Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren als verrassing mijn rode M3P op kunnen halen. Helemaal vlekkeloos ging dit niet:

Twee weken geleden werd er een afspraak gemaakt voor vorige week donderdagmiddag in Tilburg.
Op de dinsdag een belletje uit Amsterdam: 'we gaan het niet halen, is volgende week vrijdagmiddag ook goed?'.
Tuurlijk, jammer van de vertraging.
Gisteren rond 13.00 weer een belletje uit Amsterdam: 'als u wilt kunt u vandaag rijden'.
Hee, da's andere koek! Moet ik naar Tilburg of Amsterdam?
'Naar Tilburg meneer, alle uitleveringen vinden daar plaats'.
OK, ik in de trein naar Tilburg, 15.30 daar gemeld bij de receptie.
Ja, u heeft een afspraak, daar is de wachtruimte.

Weer een telefoontje uit Amsterdam: 'waar bent u nu?'
O, jee. Dat klinkt niet als een vraag die iets goeds inluidt. Ik zit in jullie vestiging in Tilburg op mijn auto te wachten…
Amsterdam: 'ehh, de auto staat in Amsterdam'.
Ik: 'De receptie hier in Tilburg denkt daar anders over'
Amsterdam: 'ik bel u terug'.

Affijn, lang verhaal kort. De auto stond dus toch in Amsterdam. Aangezien er diverse personeelsleden uit de Amsterdamse vestiging naar Tilburg gereden waren om uitleveringen te ondersteunen met hen mee terug naar Amsterdam gereden alwaar de vestiging natuurlijk al bijna verlaten was (vertrek was natuurlijk niet om 16.00 maar 'einde werktijd'). Maar er werd een sales persoon geronseld om te constateren dat de auto niet op de parkeerplaats van de SeC Asd-ZO stond. Nog weer uren later: een rode M3P rijdt het terrein op. Nog weer later, het inwijdingsverhaal rond de auto. Rond 21.00 kon ik het terrein verlaten MET de nog nadruipende auto.

Overal uitgebreide excuses, maar feit blijft dat dit een sterk staaltje niet communiceren is. Er zijn gewoon te veel goedwillende maar nieuwe medewerkers en kennelijk sluiten de procedures ook nog niet helemaal.

Op naar de accessoire handelaars en wrappers!
 
Vandaag onze M3 LR RWD opgehaald in Groningen. Als relatief nieuw lid op dit forum heb ik al veel gehad aan alle tips etc van tesla rijders.
Ook veel gelezen over de minder goede ervaringen rondom levering en communicatie.
Ik moet bekennen dat het tot nu toe allemaal gesmeerd liep:

11 juni jl. via een Tesla referral code een zwarte Tesla LR RWD kunnen bestellen . Vandaag 27 juni keurig afgeleverd in Groningen.
Tussendoor goed op de hoogte gehouden en een hele relaxte levering.
Enige punt is dat ze op dit moment geen laadkabel op voorraad hebben, maar die hebben we gelukkig nog liggen.
 

Attachments

  • 12181535-F4CA-4ACE-AD6B-D79D7D0F5C32.jpeg
    12181535-F4CA-4ACE-AD6B-D79D7D0F5C32.jpeg
    356 KB · Views: 68
Waarschijnlijk kan ik zelf niet aanwezig zijn bij het afhalen van mijn model 3 in Tilburg, omdat ik op reis ga. De leasemaatschappij wil hem met een ambulance gaan halen. Zij monteren dan andere velgen en ik kan de auto dan nieuw bij hen afhalen (is ook wel makkelijk, zitten bij mij om de hoek).

Wat wordt er nu allemaal bijgeleverd bij een nieuwe LR AWD? Ik kan het niet meer vinden op de tesla site. Ik wil voorkomen dat ik na mijn reis nog discussies moet gaan voeren over een laadkabel ofzo.

Ik kom op het volgende lijstje:

- UMC met schuko en CEE-16 230 stekker
- (7,5 meter) type 2 laadkabel
- 2x oplaadkabeltje mobiele telefoon

Mis ik nog iets?
 
Je krijgt wel nog de UMC mee -- enkel de Type 2 kabel (voorlopig) niet. Je kun thuis dus wel laden aan 13A of 16A op 240V (3 tot 3,7kW), maar niet aan 11kW.

In theorie kun je met een UMC ok op 7,7kW laden, maar dan heb je ook nog een andere adpater nodig, en vind maar eens een circuit met een 32A CEE stekker die graag 32A op 240V van één enkele fase wilt afstaan ;-).
 
Last edited:
Je krijgt wel nog de UMC mee -- enkel de Type 2 kabel (voorlopig) niet. Je kun thuis dus wel laden aan 13A of 16A op 240V (3 tot 3,7kW), maar niet aan 11kW.

In theorie kun je met een UMC ok op 7,7kW laden, maar dan heb je ook nog een andere adpater nodig, en vind maar eens een circuit met een 32A CEE stekker die graag 32A op 240V van één enkele fase wilt afstaan ;-).
Als newbe gaat mij dit al iets boven de pet. Kan ik de auto ook aan een openbare laadpaal laden, of dat niet?
 
Helaas gaat de geplande levering van mijn M3 niet door vandaag. Dit was de boodschap van een belletje van een engels sprekende dame vanuit Tilburg . Misschien wordt t morgen. We laten het u weten meneer. Onze excuses.
Tesla rijden, je moet er wat voor over hebben..
 
Vandaag is de M3 van een vriend geleverd via mijn referral, direct 7500km superchargen beschikbaar (en deels gebruikt)! Netjes. Ook met mijn aflevering nog werkelijk niets verkeerd gegaan.
Overigens zijn er hier in de Bourgogne weinig publieke laders, ik moet om de paar dagen naar de Supercharger. Is niet heel erg als het restaurant niet vol is..
Vandaag overigens de warmste dag ooit in Frankrijk (44,3graden) en dan merk je dat ook bij stilstand het verbruik best wel groot is (om de temperatuur van een zwarte M3 onder de 40 te houden).
 
  • Like
Reactions: Firehuntah and M.W.