Paneur
Member
Levering 7 maart.Ik heb ook de EAP genomen maar zie dat toch nergens. Wanneer is die van jou geleverd ?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Levering 7 maart.Ik heb ook de EAP genomen maar zie dat toch nergens. Wanneer is die van jou geleverd ?
klopt bij mij idem. heb ook een SEC afspraak die niet zichtbaar meer is.
2. Ik heb auto lane switching nog niet aan de praat gekregen. Heb volgens mij alle instellingen aanstaan, maar hij weigert zelf van baan te verwisselen, ook op hele rustige stukken. Dus nu AP uit, zelf van baan wisselen en AP weer aan.
Ook dit is niet fair om te zeggen. Ik ben begonnen om na aflevering Delivery te prijzen met mijn aflevering. Er leek toen weinig mis (ok geen kabel), ik had geen schade, ik hoefde nauwelijks te wachten, mijn geplande afspraak ging op tijd gewoon door, mijn vragen werden afdoende beantwoord en ik kon lekker snel de weg op.
Echter, als het bij mij dan een week daarna allemaal fout gaat dan post ik dat ook ja. Maar dan moet je niet zeggen dat je alleen de negatieve verhalen hoort dan mensen, want ik lees hier genoeg positieve ervaringen.
Ik denk dat het mens-eigen is dat ze vooral de slechte reviews onthouden en daar meer belang aan hechten dan dat de jubelverhalen blijven hangen.
@Devils son Mijn thuislader is er een waar geen kabel aan zit dus ik kan zonder een type 2 kabel niet eens thuis laden. Het is tegenwoordig redelijk standaard voor elke EV (of PHEV) in NL om met type 2 kabel geleverd te worden, zou zoiets zijn als een auto leveren zonder matten. Het kan maar iedereen zal het vreemd vinden.
Blijf erbij dat veel Teslarijders die kabel niet nodig hebben.
Waar is de tijd dat printers nog met kabels geleverd werden?Vind ik toch een bijzondere opmerking. Elke publieke AC laadpaal heeft die kabel nodig. Vroeg of laat zul je toch wel een keer aan een publieke paal gaan hangen
Hoezo is het niet fair? Dit is een reactie op iemand die zegt wellicht van de koop af te willen zien op basis van negatieve verhalen. Daar reageer ik op met de feitelijke vaststelling dat VOORAL negatieve ervaringen gepost worden.
Het lijkt erop dat jij mijn reactie op jouzelf betrekt en dat is totaal onnodig.
Vind ik toch een bijzondere opmerking. Elke publieke AC laadpaal heeft die kabel nodig. Vroeg of laat zul je toch wel een keer aan een publieke paal gaan hangen
Willen hier even inhaken op de hele riedel aan kritiek die werd gepost in 13449.
Wij zijn van plan de M3, indien hij in 'onze' uitvoering te leveren is kopen en wel als (gepensioneerde) particulier.
Alhoewel wij hem ons gelukkig kunnen permitteren is het toch een hele 'hap' uit onze bankrekening en daarom zijn we eigenlijk wel blij met alle kritiek.
We hebben een kennis met een M3 en ook gaan we, indien enigszins op rij afstand, Tesla meetings af.
Inmiddels hebben we met zo'n 10 eigenaars van een M3 gesproken en op een uitzondering na hebben ze allemaal problemen, soms klein en soms zo dat wij hem zou laten staan.
Wat ons het meeste stoort zijn de problemen met de lak (niet transport gerelateerd) en de ZEER gebrekkige eindcontrole. (scheef geplaatste achterklep, deuren, rubbers slordig ingelijmd, niet sluitende ramen enzovoorts.
Dit is een probleem dat Tesla opgelost moet zien te krijgen want 'ooit komt de bal terug'. De software problemen boeien ons minder.
Nog steeds is en blijft de M3 'onze' auto en hopen we op structurele verbeteringen in de kwaliteit.
Vergelijken we de M3 bijvoorbeeld met de auto die we nu rijden, een 2018 Toyota 'Plug In' (Solar) dan moet er nog heel veel gebeuren.
Willen hier even inhaken op de hele riedel aan kritiek die werd gepost in 13449.
Wij zijn van plan de M3, indien hij in 'onze' uitvoering te leveren is kopen en wel als (gepensioneerde) particulier.
Alhoewel wij hem ons gelukkig kunnen permitteren is het toch een hele 'hap' uit onze bankrekening en daarom zijn we eigenlijk wel blij met alle kritiek.
We hebben een kennis met een M3 en ook gaan we, indien enigszins op rij afstand, Tesla meetings af.
Inmiddels hebben we met zo'n 10 eigenaars van een M3 gesproken en op een uitzondering na hebben ze allemaal problemen, soms klein en soms zo dat wij hem zou laten staan.
Wat ons het meeste stoort zijn de problemen met de lak (niet transport gerelateerd) en de ZEER gebrekkige eindcontrole. (scheef geplaatste achterklep, deuren, rubbers slordig ingelijmd, niet sluitende ramen enzovoorts.
Dit is een probleem dat Tesla opgelost moet zien te krijgen want 'ooit komt de bal terug'. De software problemen boeien ons minder.
Nog steeds is en blijft de M3 'onze' auto en hopen we op structurele verbeteringen in de kwaliteit.
Vergelijken we de M3 bijvoorbeeld met de auto die we nu rijden, een 2018 Toyota 'Plug In' (Solar) dan moet er nog heel veel gebeuren.
Relativerr wat je allemaal opsomt. Zit achter Tesla hun veren.
Vanaf je hem geleverd hebt gekregen, stap je in, vergeet je dit allemaal en gaat die smile niet meer van je gezicht.
Fantastische wagen die enkel maar beter zal worden!
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet
Ik denk dat het allemaal afhangt van de definitie 'veel teslarijders hebben de kabel niet nodig'. Inderdaad, je hoeft niet per se aan een publieke paal te hangen, zeker niet als je thuis en/of op je werk een laadpunt met een vaste kabel hebt. Of natuurlijk vooral SuC's gebruikt. Vind echter ook wel dat de kabel gewoon bij de auto hoort, omdat het wel erg waarschijnlijk is dat de gemiddelde gebruiker inderdaad onder andere gebruik zal maken van publieke laadpunten. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat er op mijn werk wel laadpunten aanwezig zijn, waar ik een eigen kabel moet gebruiken. Dan is het toch lastig als deze niet bij de auto zit. Zeker ook in het kader van 'a charging Tesla is a happy Tesla'Waarom? Ik rij al 5 jaar elektrisch en had het als het had gemoeten echt zonder die kabel gekund. Op 1 keer na, maar dat was toen omdat de SC dekking toen een stuk minder was.
Met een S85, die minder range heeft ook nog.
...en is de fiscale waarde te hoog in RDW (wordt netjes opgelost)
Ik denk dat het allemaal afhangt van de definitie 'veel teslarijders hebben de kabel niet nodig'. Inderdaad, je hoeft niet per se aan een publieke paal te hangen, zeker niet als je thuis en/of op je werk een laadpunt met een vaste kabel hebt. Of natuurlijk vooral SuC's gebruikt. Vind echter ook wel dat de kabel gewoon bij de auto hoort, omdat het wel erg waarschijnlijk is dat de gemiddelde gebruiker inderdaad onder andere gebruik zal maken van publieke laadpunten. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat er op mijn werk wel laadpunten aanwezig zijn, waar ik een eigen kabel moet gebruiken. Dan is het toch lastig als deze niet bij de auto zit. Zeker ook in het kader van 'a charging Tesla is a happy Tesla'
Ik denk dat je iets belangrijks mist. Tesla heeft iets veel beters voor haar klanten en dat is het superchargernetwerk.
En ik vraag mij echt af hoeveel % van de Teslarijders gebruik wil maken van die onhandige, net zo traag werkend als thuis, publieke laadpalen gebruikmaken anders dan incidenteel.
Keuze tussen op het werk dat gedoe met de kabel, of thuis plug and play... mij lijkt dat een no brainer. Tenzij thuis geld kost en op het werk gratis, maar dat lijkt mij zeldzaam.