Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik wilde aangeven is dat er spul op de markt is die een goed zendvermogen heeft, dat in veel consumenten wifi vaak nogal onder de maat is.

Het probleem zal niet het zendvermogen zijn, dat is voor alle legale spulletjes hetzelfde. Het is vaak meer de kwaliteit (of het gebrek daar aan) van de antennes en het algehele spul. Ook de plaatsing van de WiFi router of accesspoint zal vaak meespelen.

Ubiquiti is prima spul maar echt ook gewoon “consumentenspul”...
 
Ik snap je gedachtegang. Maar je lostte het probleem op door aanschaf van "zwaardere" en duurdere apparatuur. Met de beredenering dat als ik een Tesla kan veroorloven, ik dat ook kan betalen. Ongetwijfeld heb je gelijk.

Mijn mening is eerder/echter , dat als een Tesla "zoveel" mag kosten, het dan ook een prima Wi-Fi chip mag hebben.
 
En waardoor de buren ook genoodzaakt zijn om goed spul te kopen?
Ik geloof dat ik beter niet had kunnen vermelden dat de verbetering bij tot wat overlast bij de buren heeft geleid.... waar ik overigens prima mee ben uitgekomen. Ons huis kent 4 verdiepingen en dat kun je met 1 simpel wifi consumentenapparaat niet afdekken. Na diverse oplossingen geprobeerd te hebben ben ik uitgekomen bij Ubiquiti, dat is semi-professioneel. Je komt het ongeveer in 9 van de 10 hotels tegen bijvoorbeeld. En voor de duidelijkheid: het zendvermogen is uiteraard beneden de wettelijk toegestane niveaus’s. Beetje sneu dat de buurman die feitelijk hetzelfde basisprobleem had als ik daar last van ondervond, maar over een tijdje heeft de hele rij goeie wifi.... De 2,4 ghz band is sowieso overloaded, niet alleen met wifi, maar ook met allerlei andere signalen. Als ik hier scan zie ik meer dan 30 accesspoints op 2,4 ghz. Het is gewoon nogal druk op die frequentie en als je dan apparatuur hebt die net iets beter is dan de rest, dan heeft de rest daar inderdaad last van. Ik heb 2,4 ghz nu alleen nog maar voor gastgebruik aanstaan en op een laag zendvermogen (en dat kan ik dus instellen, iets wat niet kan in goedkope wifi oplossingen). Daarmee is zowel mij probleem als dat van de buurt opgelost. En voor zover ik weet gaat mijn toekomstige M3 op 5 ghz kunnen werken, dus ik ben er klaar voor.
 
Ik snap je gedachtegang. Maar je lostte het probleem op door aanschaf van "zwaardere" en duurdere apparatuur. Met de beredenering dat als ik een Tesla kan veroorloven, ik dat ook kan betalen. Ongetwijfeld heb je gelijk.

Mijn mening is eerder/echter , dat als een Tesla "zoveel" mag kosten, het dan ook een prima Wi-Fi chip mag hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk overigens niet dat het aan de wifi chip ligt, maar waarschijnlijk aan de antenneconstructie. Verder is het natuurlijk zo dat wifi twee-weg verkeer is, als één kant niet presteert, doet de andere het ook niet.
 
Last edited:
Ik ken ubiquiti. En de 3 werkt idd alleen op 5ghz. Maar met 4 acces points allemaal op lan-bridge mode (dus bedraad er naartoe) had ik gehoopt het goedkoop op te lossen.

Met KPN-wifi tuner de extra gratis verkregen Wi-Fi versterkers dacht ik de goedkoopste oplossing te hebben, maar helaas. Ondertussen opgelost met eentje van Fritz!Box en nu netjes Wi-Fi in de 3.
 
Blijkbaar zijn de Duitse Model 3's uitgeleverd met een fout waardoor ze niet 3-fase kunnen laden. Is hetzelfde aan de hand met de Belgische/Nederlandse Model 3s?
waar heb je dat gelezen ?
Lijkt mij eigenaardig dat de Duitse auto's anders zouden zijn dan de BeNe-auto's.

In elk geval : gisteren een Model3 (van de eerste boot) kunnen testen op een TWC op het 'moeilijke' 3*230V Belgische net, en dat liep perfect.


Edit : even op TFF gekeken, en daar zijn inderdaad meerdere meldingen, al dikwijls opgelost via OTA.

Ook sterk : zij kunnen wél aan 13A laden op de Schuko.
Eigenaardig !
Er is dus idd een verschil !

@robertvg : daar hebben ze ook eens formeel de M3-UMC-schuko-stekker omgedraaid, en zoals verwacht : zonder probleem; in tegenstelling tot de MS-UMC
 
Last edited:
Ik bel LP niet meer, er komt toch niets concreets uit behalve hun eerdere “eind april, begin mei”.

Maar het feit dat de contracten blijkbaar nog niet rond waren verklaart wel waarom. De de echte wachtrij begint nu pas.

Ah well, ooit zal m’n M3 hier komen. En dan is al dit geneuzel snel vergeten.

Afgelopen vrijdag gaf leaseplan aan dat tesla in mijn contract “week 12” specifiek als leverdatum heeft gezet. Werkelijk geen idee of dit ook echt zo is of dat een andere medewerker bij LP heeft lopen spelen met de comments maar het is een stuk concreter dan wat tesla mij telkens niet weet te vertellen.. heb inmiddels zo vaak gebeld dat ik eigenlijk niets zo maar aanneem omdat het antwoord elke keer anders is.
 
Edit : even op TFF gekeken, en daar zijn inderdaad meerdere meldingen, al dikwijls opgelost via OTA.

Inderdaad, dat was de bron. Ik snap het ook niet helemaal goed. Meen me nog wel goed te herinneren dat de allereerste dag de uitleveringen uiteindelijk allemaal zijn afgeblazen. En 1 van de redenen die toen hier circuleerden was dat er een update nodig was omdat anders niet kon geladen worden. Misschien dat dus. Ook bizar dat het Tilburg dan niet meteen aan de Duitse service centra doorgeeft hoe ze dit kunnen oplossen voor het uitleveren. Maar goed, dat zullen we maar aan de Tesla communicatie toeschrijven.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Een "grappige" anekdote voor mensen die over het hoofd gezien worden zoals @Xfrank :

Ik heb ook nu bijna 3 jaar een reservatie en begin december 2018 besteld. 13 januari 2019 overtuig ik een familielid om ook een M3 aan te schaffen en plaatst hij ook een bestelling. Geen voormalige Tesla eigenaar en geen reservering voor alle duidelijkheid. Begin februari beslist hij na wat testritten om zijn M3 te cancellen en voor een MX te gaan. Moest het iemand interesseren: leverdatum eind maart/begin april. En nu komt de kat op de koord: Gisteren krijgt hij een SMS om hem te melden dat zijn M3 geleverd zal worden tussen 5/3 en 15/3.

Ik zou in een lang betoog kunnen schieten wat er allemaal fout is met deze anekdote maar voorlopig ben ik gewoon nog aan het beslissen of ik moet beginnen lachen of moet beginnen huilen. :eek::confused:o_O
 
Een "grappige" anekdote voor mensen die over het hoofd gezien worden zoals @Xfrank :

Ik heb ook nu bijna 3 jaar een reservatie en begin december 2018 besteld. 13 januari 2019 overtuig ik een familielid om ook een M3 aan te schaffen en plaatst hij ook een bestelling. Geen voormalige Tesla eigenaar en geen reservering voor alle duidelijkheid. Begin februari beslist hij na wat testritten om zijn M3 te cancellen en voor een MX te gaan. Moest het iemand interesseren: leverdatum eind maart/begin april. En nu komt de kat op de koord: Gisteren krijgt hij een SMS om hem te melden dat zijn M3 geleverd zal worden tussen 5/3 en 15/3.

Ik zou in een lang betoog kunnen schieten wat er allemaal fout is met deze anekdote maar voorlopig ben ik gewoon nog aan het beslissen of ik moet beginnen lachen of moet beginnen huilen. :eek::confused:o_O

man man man


't is toevallig toch geen rode met 19" ?
 
Hmm...nee niet ingeruild...mijn vrouw en ik gaan beide rijden....

Totaal andere beleving. De model 3 is wat meer een "race" auto. Die i-pace wat meer een luxe auto. Ben wel echt onder de indruk van die M3. Echt knap.

Kan ik ergens mijn ritten zien in de app? En kan je voor verwarmen ook in de app regelen of hoe doe je dat?

Je ritten kan je zien met Teslaspy of Teslfi.com
 
Vraagje mbt tot Wi-Fi en OTA update.

Mijn 3 heeft moeite met het verbinden van mijn huis netwerk. Vanmiddag 2 versterkers binnengekregen van KPN, maar ik zit op dit moment in mijn 3, mijn telefoon verbonden met mijn huis wifi en mobiele hotspot aan, aangezien mijn 3 slechts 1 streepje max ontvangt. Mijn telefoon ontvangt er 4. En zelfs terwijl ik erin zit met mijn mobiele hotspot dus aan, zie ik maar 4 streepjes op het dashboard.. Iemand anders hier problemen mee? Mijn auto staat letterlijk 5,5 meter voor mijn huis en mijn Wi-Fi versterker op de vensterbank naar de auto toe met dus enkel raam er tussen. Geen muur.

Ik heb een S, maar ook daar speelt bij groot aantal mensen dit probleem. Je kan even kijken waar bij de drie de antenne zit en die kant naar de versterker draaien. Bij de S is dat de rechterbuitenspiegel. Ik heb een hele tijd last gehad, tot ik op 2.4 verbond ipv 5. Tegenwoordig nu probleemloos verbinden. Proberen waard....
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
even een vraagje voor de kenners.

ik heb mijn auto afgelopen week besteld een zwart m3p via een leasemaatschappij.


nu lees ik hier veel over een account krijg je die ook als je op deze manier besteld ?

zoals ik lees is levering een grote gok op de overeenkomst staat voor 30 mei ik moet het nog zien

ik hoor het graag

mvg

eric
 
Idd wat zijn de specs...?!?
upload_2019-2-26_9-47-4.png

ik was eerst:)
Kan je me details sturen per PM, dan stuur ik het door naar de operator die er eentje aan het zoeken is voor mij.;)


oeps, foutje van mij
ik dacht dat je bevestigde dat het om een rode met 19" velgen ging:D
 
Last edited: