Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vage communicatie hoor... Gisteren SMS gekregen dat ik 17-sep m'n auto mag halen. Met JA beantwoord. 2 uur later krijg ik dezelfde SMS. Weer met JA beantwoord.

Vandaag zie ik 2 gemiste oproepen, 5 minuten na elkaar. Ik bel terug: blijkt Sales van Tesla te zijn. Na het doorlopen van het keuzemenu krijg ik de melding dat de verbinding verbroken gaat worden, maar dat ik op een SMS kan reageren. Dus ik beantwoor nogmaals op de SMS, deze keer met een uitgebreide tekst. Krijg ik een uur later twee smsen (2x dezelfde) met een persoonlijke tekst: Geachte heer .... afspraak bla bla, graag bevestigen anders gaat de afspraak naar iemand anders.... Daarop maar weer geantwoord dat dit nu al de derde keer is dat ik bevestigend heb beantwoord!

Pfff.... kunnen ze niet een knop maken in je account, waarmee je kunt bevestigen?!
 
@XanderB Een sms systeem is opzich natuurlijk perfect als het maar werkt.

Het is vooral zuur dat als er ergens twijfel of onduidelijkheid bestaat dat je simpelweg niet kan bellen of mailen.

Hoop dat het goed komt. Maar moet zeggen ben jaloers dat je zo snel je auto mag ophalen. Ik hoor al 4 maanden dat de auto er op elk moment kan zijn :p
 
Hi there! Even een vraag over de levering van mijn Model 3 (SR+). Ik kijk vanochtend in mijn account en zie daar een leverdatum staan van 23 september. In principe natuurlijk heel fijn, don't get me wrong!. Maar ik was in de veronderstelling dat ik hem in Tilburg zou moeten ophalen. Zie nu mijn huisadres staan.... Betreft een lease via Athlon. Heb nog geen e-mail of sms van Tesla over de levering gehad. Ga maandag maar eens bellen met Athlon, maar wellicht heeft een van jullie dit al gehad? Zouden ze hem thuis afleveren?
 

Attachments

  • Tesla Nederland - Mozilla Firefox.jpg
    Tesla Nederland - Mozilla Firefox.jpg
    101.3 KB · Views: 82
Hi there! Even een vraag over de levering van mijn Model 3 (SR+). Ik kijk vanochtend in mijn account en zie daar een leverdatum staan van 23 september. In principe natuurlijk heel fijn, don't get me wrong!. Maar ik was in de veronderstelling dat ik hem in Tilburg zou moeten ophalen. Zie nu mijn huisadres staan.... Betreft een lease via Athlon. Heb nog geen e-mail of sms van Tesla over de levering gehad. Ga maandag maar eens bellen met Athlon, maar wellicht heeft een van jullie dit al gehad? Zouden ze hem thuis afleveren?
Ik heb hetzelfde, 19 september, ook thuisadres, ook Athlon. Staat er sinds vrijdag in. Bij een collega werd er contact opgenomen vanuit Athlon om te vragen of hij hem bezorgd wilde hebben of liever ophalen, dat contact verwacht ik dus maandag :). Hopelijk kan ik het wijzigen naar Tilburg.
 
Ik heb hetzelfde, 19 september, ook thuisadres, ook Athlon. Staat er sinds vrijdag in. Bij een collega werd er contact opgenomen vanuit Athlon om te vragen of hij hem bezorgd wilde hebben of liever ophalen, dat contact verwacht ik dus maandag :). Hopelijk kan ik het wijzigen naar Tilburg.

Ah, goed om te lezen dat ik dus niet de enige ben :)
Vind het wel makkelijk als ze hem komen brengen, hoewel ik dan wel de aflevering bij Tesla mis. Best benieuwd. Maar gemak is ook wel fijn. Maandag Athlon maar eens even horen!
 
In mei besteld en nu nog niets hebben dat is inderdaad 1) leasemaatschappij heeft een wensdatum doorgegeven (ivm huidig leasecontract einddatum) of er is iets misgegaan met je bestelling. Echt alle mogelijke combinaties zijn ruimschoots uitgeleverd in al die maanden, met uitzondering van de off-menu RWD.
 
Hi there! Even een vraag over de levering van mijn Model 3 (SR+). Ik kijk vanochtend in mijn account en zie daar een leverdatum staan van 23 september. In principe natuurlijk heel fijn, don't get me wrong!. Maar ik was in de veronderstelling dat ik hem in Tilburg zou moeten ophalen. Zie nu mijn huisadres staan.... Betreft een lease via Athlon. Heb nog geen e-mail of sms van Tesla over de levering gehad. Ga maandag maar eens bellen met Athlon, maar wellicht heeft een van jullie dit al gehad? Zouden ze hem thuis afleveren?

Vreemd! Ik heb ook via Athlon besteld en sinds vrijdag heb ik een levering staan voor komende vrijdag om 8:00 in Tilburg. Geen SMS of Mail gehad. Ik heb vanmorgen zowel Tesla als Athlon gebeld en bij Tesla stond er niks in de delivery planning, maar wel in een ander systeem...

Hij gaf aan dat de auto nog in Belgie is en wist niet of er transport was geregeld. En dat ik nog een SMS zou krijgen. Maar eigenlijk wist hij ook niet echt wat er aan de hand was en ging dit intern doorspelen omdat ik wel een SMS had moeten krijgen. Telefoonnummer is bekend bij Tesla, nog eens gecheckt.

Athlon ook gebeld en die zei: wij kunnen niks zien, account van Tesla is aan jou gekoppeld.

Vreemd dus. Ik hoop snel meer duidelijkheid te hebben, daar ik naar het noorden van Frankrijk moet vrijdagmiddag o_O
 
Vrijdag 2x SMS van Tesla voor levering gekregen en met JA beantwoord. Zojuist weer SMS van Tesla dat ze vanwege storing geen reactie hebben ontvangen en verzoek om voor 17.00 te reageren. Hebben meer deze SMS gekregen?
En gelijk daarna ook eindelijk de email "Tesla | De stappen naar uw levering" gekregen die ik al lang geleden ontvangen had moeten hebben.
Daarin staat heel duidelijk dat als je gewenste leverdatum hebt van leasemaatschappij ze zelfs al is de order/bestelling bevestigd pas 2 weken voor die datum gaan kijken of de bestelde configuratie beschikbaar is of komt. Dus als je pech hebt omdat je een zeldzame configuratie hebt kan het nog best even duren. 7 weken in mijn geval.
Dus besteldatum van leasemaatschappij zegt niets, Tesla gaat pas ermee aan de slag 2 weken voor de gewenste leverdatum.