Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En ook hier weten we het pas echt zeker als straks alle softwarebelemmeringen eraf zijn, d.w.z. als antiselling niet meer nodig is en de auto gewoon beschikbaar is. Maar het zal meer zijn.

Absoluut. De EPA documentatie is duidelijk. 334 combined miles range.
Mijn verwachting is de volgende:
318 mile highway range
347 mile city range

Gebaseerd op officiele efficientie:
MPGe city 131
highway 120
combined 126

Op basis van Model S praktijk verwacht ik aan 120 km/u in winter in NL zo’n 400-410 km. Vergelijkbaar met S100D.
 
Geen trekhaak denk ik. :D

nee ik bedoel dat door de enorme druk die Tesla ervaart, dat ze hun arbeiders aan de band gaan dwingen om sneller te werken met kans op fouten en dat allerlei kwaliteitscontroles worden overgeslagen. Ik stel het me zo al voor " mannen, vandaag moeten er kost wat kost 200 model 3's gemaakt worden, latere ontstane problemen zijn dan wel voor de lokale servicecenters.
 
nee ik bedoel dat door de enorme druk die Tesla ervaart, dat ze hun arbeiders aan de band gaan dwingen om sneller te werken met kans op fouten en dat allerlei kwaliteitscontroles worden overgeslagen. Ik stel het me zo al voor " mannen, vandaag moeten er kost wat kost 200 model 3's gemaakt worden, latere ontstane problemen zijn dan wel voor de lokale servicecenters.
Was een geintje van mij, hoor, die verwijzing naar een trekhaak. :)
De afweging tussen snelheid en kwaliteit is een van de uitdagingen waar Tesla voor staat. Of er zo bewust gekozen wordt voor snelheid kunnen wij atuurlijk van buiten onmogelijk beoordelen. Het lijkt mij stug..
 
Absoluut. De EPA documentatie is duidelijk. 334 combined miles range.
Mijn verwachting is de volgende:
318 mile highway range
347 mile city range

Gebaseerd op officiele efficientie:
MPGe city 131
highway 120
combined 126

Op basis van Model S praktijk verwacht ik aan 120 km/u in winter in NL zo’n 400-410 km. Vergelijkbaar met S100D.
Op het model 3 forum staat een bericht van een model 3 eigenaar die stelt 310 mijl/499 km te kunnen rijden (commuting). Verbruik is 240 kwh/mi (~150 kwh/km).

Op de snelweg zou het verbruik 280 kwh/mi zijn bij 80 mph/129 kmh. Het bereik (volgens mijn berekening) zou dan 265 mijl/425 km zijn.

Wel een eigenaar in California. Zomer-afstanden dus.
 
Op het model 3 forum staat een bericht van een model 3 eigenaar die stelt 310 mijl/499 km te kunnen rijden (commuting). Verbruik is 240 kwh/mi (~150 kwh/km).

Op de snelweg zou het verbruik 280 kwh/mi zijn bij 80 mph/129 kmh. Het bereik (volgens mijn berekening) zou dan 265 mijl/425 km zijn.

Wel een eigenaar in California. Zomer-afstanden dus.
Op de snelweg 280Wh/m is 175Wh/km. Uitgaande van CA met ongeveer 110km/h is dat leuk, maar niet super zuinig.

Een Model S kan ook iets van 190Wh/km halen of wel lager bij 110km/h.

Laten we zeggen dat een Model 3 dan gemiddeld 190Wh/km kan doen bij 130km/h, dan zou je op ongeveer 410km uit komen bij 78kWh bruikbaar.

Ik ga voor de veiligheid zeggen dat 350km dan een comfortabele afstand is die je makkelijk moet kunnen halen.