Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
klopt bij mij idem. heb ook een SEC afspraak die niet zichtbaar meer is.

Waarschijnlijk hebben ze het gewoon veel te druk met service afspraken, helemaal omdat het via de app zo makkelijk was om een afspraak te maken. Dus hebben ze het voor nu maar even uitgezet, totdat de rust weer terugkeert of waarschijnlijk een versie terugkomt waarbij je eerst door een aantal zelfoplosstappen moet. (Geen bronnen, puur speculering)
 
2. Ik heb auto lane switching nog niet aan de praat gekregen. Heb volgens mij alle instellingen aanstaan, maar hij weigert zelf van baan te verwisselen, ook op hele rustige stukken. Dus nu AP uit, zelf van baan wisselen en AP weer aan.

Heb je wel FSD? Bij mij werkt het goed (wel knipper volledig indrukken anders doetieutnie) maar zonder FSD is de optie disabled. Enige momenten waarop hij faalt is als je net hebt ingehaald en dan terug naar rechts wil. Dan ziet hij de auto achter zich "te dicht bij" terwijl dit in realiteit een auto of 4 verschil is en stopt hij met de lane change.
 
  • Like
Reactions: MrRvdH
Ook dit is niet fair om te zeggen. Ik ben begonnen om na aflevering Delivery te prijzen met mijn aflevering. Er leek toen weinig mis (ok geen kabel), ik had geen schade, ik hoefde nauwelijks te wachten, mijn geplande afspraak ging op tijd gewoon door, mijn vragen werden afdoende beantwoord en ik kon lekker snel de weg op.

Echter, als het bij mij dan een week daarna allemaal fout gaat dan post ik dat ook ja. Maar dan moet je niet zeggen dat je alleen de negatieve verhalen hoort dan mensen, want ik lees hier genoeg positieve ervaringen.

Ik denk dat het mens-eigen is dat ze vooral de slechte reviews onthouden en daar meer belang aan hechten dan dat de jubelverhalen blijven hangen.

Hoezo is het niet fair? Dit is een reactie op iemand die zegt wellicht van de koop af te willen zien op basis van negatieve verhalen. Daar reageer ik op met de feitelijke vaststelling dat VOORAL negatieve ervaringen gepost worden.

Het lijkt erop dat jij mijn reactie op jouzelf betrekt en dat is totaal onnodig.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
@Devils son Mijn thuislader is er een waar geen kabel aan zit dus ik kan zonder een type 2 kabel niet eens thuis laden. Het is tegenwoordig redelijk standaard voor elke EV (of PHEV) in NL om met type 2 kabel geleverd te worden, zou zoiets zijn als een auto leveren zonder matten. Het kan maar iedereen zal het vreemd vinden.

Ik denk serieus dat er meer auto' uitgeleverd worden zonder 'gratis' automatten dan met. ;)

Blijf erbij dat veel Teslarijders die kabel niet nodig hebben. Sterker nog, destijds heb ik voor de Model S voor ruim 200 euro een kabel los aangeschaft en die uitgave zou ik mijzelf met alle laadopties die er tegenwoordig zijn gewoon besparen. Ik had ook niet verwacht dat die kabel erbij zou zitten en zie het dus (vanuit mijn perspectief) ook als een extraatje.
 
@Devils son Verder wel met je eens dat de Tesla rijder met een TWC of lader met vaste kabel meestal weinig behoefte heeft aan een Type2 kabel (tenzij je openbaar wil/moet laden). Als dat het geval was geweest had ik van te voren een Type2 aangeschaft en was er ook niks aan de hand geweest. Nu ga je er echter vanuit dat deze met de auto meegeleverd word en kom je er op het laatste moment pas achter dat je er geen hebt, nogal vervelend.
 
Hoezo is het niet fair? Dit is een reactie op iemand die zegt wellicht van de koop af te willen zien op basis van negatieve verhalen. Daar reageer ik op met de feitelijke vaststelling dat VOORAL negatieve ervaringen gepost worden.

Het lijkt erop dat jij mijn reactie op jouzelf betrekt en dat is totaal onnodig.

Oh nee hoor, ik betrok het niet perse op mezelf. Ik constateer alleen dat ik hier en elders genoeg verhalen heb gezien van mensen die wel happy waren en die geen problemen hebben. Ik was daar zelf een van, mijn levering ging relatief vlekkeloos. Maar ik heb hier veel mensen gezien die gewoon happy zijn.

Ja op fora lees je vooral problemen. Mensen moeten een reden hebben om te posten en "ik ben happy" is een mindere reden voor veel mensen dan "ik heb een probleem, ik heb hulp/suggesties/ideeën/aandacht nodig/wees gewaarschuwd". Dus ja op een forum lees je veel negatieve *sugar*, maar ik heb hier dus ook voldoende positiefs gezien. Dat is het enige wat ik wilde zeggen :)
 
Nog even een update over mijn "rookbom": krijg net een SMS van Tesla met een iets andere diagnose en na met de persoon gebeld te hebben is het allemaal een stuk duidelijker: de airco condensor is defect/lek. Wat ik zag was geen glycol-rook, maar al het koudemiddel dat uit het systeem liep. In het donker en in het licht van mijn koplampen zag dat er kennelijk uit als rook.

Het Airco systeem wordt ook gebruikt om de glycol te koelen, die daarmee de drivetrain en battery kan koelen. Waarom het lek nou juist op het moment van wegrijden manifesteerde na het superchargen was niet helemaal duidelijk. Mogelijk werd er toen een klep omgezet (de koel-circuits zijn een aantal circuits (ik meen drie) die met kleppen warmte en koude allerlei kanten op kunnen sturen), mogelijk werd de druk op het systeem te hoog voor een sluimerend defect...

De man die ik nu aan de lijn had snapte mijn frustratie wat beter, excuseerde zich voor de persoon die ik gisteren sprak en ging wat meer werk van het verwachtingsmanagement maken door naar Tilburg en Amsterdam te bellen om te zien of het onderdeel op voorraad is of niet. Ook ging hij kijken of ik een Tesla loaner kon krijgen, hoewel dat geen 3 zou worden dan maar een S. Maar hij snapte mijn grap ook toen ik zei dat mijn huidige C180 loaner defect was omdat er rook uit de achterkant kwam ;-)

We shall see, ik hoop dat ik weer snel in een schoon vehikel (en het liefst mijn eigen) rij.
 
Willen hier even inhaken op de hele riedel aan kritiek die werd gepost in 13449.
Wij zijn van plan de M3, indien hij in 'onze' uitvoering te leveren is kopen en wel als (gepensioneerde) particulier.
Alhoewel wij hem ons gelukkig kunnen permitteren is het toch een hele 'hap' uit onze bankrekening en daarom zijn we eigenlijk wel blij met alle kritiek.

We hebben een kennis met een M3 en ook gaan we, indien enigszins op rij afstand, Tesla meetings af.
Inmiddels hebben we met zo'n 10 eigenaars van een M3 gesproken en op een uitzondering na hebben ze allemaal problemen, soms klein en soms zo dat wij hem zou laten staan.

Wat ons het meeste stoort zijn de problemen met de lak (niet transport gerelateerd) en de ZEER gebrekkige eindcontrole. (scheef geplaatste achterklep, deuren, rubbers slordig ingelijmd, niet sluitende ramen enzovoorts.
Dit is een probleem dat Tesla opgelost moet zien te krijgen want 'ooit komt de bal terug'. De software problemen boeien ons minder.

Nog steeds is en blijft de M3 'onze' auto en hopen we op structurele verbeteringen in de kwaliteit.
Vergelijken we de M3 bijvoorbeeld met de auto die we nu rijden, een 2018 Toyota 'Plug In' (Solar) dan moet er nog heel veel gebeuren.
 
Vind ik toch een bijzondere opmerking. Elke publieke AC laadpaal heeft die kabel nodig. Vroeg of laat zul je toch wel een keer aan een publieke paal gaan hangen

Waarom? Ik rij al 5 jaar elektrisch en had het als het had gemoeten echt zonder die kabel gekund. Op 1 keer na, maar dat was toen omdat de SC dekking toen een stuk minder was.

Met een S85, die minder range heeft ook nog.
 
Willen hier even inhaken op de hele riedel aan kritiek die werd gepost in 13449.
Wij zijn van plan de M3, indien hij in 'onze' uitvoering te leveren is kopen en wel als (gepensioneerde) particulier.
Alhoewel wij hem ons gelukkig kunnen permitteren is het toch een hele 'hap' uit onze bankrekening en daarom zijn we eigenlijk wel blij met alle kritiek.

We hebben een kennis met een M3 en ook gaan we, indien enigszins op rij afstand, Tesla meetings af.
Inmiddels hebben we met zo'n 10 eigenaars van een M3 gesproken en op een uitzondering na hebben ze allemaal problemen, soms klein en soms zo dat wij hem zou laten staan.

Wat ons het meeste stoort zijn de problemen met de lak (niet transport gerelateerd) en de ZEER gebrekkige eindcontrole. (scheef geplaatste achterklep, deuren, rubbers slordig ingelijmd, niet sluitende ramen enzovoorts.
Dit is een probleem dat Tesla opgelost moet zien te krijgen want 'ooit komt de bal terug'. De software problemen boeien ons minder.

Nog steeds is en blijft de M3 'onze' auto en hopen we op structurele verbeteringen in de kwaliteit.
Vergelijken we de M3 bijvoorbeeld met de auto die we nu rijden, een 2018 Toyota 'Plug In' (Solar) dan moet er nog heel veel gebeuren.

Die Toyota is een hybride. Dat lijkt mij een probleem op zichzelf, want Toyota lijkt zo’n beetje de enige autoproducent die denkt dat hybride voor West-Europa een veelbelovende toekomst heeft (vorige week nog een heel verhaal over aangehoord, ik moest moeite doen om niet uit mijn stoel te vallen van het lachen). ;)

Lakproblemen worden overigens versterkt doordat vooral lakzwarte auto’s geleverd worden. Op lakzwart zie je gewoon alles. Helaas is het niets bijzonders om een auto geleverd te krijgen met lakschade. Sterker nog, in het verleden bij een flinke lakschade hemel en aarde moeten bewegen bij de dealer om er iets aan te laten doen, waar ze bij Tesla het gewoon oplossen bij een heel klein plekje (helaas wel midden op de voorklep en ik ben een pietlut).
 
Willen hier even inhaken op de hele riedel aan kritiek die werd gepost in 13449.
Wij zijn van plan de M3, indien hij in 'onze' uitvoering te leveren is kopen en wel als (gepensioneerde) particulier.
Alhoewel wij hem ons gelukkig kunnen permitteren is het toch een hele 'hap' uit onze bankrekening en daarom zijn we eigenlijk wel blij met alle kritiek.

We hebben een kennis met een M3 en ook gaan we, indien enigszins op rij afstand, Tesla meetings af.
Inmiddels hebben we met zo'n 10 eigenaars van een M3 gesproken en op een uitzondering na hebben ze allemaal problemen, soms klein en soms zo dat wij hem zou laten staan.

Wat ons het meeste stoort zijn de problemen met de lak (niet transport gerelateerd) en de ZEER gebrekkige eindcontrole. (scheef geplaatste achterklep, deuren, rubbers slordig ingelijmd, niet sluitende ramen enzovoorts.
Dit is een probleem dat Tesla opgelost moet zien te krijgen want 'ooit komt de bal terug'. De software problemen boeien ons minder.

Nog steeds is en blijft de M3 'onze' auto en hopen we op structurele verbeteringen in de kwaliteit.
Vergelijken we de M3 bijvoorbeeld met de auto die we nu rijden, een 2018 Toyota 'Plug In' (Solar) dan moet er nog heel veel gebeuren.

Mijn post 13449 was een uitnodiging(of hoop op)voor ook wat positiviteit. De "riedel" aan kritiek was meestens een samenvatting van wat ik hier op het forum aan kritiek vond en mij enigszins ongerust maakte.
Dit gaat echter wel samen met radiostilte bij Tesla en onduidelijkheid tav de levering van de door mij bestelde M3P, nu de mij beloofde leverings-maand maart verstreken is.
Kritiek op de auto zélf kan ik nog niet hebben, want bezit hem immers(nog) niet.
Ik moet ook zeggen dat ik na mijn post heel wat positieve kritieken op de auto heb gezien, wat ik erg prettig vind. Het lijkt dus toch óok een fijn rijdende, meest probleemloze auto te kunnen zijn. Kijk, dit maakt het wachten op de auto alweer een stuk leuker;)
 
Hebben meerdere mensen dit probleem: "Blindspot Detection Limited. Camera visibility reduced".
Komt na een software update meen ik. Camera's zijn schoon, soft en harde reset gedaan, maar wil maar niet weg gaan.
Auto ziet nu ook geen auto's meer links en rechts en senture mode werkt niet meer met de zij-camera's.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2019-04-03 at 16.32.02.jpeg
    WhatsApp Image 2019-04-03 at 16.32.02.jpeg
    198.2 KB · Views: 39
Relativerr wat je allemaal opsomt. Zit achter Tesla hun veren.
Vanaf je hem geleverd hebt gekregen, stap je in, vergeet je dit allemaal en gaat die smile niet meer van je gezicht.
Fantastische wagen die enkel maar beter zal worden!
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Ja hier is een blijde Tesla rijder na 3 dagen de auto (Performance) gereden te hebben (was geen Tesla adept). Kwam van een Passat GTE. Persoonlijk is rijden in deze auto met geen auto te vergelijken, wat een ervaring, je moet er zelf in rijden om die ervaring te snappen. En ja bij mij zijn 5 afspraken afgezet en zat er geen kabel bij en is de fiscale waarde te hoog in RDW (wordt netjes opgelost) maar na 2 minuten was ik dat allemaal vergeten en is het alleen maar genieten met deze auto te kunnen rijden ieder ritje wat je maakt.
 
  • Like
Reactions: Odie and robertvg
Waarom? Ik rij al 5 jaar elektrisch en had het als het had gemoeten echt zonder die kabel gekund. Op 1 keer na, maar dat was toen omdat de SC dekking toen een stuk minder was.

Met een S85, die minder range heeft ook nog.
Ik denk dat het allemaal afhangt van de definitie 'veel teslarijders hebben de kabel niet nodig'. Inderdaad, je hoeft niet per se aan een publieke paal te hangen, zeker niet als je thuis en/of op je werk een laadpunt met een vaste kabel hebt. Of natuurlijk vooral SuC's gebruikt. Vind echter ook wel dat de kabel gewoon bij de auto hoort, omdat het wel erg waarschijnlijk is dat de gemiddelde gebruiker inderdaad onder andere gebruik zal maken van publieke laadpunten. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat er op mijn werk wel laadpunten aanwezig zijn, waar ik een eigen kabel moet gebruiken. Dan is het toch lastig als deze niet bij de auto zit. Zeker ook in het kader van 'a charging Tesla is a happy Tesla' :)
 
Ik denk dat het allemaal afhangt van de definitie 'veel teslarijders hebben de kabel niet nodig'. Inderdaad, je hoeft niet per se aan een publieke paal te hangen, zeker niet als je thuis en/of op je werk een laadpunt met een vaste kabel hebt. Of natuurlijk vooral SuC's gebruikt. Vind echter ook wel dat de kabel gewoon bij de auto hoort, omdat het wel erg waarschijnlijk is dat de gemiddelde gebruiker inderdaad onder andere gebruik zal maken van publieke laadpunten. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat er op mijn werk wel laadpunten aanwezig zijn, waar ik een eigen kabel moet gebruiken. Dan is het toch lastig als deze niet bij de auto zit. Zeker ook in het kader van 'a charging Tesla is a happy Tesla' :)

Ik denk dat je iets belangrijks mist. Tesla heeft iets veel beters voor haar klanten en dat is het superchargernetwerk.

En ik vraag mij echt af hoeveel % van de Teslarijders gebruik wil maken van die onhandige, net zo traag werkend als thuis, publieke laadpalen gebruikmaken anders dan incidenteel.

Keuze tussen op het werk dat gedoe met de kabel, of thuis plug and play... mij lijkt dat een no brainer. Tenzij thuis geld kost en op het werk gratis, maar dat lijkt mij zeldzaam.
 
Ik denk dat je iets belangrijks mist. Tesla heeft iets veel beters voor haar klanten en dat is het superchargernetwerk.

En ik vraag mij echt af hoeveel % van de Teslarijders gebruik wil maken van die onhandige, net zo traag werkend als thuis, publieke laadpalen gebruikmaken anders dan incidenteel.

Keuze tussen op het werk dat gedoe met de kabel, of thuis plug and play... mij lijkt dat een no brainer. Tenzij thuis geld kost en op het werk gratis, maar dat lijkt mij zeldzaam.

Nee hoor dat kan vaker dan je denkt. Overal waar ik voor mijn werk kom kan ik gratis laden en dat doe ik dan ook zoveel mogelijk.
Altijd plek om te parkeren en altijd pal naast de laadpaal. En de snelheid van 68km/hr is prima als je ergens een paar uur bent; kan je er voorlopig weer tegenaan.
Omdat die blauwe kabel idd onhandig is heb ik hem in laten korten tot een meter, dat maakt het aansluiten echt een fluitje van een cent.