Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
BTW... ondertussen genieten we dus WEL al een VOLLE maand van onze Model 3. :cool: Het enige punt van discussie dat we hebben ( ook alweer positief.. ) is hoeveel dB's de @Herbie65 M3 NoiseReductionKit nou gemiddeld oplevert én vooral in welke omstandigheden..! Onze niet-wetenschappelijk-onderbouwde-testtabel hier ter lering en vermaak afgebeeld. Bevestiging van deze M3 NRK trouwens piece-of-cake (wel met zijn 2-en doen en deegschrapertje voor t aandrukken), staat netjes en dakdragers waren we toch al niet van plan.

View attachment 385150
metingen geven toch wel serieus verschil aan; is dat in je beleving ook zo?
 
BTW... ondertussen genieten we dus WEL al een VOLLE maand van onze Model 3. :cool: Het enige punt van discussie dat we hebben ( ook alweer positief.. ) is hoeveel dB's de @Herbie65 M3 NoiseReductionKit nou gemiddeld oplevert én vooral in welke omstandigheden..! Onze niet-wetenschappelijk-onderbouwde-testtabel hier ter lering en vermaak afgebeeld. Bevestiging van deze M3 NRK trouwens piece-of-cake (wel met zijn 2-en doen en deegschrapertje voor t aandrukken), staat netjes en dakdragers waren we toch al niet van plan.

View attachment 385150
Leuk om te zien! Getallen zijn altijd goed...heb je voor de leek ook een korte samenvatting? En belangrijker misschien nog wel, ervaar je het ook daadwerkelijk beter? :)
 
Onvoorstelbare kortetermijn acties, schijnbaar zonder verder dan 3 maanden vooruit te kijken. Het komt mij over dat er echt paniek is en het bedrijf op omvallen staat, zo run je geen fatsoenlijk functionerend bedrijf.

Ik sta op het punt (even de introductie van de MY afwachten) een M3 te bestellen, maar juist dit punt is wel iets dat me laat twijfelen, stel dat Tesla failliet gaat, hoe dan verder? Dat je dan je garantie en superchargen ed kwijt bent is een risico dat te overzien is, maar hoe gaat het als er (software) storingen oid zijn, of echt specifieke Tesla onderdelen stuk gaan? Kun je dan (gechargeerd) de auto bij het grof vuil zetten? Hoe wordt daar op dit forum tegenaan gekeken?
 
Ik sta op het punt (even de introductie van de MY afwachten) een M3 te bestellen, maar juist dit punt is wel iets dat me laat twijfelen, stel dat Tesla failliet gaat, hoe dan verder? Dat je dan je garantie en superchargen ed kwijt bent is een risico dat te overzien is, maar hoe gaat het als er (software) storingen oid zijn, of echt specifieke Tesla onderdelen stuk gaan? Kun je dan (gechargeerd) de auto bij het grof vuil zetten? Hoe wordt daar op dit forum tegenaan gekeken?

Ik kan alleen maar zeggen dat ik al jaren met veel plezier en probleemloos rondrij ik een Saab :)
 
Ik sta op het punt (even de introductie van de MY afwachten) een M3 te bestellen, maar juist dit punt is wel iets dat me laat twijfelen, stel dat Tesla failliet gaat, hoe dan verder? Dat je dan je garantie en superchargen ed kwijt bent is een risico dat te overzien is, maar hoe gaat het als er (software) storingen oid zijn, of echt specifieke Tesla onderdelen stuk gaan? Kun je dan (gechargeerd) de auto bij het grof vuil zetten? Hoe wordt daar op dit forum tegenaan gekeken?
if-you-can-t-stand-the-heat-stay-out-of-the-kitchen.jpg
 
Ik sta op het punt (even de introductie van de MY afwachten) een M3 te bestellen, maar juist dit punt is wel iets dat me laat twijfelen, stel dat Tesla failliet gaat, hoe dan verder? Dat je dan je garantie en superchargen ed kwijt bent is een risico dat te overzien is, maar hoe gaat het als er (software) storingen oid zijn, of echt specifieke Tesla onderdelen stuk gaan? Kun je dan (gechargeerd) de auto bij het grof vuil zetten? Hoe wordt daar op dit forum tegenaan gekeken?

Als ze failliet zouden gaan heb je als Tesla bezitter een huizenhoog probleem. Op dit forum wordt daar tegen aan gekeken dat niemand ervan uit gaat dat ze ooit failliet kunnen gaan.
 
Ik sta op het punt (even de introductie van de MY afwachten) een M3 te bestellen, maar juist dit punt is wel iets dat me laat twijfelen, stel dat Tesla failliet gaat, hoe dan verder? Dat je dan je garantie en superchargen ed kwijt bent is een risico dat te overzien is, maar hoe gaat het als er (software) storingen oid zijn, of echt specifieke Tesla onderdelen stuk gaan? Kun je dan (gechargeerd) de auto bij het grof vuil zetten? Hoe wordt daar op dit forum tegenaan gekeken?
Als Tesla failliet zou gaan is er een uiteenvallen van het gehele ecosysteem, dus inclusief updates, online functionaliteit, superchargen etc. Totaal andere situatie dan we bv bij Saab hadden, of qua vliegtuigen bij Fokker: dar kon je na faillissement geen nieuwe meer kopen, maar bleef de auto cq het vliegtuig rustig nog decennialang bruikbaar met third party maintenance.

Tegelijkertijd is het mijn persoonlijke inschatting geweest na het uit gaan rollen van de M3's in de VS, dat Tesla echt ver voor ligt op andere fabrikanten, en dat áls er al ooit een financieel probleem zou zijn, er voldoende kandidaten zijn vanuit bv souvereign wealth funds en andere zeer vermogende partijen om zich in te kopen, door te starten etc. Het product en de naam heeft naar mijn inschatting nu zo'n waarde dat ik het risico van totaal uit elkaar vallen van het ecosysteem erg beheersbaar vond. En overigens....dit zijn natuurlijk de posts waarvan je over een paar jaar pas weet hoe "verstandig" ze waren:rolleyes:
 
Op dit forum wordt daar tegen aan gekeken dat niemand ervan uit gaat dat ze ooit failliet kunnen gaan.

Maar dat lijkt me dan niet echt realistisch denken om eerlijk te zijn, ik verwacht het ook niet, maar het kan natuurlijk zeker gebeuren.. (zoekt een veilige schuilplaats.. :cool:)

Als ze failliet zouden gaan heb je als Tesla bezitter een huizenhoog probleem. Op dit forum wordt daar tegen aan gekeken dat niemand ervan uit gaat dat ze ooit failliet kunnen gaan.

Dat lijkt mij dan eigenlijk ook. Ik denk dat ik het risico wel wil nemen, maar dat wanneer je reëel denkt het toch zeker wel als een klein risico gezien moet worden.
 
Musk gaf pas in november 2018 toe dat ze in februari 2018 op het randje van faillissement zaten en nog maar enkele weken te overleven hadden als er niets veranderde. Wie weet hoe het er nu voor staat en hoe de huidige paniekzetten van de afgelopen weken daarmee samenhangen.

Dat gezegd hebbende, was het toen wel een andere situatie, dat was production hell en kostte veel geld. Daar staat weer tegenover dat ze nu ook in een hell zitten, twee zelfs, namelijk delivery hell en service hell. En die kosten beide ook nogal wat geld. En de vele reserveerders die de boot afhielden in de VS in afwachting van het 35k model liet ze inzien dat demand niet continuous was en er dus wat moest veranderen. De EU-vraag was grotendeels opgespaard en konden ze dus niet maanden op blijven teren.

Wie zal het zeggen, het is moeilijk te beoordelen van buitenaf, maar ik maak me wel steeds meer zorgen, ondanks dat mijn Model 3 (mijn eerste Tesla) nog steeds niet geleverd is.
 
Faillissement is op dit moment helemaal niet aan de orde. Voordat de Model 3 uitkwam, was het een issue. Veel investeren, weinig verdienen is vragen om problemen. Nu heeft Tesla zijn beloftes waargemaakt en is de startup fase ontgroeid. De Model Y zal het vermoedelijk nog spannend maken, omdat wederom hoge investeringen nodig zijn terwijl de inkomsten later komen. Met de positieve ervaringen van Model S, X en 3, zullen slechts weinigen eraan twijfelen dat ook de Model Y een succes zal worden en Tesla zijn positie als leidende EV-fabrikant uitbouwt.

Eigenlijk zie ik maar een paar bedreigingen: Musk verdwijnt van het toneel, de economie stort in, de politiek helpt Tesla om zeep. Musk heeft zich aan Tesla gebonden, dus dat zie ik niet als reële optie. Een instortende economie is voor alle bedrijven een aanslag en de politiek lijkt zeker in Europa Tesla eerder in de hand te spelen ook al zijn de Duitsers begrijpelijkerwijze het meest anti-Tesla. Met de problemen in de binnensteden denk ik dat ook zij niet om Tesla heen kunnen.

Kortom: risico is er altijd, maar de vooruitzichten van Tesla zijn beter dan voor alle andere autofabrikanten.
 
Wil jullie niet jaloers maken, eerder het wachten verzachten. Man man man wat rijdt deze auto lekker. En het geluidssysteem, heerlijk! Of het goed is voor mijn trommelvliezen, ik denk het niet, maar zelfs op hoog volume blijft alles mooi, niks vervormt en voel je de subwoofer lekker. Mocht iemand een gratis testrit willen zonder dat je Supercharging maanden kwijtraakt, laat me even weten. Ik woon in Veldhoven. :)

Ik denk er helemaal hetzelfde over. Heb sinds 2 maart een witte LR. Ongelooflijk wat rijdt dat ding en wat een geluid!
Wel heb ik 2 keer meegemaakt dat de subwoofer ermee stopt. Na een soft reset komt hij dan weer terug. Iemand bekend mee?
 
Ik weet niet of er veel veranderd is sinds vorig jaar toen ze op enkele weken van omvallen stonden. Het feit dat ze aan het einde van het jaar flink wat personeel hebben ontslaan, prijsverlagingen doorvoeren om korte termijn orders binnen te halen en nu echt winkels moeten sluiten past wel bij het plaatje van een bedrijf met liquiditeitsproblemen.

Klopt ook wel als je bedenkt dat ze voor misschien wel bijna een miljard (5 boten x 4.000 auto’s x €50.000 ?) aan voorraad op zee en in de havens (China, Zeebrugge...) hebben staan. Dat is ook nieuw voor Tesla.
En tegelijkertijd druk om Super Charging netwerk en service centers en logistiek uit te breiden en nog wat giga-factories neer te zetten.
Voor de lange termijn nog steeds prima vooruitzichten, maar komende periode echt weer/nog steeds afhankelijk van de goodwill van de investeerders.
En inderdaad, als het failliet gaat een mooie kandidaat om door een van de concurrenten uit de “oude wereld” te worden overgenomen...
 
Ik gok ook op China, we willen denk ik niet weten hoeveel aandelen ze reeds al hebben in Tesla....
Zo was ik ook verbaasd in Air France/KLM, 10% China heeft......
Tesla netwerk is onbetaalbaar, voor ons als consument.

BTW, Mijn ene M3 staat ook al een week aan de kant ;-(. De dorpels moesten opnieuw gespoten worden, stuur recht zetten, had een speling in mijn stuurhuis gevoeld.... Blijkt nu dat ze het halve stuurhuis moeten vervangen, en de eerste keer voor de technische mannen, dus opleiding gevalletje in dit geval. zowaar was het onderdeel in Tilburg, dus morgen een volledig op en top sturende M3 terug, hoop ik, fingers crossed.
 
Ik gok ook op China, we willen denk ik niet weten hoeveel aandelen ze reeds al hebben in Tesla....
Zo was ik ook verbaasd in Air France/KLM, 10% China heeft......
Tesla netwerk is onbetaalbaar, voor ons als consument.

BTW, Mijn ene M3 staat ook al een week aan de kant ;-(. De dorpels moesten opnieuw gespoten worden, stuur recht zetten, had een speling in mijn stuurhuis gevoeld.... Blijkt nu dat ze het halve stuurhuis moeten vervangen, en de eerste keer voor de technische mannen, dus opleiding gevalletje in dit geval. zowaar was het onderdeel in Tilburg, dus morgen een volledig op en top sturende M3 terug, hoop ik, fingers crossed.

En waarom moeten je dorpels gespoten worden?