BobbyKings
S85D > M3P > S Plaid
Interessant commentaar op dat artikel ten aanzien van trekhaken, refererend aan p133.
Voor de liefhebbers dan
Voor de liefhebbers dan
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Interessant commentaar op dat artikel ten aanzien van trekhaken, refererend aan p133.
Voor de liefhebbers dan
Daar is de al eerder gespotte witte Model 3. Met een DE kenteken.
View attachment 262480
.. Speed Assist is blijkbaar wat ik onder basic cruise control versta. Zie p. 78 , 79 van M3 Owners Manual Model 3Cruise Control.... ?
Veel info over Traffic Aware Cruise Control in het M3 Owners manual ( inmiddels ook op Model 3 ) maar zo te lezen is dat een apart aan te schaffen iets! Er zal toch ook wel gewoon basic cruise control op zitten ?? Ik kan er zo gauw nog niks over vinden.... ben benieuwd!
Overweeg je om geen EAP te nemen?.. Speed Assist is blijkbaar wat ik onder basic cruise control versta. Zie p. 78 , 79 van M3 Owners Manual Model 3
Er is nogal wat in te stellen.
Zelf rijden is toch ook wel erg leuk! In een Rtl Z-doc over autonoom rijden werd recent heel droog opgemerkt Nivo-3- is best wel saai, je zou eigenlijk om niet in slaap te vallen '... gewoon moeten sturen...' Maar wellicht nemen we het toch wel, ik heb er in onze huidig Leaf natuurlijk nul ervaring mee! Op ons Fendt trekkertje zitten 17 versnellingen op één pook en geen stuurbekrachtiging, is ook altijd weer een leuke uitdaging... Tja!Overweeg je om geen EAP te nemen?
Ondertussen weer vroeg.
Je bedoelde: Qua investering is hij duur, qua TCO is hij goedkoop.
Reken je in je TCO nog subsidies mee? Zal dat begin 2019 nog zo zijn ? Als ze voor BeNe voorrang willen afdwingen op wachtlijst moeten ze de subsidies afschaffen.
Grapje, wil ik de politiekers niet op ideeën brengen. Maar druk verhoogt. Zie Noorwegen.
In B met belastingaftrek kunnen we nog zeggen dat de aftrek voor EV de normale aftrek is. Die voor ICE inclusief milieuschade. Klinkt beter. Nadeel voor ICE ipv voordeel voor (luxe) EV.
..toch maar meteen EAP...Overweeg je om geen EAP te nemen?
..toch maar meteen EAP...
Ondanks mijn lol in versnellinkjes en zelf rijden ( ...boys with toys... ) etc etc vind ik EAP bij nader bestuderen best wel indrukwekkend. Gebruik je tenminste meteen ook al die AP hardware die er al opzit ( ...en meegekocht hebt.... ) . We kopen de M3 voor hopelijk iig. 15jr rijplezier, dan maar meteen ermee beginnen. Wel erg handig dus, toegang nu al tot zo'n M3 Owners Manual om een goed beeld te krijgen.
Ps... ik begrijp uit TMC-forum berichtjes elders dat Tesla zelf basic cruise control Standard Cruise Control noemt. Dat SCC vervalt meteen begrijp ik als je EAP hebt ( logisch is anders verwarrend ) en of dat Tesla SCC nou handig werkt ( in de huidige Leaf werkt iets dergelijks bijv. erg handig en vooral snel met + of - wat extra km's via een stuurtoetsje ) is mij nog volstrekt onduidelijk.
Overigens, op het moment dat Model 3 hier komt is uiteraard EAP maar ook naar alle waarschijnlijkheid FSD beschikbaar.
Dat wordt dan een duur grapje (+$1.000) als je bij configuratie FSD niet hebt aangevinkt, want wie wil FSD nu niet als het fuctioneert.Overigens, op het moment dat Model 3 hier komt is uiteraard EAP maar ook naar alle waarschijnlijkheid FSD beschikbaar.
Ik zou er niet op rekenen dat FSD eind 2018 beschikbaar is. Het zou kunnen, maar niet ‘naar alle waarschijnlijkheid’.
Zelf zou ik wachten met het aanschaffen van FSD totdat je weet dat het werkt. Waarom nu betalen voor iets waarvan je feitelijk nog niet weet of en zo ja wanneer het gaat werken?
Het lijkt erop dat Rutte III er iets aan gelegen is om ondanks ontbreken van Groen Links iets goeds met het milieu te doen en dan is automobiliteit makkelijker te manoevreren van de landbouwsector (zeker met CDA). Door "Zelfstandig rijdende voertuigen" toe te laten op 's heren wegen, gaat dat de run op tesla's en andere vooruitstrevende merken (die dan meestal ook nog iets met het milieu hebben)doen toenemen. Schat in dat de strategen liever "nudgen" dan overtuigen. Dus aan Nederland zal het niet liggen schat ik in. Maar Hans, jij weet meer en ik vraag je opnieuw te biecht: Heeft "Fremont" iets laten vallen wat wij nog niet weten? Er wordt aan de andere kant van de atlantic nogal gespeculeerd dat we nog mijlenver verwijderd zijn van de software-kant en zelfs de hardware nog niet voldoende zou zijn, leidend tot discussies over het nu beter al bestellen van FSD "met garantie van gratis ook de benodigde hardware update".Ik zou er niet op rekenen dat FSD eind 2018 beschikbaar is. Het zou kunnen, maar niet ‘naar alle waarschijnlijkheid’.
Zelf zou ik wachten met het aanschaffen van FSD totdat je weet dat het werkt. Waarom nu betalen voor iets waarvan je feitelijk nog niet weet of en zo ja wanneer het gaat werken?
FSD als afronding van Autopilot 2, dus waar je als bestuurder wel bij de les moet blijven maar de auto zelf zijn weg zoekt in samenspraak met de nieuwe navigatie, is zeker waarschijnlijk. Dat is fase 1 en daar hebben we nog geen nieuwe regelgeving bij nodig.
Fase 2 is dat onze Tesla ons gaat zeggen dat we op bepaalde stukken, ad hoc bepaald door de auto, even de aandacht mogen verleggen. Waarschijnlijk verzinnen ze daar dan ook een leuke naam voor in de geest van "chill" mode, Cinderella-mode om maar iets geks te noemen. Hier hebben we een eerste botsing met de regelgeving, die, omdat er in de praktijk al een tijd lang gebleken is dat het werkt, ofwel valideren on the fly, niet al te ingewikkeld hoeft te zijn.
Fase 3 betekent dan dat de auto ook zonder bestuurder de weg op kan. Dan zal zeker nog wel op zich laten wachten. De regelgevers missen in de regel voldoende inzicht en ervaring en laten zich leiden door marktpartijen die belangen hebben. Dus daar zeker niet: "Gewoon omdat het kan".
De keuze of en wanneer de optie genomen wordt is ieders vrije keuze. Bij aanschaf is hij iets goedkoper maar werkt door in de bijtelling en later is hij dus wat duurder. Om eerlijk te zijn, ik heb hem ook nog niet.
De vraag "of het gaat werken" speelt voor mij niet, wel de vraag wanneer maar dat zie ik in een veel geleidelijker proces gebeuren dan de buitenwacht.
Laat Tesla eerst maar eens zien dat ze FSD overtuigend goed aan het werk krijgen. Ze zijn nu 1,5 jaar bezig om AP2 even goed werkend te krijgen als AP1 en dat is nog niet gelukt.Ik zou er niet op rekenen dat FSD eind 2018 beschikbaar is. Het zou kunnen, maar niet ‘naar alle waarschijnlijkheid’.
Zelf zou ik wachten met het aanschaffen van FSD totdat je weet dat het werkt. Waarom nu betalen voor iets waarvan je feitelijk nog niet weet of en zo ja wanneer het gaat werken?
Laat Tesla eerst maar eens zien dat ze FSD overtuigend goed aan het werk krijgen. Ze zijn nu 1,5 jaar bezig om AP2 even goed werkend te krijgen als AP1 en dat is nog niet gelukt.
Over 1,5 jaar ruilen veel eigenaren die 1,5 jaar geleden een AP2 auto hebben gekocht met FSD, deze weer in. Goede kans dat ze wel betaald hebben voor FSD, maar er dan nog geen profijt van hebben gehad. Zal bij verkoop mogelijk iets meer opleveren, maar je hebt ook meer bijtelling gehad.
Maar Hans, jij weet meer en ik vraag je opnieuw te biecht: Heeft "Fremont" iets laten vallen wat wij nog niet weten? Er wordt aan de andere kant van de atlantic nogal gespeculeerd dat we nog mijlenver verwijderd zijn van de software-kant en zelfs de hardware nog niet voldoende zou zijn, leidend tot discussies over het nu beter al bestellen van FSD "met garantie van gratis ook de benodigde hardware update".