Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet dan wel zelf zorgen voor de connectiviteit - in de UK is deze bij de prijs van de auto inbegrepen tot 500Mb per maand. Per land verschilt dan weer de looptijd van dit contract. Er waren mensen die hier in 3 dagen doorheen waren. Zijn allemaal de kosten niet meer, maar het is wel een gedoe natuurlijk als je net een auto van pakweg een ton hebt gekocht.
 
En uiteindelijk blijkt de logica gerespecteerd. Tesla gaat pas voor Europa produceren nadat de Amerikaanse incentives verlagen, alle optimisme hier ten spijt ( waar is de tijd dat we nog hoopten op begin 2018 ).

De tijd dat we hoopten op januari 2019 levering was vlak voor het moment dat Elon zei dat ze in januari beginnnen met produceren voor EU ;)
Eind februari, begin maart is nog maar 4 maanden weg. Begint op normale levertijd te lijken voor S/X (even het optimisme ophogen :)
 
Ik denk dat er best wel een aantal leden bijkomen, maar naarmate Tesla meer 'mainstream' wordt zal de behoefte (m.i. althans) aan een ondersteunend forum afnemen. Voor bijzonder edities (roadstar e.d.) zal wel behoefte blijven bestaan, maar de verhouding van verkochte 'normale' mondeo's en eigenaren op Ford Mondeo Forum is ook zeer beperkt :)
 
Lijkt mij een goed doel. Iemand nog andere doelen?

Zo ver; 500 euro voor beide, wel of niet uiterlijk 31/12/2018 in meer dan 2 Tesla Stores in Nederland. Doel zoals omschreven door HWS.
Tot nu toe hebben 3 mensen meegedaan aan de weddenschap, zoals hierboven omschreven:
@HWS, wel in de stores, 500 euro
@BobbyKings, wel in de stores, 100 euro
@F500e, niet in de stores, 500 euro.

Aangezien het om een goed doel gaat, The Ocean Cleanup zou het leuk zijn als er nog paar mensen mee willen doen, hoeft echt niet om grote bedragen te gaan, alles helpt.

Dus, heb je een sterk gevoel of Tesla het wel of niet haalt om uiterlijk 31/12/2018 in minimaal 2 stores model 3’s te hebben, en wil je meedoen laat het dan weten!

Ik stel voor dit tot 15 november 2018 te laten lopen en dan in januari de bedragen te tonen.
Alvast bedankt voor jullie inzet!
 
  • Like
Reactions: HWS
Tot nu toe hebben 3 mensen meegedaan aan de weddenschap, zoals hierboven omschreven:
@HWS, wel in de stores, 500 euro
@BobbyKings, wel in de stores, 100 euro
@F500e, niet in de stores, 500 euro.

Aangezien het om een goed doel gaat, The Ocean Cleanup zou het leuk zijn als er nog paar mensen mee willen doen, hoeft echt niet om grote bedragen te gaan, alles helpt.

Dus, heb je een sterk gevoel of Tesla het wel of niet haalt om uiterlijk 31/12/2018 in minimaal 2 stores model 3’s te hebben, en wil je meedoen laat het dan weten!

Ik stel voor dit tot 15 november 2018 te laten lopen en dan in januari de bedragen te tonen.
Alvast bedankt voor jullie inzet!
Iedereen bepaald natuurlijk zelf wat ie met z'n geld doet. Het ziet er slecht uit voor mij, hou niet van verliezen. Gelukkig heeft de koers van tsla mijn verlies (mocht t zover komen) al ruimschoots goed gemaakt:cool:. Wed graag tegen jou en uiteindelijk win ik toch altijd, Geld wordt besteed aan een betere wereld:rolleyes:.
 
Iemand hier de “The Tesla Show” podcast heeft gehoord van 26 oktober?

In de laatste ~25 minuten hebben ze het over de nieuwe computer die 10x sneller zou zijn dan de huidige versie. Als ik hun analyse zo hoor gaan zij er van uit dat de huidige computer een bottleneck gaat worden voor de autopilot functionaliteit en dus niet alleen voor full self driving. Autopilot met de nieuwe computer zou dus wel eens beter kunnen werken dan met de huidige computer.

Iemand hier die, mocht er in Q1 inderdaad al EU auto’s worden gemaakt, erover nadenkt om nog maar een maand of drie langer te wachten?
 
Iemand hier de “The Tesla Show” podcast heeft gehoord van 26 oktober?

In de laatste ~25 minuten hebben ze het over de nieuwe computer die 10x sneller zou zijn dan de huidige versie. Als ik hun analyse zo hoor gaan zij er van uit dat de huidige computer een bottleneck gaat worden voor de autopilot functionaliteit en dus niet alleen voor full self driving. Autopilot met de nieuwe computer zou dus wel eens beter kunnen werken dan met de huidige computer.

Iemand hier die, mocht er in Q1 inderdaad al EU auto’s worden gemaakt, erover nadenkt om nog maar een maand of drie langer te wachten?

Nee hoor, plug die chip later wel in.
 
Iemand hier de “The Tesla Show” podcast heeft gehoord van 26 oktober?

In de laatste ~25 minuten hebben ze het over de nieuwe computer die 10x sneller zou zijn dan de huidige versie. Als ik hun analyse zo hoor gaan zij er van uit dat de huidige computer een bottleneck gaat worden voor de autopilot functionaliteit en dus niet alleen voor full self driving. Autopilot met de nieuwe computer zou dus wel eens beter kunnen werken dan met de huidige computer.

Iemand hier die, mocht er in Q1 inderdaad al EU auto’s worden gemaakt, erover nadenkt om nog maar een maand of drie langer te wachten?

Nadrukkelijk is erbij gezegd dat het geen zin heeft om te wachten. De huidige chipset is voldoende voor de in EAP beschreven kunstjes. Pas als straks FSD komt dan zal daarvoor de nieuwe nodig zijn en die wordt dan, dat is dan het grootste onderdeel van de optie, middels plug and play vervangen boven het handschoenenkastje. Dan zal het waarschijnlijk ook wel zo worden dat hij op een gegeven moment standaard wordt gemonteerd (bij grote aantallen goedkoper) maar alleen geactiveerd voor zover nodig voor EAP (als je die hebt gekocht).
Zo heb ik het uit de toelichting begrepen.
 
Last edited:
Nee hoor, plug die chip later wel in.
"It’s a plug and play change to get to full self driving and anyone who paid for the full self driving option will get it done for free." Ik neem zeer waarschijnlijk geen FSD maar voor de personen die dit wel doen is dit geen probleem.

Nadrukkelijk is erbij gezegd dat het geen zin heeft om te wachten. De huidige chipset is voldoende voor de in EAP beschreven kunstjes. Pas als straks FSD komt dan zal daarvoor de nieuwe nodig zijn en die wordt dan, dat is dan het grootste onderdeel van de optie, middels plug and play vervangen boven het handschoenenkastje.
Uit de call: "As you make the networks bigger by adding more neurons the accuracy of the predictions increases with the added capacity. We have trained large neural networks that work very well but we are not able to deploy them to the fleet due to computational constraints."

Omdat ze nu al een neural net hebben die niet meer draait op de huidige computer kan ik me gewoon niet voorstellen dat EAP op de nieuwe computer over de jaren niet beter zal worden dan EAP met de huidige computer. De nieuwe versie heeft 10x de performance en ik geloof niet dat ze straks maar 10% van die capaciteit gaan gebruiken voor EAP omdat een steeds kleiner deel van de vloot een computer heeft die dat niet trekt.

Dan zal het waarschijnlijk ook wel zo worden dat hij op een gegeven moment standaard wordt gemonteerd (bij grote aantallen goedkoper) maar alleen geactiveerd voor zover nodig voor EAP (als je die hebt gekocht). Zo heb ik het uit de toelichting begrepen.
Dat denk ik ook. De prijs zou gelijk zijn dus ik neem aan dat Tesla alleen nog maar hun eigen ontwerp gebruikt zodra deze volop in productie is, wat eind Q1 2019 zou moeten zijn.