Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Bizar dat de spuitlijn blijkbaar ‘n bottleneck is in het productieproces.
Tesla heeft dit al vaker gedaan.
Donkerblauw is verdwenen.
Donkergroen is verdwenen.
Bruin is verdwenen.
Beige/brons is verdwenen.
Zilver is even weg geweest en weer terug gekomen.
Dolphin Grey is verdwenen.
Deep blue is gekomen.
Enzovoorts.

Heeft alles te maken met verkoopaantallen, batch sizes en omsteltijden. Vooral die omsteltijden inclusief reiniging van spuitkoppen en spuitcabines etc. kunnen zwaar aantikken bij de aantallen per kleur die Tesla nu maakt.

Komen ongetwijfeld weer nieuwe varianten in de toekomst.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik had mijn hart op silver metalic gezet:mad:
Rood vond ik ook wel iets hebben maar hier thuis vinden ze het dan maar een girls car en dreigen ze met matching lipstick:D
De rest van de kleuren heb ik al eens gehad en ben ik op uitgekeken.
Het zal dan maar een basis kleur worden en ik zal mijn wrapping scills moeten aanspreken om er iets unieks van te maken.
 
Hier wil ik graag een weddenschap op doen, met een donatie aan een goed doel.

De model 3 staat echt niet in december in NL in de tesla stores.

Dat zal er voor je om spannen. Eerste officiële presentatie in NL in Amsterdam tijdens Masters of Luxury en ik denk dat we dan snel testdrives kunnen doen. Ik zou inzetten op vóór de feestdagen. Los hiervan verwacht ik wel dat er al eerder geconfigureerd kan gaan worden zodat de eerste batches al op de boot zitten. Maar jullie weten, ik ben onverbeterlijk optimistisch.
 
Dat zal er voor je om spannen. Eerste officiële presentatie in NL in Amsterdam tijdens Masters of Luxury en ik denk dat we dan snel testdrives kunnen doen. Ik zou inzetten op vóór de feestdagen. Los hiervan verwacht ik wel dat er al eerder geconfigureerd kan gaan worden zodat de eerste batches al op de boot zitten. Maar jullie weten, ik ben onverbeterlijk optimistisch.

Eindelijk. De presentatie van de betaalbare electrisch auto ‘voor de gewone man’ op de Miljonairsfair.
Seems right :)
 
Eindelijk. De presentatie van de betaalbare electrisch auto ‘voor de gewone man’ op de Miljonairsfair.
Seems right :)

Je zegt het mooi Robert. Maar ik neem Henk en Ingrid mee. Als jij dan de beide Jannen meeneemt (Modaal en MetdePet) dan hebben we ons ambassadeurswerk weer gedaan. Buurman en Buurman heb ik ook al uitgenodigd. Leverde een uitgelaten Ajeto op.
 
Dat zal er voor je om spannen. Eerste officiële presentatie in NL in Amsterdam tijdens Masters of Luxury en ik denk dat we dan snel testdrives kunnen doen. Ik zou inzetten op vóór de feestdagen. Los hiervan verwacht ik wel dat er al eerder geconfigureerd kan gaan worden zodat de eerste batches al op de boot zitten. Maar jullie weten, ik ben onverbeterlijk optimistisch.
Het begon met begin december in je eerdere bericht, the Masters is tot 10 december, begin december is voor mij maximaal 15 december. Ik denk niet dat dat of eind december gaat lukken.

Laat ik voorop stellen dat de opbrengst naar een te kiezen goed doel gaat, het gaat me niet om het geld.
Misschien kunnen we 2 potjes maken, mensen die wel denken dat de Model 3 uiterlijk 31-12-2018 in de Tesla stores staat (meer dan 2 stores) en mensen die denken van niet. Lijkt me een mooie extra opbrengst voor de E rally? Of ander goed doel?
Ik zet graag een symbolische 500 euro in.
 
  • Like
  • Love
Reactions: HWS and PaulusdB
Lijkt mij een goed doel. Iemand nog andere doelen?

Zo ver; 500 euro voor beide, wel of niet uiterlijk 31/12/2018 in meer dan 2 Tesla Stores in Nederland. Doel zoals omschreven door HWS.

Ik ga ook voor wél in de Stores. Ook voor the Ocean Cleanup. Maar ik voel me nog geen Chinees in het casino, en begin voorzichtig met 100€ inzet.

BTW: Tot wanneer mag je inzetten?
 
  • Like
Reactions: HWS
Super!
Dat is een goede vraag, tot wanneer inzetten. En ook hoe bijhouden zit ik nog even over na te denken.
Als iemand suggesties heeft. Kan een Google excel maken als er veel mensen mee doen.

Goede doel lijkt in ieder geval gekozen, denk dat het verstandig is om het tot 1 doel te beperken voor de overzichtelijkheid.
 
Ik wil de snelle beslissers (en vooral particulieren) waarbij geld (net als bij mij) wél een rol speelt ter overweging meegeven:
Er zitten enkele voordelen aan te komen die early birds gaan mislopen:
- Mogelijkerwijs is er nog geen akkoord op het afschaffen van invoerrechten op auto's (dat gaat 11% (PLUS de BTW daarover) schelen gerekend t.o.v. de huidige werkwijze dat Tesla Tilburg het bouwpakket van de auto's monteert tot een nieuwe auto, hetgeen een lagere invoerheffing betekent )
- Hoogstwaarschijnlijk komt er vanaf 1/1/2020 een aanschafsubsidie voor particulieren omdat het verschil met de zakelijke rijder wel heel erg groot is geworden. Dit is in het klimaatakkoord te vinden. Of dat gefinancierd wordt ten koste van de zakelijke rijder is nog niet duidelijk (en dat laatste zou juist een stimulans zijn om als zakelijke rijder juist wél in 2019 aan te schaffen)
- Meer keuze (out of production hell (dat is nog maar de vraag, want M3's zullen lang erg gewild blijven)) meer opties, meer kleuren.
- De afweging kunnen maken om een jonge CPO te kopen waar de kop van af is (begin 2020 zullen er door omstandigheden al wel gebruikte exemplaren beschikbaar zijn). Onduidelijk is nog wat de voorwaarden voor de aanschafsubsidie zijn, of die ook geldt voor CPO. Vermoedelijk niet.
- minder kinderziektes en genoeg informatie over long-term-issues om je beslissing te heroverwegen. (In mijn geval ook het servicelevel, dat me nu al zwaar tegenvalt qua doorlooptijden, maar ook qua kosten van veelvoorkomende reparaties van een Tesla buiten garantie.)
 
  • Informative
Reactions: ERvee and PaulusdB
Indien de M3 in Europa geassembleerd moet worden, zou Tesla nu al lang met een faciliteit bezig moeten zijn. Dat betekent dat we dat òf niet weten, òf dat hij compleet geleverd gaat worden.
Dat laatste lijkt mij aannemelijk.
Maar.... de vraag is:
a) wat dat gaat betekenen voor de productielijn in Amerika (nog geen berichten over aanpassingen gelezen, zal tijd kosten) en
b) welk tarief voor import complete auto bij de Europese prijs opgezet gaat worden, tenzij men voor elektrische auto’s een lager tarief gaat toepassen. Iemand die daarvoor lobby’t in Den Haag?!!
Ik las op facebook dat er momenteel geen rondleidingen meer worden gegeven in Tilburg. Zou wel eens met de aanwezigheid van de Model 3 te maken kunnen hebben...