Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een extra reservering gemaakt en stel die (door voor hem/haar te bestellen) ter beschikking aan de eerste vriend/familymember die zegt: "Goh nu ik hem zo zie : wat jammer dat ik hem niet heb besteld, best lang, een jaar wachten." Weet niet wat er gebeurt als er toch niemand zijn vinger op steekt, maar een 5000 euro rendement graaien op 1000 euro inleg (of eigenlijk 0 euro inleg..) streef ik daarbij niet na. Wat ook nog kan is dat ik tzt mijn eerste M3 verkoop omdat ik hem bij nader inzien toch liever nog iets aangepast wil hebben. Verwacht daarbij ook niet veel te verliezen op de aanschaf vanwege de zeker nog bestaande wachtrij.
 
  • Like
Reactions: Klaas and ivog
PS dat overdraag-risico kun je afdekken door het geld bij een advocaat/notaris voor bestelling te laten storten en pas bij overhandiging van de eigendomsbewijzen en pasjes vrij te laten geven. De kosten daarvan zijn dan voor de koper, zou ik zeggen, plus een bonus voor de verkoper, die de moeite doet en er tijd in steekt. (G-rekening eigenlijk)
 
Sja... als je via je reservering 5.000 euro wilt verdienen heb ik er toch wel moeite mee.

≥ Tesla Model 3 reservering - Overige onderdelen - Marktplaats.nl
Dit soort advertenties zal nog honderden keren langskomen. Ik heb twee Model 3 besteld, één voor mijn zoon en één voor mij.
Mijn zoon wil niet tot eind 2018 wachten en staat nu op het punt een Model S te kopen. Zelf vraag ik me af of de bagageruimte voor een door mij vaak vervoerde doos van 100x50x50 cm in de Model 3 wel gaat passen.
 
Dit soort advertenties zal nog honderden keren langskomen. Ik heb twee Model 3 besteld, één voor mijn zoon en één voor mij.
Mijn zoon wil niet tot eind 2018 wachten en staat nu op het punt een Model S te kopen. Zelf vraag ik me af of de bagageruimte voor een door mij vaak vervoerde doos van 100x50x50 cm in de Model 3 wel gaat passen.

Met dank aan Bloomberg: Driving Tesla’s Model 3 Changes Everything
Is bekend dat opening van achterklep van Model 3 42inch/106,6cm breed is en 18,5 inch/46,9cm hoog is. Goed nieuws dus voor je pakket dat eindelijk op de achterbank mag met uitzicht naar buiten ;)
 
Met dank aan Bloomberg: Driving Tesla’s Model 3 Changes Everything
Is bekend dat opening van achterklep van Model 3 42inch/106,6cm breed is en 18,5 inch/46,9cm hoog is. Goed nieuws dus voor je pakket dat eindelijk op de achterbank mag met uitzicht naar buiten ;)
Past dus niet door de achterklep. En op de achterbank al helemaal niet. Mijn grote doos gaat in mijn Model S met millimeters speling via de achterdeur naar binnen. En dan moet de voorstoel ook nog naar voren gezet worden.
Dat gaat 'm dus niet worden in de M3.
 
Leuk al die Lease-problemen :confused: Zelf zal ik mijn 3 volledig in eigendom nemen. Wordt wel wat chagrijnig bij de gedachte dat mensen, die "later" bedachten om een ZE-auto te gaan rijden via hun werkgever voor kunnen dringen :(
Het is dat een model S veel te groot is voor mijn garage ...

Moet je eens terugbladeren naar 2013, al die chagrijnige Belgen met lage reservatienummers die voorbij werden gestoken door Nederlanders met hoge nummers. ;):cool:
Waaronder ondergetekende. :D
 
De trekhaak lijkt van de baan... Jammer. Zeker omdat Elon eerder had aangegeven dat de optie wel zou bestaan.
2016 met trekhaak: Screen Shot 2017-10-06 at 22.59.22.png
2017 zonder trekhaak:Screen Shot 2017-10-06 at 23.03.53.png
 
  • Informative
Reactions: FVO
Wim, misschien wordt het tijd voor een iets kleinere doos, dan?o_O
In die doos zit een racekap voor een velomobiel. De kap beschermt tegen weer en wind en laat de fiets 10% harder rijden dan zonder.
De carbon kap met Lexan vizier, ik produceer deze als hobby voor mede velomobilisten, past precies in deze grote doos. Is ook de maximum maat die PostNl wereldwijd wil vervoeren.

1.jpg
 
Login on Twitter
Elon twittert op de vraag: "When do you expect the design studio for the 3 to go live for initial non-employee reservation holders? I am continuously refreshing MyTesla.."

Als antwoord: Probably 6 to 8 weeks

For the newbies.... realiseer je dat dit in Elon-time is... reken een factor 2 tot 3 om tot een realistischer planning te komen (2 tot 3 keer langer wel te verstaan).
En dan ben ik van nature een optimist -;)
 
In die doos zit een racekap voor een velomobiel. De kap beschermt tegen weer en wind en laat de fiets 10% harder rijden dan zonder.
De carbon kap met Lexan vizier, ik produceer deze als hobby voor mede velomobilisten, past precies in deze grote doos. Is ook de maximum maat die PostNl wereldwijd wil vervoeren.

View attachment 252381
Misschien is deze Twike ( van twike.com in zwitserland ) een mooie uitbreiding op Wim's aktiviteiten. Elektrisch met trapondersteuning en een groot scala aan accu's en prijzen waar je stil van wordt. Twee zwitsere B&B gasten van ons deze zomer hoorden we, gebruiken deze Twike dus iedere dag voor woon-werkverkeer in de omgeving van Bern. De Mondriaan belijning hebben ze zelf gedaan. Met een beetje duwen past hij nog wel in onze Leaf... in een Model X zeker.
ARTwike_klein1b.jpg
 
Misschien is deze Twike ( van twike.com in zwitserland ) een mooie uitbreiding op Wim's aktiviteiten. Elektrisch met trapondersteuning en een groot scala aan accu's en prijzen waar je stil van wordt. Twee zwitsere B&B gasten van ons deze zomer hoorden we, gebruiken deze Twike dus iedere dag voor woon-werkverkeer in de omgeving van Bern. De Mondriaan belijning hebben ze zelf gedaan. Met een beetje duwen past hij nog wel in onze Leaf... in een Model X zeker.
View attachment 252408
Heb ik natuurlijk naar gekeken. Maar zo'n elektrisch trapautootje voor twee inzittenden - haringen in een ton - kost zomaar 42.000 euro met een bereik van 160 km. Wil je een bereik van 280 km dan kost ie 55.500 euro. Daar koop je vast een smakelijke model 3 voor.
De Twike kan niet op de autoweg want maximaal gaat ie 85 km/u.
Voor die prijs koopt de gemiddelde consument 4 Toyota Aygo's. Die hebben verwarming, airbags, 4 zitplaatsen en kan gewoon mee op de snelweg.
Nou ben ik geen gemiddelde consument dus rij ik een Tesla en fiets ik met allerlei fietsen maar vooral met een velomobiel.
Met een velomobiel kom je makkelijk verder dan 160 km, mits je maar 4 boterhammen met pindakaas en een liter water mee hebt :)
 
  • Like
Reactions: FVO
Heb ik natuurlijk naar gekeken. Maar zo'n elektrisch trapautootje voor twee inzittenden - haringen in een ton - kost zomaar 42.000 euro met een bereik van 160 km. Wil je een bereik van 280 km dan kost ie 55.500 euro. Daar koop je vast een smakelijke model 3 voor.
De Twike kan niet op de autoweg want maximaal gaat ie 85 km/u.
Voor die prijs koopt de gemiddelde consument 4 Toyota Aygo's. Die hebben verwarming, airbags, 4 zitplaatsen en kan gewoon mee op de snelweg.
Nou ben ik geen gemiddelde consument dus rij ik een Tesla en fiets ik met allerlei fietsen maar vooral met een velomobiel.
Met een velomobiel kom je makkelijk verder dan 160 km, mits je maar 4 boterhammen met pindakaas en een liter water mee hebt :)
Jij en pindakaas...wat is dat toch.....aandelen Calvé toevallig? ;)