Nu de aflevering is doorgeschoven hoop ik maar dat ik deze niet kwijtraak, zou toch jammer zijn.

Overigens prima contact met de leasemaatschappij, maar die komen er ook duidelijk niet doorheen bij Tesla. Wonderlijk bedrijf :)
 
Nou gister om 2 uur mijn nieuwe speeltje mogen ophalen. Was even een stukje fietsen maar na 4 uur beuken was ik er dan.

upload_2019-3-27_12-3-7.png

Even snel kleren aangedaan (in rugzakkie mee :p) uiteraard super veel honger.. gelukkig waren er lekkere dingetjes en heb ik een hele schaal brownies weggewerkt en goede koffie naar binnen gegoten.

Vervolgens auto gekregen, paar dingen uitgelegd, telefoon gekoppeld. Helemaal prima. Geen krasjes ofzo. 15 min later stond ik buiten ff fiets inladen in de achterbak en wooooooooop. Eerste boete al te pakken en al wat leuke "races" gewonnen met een Audi RS6 en een Porsche haha.

Had 200km en geen laadkabel type 2 dus onderweg even een Supercharger opgezocht. 7.5m mennekes kabel besteld duurt wss 2/3 weken. Ze hebben we 4,5 meter kabels liggen bij de service centers maar ik dacht wil liever toch die 7m hebben. Je weet maar nooit haha. Dus even 2/3 weken overbruggen bij superchargers.

De app niet kunnen gebruiken want leaseplan moest nog iets doen zei de Tesla delivery guy. Ik bellen met leaseplan en die zeiden dat het aan tesla lag. Dus ik tesla weer bellen en toen moest ik de auto op mijn naam zetten eerst ofzo. Kreeg hele mail binnen heb die geforward naar leaseplan en gezegd dat zij het maar even snel moesten fixen voor me. Dat gingen ze doen.

AP en FSD zelfde verhaal. Niet erop en Leaseplan moest iets doorgeven aan Tesla. Weer bellen, heen en weer. Maar nu gaat Leaseplan iig dat ook oppakken en komen er bij me op terug.

IMG_0070.jpg


Wat staat ie mooi aan het water he <3
 
Ja de laadkabels van de iphone waren niet geinstalleerd dus had mijn telefoon in mijn zak dus vergeten flitsmeister aan te doen. De remmen werken wat mijn goed of "snel" zoals ik gewend ben dus ik weet bijna zeker dat ik er een heb..

Maar goed heb dus een goed ervaring met het ophalen :) ze leveren er 15 per half uur uit maar ik had niet het idee dat het werd afgeraffeld. Kudos.
 
Nu ik met bellen niet doorheen kom, heb ik via mail contact gezocht met degene die mijn proefrit verzorgde: "we" staan op de agenda voor levering 30-3 om 13.00. Dat zou goed uitkomen aangezien ik mijn schoonouders naar Dongen breng die dag.
Hij waarschuwde al wel direct: nieuwe leveringsrecords zijn gaaf, maar het zou wat chaotisch kunnen zijn.