Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nummer 6 is Grand Venus als de timing van 1 per week aanhoud.

31DDBE9E-00C3-4682-BC8A-D0471FCF95D4.jpeg
 
Mijn kenteken is inmiddels bekend en ik kon het niet laten om even te kijken of ik daar een relatie in kon vinden mbt tot de uitleveringen tot nu toe. Als ik het goed heb zijn alle tot nu toe uitgeleverde Nederlandse M3's voorzien van kenteken beginnend met XN. Uit de RDW data is dit ook terug te zien, met een enkele uitzondering, ééntje geleverd beginnend met XP (voorkeursbehandeling?) Gezien de foto's van de suc in Tilburg zijn er nog een aantal van deze XN serie te gaan. Die van mij begint ook met XP, maar gezien de tijdsduur van de huidige levering met XN kenteken's denk ik dat ik nog een tijdje geduld moet hebben. Meevallertje zou kunnen zijn Tesla minder van de XO serie heeft geregistreerd.

De delivery advisor die ik laatst sprak had een duidelijk antwoord. Mensen kunnen al een VIN doorgekregen hebben. Ook een kenteken en meldcode (laatste 4 cijfers van VIN blijkbaar), auto kan al in Zeebrugge staan of onderweg. Maar er wordt echt geen afspraak ingepland voordat de auto fysiek in Tilburg staat. Ze hebben enorm geblunderd met de eerste zogenaamde leveringen in de avond/nacht en dat willen ze echt niet herhalen.
 
Ik ben benieuwd hoe vaak we de M3 bij superchargers gaan zien. In ieder geval meer in het eerste halfjaar als ze gratis superchargen hebben en daarna misschien minder omdat ze meer thuis of elders zullen laden.

Wat is eigenlijk de maximale gratis supercharge periode voor een M3? Zijn er ook bij die meer dan een halfjaar gratis superchargen hebben?
Voor leaserijders maakt het niks uit. En als je op vakantie gaat moet je er toch laden. Verder zijn de kosten niet echt hoog. 0,25 toch? Dat betaal je thuis bijna ook al.
 
Men zegt een maand. Hangt wel af van de configuratie.
Thx! Ik wil een standaard longrange Tesla M3 bestellen met als enige optie de lak: Midnight Silver Metallic.

Wel denk ik erover om nadien, i.v.m. de bijtelling nog te kiezen voor 19" sportvelgen en AP. Weet iemand wat de prijs bij Tesla is om achteraf de 19" sportvelgen te nemen (omwisselen met de 18")? Of kan ik beter online deze elders kopen?
 
Hier heb ik de centercaps met afdekdoppen besteld voor 115$, nu zijn alleen nog de centercaps leverbaar.
Tesla Model 3 Aero Wheel Center Caps-Brand New OEM Part (CENTER CAPS ONLY) | eBay
In de Tesla shop in de USA kosten ze maar 50$ dus deze man doet goede zaken.....;)


Ik heb ze in de US Tesla shop besteld.
53$ (50$ + 3$ verzend) om te versturen naar een VykingShip-facility. Zij sturen dit dan door naar Belgie.
Je mag rekenen op :
  • verzendkosten van de 'resender'
  • inklaring (10-12 euro)
  • BTW (21 %)
  • Geen invoerrechten(<150 $)
Dit komt alles toch ook rond de 90 euro, maar dan ben je wel zeker dat het de originele van Tesla zijn in nieuwstaat.

PS : voor deze prijs heb ik niet alleen de center caps maar ook de 'lug caps' van Tesla, dus de hele originele set.
 
Last edited:
Ik ben benieuwd hoe vaak we de M3 bij superchargers gaan zien. In ieder geval meer in het eerste halfjaar als ze gratis superchargen hebben en daarna misschien minder omdat ze meer thuis of elders zullen laden.

Wat is eigenlijk de maximale gratis supercharge periode voor een M3? Zijn er ook bij die meer dan een halfjaar gratis superchargen hebben?

Als je geen proefrit hebt gereden krijg je nog 3 maanden gratis superchargen erbij, totaal dus 9.
 
Zou dit dan bij mij het geval kunnen zijn? Ik heb sinds 6.2 een VIN/Kenteken/Verzekering/Betaald... Dit is echt niet wat je wilt horen, erger nog is dat ik dit dan van jou moet horen en niet van Tesla.

Als ze ooit met deze informatie komen en zeggen dat ik een nieuwe vin/kenteken krijg en dan ergens achteraan weer gematched word dan ga ik hem 100% annuleren.
Zo te horen heeft jou auto op boot 2 gestaan. auto's op boot 1 zijn vanaf/rond 01-02 gematched.... 6-2 zou de volgende zijn, maar mijn auto 2 is vorige week zaterdag 10-2 gematched en staat op boot 4- "Europe" kenteken heb ik ook al....
DOA's bestaan echt, blij als ze die aan niemand geven, heb je strx z'n "blue monday" auto.... is altijd depri en wil die niet karren...lol
 
Zo te horen heeft jou auto op boot 2 gestaan. auto's op boot 1 zijn vanaf/rond 01-02 gematched.... 6-2 zou de volgende zijn, maar mijn auto 2 is vorige week zaterdag 10-2 gematched en staat op boot 4- "Europe" kenteken heb ik ook al....
DOA's bestaan echt, blij als ze die aan niemand geven, heb je strx z'n "blue monday" auto.... is altijd depri en wil die niet karren...lol
sorry verkeerd uitgelegd, 6-2 had ik de leveringsafspraak al. daarvoor uiteraard al VIN in mij creditnotas
 
Mocht je niet eerder in een X, S of model 3v een proefrit hebben gemaakt krijg je +3mnd......
Ik heb ooit in een X een proefrit gemaakt met mijn "mytesla@account" mail adres en krijg helaas maar 6mnd,
Ook voor bestaande eigenaars zou de 3 maand extra niet van toepassing zijn omdat ze ook al in hun (eigen) tesla gereden hebbeno_O
 
  • Funny
Reactions: Disneyland
sorry verkeerd uitgelegd, 6-2 had ik de leveringsafspraak al. daarvoor uiteraard al VIN in mij creditnotas
dat begint idd al zorgelijker te worden,
sorry verkeerd uitgelegd, 6-2 had ik de leveringsafspraak al. daarvoor uiteraard al VIN in mij creditnotas
Morgen Delivery bellen, vragen of ze al enig zicht hebben, waar je auto is, hij kan zomaar op 1 van de foto's van @Tombaaaa staan
 
Ook voor bestaande eigenaars zou de 3 maand extra niet van toepassing zijn omdat ze ook al in hun (eigen) tesla gereden hebbeno_O
zou je kunnen zeggen, maar dat is niet het referentie kader, heb ik me laten vertellen. Heb wel mijn beklag gedaan, omdat iedereen met een reserviring nog nooit in een M3 heeft kunnen rijden, behalve in de US, maar waar doen ze nou moeilijk over.... 3 mnd..pff
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy