Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen onze nieuwe aanwinst opgehaald. Model 3 LR RWD, pearl white.

Moeizaam voortraject. Delivery zo goed als onbereikbaar. Telefonisch wachttijden slaan nergens op (1 keer geprobeerd, daarna niet eens meer aan begonnen), op mails moeizaam/niet gereageerd.
Foutieve eindfactuur gekregen (inruil verwerkt op de factuur, hadden we op privé rekening willen hebben). Uiteindelijk maar zo gelaten en anders opgelost (maar gewoon dus geen reactie op mails gekregen). Ondanks herhaalde verzoeken via email geen kenteken en meldcode gekregen. Maar wel een (eenzijdig gemaakte) afspraak om 10:30 dus maar gewoon gegaan (als 1 vd ruim 200 vandaag:D)

Bij binnenkomst in Tilburg kenteken en meldcode ontvangen. Supersnelle aflevering (prima, we wisten het beter dan het Tesla mevrouwtje) maar de auto niet geheel vlekkeloos. De bekende zaken als een enkele vuile vinger, wat vlekjes en lijmresten en instaplijst al wat gehavend door instappers. Niet oké, maar (voor ons) niet onoverkomelijk. Verder de telefoonkabeltjes niet ontvangen. Hiervoor nog even langs SEC den Haag.

Kortom; niet geheel ontevreden, maar wat heeft Tesla nog een wereld te winnen. Er moeten toch wel echt serieuze stappen gezet gaan worden want dit gaat op termijn gewoon klanten (fans) kosten! Overigens maakt de auto alles weer goed want hij rijdt als een tiet. Je bent deze heisa zo weer vergeten:) Vrouw is helemaal in haar nopjes!


goed te horen :) gelukkig geen echte lakschade? Heb je lang moeten wachten na binnenkomst? kan mij voorstellen dat ze hier en daar wat uitlopen..
Zelf geen reactie meer gehad van Tesla en als alles volgens plan loopt haal ik hem morgen om 11:00 op. Hopelijk soepel en zonder lang wachten :) (oja en dat de auto er uberhaupt staat ;) dit was woensdag niet het geval)
 
goed te horen :) gelukkig geen echte lakschade? Heb je lang moeten wachten na binnenkomst? kan mij voorstellen dat ze hier en daar wat uitlopen..
Zelf geen reactie meer gehad van Tesla en als alles volgens plan loopt haal ik hem morgen om 11:00 op. Hopelijk soepel en zonder lang wachten :) (oja en dat de auto er uberhaupt staat ;) dit was woensdag niet het geval)
Nee, ging razendsnel... Ik kon mijn koffie niet eens opdrinken (deze mocht niet mee naar de afleverlocatie)... Zal morgen wel goed gaan toch?? We lezen het wel;-)
 
  • Like
Reactions: ls7899
morgen kan ik mijn model 3 ophalen in Tilburg. Is er ergens een lijstje met zaken om te checken? Het 16 pagina's tellende document dat ik ergens in de afgelopen weken op dit forum ben tegengekomen gaat me iets te ver, maar heeft iemand wellicht een net wat beknoptere lijst met zaken waar op te letten bij aflevering? Alvast dank!
 
morgen kan ik mijn model 3 ophalen in Tilburg. Is er ergens een lijstje met zaken om te checken? Het 16 pagina's tellende document dat ik ergens in de afgelopen weken op dit forum ben tegengekomen gaat me iets te ver, maar heeft iemand wellicht een net wat beknoptere lijst met zaken waar op te letten bij aflevering? Alvast dank!
Hierbij een link naar een lijstje:
Tesla Model 3 Delivery Checklist
Veel plezier vandaag!
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer
Vanmorgen onze nieuwe aanwinst opgehaald. Model 3 LR RWD, pearl white.

Moeizaam voortraject. Delivery zo goed als onbereikbaar. Telefonische wachttijden slaan nergens op (1 keer geprobeerd, daarna niet eens meer aan begonnen), op mails moeizaam/niet gereageerd.

Ik raak al 2 dagen niet binnen via telefoon. Mijn bank heeft de eindfactuur nodig om mij dossier af te werken. Op deze manier ga ik nooit de auto kunnen afhalen volgende week..
 
morgen kan ik mijn model 3 ophalen in Tilburg. Is er ergens een lijstje met zaken om te checken? Het 16 pagina's tellende document dat ik ergens in de afgelopen weken op dit forum ben tegengekomen gaat me iets te ver, maar heeft iemand wellicht een net wat beknoptere lijst met zaken waar op te letten bij aflevering? Alvast dank!

Enige waar je echt op moet letten zijn beschadigingen. Dat is een "wellus nietus" verhaal als je daar later nog mee aan komt zetten.
 
Nou, na heel het circus van naar België gestuurde auto's, heb ik de bestelling naar veranderd naar een performance variant die direct uit voorraad geleverd kon worden. Als tegemoetkoming komen ze m thuis afleveren. Hopelijk issie er dan alsnog volgende week...
 
Vandaag de model 3 SR+ midnight silver op kunnen halen. Nauwelijks hoeven wachten (de koffie niet op kunnen drinken), auto zag er netjes uit, hooguit wat lijmresten, geen lakschade of iets dergelijks.
Werd prima geholpen en kreeg de basiszaken uitgelegd.
Verder zijn er wat minimale panel gaps, maar veeel beter dan dat ik bij de eerste modellen zag (youtube), geen reden tot actie.

De auto rijdt als een zonnetje, super tof!
Erg blij!!
 
Vandaag de model 3 SR+ midnight silver op kunnen halen. Nauwelijks hoeven wachten (de koffie niet op kunnen drinken), auto zag er netjes uit, hooguit wat lijmresten, geen lakschade of iets dergelijks.
Werd prima geholpen en kreeg de basiszaken uitgelegd.
Verder zijn er wat minimale panel gaps, maar veeel beter dan dat ik bij de eerste modellen zag (youtube), geen reden tot actie.

De auto rijdt als een zonnetje, super tof!
Erg blij!!

Hi Sjaak, wij kwamen elkaar tegen ;) nog gefeliciteerd met de model 3! Stonden er goed bij.

Aflevering hier ging ook soepel, niet lang hoeven wachten maar helaas wel wat puntjes en daar had Tilburg wel wat beter kunnen schakelen.

2 fysieke schades aan de voorbumper, dit werd uiteindelijk wel opgeschreven en doorgestuurd naar een servicecenter maar erg welwillend ging dit nu ook weer niet (terwijl dit gewoon echt niet mag op een nieuwe auto). Beetje merkwaardig dus.

Daarnaast vond ik de bestuurderskant deur niet goed sluiten in vergelijking tot de bijrijders zijde (die viel netjes dicht zonder extra kracht). Heb ik aangegeven waarop de dame die mij hielp er iemand bij haalde, die gooit merkbaar harder de deur dicht en zegt “ja doet hebt prima”. Ja zo kan ik het ook... daarna een lomp verhaal over rubbers die nog nieuw zijn. Zal allemaal vast maar is gewoonweg slordig dat je hierover staat te praten (fix het gewoon i.p.v. afwimpelen).

Afijn, achteruitrijcamera werkte niet (zwart beeld) nu had ik dit vaker gelezen maar kreeg hierover te horen dat dit vanzelf wel weg gaat. Mijn pa stond er bij en dacht “hoe dan? Etc” konden ze dus wel wat duidelijker uitleggen.

Afijn beetje gerushed naar buiten gegaan.
Bij thuiskomst zag ik nog dat ik geen dopjes had in de wielkasten, stuurt piept enorm!, en de kofferklep niet helemaal netjes is uitgelijnd

Uiteindelijk die middag even naar SeC Rotterdam gereden en daar gaan ze alles netjes oplossen! Werd daar uitstekend geholpen wat erg prettig was. Blijft overigens jammer dat dit nodig is. Ze hebben daar een update gepushed waardoor igg de camera het weer deed.

Verder kon ik daar kosteloos mijn kabel van 2,5 naar 7,5 meter ruilen (anders kan ik thuis niet laden ^^)

Al met al komt het wel goed maar is een aardig karwei. De auto daarentegen maakt zoals al vaker gezegd gelukkig veel goed!

iPhone kabeltjes waren op... ze zeiden ja “mobile service” regelt dat? Geen idee hoe nu verder. Sec Rotterdam kon mij ook niet helpen. Een normaal kabeltje mist een knikje denk, krijg het niet netjes namelijk. Ook dit was nog wel vreemd, ik vroeg bij aflevering in Tilburg naar de kabeltjes en ze zeiden “die zijn op, maar ik kan even kijken of ik iets kan invullen en dan krijg je ze later” .. alsof het een “favor” is haha
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firehuntah
Hier ook gisteren laten oppikken op het afgesproken moment. Geen zichbare schade, moet vandaag eens de grondige check doen. Al bij al geen klagen over het hele bestel- en leverproces. 1 maand en 2 weken tussen bestellen en ontvangen. Beetje vaag en weinig feedback bij momenten, maar heb de indruk dat het even snel gaat als je ze met rust laat dan als je elke dag zou bellen.

Wel nog altijd geen eindfactuur, maar dat zou eraan komen
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Gisteren mijn model 3 RWD opgehaald.

Ontvangst:
zeer vriendelijk. Oude auto kon ik elders op terrein parkeren. Ondanks dat het echt druk was (ik denk dat zo'n 20 mensen stonden te wachten in de wachtruimte), ging aanmelden supersnel. Binnen 1 minuut stond ik weer buiten , ingecheckt en wel , om even mijn oude auto voor een nachtje op de personeelsparkeerplaats te mogen zetten (morgen ophalen; geen enkel probleem, al zitten ze daar natuurlijk ook niet echt op te wachten).

Aflevering:

Daarna terug naar de wachtruimte. Ik kon daar net 1 slok van een bekertje water nemen toen ik al werd geroepen door een jonge dame (van het 'soort' dat bij autoshows over de motorkap hangt). Zij was zeer behulpzaam, beantwoordde elke nerd-vraag van mij vlekkeloos en daar waar ze even geen antwoord wist werd direct een expert erbij gehaald die in een niet aflatend relaas waar de gemiddelde vakidioot nog een puntje aan kan zuigen mij voorzag van alle gezochte antwoorden.
Uitgebreide uitleg over bediening vd auto, mijn zoon van 8 riep bij alles dat 'ie dat al wist (zit al 4 weken op Youtube de Tesla video's van over de hele wereld te checken ) tot grote hilariteit van wat andere Tesla ophalers.. De dame in kwestie ging erg goed met zijn voortdurende onderbrekingen om; knap voor een 'meisje' van een jaar of 22 , lijkt mij!
Rondje om de auto. Minieme lakschade gevonden (maar man, wat ben ik blij dat het zo klein was dat je er bijna een microscoop bij nodig hebt, zeker na al die horror verhalen op dit forum; je kunt jezelf helemaal depressief lezen online ... had ik dan ook gedaan..). Dat werd direct genoteerd. Mij werd geadviseerd om direct na het naar buiten rijden even de hele auto na te lopen. Was ik al van plan , riep ik, wapperend met een pagina's dikke checklist die ik op dit forum heb gevonden. Gingen ze goed mee om en er werd helder uitgelegd dat de Q2 productie alweer een stuk beter was op onderdelen dan Q1. Zal wel. Zou ik ook zeggen. Maar mijn auto bewijst voor mij in ieder geval dat dit 'waar' is . N=1 is soms fijn! Al met al geen ontbrekende zaken , behalve die freaking USB kabeltjes (jee wat eeerrrrg!!!) . De auto stond er zo waanzinnig mooi te shinen daar in die hal in Tilburg. Bizar hoe vet dit ontwerp is. Ik heb 'm in het zwart. Wilde eigenlijk grijs, maar mijn RWD grijs bestelling ging niet meer geleverd worden na de productiestop, dus dan maar zwart RWD , met de 19 inch wieltjes erbij als troost vanuit Tesla. En jee, wat is die combi mooi! Echt , ik heb niet eens zoveel met auto's maar het is echt een prachtige kar , zeker ook met die velgen. Wat een bewijs van engineering, design en souplesse.
Afijn, na 20 minuten uitleg was het klaar. Helaas. Had nog wel een uurtje door mogen gaan, maar alles was eigenlijk al wel gezegd.

Wij naar buiten , auto checken. Zie nog wat kleine dingetjes. Mini lak'schade'tje hier, een klein los flapje stof onder de auto daar, wat vreemd olie achtig reiningsmiddel hier en daar, en wat afdrukken in het interieur van een soort plakband. Alles werd direct verholpen door weer een nieuw persoon die direct toesnelde (echt , ik heb er niet eens om hoeven vragen. Stond er gewoon opeens, naast mij , op de parkeerplaats; doen ze goed die Tesla billies) . Half uurtje later klaar. Ik mijn checklist afgewerkt maar kon verder niets vinden. Dus klaar. De foto's die de medewerker heeft gemaakt uploadt hij in mijn 'dossier'. Ik moet nu binnen 60 dagen een afspraak met een service center maken om de paar kleine lakdingetjes te laten polijsten. Verder dus niets meer dat gefixt moet worden.

Lang verhaal kort: dit was een fantastische ervaring. Ik vond het persoonlijk zeer hoog scoren op klantvriendelijkheid, snelheid (super goed geautomatiseerd allemaal) en professionaliteit / inhoudelijke kennis. Hoef je bij een doorsnee autodealer, ook de Volkswagen of Audi's van deze wereld, vaak echt niet om te komen. Ik was echt bijna verbaasd over het niveau bij Tesla. Dikke 9 (een 10 gaat me te ver, Sorry. Zonder mini lakschade en met een knuffel van die prachtige afleverdame (nee ik ben geen seksist en ben gelukkig getrouwd) was het denk ik een 10 geweest).

Rijden:
Hier kan ik kort over zijn: het rijdt super. Ik moest erg wennen aan het ontbreken van motorgeluid (nog nooit in een elektrisch auto gereden.... ; ook geen testrit); maar uiteindelijk alleen maar fijn. En de auto voelt kleiner/lichter dan hij is . Dat vond ik ff wennen. Voelde bijna als mijn Fiat 500. Mijn Volvo V60 voelt als een tank (in positieve , maar ook in negatieve zin). De Tesla lijkt meer op de Fiat dan de Volvo, en ik had het andersom verwacht. Maarrrrr: nadat ik het stuur op 'Sport' modus had gezet (zwaarder sturen dus) was dat opeens geheel anders. Meer tankgevoel, wat zwaarder sturen, en dus minder wiebelen over de weg bij elke microbeweging van de vinger waarmee je stuurt, zeg maar..
Heerlijk. Meteen maar even 400 km. weggeblaft gisteren , met name snelweg. Ging uitstekend. Zeer comfortabel.
De audio. Man de AUDIO! Ik ben een muziekfreak en produceer zelf ook (dance / techno) en ik moet zeggen, de installatie is fantastisch. Beter dan wat ik ooit heb gehad. Je zit er echt midden in. Glashelder, diep, warm , vol 'druk', echt indrukwekkend. Dit is de plek voortaan om muziek te luisteren..
Wegligging is goed. Al is de auto wat hard afgeveerd. Went wel. Geeft ook een sportieve feel en dat vind ik veel waard.
En dan tot slot: acceleratie. Allejee%$#*us wat is dat lekker! Door het ontbreken van een grommende , bonkende , loeiende of gierende motor merk je het eigenlijk niet eens zo, maar je zit binnen no time ver richting de 100. Heerlijk, al ga ik dat niet vaak doen. Leuk voor in het begin denk ik, maar ben blij dat ik niet omwille van een seconde minder voor de AWD ben gegaan. Echt niet nodig , zeker niet als forens / zakelijk verkeersrijder.

Zo. Lekker lang verhaal. Als je nog leest en niet in slaap bent gevallen of afgehaakt: kopen dat ding, even puur op basis van mijn eerste middag en avond rijden. Ik ben blij! Dit is echt een heeeeeel fijne auto!
 
Last edited:
Gisteren mijn Model 3 opgehaald in Tilburg. Perfect is alles gegaan!! Geen schade oid.

Alleen een vraag: Mijn telefoon is de sleutel. Kunnen jullie gerust weglopen, zonder op de telefoon iets te doen, en vertrouwen dat de auto op slot gaat?


Je kunt instellen dat de tesla toetert als hij op slot gaat. Niet leuk voor de buren als je ‘s nachts thuiskomt maar wel beter voor jouw gemoedsrust


EDIT: en ondertussen gelezen dat ik natuurlijk niet de enige ben die dit zei.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Whooohah
Gisteren mijn model 3 RWD opgehaald.

Ontvangst:
zeer vriendelijk. Oude auto kon ik elders op terrein parkeren. Ondanks dat het echt druk was (ik denk dat zo'n 20 mensen stonden te wachten in de wachtruimte), ging aanmelden supersnel. Binnen 1 minuut stond ik weer buiten , ingecheckt en wel , om even mijn oude auto voor een nachtje op de personeelsparkeerplaats te mogen zetten (morgen ophalen; geen enkel probleem, al zitten ze daar natuurlijk ook niet echt op te wachten).

Aflevering:

Daarna terug naar de wachtruimte. Ik kon daar net 1 slok van een bekertje water nemen toen ik al werd geroepen door een jonge dame (van het 'soort' dat bij autoshows over de motorkap hangt). Zij was zeer behulpzaam, beantwoordde elke nerd-vraag van mij vlekkeloos en daar waar ze even geen antwoord wist werd direct een expert erbij gehaald die in een niet aflatend relaas waar de gemiddelde vakidioot nog een puntje aan kan zuigen mij voorzag van alle gezochte antwoorden.
Uitgebreide uitleg over bediening vd auto, mijn zoon van 8 riep bij alles dat 'ie dat al wist (zit al 4 weken op Youtube de Tesla video's van over de hele wereld te checken ) tot grote hilariteit van wat andere Tesla ophalers.. De dame in kwestie ging erg goed met zijn voortdurende onderbrekingen om; knap voor een 'meisje' van een jaar of 22 , lijkt mij!
Rondje om de auto. Minieme lakschade gevonden (maar man, wat ben ik blij dat het zo klein was dat je er bijna een microscoop bij nodig hebt, zeker na al die horror verhalen op dit forum; je kunt jezelf helemaal depressief lezen online ... had ik dan ook gedaan..). Dat werd direct genoteerd. Mij werd geadviseerd om direct na het naar buiten rijden even de hele auto na te lopen. Was ik al van plan , riep ik, wapperend met een pagina's dikke checklist die ik op dit forum heb gevonden. Gingen ze goed mee om en er werd helder uitgelegd dat de Q2 productie alweer een stuk beter was op onderdelen dan Q1. Zal wel. Zou ik ook zeggen. Maar mijn auto bewijst voor mij in ieder geval dat dit 'waar' is . N=1 is soms fijn! Al met al geen ontbrekende zaken , behalve die freaking USB kabeltjes (jee wat eeerrrrg!!!) . De auto stond er zo waanzinnig mooi te shinen daar in die hal in Tilburg. Bizar hoe vet dit ontwerp is. Ik heb 'm in het zwart. Wilde eigenlijk grijs, maar mijn RWD grijs bestelling ging niet meer geleverd worden na de productiestop, dus dan maar zwart RWD , met de 19 inch wieltjes erbij als troost vanuit Tesla. En jee, wat is die combi mooi! Echt , ik heb niet eens zoveel met auto's maar het is echt een prachtige kar , zeker ook met die velgen. Wat een bewijs van engineering, design en souplesse.
Afijn, na 20 minuten uitleg was het klaar. Helaas. Had nog wel een uurtje door mogen gaan, maar alles was eigenlijk al wel gezegd.

Wij naar buiten , auto checken. Zie nog wat kleine dingetjes. Mini lak'schade'tje hier, een klein los flapje stof onder de auto daar, wat vreemd olie achtig reiningsmiddel hier en daar, en wat afdrukken in het interieur van een soort plakband. Alles werd direct verholpen door weer een nieuw persoon die direct toesnelde (echt , ik heb er niet eens om hoeven vragen. Stond er gewoon opeens, naast mij , op de parkeerplaats; doen ze goed die Tesla billies) . Half uurtje later klaar. Ik mijn checklist afgewerkt maar kon verder niets vinden. Dus klaar. De foto's die de medewerker heeft gemaakt uploadt hij in mijn 'dossier'. Ik moet nu binnen 60 dagen een afspraak met een service center maken om de paar kleine lakdingetjes te laten polijsten. Verder dus niets meer dat gefixt moet worden.

Lang verhaal kort: dit was een fantastische ervaring. Ik vond het persoonlijk zeer hoog scoren op klantvriendelijkheid, snelheid (super goed geautomatiseerd allemaal) en professionaliteit / inhoudelijke kennis. Hoef je bij een doorsnee autodealer, ook de Volkswagen of Audi's van deze wereld, vaak echt niet om te komen. Ik was echt bijna verbaasd over het niveau bij Tesla. Dikke 9 (een 10 gaat me te ver, Sorry. Zonder mini lakschade en met een knuffel van die prachtige afleverdame (nee ik ben geen seksist en ben gelukkig getrouwd) was het denk ik een 10 geweest).

Rijden:
Hier kan ik kort over zijn: het rijdt super. Ik moest erg wennen aan het ontbreken van motorgeluid (nog nooit in een elektrisch auto gereden.... ; ook geen testrit); maar uiteindelijk alleen maar fijn. En de auto voelt kleiner/lichter dan hij is . Dat vond ik ff wennen. Voelde bijna als mijn Fiat 500. Mijn Volvo V60 voelt als een tank (in positieve , maar ook in negatieve zin). De Tesla lijkt meer op de Fiat dan de Volvo, en ik had het andersom verwacht. Maarrrrr: nadat ik het stuur op 'Sport' modus had gezet (zwaarder sturen dus) was dat opeens geheel anders. Meer tankgevoel, wat zwaarder sturen, en dus minder wiebelen over de weg bij elke microbeweging van de vinger waarmee je stuurt, zeg maar..
Heerlijk. Meteen maar even 400 km. weggeblaft gisteren , met name snelweg. Ging uitstekend. Zeer comfortabel.
De audio. Man de AUDIO! Ik ben een muziekfreak en produceer zelf ook (dance / techno) en ik moet zeggen, de installatie is fantastisch. Beter dan wat ik ooit heb gehad. Je zit er echt midden in. Glashelder, diep, warm , vol 'druk', echt indrukwekkend. Dit is de plek voortaan om muziek te luisteren..
Wegligging is goed. Al is de auto wat hard afgeveerd. Went wel. Geeft ook een sportieve feel en dat vind ik veel waard.
En dan tot slot: acceleratie. Allejee%$#*us wat is dat lekker! Door het ontbreken van een grommende , bonkende , loeiende of gierende motor merk je het eigenlijk niet eens zo, maar je zit binnen no time ver richting de 100. Heerlijk, al ga ik dat niet vaak doen. Leuk voor in het begin denk ik, maar ben blij dat ik niet omwille van een seconde minder voor de AWD ben gegaan. Echt niet nodig , zeker niet als forens / zakelijk verkeersrijder.

Zo. Lekker lang verhaal. Als je nog leest en niet in slaap bent gevallen of afgehaakt: kopen dat ding, even puur op basis van mijn eerste middag en avond rijden. Ik ben blij! Dit is echt een heeeeeel fijne auto!

Fijn te horen dat het ook anders kan! Dat geeft me vertrouwen voor mijn levering komende week. Over Groningen had ik al meer betere verhalen gehoord en gelezen dan Tilburg, dus ik hoop dat je ervaringen wel betrekking hebben op Tilburg.......Hoe dan ook veel plezier met je nieuwe auto!
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer