Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren is er blijkbaar een sms bom geweest vanuit Tesla, gefeliciteerd aan iedereen die een afleverdatum heeft :) Helaas heb ik zelf nog geen sms gekregen (bestelling gedaan op 16-07, VIN al twee weken erna zichtbaar in de paginabron). Weet iemand of er vanuit Tesla ook de dag nadat een schip aangekomen is, nog sms'jes verstuurd voor afleveringen?
Heb je wel een mail van Tesla gehad met een verwachte leverperiode?
 
Geen pijl op te trekken de tijd tussen de besteldatum en aflever prognose, alleen dat ik het idee heb dat het steeds korter op elkaar komt.
Voor de mensen die eerder bestelt hebben en langer wachten, lijkt het ook alsof daar minder prioriteit door Tesla aan wordt gegeven.

LiFo lijkt een beetje het credo, als ze de match kunnen maken.
Vervolgens moet je maar geluk hebben wanneer je aan de beurt komt als je de LiFo gemist hebt.

Zoveel mensen die nu al binnen een paar weken een VIN hebben gekregen, duurde bij mij bijna 2 maanden en de prognose aflevering gaat nu ook nog 3 weken op zich laten wachten. Moet de SMS ook nog krijgen...

Eerste week september zou hij geleverd moeten worden... Ik hoop dat het goedkomt allemaal, want op woensdagavond 12 september ben ik van plan met de auto naar Praag te gaan voor een weekje weg...

Kan na levering pas aan de slag met laad pasjes ed. voor Duitsland en Tsjechië.
Iemand trouwens die dat al heeft uitgezocht wat ik in die twee landen nodig heb?
Als ik ook gebruik wil maken van laadpassen anders dan Tesla.
Vanuit de lease maatschappij krijg ik een MTC New Motion Pas, ik had aangegeven met europa dekking, but I don't know...
 
Suriman, welke configuratie heb jij dan besteld? Daar hangt natuurlijk ook nogal wat vanaf. Als ik bij de Tesla store in Groningen de zee van zwarte SR+ of LR AWD + zwart interieur + 18" Aero velgen zo zag staan en de opmerking van verkoop dat ze bijna alles in die configuratie verkochten op dat moment, dan kan ik me indenken dat je daar wel even flink op mag wachten.

Ik had op 15-07 een rode LR AWD met zwart interieur en trekhaak besteld, hier had ik na 2 weken al bericht van dat de auto er aan kwam (SMS ook al gehad, Tesla-meneer uit Tilburg aan de lijn gehad dat de auto gekoppeld was, etc). Dat vond ik erg snel, ware het niet dat ik de bestelling intussen ook naar een Performance had gewijzigd met dezelfde kleur/interieur (maar dan zonder de trekhaak). Voor de performance (besteld op 20 juli) heb ik op dit moment ook niet meer dan een RN. Levering voor of in de 1e week van september lijkt me dan vrijwel uitgesloten?
 
Dat heeft er m.i. inderdaad niet veel meer mee te maken. Ik wacht ook vanaf april en zie "mijn" configuratie vergeven worden aan mensen die in juli besteld hebben. Het is totale willekeur.
En je hebt wel verder het Tesla profiel inclusief betalingswijze en alles "compleet"? Wel slecht als ze inderdaad een LiFo methode hanteren ten nadele van mensen die al veel eerder interesse in de Model 3 hebben getoond en besteld hebben.
 
En je hebt wel verder het Tesla profiel inclusief betalingswijze en alles "compleet"? Wel slecht als ze inderdaad een LiFo methode hanteren ten nadele van mensen die al veel eerder interesse in de Model 3 hebben getoond en besteld hebben.

Zeker! Tesla profiel heb ik al sinds de reservering uit 2016. Heb een overzicht gevraagd (via de mail) en daarin is aangegeven dat alleen de tenaamstellingscode van mijn huidige auto nog gestuurd moet worden.
Bij mijn "beheer" staat alleen de laatste stap nog open: levering

en dat klopt :D

ik wacht rustig af, het is alleen zo moeilijk omdat hier op kantoor al exact dezelfde staat te glimmen o_O
 
@Marker78 Heb je LR of SR+ besteld?

Ik heb een AWD 19 inch Wit/Wit en sinds 29 Juli een VIN. Testla heeft via LM medio September aangegeven.
Zelf had ik het vermoeden dat hij op SFL Conductor staat maar als ik jou zo hoor kan het ook latere zijn.

De SR+. Ik betaal hem uit eigen zak en ben niet zo rijk :D
omdat het een SR+ is, begrijp ik dat het langer duurt en die paar maanden stelt niks voor in vergelijking tot een Kia e-Niro of zo.... het is alleen zo jammer dat ik al vanaf 2016 roep dat ik een Tesla heb gereserveerd en de Tesla-haters vinden dat op elke verjaardag weer een prachtig onderwerp.
Als ik had geweten dat het reserveren niks uitmaakt en er mensen zijn die in juni een SR+ bestellen er nu al in rijden, had ik wel mijn mond gehouden en gewacht.
 
De SR+. Ik betaal hem uit eigen zak en ben niet zo rijk :D
omdat het een SR+ is, begrijp ik dat het langer duurt en die paar maanden stelt niks voor in vergelijking tot een Kia e-Niro of zo.... het is alleen zo jammer dat ik al vanaf 2016 roep dat ik een Tesla heb gereserveerd en de Tesla-haters vinden dat op elke verjaardag weer een prachtig onderwerp.
Als ik had geweten dat het reserveren niks uitmaakt en er mensen zijn die in juni een SR+ bestellen er nu al in rijden, had ik wel mijn mond gehouden en gewacht.
Hier hetzelfde. Overal waar ik kom, 'en heb je je Tesla al' gevolgd door heel wat hoongelach. Ik ga nu het onderwerp Tesla steevast uit de weg en breng het zo weinig mogelijk ter sprake. Ik betaal ook gewoon cash, geld staat klaar op mijn rekening en heb al tevergeefs om mij eindfactuur gevraagd. Je moet smeken om je geld aan hun te geven.
 
Hier hetzelfde. Overal waar ik kom, 'en heb je je Tesla al' gevolgd door heel wat hoongelach. Ik ga nu het onderwerp Tesla steevast uit de weg en breng het zo weinig mogelijk ter sprake. Ik betaal ook gewoon cash, geld staat klaar op mijn rekening en heb al tevergeefs om mij eindfactuur gevraagd. Je moet smeken om je geld aan hun te geven.

Mijn gevoel zei dat deze boot de Glovis Champion toch vol met SR+ zat.
Volgens mij hebben ze daarmee veel klanten geholpen.