Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat ze op een van de vroege boten gewoon super veel Performance modellen hebben gezet omdat deze het meeste opleveren. Het is alleen maar mooi dat ze snel worden uitgeleverd want dat zorgt hopelijk voor extra zwarte cijfers bij Tesla.

Nou super veel niet. Ik denk dat er nog wel M3P's zijn in wit/zwart interieur. Deze kleurstelling loopt niet zo goed in Europa. Gisteren gebeld met Tesla en als ik geen zwart interieur wil kan ik morgen rijden. Maar dat is iets wat ik absoluut niet wil.
 
Een vraagje:

Ik heb nooit een proefrit gemaakt in een tesla en heb daarom recht op 3 maanden gratis superchargen. Mijn auto vorige week in ontvangst genomen. Maar tot op heden niets gratis, moet juist een rekening betalen voor het laden gisteren bij de SuC Badhoevedorp.
Een email gestuurd naar delivery en die zeiden dat dit vanuit Amerika geregeld moeten worden.
Iemand hier ervaring mee?
 
Ze hebben inderdaad nog twee zwarte P's met witte bekleding staan (andere ext. kleuren weet ik niet). Zat sowieso al enorm te twijfelen om m'n zwarte bekleding te wisselen naar wit maar dacht dat dat teveel gedoe zou zijn. Wat zijn jullie meningen over witte bekleding?

Edit: switch gemaakt naar zwart/witte bekleding. Kan hem donderdag ophalen. :)
 
Last edited:
Een vraagje:

Ik heb nooit een proefrit gemaakt in een tesla en heb daarom recht op 3 maanden gratis superchargen. Mijn auto vorige week in ontvangst genomen. Maar tot op heden niets gratis, moet juist een rekening betalen voor het laden gisteren bij de SuC Badhoevedorp.
Een email gestuurd naar delivery en die zeiden dat dit vanuit Amerika geregeld moeten worden.
Iemand hier ervaring mee?

Hmm waar heb jij gevonden dat je dan recht moet hebben op 3 maanden gratis superchargen? Het enige wat ik gevonden heb is de huidige referral waarbij je 1500km gratis krijgt. Meer is er niet meer dacht ik.
 
Een vraagje:

Ik heb nooit een proefrit gemaakt in een tesla en heb daarom recht op 3 maanden gratis superchargen. Mijn auto vorige week in ontvangst genomen. Maar tot op heden niets gratis, moet juist een rekening betalen voor het laden gisteren bij de SuC Badhoevedorp.
Een email gestuurd naar delivery en die zeiden dat dit vanuit Amerika geregeld moeten worden.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb ook een een verkeerde periode voor Supercharge. Kan dus wel laden maar einddatum klopt niet. Diverse keren contact gezocht maar het wil niet helpen..... Volgens A'dam kun je mailen naar -> [email protected] (in mijn geval nog geen feedback maar het zal we ergens in de pijplijn zitten)
 
Vanmiddag is er een VIN gekoppeld aan m'n bestelling. Er was er toch nog een M3P op voorraad, alleen met zwart/wit bekleding i.p.v. m'n gekozen zwart. Toch de switch naar wit/zwart gemaakt. Zojuist de factuur binnengekregen, hierop staat duidelijk dat het op een performance gaat. Prijs is daar ook naar. Maar wanneer ik de kenteken check, heeft deze een cataloguswaarde van 62k.

Ik wilde ook meteen alvast de verzekering regelen, echter geeft deze aan dat het om een M3 Long Range Launch gaat. Uiteraard Tesla gebeld en die zeiden dat het gewoon een Performance is. Wel voordelig voor m'n bijtelling natuurlijk. Wat denken jullie? Zou Performance dan toch echt puur software zijn?

Schermafbeelding 2019-04-16 om 19.13.27.png
 
Nou super veel niet. Ik denk dat er nog wel M3P's zijn in wit/zwart interieur. Deze kleurstelling loopt niet zo goed in Europa. Gisteren gebeld met Tesla en als ik geen zwart interieur wil kan ik morgen rijden. Maar dat is iets wat ik absoluut niet wil.

Nou ik zit gewoon te wachten op de volgende boot met wit interieur, grijs en 18” dus zo veel keus aan wit hebben ze ook niet staan blijkbaar....
 
Vanmiddag is er een VIN gekoppeld aan m'n bestelling. Er was er toch nog een M3P op voorraad, alleen met zwart/wit bekleding i.p.v. m'n gekozen zwart. Toch de switch naar wit/zwart gemaakt. Zojuist de factuur binnengekregen, hierop staat duidelijk dat het op een performance gaat. Prijs is daar ook naar. Maar wanneer ik de kenteken check, heeft deze een cataloguswaarde van 62k.

Ik wilde ook meteen alvast de verzekering regelen, echter geeft deze aan dat het om een M3 Long Range Launch gaat. Uiteraard Tesla gebeld en die zeiden dat het gewoon een Performance is. Wel voordelig voor m'n bijtelling natuurlijk. Wat denken jullie? Zou Performance dan toch echt puur software zijn?

View attachment 397415
Als ik op RDW.nl mijn kenteken (ook XV-***-G) bekijk en jouw nieuwe, dan staat er bij "D.2 Uitvoering" een andere code, bij mijn LR non P staat BB1N en bij jouw kenteken PP2N.

De fiscale waarde klopt inderdaad niet, want mijn LR is ook 62000, dat zou bij jou hoger moeten zijn. Maar als je bijtelling betaald is dat alleen maar gunstig, maar voor de verzekering moet je oppassen dat je wel de juiste aanschafwaarde verzekerd!
 
Als ik op RDW.nl mijn kenteken (ook XV-***-G) bekijk en jouw nieuwe, dan staat er bij "D.2 Uitvoering" een andere code, bij mijn LR non P staat BB1N en bij jouw kenteken PP2N.

De fiscale waarde klopt inderdaad niet, want mijn LR is ook 62000, dat zou bij jou hoger moeten zijn. Maar als je bijtelling betaald is dat alleen maar gunstig, maar voor de verzekering moet je oppassen dat je wel de juiste aanschafwaarde verzekerd!

Thanks voor die bevestiging. Een vriend van me heeft ook een M3P aangeschaft. Als ik zijn kenteken invoer, krijg ik exact dezelfde codes te zien. Is dan zeker een gunstig foutje voor de bijtelling.

Goeie van die verzekering, ga ik even overleggen.
 
Maar als je bijtelling betaald is dat alleen maar gunstig, maar voor de verzekering moet je oppassen dat je wel de juiste aanschafwaarde verzekerd!

Ik ben voor mijn Model S toevallig gister geswitched van verzekeraar, en heb even de voorwaarden van de nieuwwaardegarantie bekeken. Die gaan af op de aankoopfactuur, niet op de waarde bij de RDW. Mijn vorige verzekeraar (Turien) had de aanschafwaarde op de polis staan (heb ik destijds moeten opgeven).

In ieder geval ASR / Carmeleon en Turien kijken dus niet naar de RDW data.
 
In onderstaande draadjes wordt over voorgaand type goedkeuringssleutel gesproken i.v.m een mogelijke trekhaak. Ik krijg het in de RDW data niet gefilterd, maar daar zou iets vermeld staan inzake 910 kg?
Hengerfeste like vell..!!??
TeslaClubSweden.se • Visa tråd - Kommer dragkrok till 3:an senare?

Via het kenteken: XZ168R
Maximummassa trekken ongeremd: Data niet geregistreerd
Maximummassa trekken geremd: Data niet geregistreerd

Lijkt er dus niet op.

Viel mij btw wel op dat de lijn met uitleveringen gestaagd omhoog gaat bij de RDW. Vanaf 1 April (dus na de Q1 piek) tot 15 april (laatste update RDW) zijn er toch nog 268 auto's afgeleverd. Daarin zaten 13 afleverdagen (zondagen is volgensmij na Q1 niet meer). Gemiddeld zo'n 20 per dag. En er lijkt een stijgende lijn te zijn met afleveringen per dag. Het lijkt er dus op dat als ze in dit tempo doorgaan tot begin Mei (aankomst van Morning Cornelia in Zeebrugge) er toch nog minimaal 500 tot wel 1000 M3's moeten staan anders droogt de uitlevering op.
 
Zijn er nog mensen hier die via Leaseplan besteld hebben? Ik heb een M3 LR AWD black 18" begin april besteld en krijg nu een bevestiging dat deze in week 25 (3e week juni) geleverd zou gaan worden. Dit lijkt me toch een 'extreem' lange levertijd? Ga ze uiteraard nog bellen maar krijg dan natuurlijk het verhaal dat dit is wat ze van Tesla door hebben gekregen.
 
Zijn er nog mensen hier die via Leaseplan besteld hebben? Ik heb een M3 LR AWD black 18" begin april besteld en krijg nu een bevestiging dat deze in week 25 (3e week juni) geleverd zou gaan worden. Dit lijkt me toch een 'extreem' lange levertijd? Ga ze uiteraard nog bellen maar krijg dan natuurlijk het verhaal dat dit is wat ze van Tesla door hebben gekregen.

Extreem lang? Lijkt me helemaal niets mis mee.