Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook besteld via Terberg. Moest er boven op zitten voor de juiste bestelling, bedragen etc. In mei nog voor de LR RWD gegaan maar had het idee dat Terberg nog weinig ervaring met Tesla had omdat de offerte twee keer terug moest voordat zaken correct stonden. Daarna begin juli de AWD besteld en nu wachtende .....Hoe maak je je telefoonnummer bij tesla bekend, kan ik niet invoeren bij contactgegeven?
Kan ik ook niet. Via lm besteld ook?
 
- Zaterdag 10 augustus LR AWD 18" aero wit op wit met FSD besteld.
- Vandaag (13 augustus 14:00) bevestiging van betaling gekregen
- Vandaag wijziging doorgevoerd (stond op zwart interieur en moest wit zijn)
- Vandaag (13 augustus 22:21) Mail: Uw verwachte leverdatum (4 september - 11 september)

Ik zie echter nog geen VIN / Afleverdatum in mijn tesla account. Is dit normaal?
 
- Zaterdag 10 augustus LR AWD 18" aero wit op wit met FSD besteld.
- Vandaag (13 augustus 14:00) bevestiging van betaling gekregen
- Vandaag wijziging doorgevoerd (stond op zwart interieur en moest wit zijn)
- Vandaag (13 augustus 22:21) Mail: Uw verwachte leverdatum (4 september - 11 september)

Ik zie echter nog geen VIN / Afleverdatum in mijn tesla account. Is dit normaal?
Als je deze mail hebt ontvangen zal je VIN wel te vinden zijn in de broncode van de pagina, of je installeert even de Chrome plugin dan krijg je een notificatie als deze de VIN heeft gedetecteerd.
 
Ik heb ook besteld via Terberg. Moest er boven op zitten voor de juiste bestelling, bedragen etc. In mei nog voor de LR RWD gegaan maar had het idee dat Terberg nog weinig ervaring met Tesla had omdat de offerte twee keer terug moest voordat zaken correct stonden. Daarna begin juli de AWD besteld en nu wachtende .....Hoe maak je je telefoonnummer bij tesla bekend, kan ik niet invoeren bij contactgegeven?
Mbt Terberg communicatie, gelukkig heb ik dat niet met hun. Dat doet mijn secretaresse bij het bedrijf waar ik werk.

Het doorgeven van de juiste gegevens, ik kreeg na een week of 1 a 2 een link met een Tesla account aan te maken, of dat er eentje voor mij was gemaakt, maar dat ik hem moest aanvullen.
Daar toen een aantal formulieren ingevuld.
Ik kan niet meer bekijken wat ik daarin heb ingevuld, ze zijn nu 'weg'. Maar kan me herinneren dat je daarin je telefoonnummer en email adres e.d. in moest doorgeven.
Nu kan ik in de beheerpagina nog wel iets van contact voorkeuren aanpassen, maar het lijkt erop dat dat niet wordt opgeslagen, de portal houdt het niet vast...

Op de mail op 1 augustus dat ik een SMS zou krijgen, die ik na een week nog niet binnen had, heb ik een week later een mail naar hun gestuurd met mijn gegevens voor de volledigheid. Ik vond het namelijk vreemd dat ze naar mijn privé mail hadden gemaild ipv mijn werk mail.
Week later krijg ik een reactie terug dat ik begin september de auto in ontvangst zal kunnen nemen, en dat ze mijn gegevens hebben opgeslagen.

Nu is het weer geduldig afwachten. Wat betekend:
- iedere dag de Tesla account openen om te kijken of er al een leverdatum en tijd wordt aangegeven :-D
- iedere dag checken of m'n VIN nummer nog in de paginabron aanwezig is of dat deze aan de voorkant eindelijk getoond wordt in mijn account
 
Wanneer moet je de auto betalen? Nadat er een afspraak is gemaakt?

Op de factuur staat 7 dagen voor 20 augustus (theoretische afleverdatum). Delivery zei vorige week (telefonisch) 7 dagen voor feitelijke aflevering, maar datum is nog niet bekend.



De Glovis Champion (onze M3 LR RWD staat daarop) wordt overigens vannacht om 02.00 uur verwacht in Zeebrugge:)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: eelcodb
Ik wacht al meer dan een week op het opmaken van de definitieve factuur, zodat ik die kan gaan betalen. Er staat al een ruime tijd "We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment.". Is het "normaal" dat dat zo lang duurt?
 
Werd vandaag door Tesla gebeld dat mijn levering van a.s. vrijdag naar alle waarschijnlijkheid niet door gaat, omdat de configurate van mijn M3 anders is als wat ik heb besteld. Ik heb al een VIN en een kenteken, via RDW opvragen zie ik niets geks (gewicht klopt etc.).
De medewerker zei; kleur klopt wel maar zit een ander accupakket / vermogen in. Meer details volgen.

De fout zou gemaakt zijn bij een volledige batch van M3's welke zojuist zijn binnengekomen. Iemand anders al meer gehoord?
 
De medewerker zei; kleur klopt wel maar zit een ander accupakket / vermogen in.
De fout zou gemaakt zijn bij een volledige batch van M3's welke zojuist zijn binnengekomen. Iemand anders al meer gehoord?

Als ik het flinke aantal M3 performance modellen zie dat nu via vanuit 'direct beschikbaar' wordt aangeboden met trekhaken en 18 en 19 inch velgen, (configuraties die via de configurator helemaal niet bij de performance te bestellen zijn), bekruipt me het gevoel dat dat weleens zou kunnen kloppen. :)
 
ik heb een Long range awd in blauw ontvangen alleen wel de rode streep on dual motor van performance.
Software is verder ook normale long range en geen performance optie. zelfde met fiscale waarde

Worden wel veel fouten gemaakt zeg. Bijzonder onprofessioneel. Een vriend van me heeft ook al ruim 2 weken uitloop op zijn levering, welke eerder was bevestigd. Hij krijgt niets door van zijn LM