Nou...vandaag naar Groningen getogen. Een week later dan origineel gepland. Ja hoor....daar stond hij.
Medewerker van Tesla nam even tijd om te babbelen...want er was iets met de auto. Natuurlijk was dat even schrikken...vooral omdat ik geen zin had met deze belachelijke hitte weer een partij boos te gaan doen....Bleek dat er bij een koplamp de lak op de bumper was beschadigd. Gelukkig...was al bang dat er iets ergs aan de hand was .
Blijkbaar rollen de auto's met VS spec koplampunits van de band...deze worden achteraf door mensen vervangen voor Europese modellen en dat is blijkbaar niet echt secuur gedaan bij deze auto. Ik hoor nog van het service center, verzoek tot inplannen afspraak is gedaan. Maar uiteindelijk is dit een geluk bij een ongeluk...ik kan nu beesies happen met de auto in de wetenschap dat een nieuwe bumper zal komen of een spuitbeurt.
Verder door de schok van het zien van de auto niet alle kleine puntjes direct opgevallen. Tijdens een eerste Supercharge sessie keek ik nog eens rond. Rechtsachter boven de deur zit de dakbedekking (randbedekking is misschien nauwkeuriger) los en aan de andere kan zit een vieze handafrduk op de rand. Verder leek mij de lak achter wat ruw, maar ik kan niet beoordelen hoe erg dat is.
Een blik linksachter in de wielkast onthulde twee gaatjes waar pinnen in zouden moeten kunnen . Tijdens het rijden geen geklapper, gerammel of gekraak. Dus die pinnen worden nog niet gemist.
De bestuurdersdeur moet harder dicht dan de andere deuren, maar niet overdreven. Zou me niets verbazen wanneer dit binnen de marge past, al zal ik vragen of ze ernaar kijken tzt. Net als de chargeport. Het klepje lijkt te wijken ten opzichte van de lijn van de auto. Misschien is daar nog wat aan te doen.
Overigens geen USB kabels (ook geen melding gehad of deze na worden geleverd of niet). Wel matten (is een LR AWD) en ook een Type 2 kabel van een meter of 4.
De auto rijdt niet normaal. Echt stupid snel en zeer prettig sportief, maar comfortabel onderstel.
De active cruisecontrol vind ik erg vervelend in verkeer, zorgt voor veel inhouden van de auto terwijl dit niet nodig is. Zelfs soms behoorlijk krachtig inhouden...als een vrachtwagen nog 100den meters ver is bijna. Bij een lege weg, prima...anders manueel gassen .
De afspraak bij RideandShine staat in principe voor 19 augustus...dan hoor ik wel hoe slecht de lak echt is...vond het zelf best redelijk, al zitten er best wat microkrasjes en sommige iets diepere krassen op...volgens mij te corrigeren. De Service afspraak zal roet in het eten gooien ten aanzien van die datum.
Al met al....heel blij met de auto. Ondanks wat kleine puntjes die eigenlijk voorkomen hadden moeten worden, heb ik hem toch maar meegenomen en dik 300km op de klok gezet.
Medewerker van Tesla nam even tijd om te babbelen...want er was iets met de auto. Natuurlijk was dat even schrikken...vooral omdat ik geen zin had met deze belachelijke hitte weer een partij boos te gaan doen....Bleek dat er bij een koplamp de lak op de bumper was beschadigd. Gelukkig...was al bang dat er iets ergs aan de hand was .
Blijkbaar rollen de auto's met VS spec koplampunits van de band...deze worden achteraf door mensen vervangen voor Europese modellen en dat is blijkbaar niet echt secuur gedaan bij deze auto. Ik hoor nog van het service center, verzoek tot inplannen afspraak is gedaan. Maar uiteindelijk is dit een geluk bij een ongeluk...ik kan nu beesies happen met de auto in de wetenschap dat een nieuwe bumper zal komen of een spuitbeurt.
Verder door de schok van het zien van de auto niet alle kleine puntjes direct opgevallen. Tijdens een eerste Supercharge sessie keek ik nog eens rond. Rechtsachter boven de deur zit de dakbedekking (randbedekking is misschien nauwkeuriger) los en aan de andere kan zit een vieze handafrduk op de rand. Verder leek mij de lak achter wat ruw, maar ik kan niet beoordelen hoe erg dat is.
Een blik linksachter in de wielkast onthulde twee gaatjes waar pinnen in zouden moeten kunnen . Tijdens het rijden geen geklapper, gerammel of gekraak. Dus die pinnen worden nog niet gemist.
De bestuurdersdeur moet harder dicht dan de andere deuren, maar niet overdreven. Zou me niets verbazen wanneer dit binnen de marge past, al zal ik vragen of ze ernaar kijken tzt. Net als de chargeport. Het klepje lijkt te wijken ten opzichte van de lijn van de auto. Misschien is daar nog wat aan te doen.
Overigens geen USB kabels (ook geen melding gehad of deze na worden geleverd of niet). Wel matten (is een LR AWD) en ook een Type 2 kabel van een meter of 4.
De auto rijdt niet normaal. Echt stupid snel en zeer prettig sportief, maar comfortabel onderstel.
De active cruisecontrol vind ik erg vervelend in verkeer, zorgt voor veel inhouden van de auto terwijl dit niet nodig is. Zelfs soms behoorlijk krachtig inhouden...als een vrachtwagen nog 100den meters ver is bijna. Bij een lege weg, prima...anders manueel gassen .
De afspraak bij RideandShine staat in principe voor 19 augustus...dan hoor ik wel hoe slecht de lak echt is...vond het zelf best redelijk, al zitten er best wat microkrasjes en sommige iets diepere krassen op...volgens mij te corrigeren. De Service afspraak zal roet in het eten gooien ten aanzien van die datum.
Al met al....heel blij met de auto. Ondanks wat kleine puntjes die eigenlijk voorkomen hadden moeten worden, heb ik hem toch maar meegenomen en dik 300km op de klok gezet.