Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag mijn Model 3 SR+ opgehaald. Ik was een kwartier te vroeg. Papierwerk afgehandeld, en toen moest ik even wachten. Een kwartiertje na de oorspronkelijke levertijd werd ik door de baliemedewerker opgezocht en was het zover: ik kon mijn auto gaan zoeken! Duurde dankzij de goede aanwijzing niet lang, ondanks de vele G-XXX-NT platen op het terrein. Auto zag er netjes uit. Geen noemenswaardige zaken. De volgende dag met beter licht ontdekte ik wel een lichte kleurafwijking in de lak, en zag ik wat condensatie in een remlicht. Verder ontbreekt er volgens mij een plastic ‘schroefkapje’ in de achterbak. Ik rij deze week nog even langs het service center in Den Haag om deze zaken te bespreken.

Aangezien ik geen testrit in een SR+ had gemaakt, was het even afwachten of de rijprestaties en audio naar wens waren. Absoluut! Ik kom uit een Golf GTE en hoewel die al vlot was en rijgedrag had van grotere auto’s uit een duurdere klasse (dankzij de accu), is de Model 3 letterlijk van een hele andere klasse. Ook de SR+ dus. Het audiosysteem is ook meer dan goed. Ik heb de indruk dat het iets minder vol klinkt dan in de GTE, maar het verschil is heel klein. De geluidsisolatie is ook dik in orde. Ik was zeer te spreken over de stilte in de GTE, maar heb toch onderschat hoeveel stiller het is als het geluid van een benzinemotor ontbreekt. Het is heerlijk stil tijdens het rijden, en in combinatie met de subtiele adaptive cruisecontrol (veel beter dan die in GTE) of volledige Autopilot is een tochtje maken met de Model 3 een serene, rustgevende ervaring. Enige dat ik mis zijn de sportstoelen, maar omdat de auto veel minder helt in bochten dan de GTE heb je de zijsteun minder nodig.

Kortom, een goede aflever ervaring en een tevreden Model 3 rijder!
 
Afgelopen vrijdag mijn Model 3 LR opgehaald. Papierwerk afgehandeld en ik kon mijn auto gaan zoeken!
Auto zag er redelijk netjes uit, paar punten geconstateerd achterlicht heeft schade aan de binnenkant, hier is netjes een service melding van gemaakt.
De lak van de auto heeft wat was krassen, waren goed zichtbaar in de zon.
Gisteren thuis nog geconstateerd passagiersportier hangt niet goed, deze dient afgesteld te worden, gemeld via de App.
Alles ook netjes aan de LM gemeld, deze gaan er ook achteraan.
Ga er van uit dat de punten netjes afgehandeld worden.
En uiteraard de auto rijd geweldig.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Afgelopen vrijdag mijn Model 3 SR+ opgehaald. Ik was een kwartier te vroeg. Papierwerk afgehandeld, en toen moest ik even wachten. Een kwartiertje na de oorspronkelijke levertijd werd ik door de baliemedewerker opgezocht en was het zover: ik kon mijn auto gaan zoeken! Duurde dankzij de goede aanwijzing niet lang, ondanks de vele G-XXX-NT platen op het terrein. Auto zag er netjes uit. Geen noemenswaardige zaken. De volgende dag met beter licht ontdekte ik wel een lichte kleurafwijking in de lak, en zag ik wat condensatie in een remlicht. Verder ontbreekt er volgens mij een plastic ‘schroefkapje’ in de achterbak. Ik rij deze week nog even langs het service center in Den Haag om deze zaken te bespreken.

Aangezien ik geen testrit in een SR+ had gemaakt, was het even afwachten of de rijprestaties en audio naar wens waren. Absoluut! Ik kom uit een Golf GTE en hoewel die al vlot was en rijgedrag had van grotere auto’s uit een duurdere klasse (dankzij de accu), is de Model 3 letterlijk van een hele andere klasse. Ook de SR+ dus. Het audiosysteem is ook meer dan goed. Ik heb de indruk dat het iets minder vol klinkt dan in de GTE, maar het verschil is heel klein. De geluidsisolatie is ook dik in orde. Ik was zeer te spreken over de stilte in de GTE, maar heb toch onderschat hoeveel stiller het is als het geluid van een benzinemotor ontbreekt. Het is heerlijk stil tijdens het rijden, en in combinatie met de subtiele adaptive cruisecontrol (veel beter dan die in GTE) of volledige Autopilot is een tochtje maken met de Model 3 een serene, rustgevende ervaring. Enige dat ik mis zijn de sportstoelen, maar omdat de auto veel minder helt in bochten dan de GTE heb je de zijsteun minder nodig.

Kortom, een goede aflever ervaring en een tevreden Model 3 rijder!

Ik herken precies wat he zegt. Ik reed ook een golf gte en die kuipstoeltjes waren heerlijk :) de stoelen in de tesla zijn zeker comfortabel maar missen net dat beetje grip.

Hoe ervaar je de kwaliteit van het leer? Dat is iets wat ook wel wat beter voor elkaar was in de vw. K heb nu al krassen op de achterbank waar de gordel overheen loopt. Nog geen 1000km gereden :/
 
Ik heb vandaag eindelijk een VIN toegewezen gekregen! Er is alleen één probleem. Volgende week donderdag en vrijdag ben ik voor werk in het buitenland. Ishet mogelijk dat de tesla nog aanstaande vrijdag wordt geleverd of zal dit volgende week vrijdag zijn (of een andere dag)? ik zie dat de meeste leveringen namelijk op een vrijdag worden ingepland.

Vraag me daarnaast ook af of Tesla bij het inplannen van een afspraak ook een tijdstip doorgeeft waarop je de auto kunt ophalen of ben je vrij om die hele dag langs te komen om de Tesla op te halen? Ik ben volgende week vrijdag weer om circa 18:00 weer in NL. Wellicht dat ik daarna dan eventueel meteen door kan gaan naar Tesla om de auto op te halen (als ze uiteraard nog open zijn).
 
Ik heb vandaag eindelijk een VIN toegewezen gekregen! Er is alleen één probleem. Volgende week donderdag en vrijdag ben ik voor werk in het buitenland. Ishet mogelijk dat de tesla nog aanstaande vrijdag wordt geleverd of zal dit volgende week vrijdag zijn (of een andere dag)? ik zie dat de meeste leveringen namelijk op een vrijdag worden ingepland.

Vraag me daarnaast ook af of Tesla bij het inplannen van een afspraak ook een tijdstip doorgeeft waarop je de auto kunt ophalen of ben je vrij om die hele dag langs te komen om de Tesla op te halen? Ik ben volgende week vrijdag weer om circa 18:00 weer in NL. Wellicht dat ik daarna dan eventueel meteen door kan gaan naar Tesla om de auto op te halen (als ze uiteraard nog open zijn).

Gewoon bellen met ze en een andere afspraak maken... doen ze niet moeilijk over...
 
  • Like
Reactions: Marker78
Oh dat is wel fijn! Het SMS'je dat ik nog krijg moet ik wel met 'Yes' beantwoorden heb ik begrepen, want anders kom je weer achter in de rij te staan? Dus eerst met Yes beantwoorden en dan bellen om een nieuwe afspraak in te plannen voor een paar dagen later?

Mijn Collega heeft gewoon met "nee" geantwoord op de sms en toen meteen gebeld. 3 min later had hij een nieuwe afspraak en 15 min later was de nieuwe afspraak ook zichtbaar in zijn account.
 
Ik heb vandaag eindelijk een VIN toegewezen gekregen! Er is alleen één probleem. Volgende week donderdag en vrijdag ben ik voor werk in het buitenland. Ishet mogelijk dat de tesla nog aanstaande vrijdag wordt geleverd of zal dit volgende week vrijdag zijn (of een andere dag)? ik zie dat de meeste leveringen namelijk op een vrijdag worden ingepland.

Vraag me daarnaast ook af of Tesla bij het inplannen van een afspraak ook een tijdstip doorgeeft waarop je de auto kunt ophalen of ben je vrij om die hele dag langs te komen om de Tesla op te halen? Ik ben volgende week vrijdag weer om circa 18:00 weer in NL. Wellicht dat ik daarna dan eventueel meteen door kan gaan naar Tesla om de auto op te halen (als ze uiteraard nog open zijn).
Tussen "VIN-verkrijgen" en ophalen zit vaak zeker wel een week of drie. Dus vooralsnog geen paniek ;)
 
De ongeduldige geest van mij heeft net weer lopen pluizen. Jasper arrow (waar mijn sr+ op staat als het goed is) komt volgens planning zeebrugge aan op 16 nov om 8:00 (kan de boot zelf niet vinden op de trackers) vervolgens vertrekt hij weer op 19 nov om 18:00 dus komt pas 20e aan. Zelf nog geen telefoontje of sms gehad voor leverdatum (deze stond tussen 11 en 18 in de mail en op factuur op de 13e)
Nu zeer (ON) geduldig wachten op sms/belletje/mailtje en op de daad werkelijke levering.
 
Hi,

Ik heb vrijdag de eindfactuur ontvangen voor mijn nieuwe tesla. Nu zag ik vandaag dat er ook een credit factuur in mijn account staat. Heeft een van jullie enig idee hoe dat kan? Ik heb de eindfactuur nog niet betaald.

had ik ook. Opmaak van de 2e was iets anders maar bedrag hetzelfde. k heb de 1e factuur betaald en kreeg uiteindelijk nog een 3e factuur waarin stond dat alles was voldaan.
 
Het audiosysteem is ook meer dan goed. Ik heb de indruk dat het iets minder vol klinkt dan in de GTE, maar het verschil is heel klein

Ik weet niet of het bij de M3 hetzelfde is, maar bij de S en de X moeten de speakers echt even een flink aantal weken inwerken. Schijnt te maken te hebben met het type speakers dat Tesla gebruikt. Die zijn in het begin erg stug en dat moet even loskomen.
 
De ongeduldige geest van mij heeft net weer lopen pluizen. Jasper arrow (waar mijn sr+ op staat als het goed is) komt volgens planning zeebrugge aan op 16 nov om 8:00 (kan de boot zelf niet vinden op de trackers) vervolgens vertrekt hij weer op 19 nov om 18:00 dus komt pas 20e aan. Zelf nog geen telefoontje of sms gehad voor leverdatum (deze stond tussen 11 en 18 in de mail en op factuur op de 13e)
Nu zeer (ON) geduldig wachten op sms/belletje/mailtje en op de daad werkelijke levering.

De Jasper Arrow heeft 2-3 dagen vertraging gehad en zelfs in Kingston, Jamaica in de haven gelegen voor een reden die mij niet bekend is.
 
Vandaag mijn Model 3 in ontvangst genomen. Ik was bijna een uur te vroeg (soms zit het verkeer ook mee ;) ). Maar keurig geholpen door het zeer behulpzame personeel en lekker aan het werk gegaan in de lounge hoek. Na 45 minuten eens de app bekeken en de auto was net in beweging gekomen :D. Afwachten wanneer ik afgeroepen zou worden :)

Dat duurde echter even. Nar 15 minuten ben ik even naar de balie gelopen. Goh ik zie dat mijn auto klaarstaat op het afleverterrein. Mag ik al die kant op? Oh zegt de dame ik heb nog geen afmelding gehad dat ie er zou staan. Kunt u even kijken of u de lampen kunt laten knipperen? Hops app open en knipperen maar. Ah heel mooi u kunt naar uw auto. Heel veel plezier ermee! Ik meld hem direct af dat u zit te wachten :D.

Gauw naar de auto toe en er even een paar rondjes omheen gemaakt, tandjes wat was het koud!!!! Gekeken of alle kabels en de trekhaak erin liggen en gauw het interieur in. 158km range en alles ziet er goed uit! :D jeeej!!! De eerste onwennige meters kunnen worden gemaakt. Afmelden bij het tentje aan het begin en de reis naar huis ingezet via de SuC in Naarden.

Aangekomen in Naarden was het extreem druk. Ik had mazzel en kon de laatste vrije stall pakken. Het zag er naaruit dat de S naast mij er al even stond dus hopelijk snel een vertrekker zodat het laden wat sneller gaat. En dat was zo :D 700km/u max gehaald in de overvolle SuC. Ondertussen werd de rij wachtenden steeds langer. Vooral veel S- en X-en.

Tijdens het wachten alles uitgezocht wat ik wou weten en nog een extra rondje in en om de auto gelopen. Alles prima in orde. 2 kleine puntjes gevoden. Nog plakzooi op het chrome (had ik gemist vanwege de regen) en de sluiting van de gordel linksachter zit verstopt onder de bekleding. Dat krijg ik wel goed gepield denk ik.

Thuis gekomen de kids de auto in. Kom papa hoe hard gaat dat nou???? Alsof je ze in een achtbaan hebt zitten. Gillen van plezier hahaha :D

Ik ben een blij man! Smile van oor tot oor.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg