Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren onze Model 3 opgehaald. Na ongeveer 5 minuten kwam er iemand naar ons toe en heeft ons meegenomen naar de auto. Uitleg gekregen, profiel aangemaakt en alles ging vlotjes.

En toen zag mijn vriendin dat de hemelverlichting er niet in zat, gewoon een gat met een hangend stekkertje. Toen we in de kofferbak keken zagen we dat de mobile charger naast de zak lag, ok geen probleem. De type 2 kabels waren op, helaas. Eenmaal thuisgekomen zag ik dat het zakje met de telefoonsnoertjes opengescheurd en leeg was... toen ik thuis de auto even op een standaard stopcontact wilde aansluiten zag ik dat de mobile charger volgens mij het oude type is. Met al deze missende dingen heb ik het idee dat onze auto als donor is gebruikt voor een “Q1 auto”. En dat mag maar dat ze hem dan zo meegeven is toch wel jammer. Ook jammer dat ze de nummerplaat voor te laag hebben geboord waardoor hij schuin staat. Verder de standaard dingen zoals een laadpoort die niet netjes aansluit etc.

De accu was 90% vol dus nog lekker een rondje gereden gister en hopelijk wordt alles netjes gemaakt door het service team.

Kan iemand bevestigen dat onderstaande foto een gen 1 mobile charger is? En kan deze dan wel 3 fase laden itt het nieuwe model? In dat geval ruil ik hem misschien niet om.

C25DF187-AD7C-48C8-8EBA-A97F8E46CC32.jpeg
 
Gisteren onze Model 3 opgehaald. Na ongeveer 5 minuten kwam er iemand naar ons toe en heeft ons meegenomen naar de auto. Uitleg gekregen, profiel aangemaakt en alles ging vlotjes.

En toen zag mijn vriendin dat de hemelverlichting er niet in zat, gewoon een gat met een hangend stekkertje. Toen we in de kofferbak keken zagen we dat de mobile charger naast de zak lag, ok geen probleem. De type 2 kabels waren op, helaas. Eenmaal thuisgekomen zag ik dat het zakje met de telefoonsnoertjes opengescheurd en leeg was... toen ik thuis de auto even op een standaard stopcontact wilde aansluiten zag ik dat de mobile charger volgens mij het oude type is. Met al deze missende dingen heb ik het idee dat onze auto als donor is gebruikt voor een “Q1 auto”. En dat mag maar dat ze hem dan zo meegeven is toch wel jammer. Ook jammer dat ze de nummerplaat voor te laag hebben geboord waardoor hij schuin staat. Verder de standaard dingen zoals een laadpoort die niet netjes aansluit etc.

De accu was 90% vol dus nog lekker een rondje gereden gister en hopelijk wordt alles netjes gemaakt door het service team.

Kan iemand bevestigen dat onderstaande foto een gen 1 mobile charger is? En kan deze dan wel 3 fase laden itt het nieuwe model? In dat geval ruil ik hem misschien niet om.

View attachment 393569

Er staat idd dat UMC aan 3 fase kan laden. Ik zou hem dus zeker niet inwisselen :)
 
  • Like
Reactions: Maarten CH
Grappig... Ik zit op dit eigenste moment bij Tesla Hasselt te wachten.

Ik start uit verveling de app op, en zie dat mijn wagen al gekoppeld is. Heb de verwarming al ingeschakeld.

Ik heb een de optie "voorrijden" geprobeerd, maar dat moet blijkbaar in de wagen initieel ingeschakeld worden. Ik kon maar proberen. ;-)
 
  • Funny
Reactions: Keezje and MLKRMR
Als enorme nieuweling heb ik een vraag over het laden;

Ik heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? Ik verwacht dat de port unlocked als de auto unlocked (achterklep open) maar dit doet hij niet (lampje blijft groen). De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is door de app op de starten en op “unlock charge port” te drukken (lampje wit) maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste manier is. Uiteraard doet de officiële tesla lader het veel simpeler maar die luxe heb ik niet (leaseplan werkt simpelweg met newmotion).

Hopelijk staat de vraag in de juiste categorie en weet iemand de gouden tip.

Dank!
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Als enorme nieuweling heb ik een vraag over het laden;

Ik heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? Ik verwacht dat de port unlocked als de auto unlocked (achterklep open) maar dit doet hij niet (lampje blijft groen). De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is door de app op de starten en op “unlock charge port” te drukken (lampje wit) maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste manier is. Uiteraard doet de officiële tesla lader het veel simpeler maar die luxe heb ik niet (leaseplan werkt simpelweg met newmotion).

Hopelijk staat de vraag in de juiste categorie en weet iemand de gouden tip.

Dank!
Ik neem aan dat je met die TNM lader een losse kabel gebruikt (die je eventueel wel steeds in de laadpaal laat zitten).
Je kan overwegen om een kabel te kopen met daarin dezelfde drukknop ingebouwd die de Tesla laders ook gebruiken. Dan kan je altijd met een druk op die knop je kabel ontgrendelen.
Kijk even op Laadkabels voor alle elektrische auto's koopt u hier! | Laadkabelwinkel.nl of evChargeking
 
  • Like
Reactions: Hannes85
k heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? I

Als het goed is ontgrendeld de laadkabel in de auto wanneer:

- De auto van slot af is
- Je de laadsessie op je laadpaal stopt (met pasje/app)

Je zou de kabel er dan gewoon uit moeten kunnen trekken. Je hoort dit ook duidelijk aan de klik
 
Als het goed is ontgrendeld de laadkabel in de auto wanneer:

- De auto van slot af is
- Je de laadsessie op je laadpaal stopt (met pasje/app)

Je zou de kabel er dan gewoon uit moeten kunnen trekken. Je hoort dit ook duidelijk aan de klik

Dankjewel voor je reactie (Robert ook natuurlijk). Dat met het pasje werkt ook idd maar is niet ideaal omdat ik daar dan telkens mee moet rondzeulen. Ontgrendelen bij het auto slot zou precies zijn wat ik zoek maar dat werkt niet wanneer je de achterbak open doet (deur heb ik nog niet geprobeerd).
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Maar je stopt toch de laadsessie wanneer je vertrekt? Of laat je thuis de laadsessie actief?

Ik heb een S. Dus ik kan in deze gevallen ontgrendelen met de fob/sleutel. Misschien overwegen om ook een keyfob voor de Model 3 te halen. Hoewel ik niet weet of je daarmee dan de laadpoort kan ontgrendelen.
 
Als enorme nieuweling heb ik een vraag over het laden;

Ik heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? Ik verwacht dat de port unlocked als de auto unlocked (achterklep open) maar dit doet hij niet (lampje blijft groen). De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is door de app op de starten en op “unlock charge port” te drukken (lampje wit) maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste manier is. Uiteraard doet de officiële tesla lader het veel simpeler maar die luxe heb ik niet (leaseplan werkt simpelweg met newmotion).

Hopelijk staat de vraag in de juiste categorie en weet iemand de gouden tip.

Dank!
Je kunt 'm ook ontgrendelen via het display in je M3. Klein grijs slotje achter je wagen --> die intoetsen.

*edit: plaatje toegevoegd.

Schermafbeelding 2019-04-04 om 13.36.19.png

 
Last edited:
Maar je stopt toch de laadsessie wanneer je vertrekt? Of laat je thuis de laadsessie actief?

Ik heb een S. Dus ik kan in deze gevallen ontgrendelen met de fob/sleutel. Misschien overwegen om ook een keyfob voor de Model 3 te halen. Hoewel ik niet weet of je daarmee dan de laadpoort kan ontgrendelen.

Ik denk inderdaad dat ik de sessie actief laat (hoewel, stopt die niet automatisch op het moment dat je de kabel uit de auto trekt?)
 
Ik denk inderdaad dat ik de sessie actief laat (hoewel, stopt die niet automatisch op het moment dat je de kabel uit de auto trekt?)
Lijkt me om veiligheidsredenen niet handig of mogelijk, je moet eerst de sessie stoppen en dat pas kun je de kabel eruit trekken.

Maar de paal waar je bij laadt, heeft die een vast kabel of gebruik je een eigen kabel? Anders lijkt me wat Tozz schrijft correct, sessie stoppen met pasje bij de paal, kabel uit de paal en dan is de aansluiting in de auto ook los...
 
Dankjewel voor je reactie (Robert ook natuurlijk). Dat met het pasje werkt ook idd maar is niet ideaal omdat ik daar dan telkens mee moet rondzeulen. Ontgrendelen bij het auto slot zou precies zijn wat ik zoek maar dat werkt niet wanneer je de achterbak open doet (deur heb ik nog niet geprobeerd).
Als ik bij de auto aan kom lopen druk ik altijd in de app op ontgrendelen (bij charging), dan kun je de kabel er meteen uithalen en wegrijden. Klepje gaat ook nog eens automatisch dicht als je vervolgens instapt.
 
dat laatste (in de app drukken op unlock charge port) is precies wat ik niet wil.

@MLKRMR, het is een losse kabel bij de paal. Vanochtend stopte ik de laadsessie en probeerde ik de kabel uit de auto te trekken. Dat lukte niet. Uiteindelijk moest ik hem eerst ui de paal trekken en toen uit de auto, dat werkte.
 
Als enorme nieuweling heb ik een vraag over het laden;

Ik heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? Ik verwacht dat de port unlocked als de auto unlocked (achterklep open) maar dit doet hij niet (lampje blijft groen). De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is door de app op de starten en op “unlock charge port” te drukken (lampje wit) maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste manier is. Uiteraard doet de officiële tesla lader het veel simpeler maar die luxe heb ik niet (leaseplan werkt simpelweg met newmotion).

Hopelijk staat de vraag in de juiste categorie en weet iemand de gouden tip.

Dank!
Er zijn al wat mogelijkheden aangegeven.
Maar er is een hele simpele.
Stap in de auto en kijk op het linker gedeelte van het scherm. Onder de kilometeraanduiding Of P (van park) of D (van Drive) zie je de virtuele verbeelding van je/de auto. Aan de voorkant/bovenkant van dat plaatje zie je open (voor de voorklep), aan de achterkant/ onderkant van het plaatje zie je ook open (voor de achterbak) en linksachter/zijkant zie je ook open voor de laadpoort. Druk op het woord open en warempel.....de laadklep gaat open.
 
  • Disagree
Reactions: ScoopT
Er zijn al wat mogelijkheden aangegeven.
Maar er is een hele simpele.
Stap in de auto en kijk op het linker gedeelte van het scherm. Onder de kilometeraanduiding Of P (van park) of D (van Drive) zie je de virtuele verbeelding van je/de auto. Aan de voorkant/bovenkant van dat plaatje zie je open (voor de voorklep), aan de achterkant/ onderkant van het plaatje zie je ook open (voor de achterbak) en linksachter/zijkant zie je ook open voor de laadpoort. Druk op het woord open en warempel.....de laadklep gaat open.
Volgens mij ging het niet om de laadklep openen...
 
Als enorme nieuweling heb ik een vraag over het laden;

Ik heb een laadpaal van newmotion thuis en daar laadt de auto elke dag braaf aan. Nu zit ik met de vraag hoe je de charge port unlocked op een simpele manier? Ik verwacht dat de port unlocked als de auto unlocked (achterklep open) maar dit doet hij niet (lampje blijft groen). De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is door de app op de starten en op “unlock charge port” te drukken (lampje wit) maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste manier is. Uiteraard doet de officiële tesla lader het veel simpeler maar die luxe heb ik niet (leaseplan werkt simpelweg met newmotion).

Hopelijk staat de vraag in de juiste categorie en weet iemand de gouden tip.

Dank!
Ik heb ook een laadpaal van TNM met een losse kabel. Ik wil de laadkabel in de paal laten zitten en stop de laadsessie niet op de paal zodat de kabel daar geblokkeerd blijft en niet gejat kan worden. De consequentie is dan dat je hem inderdaad moet loskoppelen via het scherm of de app. Is noet handig maar het werkt wel. Of je moet een andere stekker kopen.

Let op dat je af en toe (min. 1x per maand) wel de laadsessie afsluit op de laadpaal zelf als je de kosten voor thuisladen vergoed krijgt. The New Motion betaald mij de kosten voor het laden terug maar als je de sessie niet op de paal stopt telt hij alles sessies bij elkaar op tot je dat wel een keer doet. En alleen afgesloten sessies worden uitbetaald.
 
  • Like
Reactions: Hannes85