Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd dat je dan in detailing scene zit eerlijk gezegd.
Nano/glass coating gaat echt wel enorm beschermen tegen waskrassen en indringen/hechten van vuil op de lak.
Wax is puur een laagje dat je op de lak legt die dit alles gaat verbergen, maar dan kan je inderdaad best maandelijks of meer zo'n laag aanbrengen, dat geeft nu eens niets van bescherming.

Nogmaals, als je er zelf in gelooft moet je er vooral je centen op stuk slaan. Dat betekent echter niet dat het daadwerkelijk effect heeft (permanente lakbescherming is zoiets als haargroeimiddel. Denk je echt dat als het ook maar iets deed het niet in het productieproces meegenomen zou worden?). Wat ze je verkopen is vertrouwen dat je nooit meer om hoeft te kijken naar je auto en elke wasstraat kunt inrijden zonder last te krijgen van swirls.

Waar jij op doelt is een sealant (synthetische wax). Dat werkt inderdaad maar kun je het best over je traditionele wax heen doen als topping (dus de wax voor de glans en de sealant voor de duur). Dat is overigens nog altijd een proces dat je elke drie/ vier maanden moet herhalen. Daarbij beschermt het niet tegen een wasstraat en de daarbij horende waskrassen (sterker nog, drie keer de wasstraat door en het is er van af, net als waxoyl, nanocoating of hoe je het ook wil noemen).
 
Last edited:
In Noorwegen nu ook de eerste registraties gaande. Dus kennelijk zijn er wagens in zeebrugge op een boot naar Noorwegen gezet. Haast zo hoed als zeker geen apartr boot vanuit SF naar Noorwegen en de eerdere carriers zijn ook niet naar Noorwegen doorgevaren.

Dat kan best wel eens een flink aantal zijn dat naar Noorwegen is gebracht. Dat is een grote markt.

Vraag me af hoe ze de auto’s naar zwitserland (ool grote markt) en zuid duitsland krijgen. Trein? Volgens mij wordt er in zwitserland nog niet geleverd.

Deze zag ik langs komen op internet ((Engelberg)
 

Attachments

  • BA10D0F8-B922-4FDE-820A-FEDFC2B489A8.jpeg
    BA10D0F8-B922-4FDE-820A-FEDFC2B489A8.jpeg
    347.7 KB · Views: 67
  • Informative
Reactions: PaulusdB
In Noorwegen nu ook de eerste registraties gaande. Dus kennelijk zijn er wagens in zeebrugge op een boot naar Noorwegen gezet. Haast zo hoed als zeker geen apartr boot vanuit SF naar Noorwegen en de eerdere carriers zijn ook niet naar Noorwegen doorgevaren.

Dat kan best wel eens een flink aantal zijn dat naar Noorwegen is gebracht. Dat is een grote markt.

Vraag me af hoe ze de auto’s naar zwitserland (ool grote markt) en zuid duitsland krijgen. Trein? Volgens mij wordt er in zwitserland nog niet geleverd.
Imponerende invasie van trailers met Model3 in Frankfurt. Valt mij op dat de vrachtwagens niet volledig gevuld zijn en soms zelfs halfvol. Moet een leuke show zijn geweest op de Duitse autobahn ;)
Thomas on Twitter
 
Ik heb mijne vandaag gekregen. De zaterdag is een rustige dag zeggen ze. Ze willen naar 100 auto's per dag, daar wordt nu naar toegewerkt. Ik was de laatste van de dag, ingepland om 15.00u en om 15.45u was ik aan de beurt denk ik. Er waren nog 1 of twee andere afleveringen gaande. Alles ging ging redelijk relaxed, mijn instructuur (2 dagen in dienst) nam ruim de tijd. Uiteindelijk 45 min, voor mij als Tesla/EV-newbie erg prettig. Uiteindelijk zou het richting 10 minuten moeten. Maar of dat reëel is?

Mij is het goed bevallen, rondje buitenzijde, frunk en trunk werking, van de TWC afhalen (weet je meteen dat dat thuis ook moet werken en communiceren met de M3), dan instappen, uitleg van display en alle functies, koppelen van telefoon en app en daarna tekenen voor levering en tenaamstelling.

Overigens wordt er ook op zaterdag hard gewerkt. Er stond al weer een heel rijtje klaar om in het 'klantendeel' te zetten. Ik heb ook het idee dat ze alles doen wat ze kunnen om de delivery zo snel mogelijk goed op orde te krijgen. Er staan flink wat M3's in Tilburg, ook op de andere locatie. Van wat ik zie, pakken ze het gestructureerd aan (een soort productie/afleverlijntje voor de M3's), om elke auto snel en goed op orde te hebben voor de levering. Mijn complimenten krijgen ze!

View attachment 377948 View attachment 377953View attachment 377950 View attachment 377949View attachment 377951
Medewerkers doen er echt alles aan om die auto’s maar af te leveren. 100 auto’s is een mooi aantal, om de achterstand in te halen.
Tesla managers zijn naar Zeebrugge gestuurd om de vrachtwagens te laden. Boot 3 zal vandaag wel leeg zijn, en as week zullen de eerste wel geleverd worden. Volgens mij zijn er nog steeds auto’s van boot 1 nog niet geleverd ;-(, dit zullen DOA(Death On Arrival) zijn.
Deze zullen ze moeten un-matchen, en helaas voor die mensen opnieuw moeten matchen......lijkt me voor beide partijen erg vervelend

Welk auto merk kan zeggen dat hij 100 auto’s per dag op de NL markt zet. Zeer benieuwd naar RDW maandcijfers tov andere merken
Het huidige straatbeeld met 20.000 S en X modellen zal snel worden overspoeld door M3’s in dit tempo.
Tesla heeft er 6 jaar over gedaan om 20.000 hier weg te zetten, ik schat dat we dit jaar de 10.000 M3 gaan halen. De MR’s in mei erbij.....Mogen ze igv het netwerk van Superchargers up schalen......

BTW, ik had 16 km op mijn teller bij afleveren......bijzonder weinig.
Heartbeat stond nog in mijn energie scherm ......out of the blue een lijn beginnend en dan wordt een test gedraaid met vol vermogen.....
Kijk maar bij afleveren in je energie scherm, ga je daarna nooit meer zien ;-) in je auto
 
  • Informative
Reactions: Primus
Imponerende invasie van trailers met Model3 in Frankfurt. Valt mij op dat de vrachtwagens niet volledig gevuld zijn en soms zelfs halfvol. Moet een leuke show zijn geweest op de Duitse autobahn ;)
Thomas on Twitter
Inderdaad mooi filmpje, goede ‘find’! Als ik even snel tel zijn het er toch maar een stuk of 30. Dat worden heel wat vrachtwagens de komende tijd.... je zou zeggen dat trein efficienter is.
 
Verkoopcijfers auto's Nederland
Volkswagen, renault, Opel, Peugot, Kia, Ford en Toyota als je uitgaat van ~230 werkbare dagen per jaar
Dit is mij ook bekend.... leuke is dat Tesla het van echt van 1 model moet hebben...en dat vind ik veel meer bijzonder, S en X zal in groter aantal weer 3de kwartaal gaan lopen, vorige week bij mijn aflevering stond 1 witte X klaar om op de 14de geleverd te gaan worden.....ahhhh in z’n uppie...
 
  • Disagree
Reactions: Hannes85
Idd, geloof dat 50% er van af wil.....pfffffff....RTL nieuws heeft geen goed gedaan

Jaguar heeft zelf geen goed gedaan, don’t shoot the messenger.

Het is een mooi voorbeeld van hoe Tesla jaren voor loopt op ICE vendors. Een EV maken is niet een kwestie van de ICE erin en een elektrieke drivetrain erin. Aërodynamica en knowhow op het gebied van batterymanagement en conditioning zijn essentieel. Slimme ICE vendors zullen dat bij Tesla gaan inkopen.

Jaguar heeft zich grondig verslikt hierin en zal de komende jaren nog geen serieus deuntje meefluiten op de BEV markt. Ik hoop dat VAG dat beter gaat doen, de test van TeslaBjorn met de eGolf en Leaf laat in ieder geval zien dat VAG op het juiste spoor zit volgens mij.

Ook sappig: https://electrek.co/2019/02/16/jaguar-i-pace-financing-deal/

Jaguar maakt zich kennerlijk nu al zorgen.
 
De 'Tesla Wall Charger'. Waarmee je thuis kunt laden op 11 kW. Er zijn ook andere merken laders/laadpalen. Mijn TWC moet nog gemonteerd worden, maar ik weet nu dus dat het storingsvrij (moet) werken.
Ah! Heb thuis al een andere laadpaal op 11 kW. Van The Plug In Company. Altijd uitstekend z’n ding gedaan met mijn Zoe. En die is nogal kieskeurig met laadpalen...die moet straks twee elektrische auto’s gaan bedienen. In ieder geval nog maar eens 2000 Wp aan zonnepanelen bijgekocht maar dan ligt ook evht alles rammetje vol met panelen.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Hoe gaat dat nu dan denk je? 2 stuks.. let wel, over de afgelopen 6 weken..
2e hands worden er meer verkocht, nu ja .. in ieder geval aangeboden..

View attachment 378094
Tja de I-pace is voorlopig wel even klaar in nederland. Mischien h2 nog wat. Ach niet mijn keus qua auto, maar wat variatie in BEV aanbod kan geen kwaad en ik kan me tcoh voorstellen dat de ipace een bepaalde groep, ICE georienteerde SUV kopers aanspreekt. Liever een BEV dan een ICE extra op de weg
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Jooop
Zijn alle NL superchargers al uitgerust met CCS?
Fastend heeft natuurlijk ook nog een aardig 175 kW netwerk en Allego en Fastend een prima 50 kW netwerk.

Verwacht overigens hoofdzakelijk thuis of op het werk te laden met deze batterij omvang

Horst nog niet

Edit: volgens de tracker sinds kort WEL, maar de navigatie gaf het gisteren in de auto zelf nog niet aan als geschikte supercharger.
Verder volgens die tracker alleen Emmeloord, Tilburg en Apeldoorn nog niet. De rest wel. Maar misschien zijn ze gewoon nog niet geupdate. Kan me niet voorstellen dat Tilburg nog geen CCS heeft.

tracker: Tracker CCS on Superchargers
 
Ik ben benieuwd hoe vaak we de M3 bij superchargers gaan zien. In ieder geval meer in het eerste halfjaar als ze gratis superchargen hebben en daarna misschien minder omdat ze meer thuis of elders zullen laden.

Wat is eigenlijk de maximale gratis supercharge periode voor een M3? Zijn er ook bij die meer dan een halfjaar gratis superchargen hebben?
 
Volgens mij zijn er nog steeds auto’s van boot 1 nog niet geleverd ;-(, dit zullen DOA(Death On Arrival) zijn.
Deze zullen ze moeten un-matchen, en helaas voor die mensen opnieuw moeten matchen......lijkt me voor beide partijen erg vervelend
Zou dit dan bij mij het geval kunnen zijn? Ik heb sinds 6.2 een VIN/Kenteken/Verzekering/Betaald... Dit is echt niet wat je wilt horen, erger nog is dat ik dit dan van jou moet horen en niet van Tesla.

Als ze ooit met deze informatie komen en zeggen dat ik een nieuwe vin/kenteken krijg en dan ergens achteraan weer gematched word dan ga ik hem 100% annuleren.
 
  • Like
Reactions: bennyvw