Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels is Glovis (groene pijl) vanmiddag vertrokken.
Voorlopig is de forecast route getekend t/m het panama kanaal.
Vessel_M3.JPG
 
Op dit moment staan er helemaal geen Nederlanders die gebeld zijn in het Europese spreadsheet. Die blijken er toch wel te zijn. Het zou super interressant zijn als de Nederlanders dit ook invullen als je gebeld bent, we kunnen dan misschien uitzoeken waarom sommige mensen wel en andere niet gebeld zijn. Ik ben bijvoorbeeld eigenaar + reservering uit 2017, waarom is @chrgra dan bijvoorbeeld al wel gebeld (no offense).
 
Op dit moment staan er helemaal geen Nederlanders die gebeld zijn in het Europese spreadsheet. Die blijken er toch wel te zijn. Het zou super interressant zijn als de Nederlanders dit ook invullen als je gebeld bent, we kunnen dan misschien uitzoeken waarom sommige mensen wel en andere niet gebeld zijn. Ik ben bijvoorbeeld eigenaar + reservering uit 2017, waarom is @chrgra dan bijvoorbeeld al wel gebeld (no offense).

Waar staat deze spreadsheet?. Ik ben enkele dagen geleden al gebeld.
 
Waar staat deze spreadsheet?. Ik ben enkele dagen geleden al gebeld.

Deze link zou het moeten doen Tesla Model 3: Europa Bestellungen/Europe Orders

Op je aanbetaling factuur staat een factuurnummer, deze blijkt sequentieel per land te zijn. Het spreadsheet neemt het hoogste getal per land om het totale aantal bestellingen per land en in Europe te "berekenen".
 
Last edited:
Hi all, hier geen hardcore auto of Tesla liefhebber, want ik heb jaren lang in het OV gereden en had nooit gedacht dat een Tesla bij de mogelijkheden van leasen zou zitten... Maar het blijkt toch wel, en ik ben zeer enthousiast geworden van model 3 maar twijfel nog op een aantal punten. Na dagen lang informeren over de Tesla Model 3 over de internet en zelf in de showroom, kom ik graag op deze forum om wat vragen te stellen. Ik gebruik graag hulp van jullie kenners :)!

Ik mag tussen nu en (ongeveer) augustus 2019 een lease auto bestellen (ik heb wat ruimte met een voorloop auto - een Toyota Auris stationwagon die ik mag tijdelijk rijden). De timing en prijzen lijken enorm te matchen om te kiezen voor een Tesla. Wat verbazend is, dat de Tesla model 3 zelfs de goedkoopste optie lijkt te zijn voor een goede familie auto. Met een bijtelling van 22% op alles behalve elektrische kost een andere auto van 29 000 euro gauw iets van 220euro per maand. Dat is net wat de basis versie van de model 3 LR zonder enige opties zou kosten, want ik moet wel een eigen bijdrage mee tellen.

De Model 3 is dus net binnen mijn budget met max eigen bijdrage en EV voordelen van mijn bedrijf. Maar dan kan ik geen optie toevoegen (of alleen een ander kleur), vooral niet EAP. Als ik echt EAP wilt zie dus drie opties:
1 - wachten voor een mid-range versie dit jaar, die volgens mijn berekeningen op basis van de geschatte prijs van deze in de US, 50euro minder per maand zou kosten -alles incl- dan de LR zonder opties. - Het kost me dus ook iets minder range en performance, van wat toch al een veel beter auto dan kooit hebt gehad dus ik zou niet klagen.
2 - onderhandelen om net wat meer eigen bijdrage (25euro!) te mogen toevoegen voor EAP, totaal kost extra lease (50euro) + extra bijteling (40euro netto per maand) - vermindering bijteling met eigen bijdrage (24euro per maand) = 76euro per maand.
3 - De LR zonder opties bestellen, en net voor levering, EAP er laten toevoegen voor 5300 dat ik zelf ga betalen uit eigen zak. Echter dat komt me dus duurder uit dan optie 2 (110euro per maand op basis van 4 jaar lease) én het is een huren, niet kopen, en dat vind ik de lastigste, ik mag EAP straks niet meenemen naar mijn volgende auto.

De verstandige optie lijkt dus optie 1, maar de vraag is of het voor augustus beschikbaar wordt. Wat denken jullie?
Optie 2 vind ik het fijnste, maar betaal ik toch meer dan wat ik in eerste instantie dacht voor een auto. En geen idee of het mag.
Optie 3 lijkt me niet verstandig, maar ik las hier mensen die dat juist voordeling vond dus ik vroeg me af hoe dan?

Wat ben ik blij dat ik dit soort "luxe problemen" heb, ik mag al blij zijn dat dit bij de mogelijkheden hoort vind ik :)

Ik kan ook beslissen om de Tesla model 3 zonder EAP te bestellen, maar ik ben bang dat ik de adaptieve cruise control toch echt gaat missen, en sowieso, als tech- enthousiast vind ik het jammer op een Tesla zonder EAP te bestellen. Maar ja, het blijft de voordeligste optie aangezien mijn eisen (of het wordt een Fiat stationwagon, LOL). Hoe denken jullie daar over?
 
Hi all, hier geen hardcore auto of Tesla liefhebber, want ik heb jaren lang in het OV gereden en had nooit gedacht dat een Tesla bij de mogelijkheden van leasen zou zitten... Maar het blijkt toch wel, en ik ben zeer enthousiast geworden van model 3 maar twijfel nog op een aantal punten. Na dagen lang informeren over de Tesla Model 3 over de internet en zelf in de showroom, kom ik graag op deze forum om wat vragen te stellen. Ik gebruik graag hulp van jullie kenners :)!

Ik mag tussen nu en (ongeveer) augustus 2019 een lease auto bestellen (ik heb wat ruimte met een voorloop auto - een Toyota Auris stationwagon die ik mag tijdelijk rijden). De timing en prijzen lijken enorm te matchen om te kiezen voor een Tesla. Wat verbazend is, dat de Tesla model 3 zelfs de goedkoopste optie lijkt te zijn voor een goede familie auto. Met een bijtelling van 22% op alles behalve elektrische kost een andere auto van 29 000 euro gauw iets van 220euro per maand. Dat is net wat de basis versie van de model 3 LR zonder enige opties zou kosten, want ik moet wel een eigen bijdrage mee tellen.

De Model 3 is dus net binnen mijn budget met max eigen bijdrage en EV voordelen van mijn bedrijf. Maar dan kan ik geen optie toevoegen (of alleen een ander kleur), vooral niet EAP. Als ik echt EAP wilt zie dus drie opties:
1 - wachten voor een mid-range versie dit jaar, die volgens mijn berekeningen op basis van de geschatte prijs van deze in de US, 50euro minder per maand zou kosten -alles incl- dan de LR zonder opties. - Het kost me dus ook iets minder range en performance, van wat toch al een veel beter auto dan kooit hebt gehad dus ik zou niet klagen.
2 - onderhandelen om net wat meer eigen bijdrage (25euro!) te mogen toevoegen voor EAP, totaal kost extra lease (50euro) + extra bijteling (40euro netto per maand) - vermindering bijteling met eigen bijdrage (24euro per maand) = 76euro per maand.
3 - De LR zonder opties bestellen, en net voor levering, EAP er laten toevoegen voor 5300 dat ik zelf ga betalen uit eigen zak. Echter dat komt me dus duurder uit dan optie 2 (110euro per maand op basis van 4 jaar lease) én het is een huren, niet kopen, en dat vind ik de lastigste, ik mag EAP straks niet meenemen naar mijn volgende auto.

De verstandige optie lijkt dus optie 1, maar de vraag is of het voor augustus beschikbaar wordt. Wat denken jullie?
Optie 2 vind ik het fijnste, maar betaal ik toch meer dan wat ik in eerste instantie dacht voor een auto. En geen idee of het mag.
Optie 3 lijkt me niet verstandig, maar ik las hier mensen die dat juist voordeling vond dus ik vroeg me af hoe dan?

Wat ben ik blij dat ik dit soort "luxe problemen" heb, ik mag al blij zijn dat dit bij de mogelijkheden hoort vind ik :)

Ik kan ook beslissen om de Tesla model 3 zonder EAP te bestellen, maar ik ben bang dat ik de adaptieve cruise control toch echt gaat missen, en sowieso, als tech- enthousiast vind ik het jammer op een Tesla zonder EAP te bestellen. Maar ja, het blijft de voordeligste optie aangezien mijn eisen (of het wordt een Fiat stationwagon, LOL). Hoe denken jullie daar over?

Het is natuurlijk niet mogelijk om in een portemonnee van een ander te kijken, en daarop gebaseerd advies te geven..
Wat ik wel kan zeggen is dat overstappen naar elektrisch rijden een life-changing iets is. Ik heb er na 4 jaar nog elke dag lol van.
Als je de tijd hebt, kun je natuurlijk wachten of de MR op tijd voor jou beschikbaar komt, anders zou ik optie 2 kiezen.
Ik denk dat als je 4 maanden wacht er ook genoeg stock auto's bij Tesla staan om direct toe te kunnen slaan. Succes!
 
  • Like
Reactions: Cely