Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals al vaker aangegeven... Tesla matched bestelling aan auto's uit diezelfde voorraad. Dat er een auto met jouw config bij staat zegt dus niets. die auto's zijn niet 'over' (alsin, teveel geproduceerd, meer auto's dan bestellingen). Misschien zijn er nog wel 5000 mensen die een order hebben staan met diezelfde configuratie.

3 dagen geleden ofzo stonden er meerdere pagina's vol met mijn configuratie, inmiddels nog maar 2 of 3.
Wat is precies de constructie die jij zo logisch vindt? Ik zie een auto “in de showroom” die je direct kunt kopen (waarvan de levertijd twee weken is volgens alle berichten). En mij is een auto beloofd in augustus. En beide auto’s komen overeen in configuratie. Gezien Tesla’s revolutionair innovatieve matchingsysteem zou deze showroomauto toch aan mijn bestelling gekoppeld moeten worden?

Wat nu gebeurt is als een brood kopen bij de bakker, horen dat dit uitverkocht is maar de komende weken wel weer opnieuw in de winkel komt en dan voor jou opzij gelegd wordt en de volgende dag achter de toonbank precies zo’n brood te zien. Maar niet voor jou.
 
Wat is precies de constructie die jij zo logisch vindt?
Helemaal niets maar er is dan ook niets aan te doen. Het is gewoon voor hen een handige manier om zoveel mogelijk auto's te verschepen en aan de man te brengen. Ik vermoed dat dit ooit wel anders zal zijn, als m'n bijvoorbeeld auto's in Europa begint te bouwen en dan, zoals de rest, auto's op bestelling maakt en makkelijker af kan leveren. Ik zie aan heel dit process persoonlijk ook geen voordelen aangezien de rest het toch gewoon voor elkaar krijgt...Ik zal wel iets missen :rolleyes:

edit: trouwens, ik wist dit ook pas achteraf. Ik heb namelijk aan de lease verantwoordelijke in het bedrijf mijn voorkeur uitgesproken na een testrit en zij hebben het verder met de LM geregeld dus ik stond ook even te kijken na het leren van dat 7-day window
 
Wat is precies de constructie die jij zo logisch vindt? Ik zie een auto “in de showroom” die je direct kunt kopen (waarvan de levertijd twee weken is volgens alle berichten). En mij is een auto beloofd in augustus. En beide auto’s komen overeen in configuratie. Gezien Tesla’s revolutionair innovatieve matchingsysteem zou deze showroomauto toch aan mijn bestelling gekoppeld moeten worden?

Wat nu gebeurt is als een brood kopen bij de bakker, horen dat dit uitverkocht is maar de komende weken wel weer opnieuw in de winkel komt en dan voor jou opzij gelegd wordt en de volgende dag achter de toonbank precies zo’n brood te zien. Maar niet voor jou.

het verschil is dat JIJ je auto al gekocht hebt, en die showroom auto voor einde kwartaal misschien OOK nog wel verkocht gaat worden.
Dus.. 2 autos verkocht, als die showroom auto naar jou zou gaan dan hebben ze er maar 1 verkocht.
Jij wacht toch wel, want wat ga je doen dan, afbestellen?? ;-)

Tis krom, maar zo werken ze...
 
Dat zou een echte luizenstreek zijn. Maar dat is wel op te lossen. Ik bestel de showroomauto ook en cancel de ander zodra er een afspraak is voor levering. Die ze dan weer kunnen uitstellen natuurlijk...

Tja je kan ook gewoon even afwachten, de auto komt heus wel.
Ik heb er +- 4 maanden op moeten wachten. In die tijd kwam het ook voor dat er voor precies dezelfde auto mensen maar 2 weken levertijd hadden. *sugar* happens.
Al eens naar de levertijden van de Kona etc gekeken? 12-14 maanden++
Het valt allemaal nog best wel mee.
 
Wat is precies de constructie die jij zo logisch vindt? Ik zie een auto “in de showroom” die je direct kunt kopen (waarvan de levertijd twee weken is volgens alle berichten). En mij is een auto beloofd in augustus. En beide auto’s komen overeen in configuratie. Gezien Tesla’s revolutionair innovatieve matchingsysteem zou deze showroomauto toch aan mijn bestelling gekoppeld moeten worden?

Ik zeg niet dat het logisch is (hoewel ik het ook niet perse heel onlogisch vind), maar ik geef aan het beschikbaar zijn van voorraad niets zegt over jouw bestelling. Het betekent niet dat er auto's "over" zijn, het betekent niet dat ze jouw bestelling zijn vergeten of wat voor aannames je er dan misschien nog meer op doet.
 
Binnenkort de auto ophalen. Wat is een aanvaardbaar "gap" verschil tussen de ligging van de dakglasplaten t.o.v. de carosserie? Op foto's zie ik regelmatig verschillen van meer dan 0,5 cm.

Tesla geeft niet aan wat hun eigen marges zijn. Je hoort van SeC of zij het binnen de marges vinden vallen en die zijn waarschijnlijk flexibel (alsin, op een drukke dag valt waarschijnlijk alles binnen de marges, op een rustige maandag heb je misschien meer geluk).

Kortom, als JIJ het niet goed vindt dan moet je dit bevestigd krijgen door de mensen van Delivery (schriftelijk, per mail) dat het buiten specificaties valt en wordt herstelt.

Ofwel, je moet dit afspreken bij delivery en je niet af laten schepen met "fixen we bij service center", want die hangen er dan hun eigen waarde aan.
 
Tesla geeft niet aan wat hun eigen marges zijn. Je hoort van SeC of zij het binnen de marges vinden vallen en die zijn waarschijnlijk flexibel (alsin, op een drukke dag valt waarschijnlijk alles binnen de marges, op een rustige maandag heb je misschien meer geluk).

Kortom, als JIJ het niet goed vindt dan moet je dit bevestigd krijgen door de mensen van Delivery (schriftelijk, per mail) dat het buiten specificaties valt en wordt herstelt.

Ofwel, je moet dit afspreken bij delivery en je niet af laten schepen met "fixen we bij service center", want die hangen er dan hun eigen waarde aan.

Zorg dat je bij aflevering een lijst maakt met aflevergebreken en laat Tesla tekenen dat dit opgelost gaat worden en neem hier copie/bewijs van mee.

Bij Delivery/Aflevering belooft men dat alles opgelost wordt, maar als je naderhand bij SeC komt valt ineens alles 'binnen de marges' en moet je zelf betalen om aflevergebreken opgelost te krijgen.
Ben hier 4 maanden mee bezig geweest, omdat ik te goed van vertrouwen was.

Lijstjes met oplevergebreken die genoteerd worden tijdens Delivery liggen al in de versnipperaar voordat je het terrein afrijd, zorg dat je getekende versie ZELF in je bezit hebt. Tesla is heel vergeetachtig op dat front.
 
vandaag contact gehad met Leaseplan, deze claimt geen voorraad modellen te kunnen koppelen aan bestellingen/reserveringen.
Helaas..
Pieter
Dit is opmerkelijk. Ik zit bij PON (VolksWagen PON Financial Services voluit, geloof ik) en die kunnen zonder moeite een prive reservering (RN) overnemen. De nuance is wellicht dat je wel zelf de bestelling moet doen alvorens de LM hem over kan nemen, de aanbetaling doe je dan zelf maar ik kan bevestigen dat je deze terug krijgt.
 
As. donderdag wordt de auto afgeleverd, maar we hebben nog steeds geen kenteken. Zouden we eigenlijk afgelopen vrijdag hebben moeten ontvangen.

Ook staat er (in Engels) in ons account “dat ze ons contract aan het opstellen zijn, en contact op zullen nemen wanneer we definitief kunnen betalen”, zie bijlage.

Ook de afgeleverdatum, final invoice (factuur) en VIN staat in het account.

Het wordt wel kort dat zo, en ze zijn helaas niet bereikbaar.

Wat adviseren jullie te doen m.b.t. betaling? Gewoon vandaag factuur betalen en eventueel betaalbewijs meenemen? Of wachten op contact Tesla?
 

Attachments

  • 51899D2B-92A8-45F4-B023-D8EE2BE5A169.png
    51899D2B-92A8-45F4-B023-D8EE2BE5A169.png
    623.9 KB · Views: 110
As. donderdag wordt de auto afgeleverd, maar we hebben nog steeds geen kenteken. Zouden we eigenlijk afgelopen vrijdag hebben moeten ontvangen.

Ook staat er (in Engels) in ons account “dat ze ons contract aan het opstellen zijn, en contact op zullen nemen wanneer we definitief kunnen betalen”, zie bijlage.

Ook de afgeleverdatum, final invoice (factuur) en VIN staat in het account.

Het wordt wel kort dat zo, en ze zijn helaas niet bereikbaar.

Wat adviseren jullie te doen m.b.t. betaling? Gewoon vandaag factuur betalen en eventueel betaalbewijs meenemen? Of wachten op contact Tesla?

rechtsboven in de pagina nog eens voor Nederlands kiezen, maar ik zou hem gewoon betalen. ligt t tenminste niet aan jou.

ik haal m morgen en zie ook nog geen kenteken. vanmorgen gemaild met deze vraag en heb m zojuist via mail gehad.

in principe kun je ook daar ter plekke verzekering nog regelen denk ik.

succes!
 
Hi, heb ook een m3 awd besteld via leasemaatschappij. Er is wel al een RN nummer maar kan verder niets zien, begreep van leasemij dat de auto aan mn tesla account wordt gekoppeld bij aflevering. Waar zien jullie de bestelstatus enz?

Eigenlijk...... nergens :D
Ik zag vanaf april niets anders dan een RN, tot een week geleden er opeens een VIN zichtbaar was en ik een email kreeg dat ik hem deze week kon betalen en ophalen.
Vooral van die stilte en "plotselinge" actie zorgt nog weleens voor nervositeit hier op het forum. :rolleyes: