Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Afdichting voor dakpaneel. Elegant en tegen windgeruis

Deze afgelopen week ontvangen van Herbert. En ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij werkt. Ik had last van windgeruis aan de bovenkant van de portieren vanaf zo'n 70-80 km/h maar met deze strip gemonteerd is dat een stuk minder geworden.
Ik zat er zelf ook over te denken, hoewel ik het geluid zonder eigenlijk behoorlijk mee vind vallen.

Wel had ik ooit ergens in andere fora gelezen dat de ruimte tussen de dakpanelen bedoeld was om ruimte te geven aan eventuele uitzetting bij warmte en als regengoot en dat je er niet iets tussen zou moeten doen. Was dat een zorg voor je of klopt dat niet denk je en/of had je andere informatie gelezen?
 
Last edited:
Afdichting voor dakpaneel. Elegant en tegen windgeruis

Deze afgelopen week ontvangen van Herbert. En ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij werkt. Ik had last van windgeruis aan de bovenkant van de portieren vanaf zo'n 70-80 km/h maar met deze strip gemonteerd is dat een stuk minder geworden.

Kun je die strip ook makkelijk verwijderen? Want het lijkt mij dat met de strip je de dakdrager van Tesla niet kan plaatsen.
 
Zou het niet handig zijn een draadje te hebben voor alles wat met detailing/tinting te maken heeft maar dan gesplitst tussen BE en NL? Of betaat dit al? Ik zoek een goeie detailer in BE maar ik moet enorm graven tussen alle NL posts door... En gezien dit vooral een locatie gebonden aangelegenheid is, lijkt me dat wel praktisch
 
  • Like
Reactions: Rla
Ziet er zeer strak uit. Op welke waarden zijn de ramen getint en heb je ook foto's van de achterkant? Is er nog enigsinds naar binnen te kijken?

De ramen zijn getint in de donkerste die hij beschikbaar had, ik doe het namelijk vooral tegen de zon voor de kids (gezien Tesla's geen mooie zonnerollo's hebben zoals ik bij BMW altijd gewend was..) maar nu het erop zitvind ik het er top uitzien. De als je het achterraam bedoelt, dat heb ik niet laten tinten.

Ik stond vanmorgen naast een andere M3 zwart geparkeerd, wat een verschil met en zonder coating!
 

Attachments

  • 20190405_072010.jpg
    20190405_072010.jpg
    307.3 KB · Views: 50
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Vandaag mijn TM3 LR AWD opgehaald bij JURGH Car detailing. Wat is Lekkerding nog lekkerder geworden. Hierbij wat foto's.
Wat is er gedaan:
- Xpel Ultimate Full front
- Xpel Ultimate bagagerand + instap
- Modesta Glascoating BC-03 en BC-04
- Chrome delete
- Middenconsole wrap
- Remklauwen spuiten
- Allygators (velgrandbescherming)

Jurgen en je team, super bedankt voor jullie fantastische werk!
View attachment 393688 View attachment 393689
View attachment 393690
Mijnes was de eerste die bij Jurgh gedaan werd, ook super blij mee!
Heb um vandaag eindelijk weer terug nadat ie een maand bij SeC heeft gestaan..
 
Ik stond vanmorgen naast een andere M3 zwart geparkeerd, wat een verschil met en zonder coating!

Wat zijn nou precies de verschillen dan? Waren beide auto's wel even schoon om ze goed te kunnen vergelijken?

Kan je verder vertellen wat jij van een coating verwacht of mag verwachten?
Ik ben nog steeds benieuwd wat nou echt de voordelen zijn naast dat het een extra harde laag zou aanbrengen. Wat ik toch ook wat betwijfel als ik zie dat er een paar druppeltjes van een bepaalt spul wordt opgebracht en ingewreven.
 
Last edited:
Wat zijn nou precies de verschillen dan? Waren beide auto's wel even schoon om ze goed te kunnen vergelijken?

Kan je verder vertellen wat jij van een coating verwacht of mag verwachten?
Ik ben nog steeds benieuwd wat nou echt de voordelen zijn naast dat het een extra harde laag zou aanbrengen. Wat ik mij toch ook wat betwijfel als ik zie dat er een paar druppeltjes van een bepaald spul wordt opgebracht en ingewreven.

Een coating is goed als deze goed aangebracht heeft. Lees goed gepolijst 3 stappen. Dan ontvetten en dan de coating aanbrengen en uitharden met uv lampen.

Voordeel is eigenlijk een extra harde laag over je glade kasvrije lak als de eerste stappen goed zijn uitgevoerd.

De coating is vuil afstotend.

Let wel niet wassen met ph shampo en nog steeds kunnen in de coating ook krassen ontstaan. Wel is deze laag harder als de blanke lak.

Gr Eric
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar