Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto wordt waarschijnlijk geleverd tijdens mijn vakantie... Hoe flexibel is Tesla; kan ik hem tot na mijn vakantie bij Koopman laten staan? Heeft iemand ervaring hiermee?
Een paar maanden geleden was de regel: binnen een week afnemen, anders gaat de toegewezen auto naar een ander en krijg jij weer een andere. Als je dat niet wilt kun je Iemand machtigen om de auto af te halen. Moet je een machtigingsformulier tekenen. Het formulier staat o.a. Hier: Europe SR+ bestellingen
 
Heb net, twee weken na aflevering, winterbanden laten monteren en direct ook uitlijning laten controleren. Die zat op twee parameters in het rood (wielvlucht/ camber, sporing), en op nog twee er tegenaan. Zeker de moeite om even te laten nakijken dus, eens even kijken hoe dit door Tesla wordt opgelost.
 
Een paar maanden geleden was de regel: binnen een week afnemen, anders gaat de toegewezen auto naar een ander en krijg jij weer een andere. Als je dat niet wilt kun je Iemand machtigen om de auto af te halen. Moet je een machtigingsformulier tekenen. Het formulier staat o.a. Hier: Europe SR+ bestellingen

Weet je toevallig of er ook een formulier bestaat dat niet specifiek Tilburg als ophaallocatie benoemd? Ik ga er vanuit dat mijn Tesla in Amsterdam wordt gedropt tijdens mijn vakantie, dus vrijwel zeker nodig om iemand te machtigen om hem daar op te halen. Bedankt alvast voor je bericht!
 
Hij is binnen! :D

Afspraak gisteren was om half 5, maar om kwart voor 4 werd ik al keurig geholpen en stond de auto klaar. Na het invullen van het papierwerk (5 minuten) mocht ik mijn auto op gaan zoeken. Volgens mij was 'mijn groep' redelijk aan het eind van de dag, want de parkeerplaats voor de tent was al vrij leeg.

Na een grondige inspectie konden we vrij snel vertrekken. Auto had zo'n 90 km range, dus gelijk de SuperCharger-doop bij drukke SUC in Breukelen, waarna ik in de file naar huis mocht rijden. Wat een auto; genieten! Auto werd afgeleverd met recente software, waardoor ik dus ook gelijk al gebruik heb kunnen maken van Netflix en het gepland vertrekken.

Straks nog wel even de auto goed wassen van binnen en buiten, want erg schoon is hij niet. Ook de banden moeten opgepomt worden, want sinds vanochtend klaagt de auto daar over (2.5 - 2.6 bar). Dit zijn tot dusver de enige 'minpunten' die je normaal gesproken niet aan zal treffen als je een nieuwe auto gaat ophalen.

En ja, het is het wachten allemaal waard!
 
Hij is binnen! :D

Afspraak gisteren was om half 5, maar om kwart voor 4 werd ik al keurig geholpen en stond de auto klaar. Na het invullen van het papierwerk (5 minuten) mocht ik mijn auto op gaan zoeken. Volgens mij was 'mijn groep' redelijk aan het eind van de dag, want de parkeerplaats voor de tent was al vrij leeg.

Na een grondige inspectie konden we vrij snel vertrekken. Auto had zo'n 90 km range, dus gelijk de SuperCharger-doop bij drukke SUC in Breukelen, waarna ik in de file naar huis mocht rijden. Wat een auto; genieten! Auto werd afgeleverd met recente software, waardoor ik dus ook gelijk al gebruik heb kunnen maken van Netflix en het gepland vertrekken.

Straks nog wel even de auto goed wassen van binnen en buiten, want erg schoon is hij niet. Ook de banden moeten opgepomt worden, want sinds vanochtend klaagt de auto daar over (2.5 - 2.6 bar). Dit zijn tot dusver de enige 'minpunten' die je normaal gesproken niet aan zal treffen als je een nieuwe auto gaat ophalen.

En ja, het is het wachten allemaal waard!
90 km range is wel heel karig zeg.
 
Ik begreep van mijn collega die vandaag met Tesla heeft gebeld dat hij in de week van 16 december zijn Tesla kan ophalen in Amsterdam. Deze is vandaag op de Glovus Sirius aangekomen in Zeebrugge.

Ik heb van Tesla ook week 51 door gekregen, betekent dat automatisch dat mijn auto ook op de Glovus staat of zou deze ook nog op de Dong kunnen staan?
 
Zeker wel, maar als je zo losjes met glovussen en dongs gaat smijten, weet een paar postings verder niemand meer dat je het over boten hebt.

Fijn dat je mensen hier even op wijst, we willen niet dat hier met dongs wordt gesmeten ;)

On Topic: Net gebeld met Delivery: ik heb (blijkbaar) een nieuwe VIN gekregen. Dat kan gek genoeg ook wanneer je een "Direct beschikbaar" auto koopt. Delivery snapte het ook niet. Enfin, "mijn" m3p staat op de Glaucos (Dong a Claucos) samen met duizenden anderen m3's. ETA 0800u op 12-11-2019 Zeebrugge, daarna dus door naar Amsterdam. Leverdatum: 27 december (Grote blij :D). De leverdatum moest ik zien als ruim, dit zal waarschijnlijk eerder worden. Hij garandeerde de levering wel voor dit jaar. Maar goed, de auto's worden al op kenteken gezet zodra ze in Europa zijn en dat is voor nu ff het belangrijkste.

Opvallend: totaal geen updates in account. Geen VIN, geen nieuwe facturen. Nada. Hij adviseerde de SMS af te wachten, maar zeker te bellen een week voor delivery.
 
  • Funny
Reactions: Marker78