Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn Tesla M3, SR+ opgehaald in Amsterdam. Wat een ervaring. Auto inleveren+ophalen, slechts 5 minuten en ik stond weer buiten. Auto zag er goed uit, voor 240 km in accu. Heerlijk gereden...Voor degene die wachten, het is meer dan de moeite waard.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Heb net, twee weken na aflevering, winterbanden laten monteren en direct ook uitlijning laten controleren. Die zat op twee parameters in het rood (wielvlucht/ camber, sporing), en op nog twee er tegenaan. Zeker de moeite om even te laten nakijken dus, eens even kijken hoe dit door Tesla wordt opgelost.
Heb je dit bij Tesla laten doen, of bij een bandenspecialist?
 
Afgelopen vrijdag is “mijn” M3 SR+ afgeleverd (3 okt besteld). Accu met 55 km range.

Auto zag er goed uit, banden staan op 2.6 bar maar ik ging er vanuit dat dit goed is.. wat moet het zijn?

De software stond nog op versie 9, inmiddels op versie 10. Erg fijne update!

Grootste minpunt: mijn koplampen stonden volstrekt verkeerd afgesteld (standje maan belichting). Zelf maar op gevoel aangepast in het service menu want tegenliggers werden niet blij van mijn aanwezigheid. (Understatement)

De remmen voelen wat sponzig/vaag aan. Is dit normaal of moet ik hier maar snel naar laten kijken?

Wat rijdt zo’n ding toch lekker!! Inmiddels zo’n 500 a 600 kilometer op de teller.
 
Ik had mijn sr+ 4 dec mogen ophalen om 11 uur. Ik was er om half 11 en toen was het nog rustig. Sectie 1 stond hij (dus succes) uiteindelijk stond hij 6e rij vanaf de tent.
Rondje om de auto en zag dat de achterbumper de ophanging gebroken was (verder geen schade) Dit gemeld en auto werd naar de achterste tent gereden om meteen gemaakt te worden. Dit duurde ruim een uur . Voor de rest was de auto prima. Met 88 kilometers nog in de accu naar badhoeve village gereden en binnen 20 min tot 80 procent geladen €7.50 volle lading .(ik was niet de enige #van de 32 nog 2 vrij toen ik aan kwam) Ook bij het weg rijden deed het geluid het niet. Dit maakte me even niet uit aangezien ik toch even moest wennen en zo snel mogelijk naar supercharger wilde. bij de supercharger maar even gekenen hoe wie en wat met het geluid. Toen maar een reset gedaan. Na reset ging het geluid aan.

Nog de zelfde avond nieuwe update geinstallerd. Zelfs de dag er na kwam weer een nieuwe update.
ondertussen 423 kilometers op de teller en 0,0 spijt van mijn aankoop.
 
On Topic: Net gebeld met Delivery: ik heb (blijkbaar) een nieuwe VIN gekregen. Dat kan gek genoeg ook wanneer je een "Direct beschikbaar" auto koopt. Delivery snapte het ook niet. Enfin, "mijn" m3p staat op de Glaucos (Dong a Claucos) samen met duizenden anderen m3's. ETA 0800u op 12-11-2019 Zeebrugge, daarna dus door naar Amsterdam. Leverdatum: 27 december (Grote blij :D). De leverdatum moest ik zien als ruim, dit zal waarschijnlijk eerder worden. Hij garandeerde de levering wel voor dit jaar. Maar goed, de auto's worden al op kenteken gezet zodra ze in Europa zijn en dat is voor nu ff het belangrijkste.

Opvallend: totaal geen updates in account. Geen VIN, geen nieuwe facturen. Nada. Hij adviseerde de SMS af te wachten, maar zeker te bellen een week voor delivery.

Ik kreeg de horen dat mijn M3P op de RCC Europe staat, met ook 27 december als leverdatum in AMS. Dat schip ligt nu echter nog in het Panamakanaal dus ietsje spannender.. :eek:
 
Ik kreeg de horen dat mijn M3P op de RCC Europe staat, met ook 27 december als leverdatum in AMS. Dat schip ligt nu echter nog in het Panamakanaal dus ietsje spannender.. :eek:

RCC komt 20 Dec aan in Amsterdam, dus kan kloppen. Mijn P staat er ook op, net als heel veel anders LM bestellingen en mensen die onlangs “snel beschikbaar” hebben besteld
 
Afgelopen vrijdag is “mijn” M3 SR+ afgeleverd (3 okt besteld). Accu met 55 km range.

Auto zag er goed uit, banden staan op 2.6 bar maar ik ging er vanuit dat dit goed is.. wat moet het zijn?

De software stond nog op versie 9, inmiddels op versie 10. Erg fijne update!

Grootste minpunt: mijn koplampen stonden volstrekt verkeerd afgesteld (standje maan belichting). Zelf maar op gevoel aangepast in het service menu want tegenliggers werden niet blij van mijn aanwezigheid. (Understatement)

De remmen voelen wat sponzig/vaag aan. Is dit normaal of moet ik hier maar snel naar laten kijken?

Wat rijdt zo’n ding toch lekker!! Inmiddels zo’n 500 a 600 kilometer op de teller.
Mijn op 8 oktober bestelde sr is zaterdag door mij opgehaald. Heerlijke auto zeg. En inderdaad mijn koplampen verblinden iedereen, gelijk na een uur uitzoeken hoe, even afgesteld.
 
Zit ik al meer dan een maand dagelijks te kijken en te zoeken, wordt ik gigantisch ongeduldig omdat (bijna) iedereen om me heen wel een VIN code krijgt, afleveradres en bevestiging etc. Ik niets. Vandaag eindelijk een emailtje met het bericht dat mijn auto M3 LR AWD in de week van 8-15 december plaats zal vinden. Nog steeds geen VIN code, maar inmiddels ook een eindfactuur gekregen. Yessss, kan niet wachten....
Is de ophaaldatum al bekend?
 
Ik heb 27 november een mail gekregen van Tesla Delivery met een verwachte leverdatum van 15-31 december, en dat spoedig een bevestiging volgt met de exacte leverdatum. Daarnaast vond ik ook een eindfactuur in mijn Tesla account, en daarin staat een verwachte leverdatum van 17 december, en er staat ook een VIN in.

Ik heb verder helemaal niets meer gehoord, geen SMS, ook geen antwoord op mail, en bij bellen wordt je na een minuut of 2 in de wacht eruit gegooid met de melding dat ze het te druk hebben (ik ben tot nu toe niet kapot van het serviceniveau :rolleyes: ). Zijn die datum en VIN nu al definitief, of kan dat nog wijzigen? Hoe, en hoe lang van tevoren, ontvang je een definitieve bevestiging van de VIN en de leverdatum/tijd?
 
Ik heb 27 november een mail gekregen van Tesla Delivery met een verwachte leverdatum van 15-31 december, en dat spoedig een bevestiging volgt met de exacte leverdatum. Daarnaast vond ik ook een eindfactuur in mijn Tesla account, en daarin staat een verwachte leverdatum van 17 december, en er staat ook een VIN in.

Ik heb verder helemaal niets meer gehoord, geen SMS, ook geen antwoord op mail, en bij bellen wordt je na een minuut of 2 in de wacht eruit gegooid met de melding dat ze het te druk hebben (ik ben tot nu toe niet kapot van het serviceniveau :rolleyes: ). Zijn die datum en VIN nu al definitief, of kan dat nog wijzigen? Hoe, en hoe lang van tevoren, ontvang je een definitieve bevestiging van de VIN en de leverdatum/tijd?

Ik kreeg een weekje voor de levering een SMS met de definitieve leverdatum (welke overigens iets later was dan de verwachte datum die ik per mail had gekregen. Heb je wel al iets van een SMS van ze ontvangen (zodat je weet dat ze het juiste nummer in het systeem hebben)?