Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee hoor dat kan vaker dan je denkt. Overal waar ik voor mijn werk kom kan ik gratis laden en dat doe ik dan ook zoveel mogelijk.
Altijd plek om te parkeren en altijd pal naast de laadpaal. En de snelheid van 68km/hr is prima als je ergens een paar uur bent; kan je er voorlopig weer tegenaan.
Omdat die blauwe kabel idd onhandig is heb ik hem in laten korten tot een meter, dat maakt het aansluiten echt een fluitje van een cent.

Met dat laatste ben je sowieso een minderheid. ;)

Verder denk ik dat wij beiden een ander perspectief hebben en wij daarom ook anders hierover denken. :)
 
Heb je wel FSD? Bij mij werkt het goed (wel knipper volledig indrukken anders doetieutnie) maar zonder FSD is de optie disabled. Enige momenten waarop hij faalt is als je net hebt ingehaald en dan terug naar rechts wil. Dan ziet hij de auto achter zich "te dicht bij" terwijl dit in realiteit een auto of 4 verschil is en stopt hij met de lane change.
Ja, ik heb het volledige pakket aangeschaft bij de bestelling. Verder doet ie alles wel in de Autopilot, ik heb ook de optie aangezet in het menu. Na 223 km stopte hij ook met het registreren van het verbruik en het bijwerken van de trips. Vanmiddag een harde reset uitgevoerd en een klein testrondje (400 meter) gereden, de trip en het vebruik wordt weer netjes bijgewerkt. Vanavond neemt mijn vriendin hem mee en test dan of lane switching werkt. We gaan het mee maken. ;-)
 
Ik denk dat je iets belangrijks mist. Tesla heeft iets veel beters voor haar klanten en dat is het superchargernetwerk.

En ik vraag mij echt af hoeveel % van de Teslarijders gebruik wil maken van die onhandige, net zo traag werkend als thuis, publieke laadpalen gebruikmaken anders dan incidenteel.

Keuze tussen op het werk dat gedoe met de kabel, of thuis plug and play... mij lijkt dat een no brainer. Tenzij thuis geld kost en op het werk gratis, maar dat lijkt mij zeldzaam.
Ik laad dus elke dag met mn kabel die er wel bij zat aan een paal in openbaar gebied.

Mijn woon werk verkeer is 70 km op mijn werk staat een paal openbaar aan de straat verder geen eigen parkeer gelegenheid.

En zon lelijke paal aan mijn huis wil ik nie.

Dus ik ben afhankelijk van de kabel

Gr Eric
 
Hebben meerdere mensen dit probleem: "Blindspot Detection Limited. Camera visibility reduced".
Komt na een software update meen ik. Camera's zijn schoon, soft en harde reset gedaan, maar wil maar niet weg gaan.
Auto ziet nu ook geen auto's meer links en rechts en senture mode werkt niet meer met de zij-camera's.

ja ook gehad, weet niet of dit na de update was of ook al 1 dag ervoor. ik dacht dat het aan vieze natte cameras lag. was niet echt goed weer laatste 2 dagen
 
@Devils son Mijn thuislader is er een waar geen kabel aan zit dus ik kan zonder een type 2 kabel niet eens thuis laden. Het is tegenwoordig redelijk standaard voor elke EV (of PHEV) in NL om met type 2 kabel geleverd te worden, zou zoiets zijn als een auto leveren zonder matten. Het kan maar iedereen zal het vreemd vinden.
Mee eens!
Wat ik niet begrijp is dat op het SeC in Amsterdam nog steeds geen kabels zijn om op te halen, ook LP heeft het nog niet voor elkaar gekregen om een kabel bij mij thuis te leveren.
En, mijn matten lagen bij aflevering nog in het plastic achterin. Met zeer vuile bekleding op de bestuurdersplaats, op de dorpel en de binnenkant van de deur.
Ehhh sorry, hoe moet ik dit positief melden? (buiten alle andere puntjes die ik zal onthouden hier)
 
Hier nog even wat positief geluid :)

Vorige week dinsdag heb ik Herbie opgehaald in Tilburg en door alle verhalen die ik hier op het forum had gelezen was ik er al enigszins op voorbereid dat de lak niet in topconditie zou zijn en dat er ook geen type 2 laadkabel bij zou zitten.
De levering voldeed volledig aan de verwachting. Geen laadkabel en een hoop krassen. Aan de plekken te zien heeft er vogelpoep op gezeten en heeft iemand geprobeerd om dat er met een schuurspons weer vanaf te krijgen.
Vervolgens viel me ook nog op dat het paneel onder het linker achterlicht niet goed vast zat.

Vanuit de fabriek dus rechtsteeks naar het service center in Den Haag gereden, waar ze een laadkabel voor me hadden en binnen 5 minuten kon ik doorrijden naar een schadeherstelbedrijf/detailer om de hoek voor de krassen.
Die schrok zich een ongeluk en gaf aan zeker 3 a 4 dagen nodig te hebben om hem weer helemaal mooi te krijgen. Sommige delen moeten waarschijnlijk overgespoten worden. Afspraak gemaakt voor 9 mei en Tesla regelt vervangend vervoer. Zag de afspraak ook gelijk in de Tesla app verschijnen.

Je zou kunnen stellen dat dit niet zo hoort en dat je van een auto (in deze prijsklasse) mag verwachten dat die in perfecte staat geleverd wordt. Is allemaal waar natuurlijk, maar ik vergeef het ze graag.
Tesla heeft briljant innovatieve producten waar op dit moment nog geen enkele andere fabrikant aan kan tippen en ze zijn binnen relatief korte tijd enorm hard gegroeid. Je ontkomt als bedrijf dan helaas niet aan groeistuipen en interne chaos die ervoor zorgen dat op allerlei fronten teveel fouten worden gemaakt. In de komende jaren zal dat wel normaliseren.

Sommige verhalen die ik hier lees zijn wel schrijnend en dan snap ik dat je wellicht wat minder vergevingsgezind bent. In mijn geval vind ik dat ze het allemaal heel netjes oplossen.

Daarnaast... wat is het een feest om in de Model 3 te rijden zeg! Ben tegenwoordig zeker een uur eerder op kantoor dan normaal omdat ik 's morgens niet kan wachten om weer in te stappen. (ben 's middags dan ook wel weer een uur eerder weg natuurlijk ;)
Alle gekheid op een stokje, het is echt een geweldige machine. Iedere ochtend weer een (bijna) volle accu waarmee ik ongeveer overal kom waar ik wezen moet, bloedje snel, ligt als een tank op de weg, intuitief touchscreen met mooie graphics, etc.

Over een paar weekjes op vakantie naar Kroatie, dus dan kan ik het supercharger netwerk eens aan de tand voelen. Heb er alle vertrouwen in dat ik met een grote glimlach en zonder range stress op m'n bestemming ga komen.
De uitbreiding van het supercharger netwerk met CCS stekkers hebben ze trouwens ook best vlot gedaan. Binnen 3 maanden tijd hebben ze vrijwel iedere supercharger locatie in Europa voorzien van 2 of meerdere CCS stalls.
 
Hier nog even wat positief geluid :)

Vorige week dinsdag heb ik Herbie opgehaald in Tilburg en door alle verhalen die ik hier op het forum had gelezen was ik er al enigszins op voorbereid dat de lak niet in topconditie zou zijn en dat er ook geen type 2 laadkabel bij zou zitten.
De levering voldeed volledig aan de verwachting. Geen laadkabel en een hoop krassen. Aan de plekken te zien heeft er vogelpoep op gezeten en heeft iemand geprobeerd om dat er met een schuurspons weer vanaf te krijgen.
Vervolgens viel me ook nog op dat het paneel onder het linker achterlicht niet goed vast zat.

Vanuit de fabriek dus rechtsteeks naar het service center in Den Haag gereden, waar ze een laadkabel voor me hadden en binnen 5 minuten kon ik doorrijden naar een schadeherstelbedrijf/detailer om de hoek voor de krassen.
Die schrok zich een ongeluk en gaf aan zeker 3 a 4 dagen nodig te hebben om hem weer helemaal mooi te krijgen. Sommige delen moeten waarschijnlijk overgespoten worden. Afspraak gemaakt voor 9 mei en Tesla regelt vervangend vervoer. Zag de afspraak ook gelijk in de Tesla app verschijnen.

Je zou kunnen stellen dat dit niet zo hoort en dat je van een auto (in deze prijsklasse) mag verwachten dat die in perfecte staat geleverd wordt. Is allemaal waar natuurlijk, maar ik vergeef het ze graag.
Tesla heeft briljant innovatieve producten waar op dit moment nog geen enkele andere fabrikant aan kan tippen en ze zijn binnen relatief korte tijd enorm hard gegroeid. Je ontkomt als bedrijf dan helaas niet aan groeistuipen en interne chaos die ervoor zorgen dat op allerlei fronten teveel fouten worden gemaakt. In de komende jaren zal dat wel normaliseren.

Sommige verhalen die ik hier lees zijn wel schrijnend en dan snap ik dat je wellicht wat minder vergevingsgezind bent. In mijn geval vind ik dat ze het allemaal heel netjes oplossen.

Daarnaast... wat is het een feest om in de Model 3 te rijden zeg! Ben tegenwoordig zeker een uur eerder op kantoor dan normaal omdat ik 's morgens niet kan wachten om weer in te stappen. (ben 's middags dan ook wel weer een uur eerder weg natuurlijk ;)
Alle gekheid op een stokje, het is echt een geweldige machine. Iedere ochtend weer een (bijna) volle accu waarmee ik ongeveer overal kom waar ik wezen moet, bloedje snel, ligt als een tank op de weg, intuitief touchscreen met mooie graphics, etc.

Over een paar weekjes op vakantie naar Kroatie, dus dan kan ik het supercharger netwerk eens aan de tand voelen. Heb er alle vertrouwen in dat ik met een grote glimlach en zonder range stress op m'n bestemming ga komen.
De uitbreiding van het supercharger netwerk met CCS stekkers hebben ze trouwens ook best vlot gedaan. Binnen 3 maanden tijd hebben ze vrijwel iedere supercharger locatie in Europa voorzien van 2 of meerdere CCS stalls.

Toch vind ik het raar dat er niet zoiets is zoals een final check voor aflevering bij Tesla en er dus iemand constateert wat jij ook meteen hebt kunnen constateren. Wat denken ze dan, dat ziet de nieuwe eigenaar toch niet? o_O

Voordat je op vakantie gaat zou ik het superchargen even een paar keer goed testen, dan weet je wat je kan verwachten qua laadsnelheden enzo.
Er zijn zelfs mensen die bij het laden dikke pluimen witte rook onder hun auto vandaan zien komen... :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: Odie
Toch vind ik het raar dat er niet zoiets is zoals een final check voor aflevering bij Tesla en er dus iemand constateert wat jij ook meteen hebt kunnen constateren. Wat denken ze dan, dat ziet de nieuwe eigenaar toch niet? o_O

Voordat je op vakantie gaat zou ik het superchargen even een paar keer goed testen, dan weet je wat je kan verwachten qua laadsnelheden enzo.
Er zijn zelfs mensen die bij het laden dikke pluimen witte rook onder hun auto vandaan zien komen... :rolleyes:

Is ook raar. Denk dat ze maar één devies hadden: zoveel mogelijk auto's eruit trappen voor 1 april, zonder ergens naar te kijken en als er wat aan mankeert horen we het vanzelf en fixen we dat achteraf.

De Engels sprekende dame die de aflevering deed wist volgens mij ook van toeten nog blazen. Liet de mobile connector zien en zei niks over ontbrekende type 2 kabel. Toen ik er zelf over begon werd m'n naam op een lijst genoteerd voor nalevering.
Moest ook zelf bedenken dat ik de sleutels van m'n inruil misschien moest achterlaten. Dag later kreeg ik mail dat de papieren voor inruil nog getekend moesten worden.

Allemaal niet zoals zou moeten, maar ach.. zodra je de fabriek uit zoeft worden de perikelen snel gerelativeerd.
Denk alleen wel dat de klanten steeds kritischer zullen worden naarmate ze meer voor de massa gaan produceren, dus hoop vooral voor Tesla zelf dat ze hun zaakjes op orde gaan krijgen.

Superchargers heb ik in de eerste paar dagen gebruikt omdat ik toen thuis nog geen krachtstroom had liggen. Ging als de brandweer, zonder rook ;)
Alleen bij Breukelen vond ik de snelheid wat tegenvallen.
Accu was op temperatuur, rond de 40% SoC, stond verder bijna niemand, maar snelheid kwam niet veel boven de 50 kw.
 
  • Funny
Reactions: Odie
Toch vind ik het raar dat er niet zoiets is zoals een final check voor aflevering bij Tesla en er dus iemand constateert wat jij ook meteen hebt kunnen constateren. Wat denken ze dan, dat ziet de nieuwe eigenaar toch niet? o_O
:rolleyes:

Je kan in dat opzicht Tesla niet vergelijken met welk automerk dan ook... Musk vaart nog steeds scherp aan de wind en is bereid onconventionele risico's te nemen. Er is gewoon bewust voor gekozen om in de laatste drie kwartalen zo veel auto's als mogelijk uit te leveren.... gedwongen door de fin. positie van het bedrijf... Dat gaat ten kosten (bewust denk ik) van de kwaliteitscontrole. Tegelijk: alles wat je later tegenkomt wordt opgelost.
Als je er wat van een afstand naar kijkt is er in de afgelopen jaren door het bedrijf een onvoorstelbaar resultaat geboekt..Bijna vanuit het niets worden nu 1.000 (!) auto's per dag gemaakt, verscheept en geleverd.... Voor het perspectief, Jaguar's productie zit op een derde hiervan.
 
Waarom? Ik rij al 5 jaar elektrisch en had het als het had gemoeten echt zonder die kabel gekund. Op 1 keer na, maar dat was toen omdat de SC dekking toen een stuk minder was.
Met een S85, die minder range heeft ook nog.

Ach, dat ligt voor iedereen natuurlijk verschillend. De een wel, de ander niet zeg maar.

Als je een Type2 kabel gebruikt, zou mijn tip zijn er ook een 2 meter kabel bij te kopen.Kost je 240 (in BTW) - is veel makkelijker in gebruik dan die lange kabel die ik alleen gebruik als ik niet anders kan en parkeren/afstand te groot is.
 
Ach, dat ligt voor iedereen natuurlijk verschillend. De een wel, de ander niet zeg maar.

Als je een Type2 kabel gebruikt, zou mijn tip zijn er ook een 2 meter kabel bij te kopen.Kost je 240 (in BTW) - is veel makkelijker in gebruik dan die lange kabel die ik alleen gebruik als ik niet anders kan en parkeren/afstand te groot is.

Ja dat heb ik dus ook gedaan, 2e hands extra kabel gekocht voor niet teveel en ingekort. Nog korter dan 2m zelfs ;)