Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hey allemaal,
Omdat de informatie op dit forum mij ook heeft geholpen plaats ik ook maar even een reactie.
13 mei een bestelling geplaatst voor een M3 LR AWD rood/zwart 19" bij Leaseplan.

Heb inmiddels in de source code van de site een VIN nummer gevonden: 5YJ3E7EB6KF320XXX. Is er toevallig iemand met dezelfde reeks?

Zal morgen met Tesla bellen om te kijken wat de verwachte leverdatum is.
Lekker! Ik heb zelf precies die config een maand eerder bersteld en nog niks gehoord.. weird. Aangezien jij ook leased ben ik benieuwd wat jij in je Tesla account dan ziet? Want ik neem aan dat je daar je VIN out de source hebt gehaald. Ook benieuwd wanneer je hem mag halen, keep us posted!
 
Zorgwekkend verhaal dit, mijn moment van bestellen was op het nippertje van de lage fiscale waardes eind maart..

Heeft iemand enig idee hoe dit in de praktijk gaat? Komen er nog altijd auto's van dezelfde specificatie maar met verschillende waardes binnen? (dit kan natuurlijk, afhankelijk van moment van bestellen)
Zou natuurlijk zuur zijn als ik maanden lang zit te wachten (want Tesla kan geen enkele vorm van toezegging doen) op mijn config terwijl er nooit meer auto's voor de juiste waarde binnen zullen komen .
In de praktijk gebeurt er van alles en is volgens mij alles mogelijk.
Mijn ervaring: besteld 17 maart (net na de prijsverlaging van 6% en net voor de prijsverhoging van 3%) binnen een week een VIN en een kenteken. Fiscale waarde keurig laag en met een datum eerste toelating ergens in maart in Belgie. Dat wees erop dat de auto al in Europa was, toch?
Omdat de fiscale waarde vaststond, heb ik Autopilot (dat was toen nog los) en FSD besteld, want die fiscale waarde zou niet veranderen toch?
De auto is uiteindelijk op 22 mei geleverd met een datum eerste toelating 21-05 en de fiscale waarde inclusief de AP en FSD. Balen. Dat kost me de komende jaren bijna € 100,-- per maand netto extra.
Conclusie: ze kunnen alles in de RDW registratie nog veranderen, zelfs de datum eerste toelating.
 
Vandaag tegen beter weten in maar weer eens gebeld met Tesla. 8 mei besteld (08-05). Dame aan de telefoon: "De auto wordt 5 augustus geleverd!" Daarop mijn verbazing geuit. Bleek dat ze de besteldatum las voor de afleverdatum maar dan in USA format (08-05 is dan 5 aug inderdaad).

Al met al wel een heel schimmig en onduidelijk verhaal, althans als je met Tesla communiceert, de afdronk is toch dat ze maar wat zeggen om van je af te zijn omdat ze het zelf ook niet weten. Het is ook mijn eigen ongeduld. De beloofde levertijd zou in week 26 zijn (laatste week juni) en dat kan nog gehaald worden. De Lease Maatschappij heeft het over 1 juli (en dat is dan week 27).

Ik heb afgelopen maandag (2e Pinksterdag) de VIN-code kunnen zien in de broncode van de mijn Tesla Accountpagina.

Weet iemand het juiste antwoord op de vraag waar in het proces deze VIN wordt toegekend (ondanks dat deze nog niet zichtbaar is zonder hiervoor de broncode te hoeven raadplegen) en hoe lang het dan nog ongeveer duurt voor levering? Staat de auto dan op de boot, nog in USA of is dat niet te zeggen.

Ik ben in de veronderstelling dat mijn configuratie niet zo exotisch is en daarmee is mijn logica dat het snel zou moeten kunnen.

  • Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Midnight Silver Metallic
  • 19'' Sportvelgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
 
Lekker! Ik heb zelf precies die config een maand eerder bersteld en nog niks gehoord.. weird. Aangezien jij ook leased ben ik benieuwd wat jij in je Tesla account dan ziet? Want ik neem aan dat je daar je VIN out de source hebt gehaald. Ook benieuwd wanneer je hem mag halen, keep us posted!
Ik heb deze configuratie begin april besteld (geen lease) en heb vandaag een sms ontvangen mbt afspraak voor levering.
Lekker! Ik heb zelf precies die config een maand eerder bersteld en nog niks gehoord.. weird. Aangezien jij ook leased ben ik benieuwd wat jij in je Tesla account dan ziet? Want ik neem aan dat je daar je VIN out de source hebt gehaald. Ook benieuwd wanneer je hem mag halen, keep us posted!

Ik heb ook dezelfde, wel met AP, besteld begin april. Midden vorige week VIN te zien in de code van de website. Vandaag een SMS ontvangen mbt levering op maandag 24 juni.
 
Ik heb afgelopen maandag (2e Pinksterdag) de VIN-code kunnen zien in de broncode van de mijn Tesla Accountpagina

Jouw auto is ook via een lease maatschappij besteld, zag jij al wel een model 3 in je account? Ik zie alleen een model S, X en power wall?
Ook geen VIN te bekennen... Het betreft een kleine leasemaatschappij, zij geven mij aan dat ze ook helemaal geen reactie krijgen vanuit Tesla met betrekking tot de levertijd.

Voor mijn gevoel is LR RWD, blauw, zwart interieur met 19" niet exotisch. Nu al een maand verder na de bestelling en nog geen zinnig bericht terug gekregen van Tesla.
 
Lekker! Ik heb zelf precies die config een maand eerder bersteld en nog niks gehoord.. weird. Aangezien jij ook leased ben ik benieuwd wat jij in je Tesla account dan ziet? Want ik neem aan dat je daar je VIN out de source hebt gehaald. Ook benieuwd wanneer je hem mag halen, keep us posted!

Cool! Ik vind het een coole config. Heb inderdaad mijn VIN uit de source. Heb vandaag gebeld en “het schip waar hij op staat komt zeeer binnenkort aan”. Zou hem nog in juni moeten krijgen. In mijn tesla account staat verder niet zoveel. Heb jij al wel een VIN?
 
Weet iemand het juiste antwoord op de vraag waar in het proces deze VIN wordt toegekend (ondanks dat deze nog niet zichtbaar is zonder hiervoor de broncode te hoeven raadplegen) en hoe lang het dan nog ongeveer duurt voor levering? Staat de auto dan op de boot, nog in USA of is dat niet te zeggen.

Meestal krijg je een VIN 7-10 dagen voor de boot in Zeebrugge aankomt. Dan duurt het nog een week voor ze met de leveringen beginnen maar dat hangt af van hoe snel de wagens naar het Delivery Center worden gestuurd en of ze daar snel kunnen bevestigen dat er niets mis mee is. En niet iedereen krijgt de eerste afspraak.

Ter vergelijking:
-op dag 1 voorbesteld in 2016
-16 april besteld als SR+. Onmiddellijk Tesla proberen te bellen om om te zetten naar RWD LR.
-23 april case voor omzetting naar RWD LR geopend.
-30 april configuratie gewijzigd naar RWD LR. Autopilot blijkt "betalend" ondanks beloftes
-31 april mei VIN toegewezen, en mondeling bericht dat de AP inderdaad niet betalend is
-5 mei eerste contact met delivery, die me schriftelijk de VIN bevestigt en ook schriftelijk bevestigt dat de AP in de prijs begrepen is (op een manier de me geen fiscale kopzorgen bezorgt)
-8 mei: Morning Cornelia komt aan in Zeebrugge
-13 mei: eindfactuur in account. "Fake'" leveringsdatum van 15 mei (delivery zegt dat het een "niet vroeger dan'" schatting is, voor mensen die een datum op factuur nodig hebben voor financiering e.d.)
-15 mei: delivery maakt eerste afspraken. Kan vanaf 17 mei, maar ik moet oude wagen nog verkopen, en kies voor 21 mei.
-21 mei: wagen afgehaald in Sint-Martens-Latem

Met andere woorden: de tijd tussen het toekennen van de VIN en het eerste tijdstip van mogelijke afspraak was 17-21 dagen. Daarvan ongeveer één week vóór de boot aankwam, één week ongeveer om de auto van de boot tot de Delivery Center te krijgen en om ze daar als leverbaar te laten bevestigen, en één week voor het plannen van de afspraak (en het leverklaar maken door Tesla).

Met andere woorden: ik verwacht dat de wagens van de Grand Dahlia nog voor eind juni worden afgeleverd. Enkele wagens van de Grand Mark misschien nog net op de valreep, maar waarschijnlijk eerder in de eerste week van juli.
 
Last edited:
dag allen, heb RWD besteld, maar twijfel nu over AWD. Iemand ervaring met beide?
RWD leek mij goed genoeg met z'n net boven 5 seconden 0-100 en z'n betere actieradius.
Maar ga je met AWD er echt substantieel op vooruit? (NB: ik rijd 1x per jaar naar wintersport; verder typisch Nederlands verkeer; dus functioneel gezien absoluut geen noodzaak voor AWD)
 
Cool! Ik vind het een coole config. Heb inderdaad mijn VIN uit de source. Heb vandaag gebeld en “het schip waar hij op staat komt zeeer binnenkort aan”. Zou hem nog in juni moeten krijgen. In mijn tesla account staat verder niet zoveel. Heb jij al wel een VIN?
Nee geen VIN. Sterker nog, ik zie helemaal niks in mijn Tesla account behalve de placeholders model S, X en powerwall. Jij ziet wel keurig 'jouw' model 3?
 
Vandaag op mogen halen (LR AWD, midnight silver, 19", 12 februari besteld). :)

In een kwartier door een vriendelijke medewerkster door de hoofdpunten van het menu gelopen en toen gaan! Auto rijdt fantastisch.

Uiteindelijk wel een nieuw kenteken gekregen, terwijl ik daar gisteren voor had gebeld en toen een oud kenteken had doorgekregen. Helemaal blij dus.

Enige minpuntje is het ontbreken van de oplaadkabels voor de telefoon, maar daar kan ik niet wakker van liggen.

Kinderen voor een ritje meegenomen en die waren ook al snel enthousiast, zeker toen ik het scheetkussen aanzette. ;)
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
ik heb nu vandaag 13/6 een leveringsdatum gekregen: 21/6. 10/5 besteld, en een 2 weken geleden even gebeld geweest of alles ok was aan mijn kant. Nog geen eindfactuur zichtbaar in mijn documenten, ook geen VIN nummer.
Weet niet of die levering gaat doorgaan als puntje bij paaltje komt, maar totnutoe vind ik dit zeker niet onredelijk qua timing, als je ziet hoeveel auto's ze moeten verdelen over europa (én in de VS)
 
dag allen, heb RWD besteld, maar twijfel nu over AWD. Iemand ervaring met beide?
RWD leek mij goed genoeg met z'n net boven 5 seconden 0-100 en z'n betere actieradius.
Maar ga je met AWD er echt substantieel op vooruit? (NB: ik rijd 1x per jaar naar wintersport; verder typisch Nederlands verkeer; dus functioneel gezien absoluut geen noodzaak voor AWD)
Misschien heb je iets aan dit draadje
AWD bezitters: is het €4.200 waard? (voor de M3)
Begrijp dat je reeds hebt besteld maar het keuzeprobleem is voor personen die nog moeten bestellen wellicht al opgelost aangezien ik lees dat de LR RWD niet meer te bestellen is...
 
dag allen, heb RWD besteld, maar twijfel nu over AWD. Iemand ervaring met beide?
RWD leek mij goed genoeg met z'n net boven 5 seconden 0-100 en z'n betere actieradius.
Maar ga je met AWD er echt substantieel op vooruit? (NB: ik rijd 1x per jaar naar wintersport; verder typisch Nederlands verkeer; dus functioneel gezien absoluut geen noodzaak voor AWD)
Een kennis ging van een Classic S (rwd) naar een vers exemplaar (awd). En dus van 5,4 naar 4,6 seconden naar de 100 kmh. Maar toch; Hij blijft maar zeggen dat hij de duw in de rug van de rwd mist en hij het gevoel heeft dat zijn Classic sneller was (aantoonbaar niet waar). Tevens stoort hij zich aan het geluid van de voorste motor. Kortom, dont worry! Elke variant heeft zijn voors en tegens....
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer
Misschien heb je iets aan dit draadje
AWD bezitters: is het €4.200 waard? (voor de M3)
Begrijp dat je reeds hebt besteld maar het keuzeprobleem is voor personen die nog moeten bestellen wellicht al opgelost aangezien ik lees dat de LR RWD niet meer te bestellen is...
KLopt ,dat kreeg ik vandaag ook te horen. Heel vervelend: als je RWD hebt besteld en je hebt nog geen auto toegewezen gekregen , kan je het volgens mij zo goed als vergeten. Mij is vandaag verteld dat RWD niet meer wordt gemaakt vanaf vandaag . Je krijgt wel een schappelijke korting op andere modellen, die wel leverbaar zijn, als je al had besteld.