Hier nog even wat positief geluid
Vorige week dinsdag heb ik Herbie opgehaald in Tilburg en door alle verhalen die ik hier op het forum had gelezen was ik er al enigszins op voorbereid dat de lak niet in topconditie zou zijn en dat er ook geen type 2 laadkabel bij zou zitten.
De levering voldeed volledig aan de verwachting. Geen laadkabel en een hoop krassen. Aan de plekken te zien heeft er vogelpoep op gezeten en heeft iemand geprobeerd om dat er met een schuurspons weer vanaf te krijgen.
Vervolgens viel me ook nog op dat het paneel onder het linker achterlicht niet goed vast zat.
Vanuit de fabriek dus rechtsteeks naar het service center in Den Haag gereden, waar ze een laadkabel voor me hadden en binnen 5 minuten kon ik doorrijden naar een schadeherstelbedrijf/detailer om de hoek voor de krassen.
Die schrok zich een ongeluk en gaf aan zeker 3 a 4 dagen nodig te hebben om hem weer helemaal mooi te krijgen. Sommige delen moeten waarschijnlijk overgespoten worden. Afspraak gemaakt voor 9 mei en Tesla regelt vervangend vervoer. Zag de afspraak ook gelijk in de Tesla app verschijnen.
Je zou kunnen stellen dat dit niet zo hoort en dat je van een auto (in deze prijsklasse) mag verwachten dat die in perfecte staat geleverd wordt. Is allemaal waar natuurlijk, maar ik vergeef het ze graag.
Tesla heeft briljant innovatieve producten waar op dit moment nog geen enkele andere fabrikant aan kan tippen en ze zijn binnen relatief korte tijd enorm hard gegroeid. Je ontkomt als bedrijf dan helaas niet aan groeistuipen en interne chaos die ervoor zorgen dat op allerlei fronten teveel fouten worden gemaakt. In de komende jaren zal dat wel normaliseren.
Sommige verhalen die ik hier lees zijn wel schrijnend en dan snap ik dat je wellicht wat minder vergevingsgezind bent. In mijn geval vind ik dat ze het allemaal heel netjes oplossen.
Daarnaast... wat is het een feest om in de Model 3 te rijden zeg! Ben tegenwoordig zeker een uur eerder op kantoor dan normaal omdat ik 's morgens niet kan wachten om weer in te stappen. (ben 's middags dan ook wel weer een uur eerder weg natuurlijk
Alle gekheid op een stokje, het is echt een geweldige machine. Iedere ochtend weer een (bijna) volle accu waarmee ik ongeveer overal kom waar ik wezen moet, bloedje snel, ligt als een tank op de weg, intuitief touchscreen met mooie graphics, etc.
Over een paar weekjes op vakantie naar Kroatie, dus dan kan ik het supercharger netwerk eens aan de tand voelen. Heb er alle vertrouwen in dat ik met een grote glimlach en zonder range stress op m'n bestemming ga komen.
De uitbreiding van het supercharger netwerk met CCS stekkers hebben ze trouwens ook best vlot gedaan. Binnen 3 maanden tijd hebben ze vrijwel iedere supercharger locatie in Europa voorzien van 2 of meerdere CCS stalls.