Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
As. donderdag komt de mobile service bij ons langs om een openstaand afleverpunt te verhelpen. De achterklep moet opnieuw gesteld/uitgelijnd worden i.r.t. de rest van de auto (gap bij linker overgang boven).

Zijn er nog zaken waarmee ik even rekening moet houden? Heeft iemand ervaringen met het stellen van achterklep door Tesla?
 
  • Disagree
Reactions: Hans_TM3
allen,

wellicht een bekende threat maar voor diegene die nog niet weten of je al een VIN hebt:

als je niet kunt wachten dat je bericht krijgt dat er VIN-nummer gekoppeld is aan je bestelling, is er trucje om te checken of dit toch al gebeurd is, maar nog niet zichtbaar in je account. Download via Google Chrome de Tesla VIN Finder. Log daarna in met je tesla account en hij laat zien of je account een VIN nummer gekoppeld heeft.
 
  • Helpful
Reactions: Suriman
voor de liefhebbers en ongeduldigen, nog een paar fotos uit zeebrugge vandaag. Staan er ook een héééééélee hoop daar op stock trouwens
 

Attachments

  • IMG_6332.JPG
    IMG_6332.JPG
    227 KB · Views: 74
  • IMG_6331.JPG
    IMG_6331.JPG
    267.9 KB · Views: 59
  • IMG_6327.JPG
    IMG_6327.JPG
    316.9 KB · Views: 61
As. donderdag komt de mobile service bij ons langs om een openstaand afleverpunt te verhelpen. De achterklep moet opnieuw gesteld/uitgelijnd worden i.r.t. de rest van de auto (gap bij linker overgang boven).

Zijn er nog zaken waarmee ik even rekening moet houden? Heeft iemand ervaringen met het stellen van achterklep door Tesla?
hoe groot was de gap? Heb je een foto voor me? Ik vond het bij mijn achterklep ook behoorlijk afwijken maar dat was binnen de specs gaf men aan bij aflevering.
 
Geen record, maar er zijn gisteren toch even 369 op naam gezet. (bron RDW )
ze moeten wel, en om eerlijk te zijn zijn de aantallen echt nog te laag dit jaar. De grote leasemaatschapijen hebben er bijna net zoveel in order staan als er dit jaar geleverd zijn. En uiteraard wil iedereen dit jaar geleverd krijgen. Ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat lopen. Het is te hopen dat berichten zoals hele boten puur voor NL waar zijn.

Als het ze lukt zal de model 3 wel de best verkochte auto van het jaar worden.
 
Ik vond het bij mijn achterklep ook behoorlijk afwijken maar dat was binnen de specs gaf men aan bij aflevering.
Hoe kunnen ze daar een beroep op doen? Zijn die afleverspecificaties overhandigd aan de koper en akkoord bevonden voor aankoop? Volgens mij hebben we gewoon een wet in Nederland die dit regelt ( wettelijke regeling van non-conformiteit (artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek)).

Dit is overigens niet de enige wet waar Tesla wat moeite mee lijkt te hebben. Volgens de ACM moet een webshop minimaal twee deugdelijke methoden hebben om contact te hebben met de verkoper. E-mail is prima, maar auto-responders met FAQ wordt niet gezien als deugdelijk. De chat zou een tweede kunnen zijn, maar tot nu toe kan ik niet concluderen dat die deugdelijk is. Vragen kunnen niet worden beantwoord of de chat is onbereikbaar.
 
Geen record, maar er zijn gisteren toch even 369 op naam gezet. (bron RDW )
In juli en augustus eigenlijk maar kleine aantallen. Vorige week een boot met 4000 stuks binnengekomen en de komende dagen nog twee boten, die registraties moeten de komende dagen echt gaan toppen. Als er nu al gesproken wordt over deliveryhell dan moet de komende maand verschrikkelijker dan verschrikkelijk worden ;-)
 
Hoe kunnen ze daar een beroep op doen? Zijn die afleverspecificaties overhandigd aan de koper en akkoord bevonden voor aankoop? Volgens mij hebben we gewoon een wet in Nederland die dit regelt ( wettelijke regeling van non-conformiteit (artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek)).

Dit is overigens niet de enige wet waar Tesla wat moeite mee lijkt te hebben. Volgens de ACM moet een webshop minimaal twee deugdelijke methoden hebben om contact te hebben met de verkoper. E-mail is prima, maar auto-responders met FAQ wordt niet gezien als deugdelijk. De chat zou een tweede kunnen zijn, maar tot nu toe kan ik niet concluderen dat die deugdelijk is. Vragen kunnen niet worden beantwoord of de chat is onbereikbaar.

Ik ben via de chat eigenlijk met al mijn vragen wel geholpen, ook over kenteken, data, etc. Denk dat het heel erg uitmaakt wie je treft. Maar dat weet degene natuurlijk niet die de chat start dus het is net zolang proberen tot je wel de juiste informatie krijgt.
 
Geen record, maar er zijn gisteren toch even 369 op naam gezet. (bron RDW )

Wat betekenen de gegevens in dat overzicht? Ik zie namelijk bij de recent uitgegeven kentekens dat er G223** en G229** kentekens bij staan. Ik heb vorige week een G227** kenteken doorgekregen van Tesla. Die staat hier niet tussen, maar aan de 3 en 9 te zien die er wel tussen staan, zou ik verwachten dat ik inmiddels ook al een datum van Tesla zou moeten krijgen
 
Misschien moet Tesla even bij de fabrikant van de "Outlander" een bakkie koffie doen -> hadden opeens ca. 8.000 (?) auto's af te leveren in een zeer korte tijd. Ik heb zelf nooit een "foutlander" gehad maar begreep dat dmv instructiefilmpjes en ontvangst van groepen mensen men deze klus geklaard heeft.

Als Tesla de glazen ontvangstruimte in Tilburg voorziet van 50 stoelen en iemand enthousiast het woord laat voeren dan kun je de groep met een bus naar een parkeerplaats toe rijden en de auto met de juiste kentekenplaat laten opzoeken. Bij de uitnodiging heldere instructiefilmpjes en alle kabels etc. in de auto welke vooraf goed uiteraard goed gecontroleerd is. Bij een Mercedes van 50-70k zou men dat niet accepteren maar bij Tesla gaat toch alles anders en zorgt dat tevens weer voor wat gratis publiciteit* ;)

*=reclame mits alles goed verloopt :D
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Ik ben via de chat eigenlijk met al mijn vragen wel geholpen, ook over kenteken, data, etc. Denk dat het heel erg uitmaakt wie je treft. Maar dat weet degene natuurlijk niet die de chat start dus het is net zolang proberen tot je wel de juiste informatie krijgt.

Ik niet. Elke keer als ik iemand van de chat spreek (Engelstalig) dan verwijzen ze me door naar DeliveryNL, met een copy-paste tekst dat vragen over afleveringen niet beantwoord kunnen worden.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: MaSansky and Mday
Ik niet. Elke keer als ik iemand van de chat spreek (Engelstalig) dan verwijzen ze me door naar DeliveryNL, met een copy-paste tekst dat vragen over afleveringen niet beantwoord kunnen worden.
Dat klopt ook. Alleen telefonisch (afdeling Delivery) kunnen ze echt wat zeggen over de aflevering. Verder kunnen andere mensen via chat / Sales niet bij de juiste informatie.
Mogelijk kunnen ze zien welke check-point de auto voorbij is, maar verder zijn het veelal aannames.
Ik heb verschillende keren per chat info gehad dat dan m'n auto in Zeebrugge was, daarna een of twee dagen later was hij al in Tilburg, dan een dag later was hij ineens toch nog in Zeebrugge of onderweg naar Tilburg... Een week later eindelijk iemand van Delivery aan de telefoon gehad omdat ik een SMS had gekregen, maar ik moest helaas weigeren en herplannen. Mijn auto was nog steeds in Zeebrugge en vanavond wordt hij pas vervoerd naar Tilbug...
Helaas kan ik morgen niet ontvangen omdat ik vanavond op vakantie ga... Dus m'n M3 moet nog even een weekje op mij wachten.
 
In het kader van de positieve geluiden; vanmiddag 2 LR AWD's opgehaald. Het is een hele andere aflevering dan je gewend ben.

Nee, geen persoonlijke ontvangst maar aanmelden aan een balie bij een engels sprekende dame die ons overigens wel keurig en vriendelijk geholpen heeft

Nee, geen kopje koffie, geen auto gepresenteerd van onder een kleedje, geen verkoper die je telefoon koppelt en verteld hoe je de ruitenwisser op automatisch zet.

Ik ging ook best gereserveerd richting Tilburg vanmiddag. Eenmaal aangemeld krijg je de locatie van je auto door. Omdat we er 2 ophaalden moesten we naar 2 verschillende parkeer terreinen. Er stonden pendelbusjes klaar maar vriendelijk bedankt en met de eigen auto er naar toe gereden. Eenmaal op het parkeer terrein onze auto opgezocht en het proberen kon beginnen. Ik hoor het mezelf zeggen; maar ik denk niet dat we ooit zoveel schik hebben gehad met het ophalen van een auto. Wel even goed rond de auto gelopen maar bij de 1e niets opvallends kunnen vinden. Inmiddels is het gaan regenen en op de 2e auto zat helaas een krasje op de lichtunit in de bumper. Dit meteen met de aanwezige heren van Tesla overlegd en werd er meteen een service-call aangemaakt voor vervanging.

We hebben ons zelf geholpen met het koppelen van telefoons, Spotify accounts etc en zijn vervolgens met ongeveer 35% acculading en een grote grijs op het gezicht richting midden Nederland gereden.

Al met al een 'andere' maar zeker geen 'vervelende' ervaring.