Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist maar weer eens Tesla gebeld en eindelijk was er goed nieuws. Er is een VIN bekend en het is nu even wachten tot transport van de M3P in Tilburg aankomt. Zoals delivery het zei stonden er op de Morning Cornelia vooral LR/18"/Zwart/Zwart uitvoeringen voor NL en staan op de Nocc Oceanic de bestelde M3P's uit Feb/Maart.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
de verzekering kan je al in orde brengen op basis van de bestelbon.
de makelaar van uw keuze geef je door aan tesla.
tesla stuurt de papieren naar deze makelaar om in te vullen
deze stuurt de papieren naar de DIV
DIV stuurt de nummerplaat naar Tesla
tesla maakt de duplicaat nummerplaat.

zelf nog te doen.
de betaling van de auto regelen
er niet vergeten om te gaan
De makelaar heb ik al doorgegeven en ik hou mijn huidige nummerplaat. Maar als Tesla alle papieren naar mijn makelaar stuurt komt dat allemaal wel goed.
Dank voor de info.
 
Zeker, thanks. Ik heb Wit op wit, 19", geen FSD (AP komt standaard, toch?).
Ik heb dat ook maar 18 inch ipv 19 en via DirectLease (zakelijke lease), besteld half maart. Net eens gebeld met Delivery. Vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan. De wagen stond niet op de Morning Cornella, maar staat wel op de NOCC die 21-22 mei aanmeert, vandaar ook nog geen VIN. Levering onder voorbehoud op 31 mei, ik hoor dat definitief plm. 27/28 mei.
 
Ik heb dat ook maar 18 inch ipv 19 en via DirectLease (zakelijke lease), besteld half maart. Net eens gebeld met Delivery. Vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan. De wagen stond niet op de Morning Cornella, maar staat wel op de NOCC die 21-22 mei aanmeert, vandaar ook nog geen VIN. Levering onder voorbehoud op 31 mei, ik hoor dat definitief plm. 27/28 mei.

Hoe weten jullie dat die op Nocc Oceanic staat terwijl er nog geen VIN is gekoppeld? Tesla geeft continu aan dat zij NIET weten wat er op het schip staat.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Neen hoor, in Tilburg weten ze inderdaad niet alles -- Tesla is zeer sterk gecentraliseerd en doet heel veel vanuit Fremont. Gisteren zaten ze "automatisch" afpsraken te maken vanuit Fremont terwijl de mensen van Delivery Benelux andere leverafspraken waren aan het maken voor dezelfde klanten...en als er iets verkeerd staat moet er ook voor vele zaken een ticket aangemaakt worden die iemand in de VS dan oppikt.
 
Last edited:
geloof mij van ieder schip is exact bekend wat de lading is zowel in de VS als in Tilburg. Dacht je echt dat ze er zo maar wat instopten zonder te weten wat precies?
Zou me, gezien de ervaringen van de afgelopen paar maanden, niet eens verbazen :eek:

Maar goed, als er geen VIN aan jouw account gekoppeld is, dan heb je er niet veel aan om te weten welke VINs er op dat schip staan. Want hoe kan iemand in Tilburg weten op welke boot jouw auto staat als hij niet weet welke auto van jou is?
 
Precies wat ik dacht, toch zeggen mensen hier op de forums dat klantenservice van Tesla aangeeft dat die op Nocc Oceanic staat, dat kan toch niet kloppen?
Mij hebben ze het volgende verteld:
- uw auto staat op de eerste boot
- het wordt eerste helft februari
- het wordt uiterlijk 15 februari
- het wordt uiterlijk 1 maart
- het wordt eerste helft maart
- het wordt voor eind maart

't Is uiteindelijk 29 maart geworden. Maar toen ging het inmiddels om een andere bestelling, eentje van 6 maart. Had een afleverafspraak voor 30 maart staan. Door Tesla zelf en zonder overleg naar voren gehaald naar 27 maart. Op 26 maart aan het eind van de middag werd ik gebeld dat het toch later werd, omdat de auto helemaal niet in Tilburg was. Of ik de 29ste kon? Ik vroeg of mijn auto er dan wel zou zijn Dat wisten ze niet. Daarna niet meer afgebeld (eigenlijk helemaal niks meer gehoord). Dus toch maar op goed geluk op weg naar Tilburg, de 29ste. Toen ik aan kwam in Tilburg zeiden ze: "U heeft inderdaad een afleverafspraak. Nu even kijken of uw auto ook daadwerkelijk hier is.".

Er zijn r zat die het nog veel en veel gekker mee hebben gemaakt. Conclusie: eerst zien, dan geloven.
 
Mij hebben ze het volgende verteld:
- uw auto staat op de eerste boot
- het wordt eerste helft februari
- het wordt uiterlijk 15 februari
- het wordt uiterlijk 1 maart
- het wordt eerste helft maart
- het wordt voor eind maart

't Is uiteindelijk 29 maart geworden. Maar toen ging het inmiddels om een andere bestelling, eentje van 6 maart. Had een afleverafspraak voor 30 maart staan. Door Tesla zelf en zonder overleg naar voren gehaald naar 27 maart. Op 26 maart aan het eind van de middag werd ik gebeld dat het toch later werd, omdat de auto helemaal niet in Tilburg was. Of ik de 29ste kon? Ik vroeg of mijn auto er dan wel zou zijn Dat wisten ze niet. Daarna niet meer afgebeld (eigenlijk helemaal niks meer gehoord). Dus toch maar op goed geluk op weg naar Tilburg, de 29ste. Toen ik aan kwam in Tilburg zeiden ze: "U heeft inderdaad een afleverafspraak. Nu even kijken of uw auto ook daadwerkelijk hier is.".

Er zijn r zat die het nog veel en veel gekker mee hebben gemaakt. Conclusie: eerst zien, dan geloven.
Ongelofelijk! Zo lastig is het toch niet om auto's te koppelen aan bestelling o.b.v. order datum en die dan te traceren om te kijken waar die staat en/of die klaar is voor levering? Ze kunnen mij inhuren en ik maak heel simpel een excel sheet voor ze met filters. Kunnen ze filteren op besteldatum en zo het rijtje af gaan.

Lijkt zo heel incompetent.
 
  • Helpful
Reactions: Jonkheer
Precies wat ik dacht, toch zeggen mensen hier op de forums dat klantenservice van Tesla aangeeft dat die op Nocc Oceanic staat, dat kan toch niet kloppen?
Bij mij werd mij vandaag verteld dat mijn 3 op de Nocc staat en eind van de maand wordt geleverd.
Maar goed, mijn vorige VIN stond op de Morning Cornelia, maar dat was een foutje :-(

De auto zelf zal veel goedmaken, maar zelfs zonder mijn logistieke vooropleiding is dit tenenkrommend.