Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het ligt allemaal gewoon aan onze darts speler. Die is niet goed genoeg. Onze beurt komt nog wel. Hij zal er wel eens een dart in krijgen....hopelijk...ooit....maybe.

Alle gekheid op een stokje: delivery hell.......wat .....een......chaos. Moest alles bij Tesla van dezelfde kwaliteit zijn, je vraagt je af waarom de wielen er niet gewoon afrollen als je je deur open doet.
Die wielen gaan er volgende week afvallen als het karnaval is.... Benieuwd met hoeveel mensen er in Tilburg ze gaan uitleveren met karnaval.
 
Alle gekheid op een stokje: delivery hell.......wat .....een......chaos. Moest alles bij Tesla van dezelfde kwaliteit zijn, je vraagt je af waarom de wielen er niet gewoon afrollen als je je deur open doet.

Be careful what you wish for... de zonnekleppen vallen er schijnbaar al vanaf als je er naar kijkt :rolleyes:. Maar goed, je kunt natuurlijk ook niet te veel verwachten van een auto van 70.000 euro.
 
  • Funny
Reactions: Elja Trum
hoe kan een bestelling van 1feb nou voorgaan?
Omdat velen van jullie een verband of een 'eerlijkheid' veronderstellen, die er niet is. Ze zitten in 'delivery hell'. Daarin is geen normale orde. Het gaat zoals het uitkomt. Als het makkelijk gaat, gaat het snel, zijn er lastige dingen (lease, inruil, auto 'zoek') dan duurt het lang.
En de medewerkers doen hun best, maar weten vaak maar een klein deeltje, zijn minder goed geïnformeerd dan wij hier en doen gewoon hun ding, onderhevig aan voortdurende beleidswijzigingen. En willen ons soms te graag helpen / tevreden stellen, ook om van ons af te zijn. Ik heb in elk contact begrip getoond en onduidelijkheid geaccepteerd. Misschien heeft dat alles geholpen?
 
Het begint nu wel absurde vormen aan te nemen.

Maar daar kan jij ook niet aan helpen. Veel plezier met je auto!

Overigens op teslastats.no kan je de uitgeleverde kleuren bekijken. Bijna allemaal Svart and Gra, een paar Bla en Hvit en een enkele Rod...

Iemand enig idee hoe men in Noorwegen aan die data komt? Kan er iemand aan dezelfde (totaal afgeleverd vind ik vooral interessant) voor België en Nederland geraken?
Bestaan er ook betrouwbare cijfers over totaal aantal bestellingen in elk land?

Kwestie van wat te kunnen speculeren hoe lang delivery hell nog zal duren
 
Iemand enig idee hoe men in Noorwegen aan die data komt? Kan er iemand aan dezelfde (totaal afgeleverd vind ik vooral interessant) voor België en Nederland geraken?
Bestaan er ook betrouwbare cijfers over totaal aantal bestellingen in elk land?

Kwestie van wat te kunnen speculeren hoe lang delivery hell nog zal duren

De RDW update de data eens per dag (meestal). In Noorwegen doet de betreffende instantie het live. Dit is dus niet mogelijk voor Nederland.
 
MisterGreen leaser hier.
6/02/2019 besteld, Solid Black, Zwart interieur, Non Performance en 19" Velgen, geen autopilot.
In Mijntesla-account is niets te vinden. Meermaals gebeld met MisterGreen als zowel Tesla alleen geven aan dat het probleem bij de ander ligt. Tot levering kan ik de auto dus niet volgen of enig ander update.
Zojuist weer is gebelt met Tesla en begrepen dat de auto op boot 8 staat. Als ik het excelletje van de Tesla Carriers moet geloven zou deze 5 Maart aankomen in Zeebrugge?
Geen VIN..

Hoe kunnen zij zonder VIN zeggen dat de auto op een bootnummer staat? Is dit niet gewoon geruststellen en om de gemoederen te bedaren?
Niet om je te ontmoedigen maar Boot 8 is Boot 13 in de lijst. Boot 8 is de 8e boot naar EU, dus de Viking Adventure. Bij mij werd namelijk door Tesla verwezen naar boot 8: Viking Adventure.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Nogmaals, dit is al vaker hier gemeld, zonder VIN kunnen ze je simpelweg geen boot toekennen. Mij was verteld dat hij op de Europe stond, maar een paar dagen later wisten hier helemaal niks meer van. Zodra je een VIN hebt is er pas een fysiek object en kunnen ze dit niet meer veranderen naar een ander object (zonder je VIN aan te passen). Dan pas heb je "zekerheid" (dat je die auto gaat krijgen, wanneer blijft onzeker).
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik sprak een tesla medewerker na de proefrit en die vertelde mij dat de leasemaatschappijen de auto's in batches willen ontvangen. Zij hebben geen zin om iedere Tesla apart te betalen. Ook al heb je dus een vroege reservering/bestelling en zou de auto afgeleverd kunnen worden... zegt de LM dat Tesla pas kan leveren wanneer er een hele batch beschikbaar is om te leveren.

Heb een reservering uit april 2017 en op 9 januari besteld bij Alphabet.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Niet om je te ontmoedigen maar Boot 8 is Boot 13 in de lijst. Boot 8 is de 8e boot naar EU, dus de Viking Adventure. Bij mij werd namelijk door Tesla verwezen naar boot 8: Viking Adventure.
Dit inderdaad. Ik zag al een aantal keer iemand de bootnummers interpreteren als doortellen van onder, maar de bootnummers die wij horen, slaan op de EU-boten. De CN-boten dien je dus over te slaan bij het tellen in die carrier sheet.

De meesten van ons en zeker de vroege bestellers zullen hun auto uit Boot 4 of 5 krijgen. Aangezien de auto's inmiddels pas definitief gematched worden na uitgeladen te zijn uit de boot in Zeebrugge, weet je het pas zeker binnen < een week na aankomst van betreffende boot in Zeebrugge, want dan zul je van Tesla horen dat je mag betalen of levering plannen. Berichten als "jouw auto staat nu op boot x" zijn gewoon schattingen of geruststellingen.

- Boot 4 (de CSCC Europe): afgelopen weekend 23 februari aangekomen in Zeebrugge
- Boot 5 (de Glovis Courage): komt rond 5 maart aan in Zeebrugge
- Boot 6 (de Grand Venus): week geleden vertrokken uit SFO, komt rond 15 maart aan in Zeebrugge
- Boot 7 (de Glovis Star): schema nu nog niet duidelijk, waarschijnlijk laatste week maart in Zeebrugge
- Boot 8 (de Viking Adventure): schema nu nog niet duidelijk, waarschijnlijk voor half april in Zeebrugge

Corrigeer me graag als ik ergens iets verkeerd gezegd heb.
 
Bestaan er ook betrouwbare cijfers over totaal aantal bestellingen in elk land?

Er bestaan betrouwbare cijfers in ieder Europees land, maar helaas niet real-time zoals in Noorwegen. Voor Nederland en Spanje krijgen we ze met een dag vertraging. Voor al rest pas op het einde van iedere maand. Wat dat betreft zal volgende week veel duidelijk maken ivm de spreiding van de wagens over heel Europa.

Concreet zijn er maandag in Nederland 17 op naam gezet en gisteren 13. Dat is dus eigenlijk behoorlijk mager. Gezien dat er al 4 boten afgeleverd hebben, denk ik niet dat het een gebrek aan wagens is maar de verhouding tussen Tesla en de leasing maatschappijen die Nederland parten speelt. Deze loopt voor de Model 3 niet soepel.
 
Er bestaan betrouwbare cijfers in ieder Europees land, maar helaas niet real-time zoals in Noorwegen. Voor Nederland en Spanje krijgen we ze met een dag vertraging. Voor al rest pas op het einde van iedere maand. Wat dat betreft zal volgende week veel duidelijk maken ivm de spreiding van de wagens over heel Europa.

Concreet zijn er maandag in Nederland 17 op naam gezet en gisteren 13. Dat is dus eigenlijk behoorlijk mager. Gezien dat er al 4 boten afgeleverd hebben, denk ik niet dat het een gebrek aan wagens is maar de verhouding tussen Tesla en de leasing maatschappijen die Nederland parten speelt. Deze loopt voor de Model 3 niet soepel.
Gemiddelde van 7 per boot?
Waar laten ze de rest dan? Kan iemand zien of daar de parkeerplaatsen bij de boot al vol staan? Voorstel om wat uitleveringen in Almere bij Leaseplan te gaan doen? Paar trailers daar af te leveren ipv in Tilburg?.. .. Zomaar een idee Ik kom wel een zaterdagje mee helpen met uitleg
 
Gemiddelde van 7 per boot?
Waar laten ze de rest dan? Kan iemand zien of daar de parkeerplaatsen bij de boot al vol staan? Voorstel om wat uitleveringen in Almere bij Leaseplan te gaan doen? Paar trailers daar af te leveren ipv in Tilburg?.. .. Zomaar een idee Ik kom wel een zaterdagje mee helpen met uitleg
Volgens mij worden de meeste bestellingen van de grote leasemaatschappijen in 1 batch uitgeleverd.
 
Zijn er mensen die 18" winterbanden mee besteld hebben, maar de auto al wel (zonder die winterbanden) geleverd hebben gekregen? Ik kreeg vandaag te horen dat de winterbanden niet leverbaar waren, maar dat "de aflevering van de auto daar niet voor zou worden tegen gehouden". Tsja, als de VIN koppeling daar nu wel eens door wordt tegen gehouden ..... dan zit je te wachten op winterbanden die je, tegen de tijd dat de auto geleverd wordt, helemaal niet meer nodig hebt.

#ikdoeookmeemetspeculeren
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB