You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pfff model 3 shortrange met trekhaakModel s sr met trekhaak
Eenvoudig!Heb je ooit een VIN opgezocht in de source code voor een ander merk ? Ik vind dit gewoon onzinnig, het zorgt voor nog meer ongeduld/onbegrip en het zorgt voor een overbelasting van de Tesla service waardoor mensen met echte problemen niet tijdig geholpen worden.
Bij de bestelling is er vermeld in welke maand je de wagen kan verwachten. Van zodra jouw bestelling gekoppeld is aan een wagen, en ze beter kunnen inschatten in welke week de wagen zal beschikbaar zijn, word je gecontacteerd door Tesla. Zo eenvoudig is het. Pas indien je merkt dat je nog niet gecontacteerd bent op het einde van de maand waarin je de auto mocht verwachten, dan zou ik Tesla proberen te contacteren of eens in een SeC binnenspringen.
En komt de wagen wat vroeger dan verwacht, dan is het een leuke extra. Je zal er dan in ieder geven een beter gevoel aan overhouden dan nu weken/maanden gefrustreerd rond te lopen omdat je een VIN gevonden hebt maar geen exacte leveringsdatum.
Hoi Paco,
Je hebt helemaal gelijk met wat je zegt geen stress en bellen heeft ook geen zin.
Maar het wachten en hoe iedereen erop reageert maakt het wel grappig en apart.
Ik vind het bijzonder dat iedereen zich zo laat meenemen door het Tesla virus
@Hayden ; het zijn net personen zoals jij die beter/vlugger zouden geholpen zijn indien ze niet dagelijks x-aantal telefoons kregen door klanten die “een VIN gevonden hadden in de source code”.
Ik kaap een deel van je reactie.. weet je of dit ook geld voor bestellingen die via een LM lopen? Ik weet dat de LM een RN kan overnemen maar kom je dan op de grote stapel lease bestellingen en/of heb je wel garantie op die exacte auto in relatief weinig tijd?De enige manier om redelijk zeker te zijn van een datum is door een wagen uit de inventory te bestellen.
Dit is niet bepaald vernieuwend. Alle autofabrikanten hebben dit decennia lang gedaan. Te beginnen met Ford en de T-Ford in alle kleuren zwart... Inmiddels zijn we een industriële revolutie verder en kunnen autofabrikanten zonder meerkosten volledig op klantspecifieke wensen auto's produceren en afleveren. Behalve Tesla dus die wel de illusie geeft dat je een eigen configuratie kunt uitkiezen maar waar je inderdaad gewoon een standaardauto krijgt die toevallig aan jouw eisen voldoet, zodra deze ergens beschikbaar komt. Mooie uitwerking van het chaosprincipe.Tesla heeft een andere manier van werken en dat vraagt enige aanpassing van ons.
In tegenstelling tot de “gewone” automerken worden bij Telsa geen wagens op bestelling gemaakt. Ze produceren x-aantal configuraties en verschepen die dan naar de verschillende landen. Ik veronderstel dat ze daarbij meer duurdere AWD versies gaan maken en minder standaard configuraties om de marge op de eerste hoger ligt, en ze momenteel toch alle wagens kunnen verkopen.
De mensen die je in Nederland te pakken zou kunnen krijgen als ze de telefoon zouden opnemen of de mail zouden beantwoorden hebben helemaal geen enkele invloed op de levering van de auto. Dus ook al zouden we ze met z'n allen 24/7 stalken dan nog komt er geen auto eerder of later. Het heeft geen zin, maar verergert de zaak dus ook niet.
Ik kaap een deel van je reactie.. weet je of dit ook geld voor bestellingen die via een LM lopen? Ik weet dat de LM een RN kan overnemen maar kom je dan op de grote stapel lease bestellingen en/of heb je wel garantie op die exacte auto in relatief weinig tijd?
Zo zou het dus moeten zijn.Bij mijn vorige wagens (Opel, Landrover, Volvo, Peugeot, Porsche) kreeg ik bij de bestelling ook te horen dat het x-aantal weken of maanden zou duren. Vervolgens werd ik 1 of 2 weken voor de aflevering gecontacteerd voor de juiste datum. En die datum werd ook al eens gewijzigd omdat het transport niet verliep zoals gepland of omdat er tijdens het transport schade toegebracht was aan de wagen.
Heb je ooit een VIN opgezocht in de source code voor een ander merk ? Ik vind dit gewoon onzinnig, het zorgt voor nog meer ongeduld/onbegrip en het zorgt voor een overbelasting van de Tesla service waardoor mensen met echte problemen niet tijdig geholpen worden.
Bij de bestelling is er vermeld in welke maand je de wagen kan verwachten. Van zodra jouw bestelling gekoppeld is aan een wagen, en ze beter kunnen inschatten in welke week de wagen zal beschikbaar zijn, word je gecontacteerd door Tesla. Zo eenvoudig is het. Pas indien je merkt dat je nog niet gecontacteerd bent op het einde van de maand waarin je de auto mocht verwachten, dan zou ik Tesla proberen te contacteren of eens in een SeC binnenspringen.
En komt de wagen wat vroeger dan verwacht, dan is het een leuke extra. Je zal er dan in ieder geven een beter gevoel aan overhouden dan nu weken/maanden gefrustreerd rond te lopen omdat je een VIN gevonden hebt maar geen exacte leveringsdatum.
Het kan zeker in mijn geval. Ik overweeg het echter omdat ik wil voorkomen dat mijn huidige bestelling (uit maart) niet in 2019 geleverd wordt. Als ik dan ergens in september uit voorraad bestel heeft dat alleen nut als ze hem ook snel leveren en niet wanneer ik op die enorme stapel te verwerken lease orders terecht kom en de voorraad auto weg is wanneer ze bij mijn bestelling aankomen.. dat is met name wat ik me afvraag.Een RN is gewoon een referentienummer. Dat betekent dat jouw bestelling bij Tesla in het systeem zit. Ik heb geen ervaring met leasing, maar op het forum zijn er ervaringen van eigenaars die via hun LM wel uit inventory konden bestellen. Contacteer dus best jouw LM om dit na te gaan of dit ook bij hen kan.
Het kan zeker in mijn geval. Ik overweeg het echter omdat ik wil voorkomen dat mijn huidige bestelling (uit maart) niet in 2019 geleverd wordt. Als ik dan ergens in september uit voorraad bestel heeft dat alleen nut als ze hem ook snel leveren en niet wanneer ik op die enorme stapel te verwerken lease orders terecht kom en de voorraad auto weg is wanneer ze bij mijn bestelling aankomen.. dat is met name wat ik me afvraag.
Door de onduidelijkheid en misinformatie heb ik hetzelfde gedaan. Op mijn oude RN waar de bestelling door de LM is gedaan was eerst een VIN gekoppeld. Deze is ontkoppeld omdat de verkeerde configuratie ( base performance) was gekoppeld. Op mijn vraag of ik nu onderaan de stapel belandde kreeg ik een ontwijkend antwoord.
Vervolgens zie ik drie dagen later mijn exacte configuratie als voorraadmodel. Ik heb deze dan ook zelfstandig besteld via mijn Tesla account en wil deze door de LM (LM had ik hierover gebeld en hadden toestemming gegeven) over laten nemen. Dat hebben al meerdere mensen gedaan, ook op andere fora.
Delivery gebeld en die gaven aan dat het voorraadmodel in de week van 16 september (waarschijnlijk) geleverd kan worden. De sales contactpersoon geeft aan dat hij verwacht dat het voorraadmodel niet eerder geleverd kan worden als de eerdere bestelling. Maar op het oude RN is nog geen VIN gekoppeld. Wat is dan nog waarheid?
Wat iemand eerder aangaf, volgens mij is Tesla NL volledig overgeleverd aan de willekeur aan de andere kant van de oceaan.
Het kan zeker in mijn geval. Ik overweeg het echter omdat ik wil voorkomen dat mijn huidige bestelling (uit maart) niet in 2019 geleverd wordt. Als ik dan ergens in september uit voorraad bestel heeft dat alleen nut als ze hem ook snel leveren en niet wanneer ik op die enorme stapel te verwerken lease orders terecht kom en de voorraad auto weg is wanneer ze bij mijn bestelling aankomen.. dat is met name wat ik me afvraag.
Ik zal het allemaal wel weer verkeerd zien en niet snappen hoe revolutionair en innovatief Tesla bezig is, maar ik zit nu al weken te wachten op een afleverdatum in augustus zonder enige sjoege van Tesla terwijl er godbetert twee auto's in mijn configuratie als "direct beschikbaar" op de website staan. Het is maar een auto, gelukkig. Maar anders...