Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn wereldwijd tot nog to 15 000 Model 3's meer geproduceerd dan geleverd. Daarvan zijn er hooguit 7000 reeds op weg naar een klant. Dat wil dus zeggen dat er wel degelijk voorraad beschikbaar is, en dus meer dan waarschijnlijk ook in Nederland. Maar je moet natuurlijk wel geluk hebben dat net die configuratie die jij wil er is.
 
Er zijn wereldwijd tot nog to 15 000 Model 3's meer geproduceerd dan geleverd. Daarvan zijn er hooguit 7000 reeds op weg naar een klant. Dat wil dus zeggen dat er wel degelijk voorraad beschikbaar is, en dus meer dan waarschijnlijk ook in Nederland. Maar je moet natuurlijk wel geluk hebben dat net die configuratie die jij wil er is.

Wordt er in Europa onderling de landen ook nog wel eens geruild/geleverd ?
Bijv bestelling in NL maar auto kan vanuit BE of FR geleverd worden ?
 
Meestal niet, in mijn ervaring. Wellicht door invoerpaperassen en dergelijke die in het land van aankomst worden geregeld. Er zijn naar men zegt in België zelfs ooit VINs gesukkeld die eerder aan Nederlandse bestellingen waren gekoppeld en eigenlijk naar Tilburg moesten, en naar verluidt zijn die dan in België aan de stock geplakt en verkocht.

In principe kun je evenwel als Nederlander "gewoon" in België een Tesla kopen en daar ter plekke gaan ophalen -- er is in de EU vrij verkeer van goederen. Of Tesla het intern geregeld krijgt is een andere zaak, en de inverkeerstelling is in dat geval veel complexer (je moet dan de wagen in Nederland inschrijven en in België een transitplaat aanvragen); aangezien de registratie meestal door Tesla gebeurt kan het zijn dat ze --ook al kunnen ze in principe niet weigeren -- er geen blijf mee weten.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: schonelucht
Gisteravond besteld...18e zou geleverd worden. Vraagje...als het kenteken bekend is, waar zou die dan zichtbaar moeten worden in het teslaaccount?
Ik kreeg vrijwel direct na het bestellen een mailtje met kenteken, VIN en een linkje om hem via Tesla te verzekeren. Dat bleek niet erg voordelig. All risk bij hun was €85/maand, bij Promovendum was het ca. €45 voor een SR+.
 
Er lijkt een einde te krijgen aan mijn lever-klucht:
- half april werd in de Tesla Store 2-3 weken levertijd aangegeven
- bestelling in gang gezet via leasemaatschappij, die levering eind mei aanhield; 5-6 weken zou nog steeds acceptabel zijn
- eind mei echter geen Tesla te zien en ook onduidelijk wanneer dan wel
- medio juni bleek de order niet verwerkt bij Tesla (was wel bevestigd aan lease-mij)
- alsnog geregeld obv “bestel nu, rij nog in juni”
- leverafspraak voor 28/6 werd ingepland, maar niet helemaal zeker of-ie voor mij was
- 1 dag van tevoren bleek toch van niet en ook niet wanneer dan wel
- 28/6 wel formele bevestiging met Registratienummer gehad voor ‘Roland’s Tesla’, maar toen nog onduidelijk wanneer levering kan plaatsvinden.... dat kon binnen een week zijn, maar ook nog maand of meer duren...
- 4/7 sms met leverdatum+tijd voor 11/7, maar dan kan ik echt niet ivm andere verplichtingen. Ga nu dus mijn best doen om het te verzetten en alsnog volgende week te rijden.
Op zich is 3mnd levertijd heel normaal voor een nieuwe auto, maar het gaat om het managen van verwachtingen en communicatie. Maar dat wisten jullie al ;-)

Een vraagje nog: in de Store werd destijds vermeld dat er standaard een wheel cap kit bij zit om de velgen achter de Aerowheels te laten zien; is dat ook zo of moet je die alsnog bestellen? Zijn bij Tesla out of stock, maar elders online wel te verkrijgen
 
Er lijkt een einde te krijgen aan mijn lever-klucht:
- half april werd in de Tesla Store 2-3 weken levertijd aangegeven
- bestelling in gang gezet via leasemaatschappij, die levering eind mei aanhield; 5-6 weken zou nog steeds acceptabel zijn
- eind mei echter geen Tesla te zien en ook onduidelijk wanneer dan wel
- medio juni bleek de order niet verwerkt bij Tesla (was wel bevestigd aan lease-mij)
- alsnog geregeld obv “bestel nu, rij nog in juni”
- leverafspraak voor 28/6 werd ingepland, maar niet helemaal zeker of-ie voor mij was
- 1 dag van tevoren bleek toch van niet en ook niet wanneer dan wel
- 28/6 wel formele bevestiging met Registratienummer gehad voor ‘Roland’s Tesla’, maar toen nog onduidelijk wanneer levering kan plaatsvinden.... dat kon binnen een week zijn, maar ook nog maand of meer duren...
- 4/7 sms met leverdatum+tijd voor 11/7, maar dan kan ik echt niet ivm andere verplichtingen. Ga nu dus mijn best doen om het te verzetten en alsnog volgende week te rijden.
Op zich is 3mnd levertijd heel normaal voor een nieuwe auto, maar het gaat om het managen van verwachtingen en communicatie. Maar dat wisten jullie al ;-)

Een vraagje nog: in de Store werd destijds vermeld dat er standaard een wheel cap kit bij zit om de velgen achter de Aerowheels te laten zien; is dat ook zo of moet je die alsnog bestellen? Zijn bij Tesla out of stock, maar elders online wel te verkrijgen

Pas maar op...Wanneer je niet in staat bent binnen een week na de aangegeven (en "soms" wisselende) datum, dan kan je auto aan en ander verkocht worden ;). Just saying... Hopelijk gaat het je lukken!

Ik kreeg vrijwel direct na het bestellen een mailtje met kenteken, VIN en een linkje om hem via Tesla te verzekeren. Dat bleek niet erg voordelig. All risk bij hun was €85/maand, bij Promovendum was het ca. €45 voor een SR+.

Dat zijn bizar lage bedragen. Ik heb alles eigenlijk bij Interpolis en daar kwam ik ergens rond de 110 en 125 uit volgens mij. Ik weet dat meer precies wanneer ik mijn kenteken heb en de boel kan regelen. Mailtje is nog niet binnen (andere mailtjes wel, voor orderbevestiging en de eindfactuur). Even in de gaten houden dus :).
 
Pas maar op...Wanneer je niet in staat bent binnen een week na de aangegeven (en "soms" wisselende) datum, dan kan je auto aan en ander verkocht worden ;). Just saying... Hopelijk gaat het je lukken!



Dat zijn bizar lage bedragen. Ik heb alles eigenlijk bij Interpolis en daar kwam ik ergens rond de 110 en 125 uit volgens mij. Ik weet dat meer precies wanneer ik mijn kenteken heb en de boel kan regelen. Mailtje is nog niet binnen (andere mailtjes wel, voor orderbevestiging en de eindfactuur). Even in de gaten houden dus :).
Even twee antwoorden in 1:
Ja het klopt dat InsuremyTesla niet van Tesla zelf is maar van een vezekeraar. Net zoals mijn Mini insurance via Allianz ging en achteraf heel duur bleek.
Ik heb net mijn groene kaart en polis binnen van Promovendum en de premie is €38,97/maand. Maar let op:
- SR+ (is onder de 1600kg)
- 14 schadevrije jaren
- <12.000 km/jaar (woon niet ver van mijn werk en fiets vaak)
- woon buiten de stad. Ze hebben verzekering op thuis adres gezet terwijl auto op de zaak staat. Argument is dat hij daar t vaakst staat.

De man van Promovendum zei dat de AWD long range moeilijker te verzekeren was vanwege nieuwprijs en benodigd alarm en de performance kon je niet eens verzekeren bij hun.
 
Zonet telefoon gehad dat de levering nu maandag niet kan doorgaan omdat ze lakschade gevonden hebben. De wagen moet nu eerst naar de bodyshop en ze konden nog geen nieuwe datum geven.

Heel jammer natuurlijk, maar anders zou ik hem maandag toch geweigerd hebben. Hopelijk heb ik hem alsnog volgende week.
 
Net 1 UUR EN 59 MINUTEN aan de lijn in de wacht gestaan.
Dan wordt vrolijk de verbinding verbroken.

Na alle persoonlijke ervaringen de afgelopen maand en de talloze klachten en ervaringen gelezen op de diverse fora is er maar een conclusie:

Wat een slecht, onbehoorlijk en extreem klantontvriendelijk bedrijf is dit toch...

Afspraken worden gewoon niet nagekomen, geld wordt niet terug betaald en uiteindelijk zijn ze gewoon niet bereikbaar, noch via email noch via telefoon en persoonlijk in de diverse service centra waar ik geweest ben hoef je helemaal al niet te komen.

En dan zou je hier de komende 4 tot 8 jaar ook nog een beroep op moeten gaan doen als er een probleem of storing is ?

Moet je voor de grap eens een bedorven ui gaan kopen in de supermarkt en daar telefonisch je beklag over gaan doen, dat is een hele andere POSITIEVE ervaring... een ui van een paar cent versus een auto van 50.000 euro...

Ik ben er wel klaar mee, ben inmiddels Tesla af en ga mijn geld ergens anders brengen.