Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In de UK is nu de Performance te bestellen waarbij o.a. de velgen, spoiler, verlaging etc optioneel zijn. Performance-pakket kost £ 3.700,=. Dan hou je dus een snelle AWD over? :confused:

Mooie deal, zeker als je achteraf (niet af fabriek) de opties kan laten plaatsen zeer interessant (vanuit bijtelling uiteraard). Natuurlijk ook leuk om dat geld te stoppen in uniekere velgen/spoiler etc en zo wat meer te personaliseren.
 
Let op: het is een kladversie en bijvoorbeeld de firmware is nog niet aangepast op het voorblad.

Je zult minimum 2019.20.x moeten hebben voor sommige zaken kloppen.

..een kladversie ? dat is nieuw voor mij! Hoe zat het dan met de 31 Jan versie en de versie van ik meen Dec 2018 etc etc....? Een Tesla is nooit af toch en altijd onderweg en in ontwikkeling! Zie 2019.16.3.2... Ik zie zo op het eerste gezicht een hoop nieuwe interessante dingetjes die redelijk 'af' zijn, trekhaak bijvoorbeeld. Enjoy met de kladversie. :cool:
 
Je hebt volkomen gelijk: de officiële link verwijst er nu naar. Maar de versie vooraan is nog steeds verkeerd.
Waarschijnlijk gaat dit over mijn post #14558 ;) ( Reply gebruiken of @TrebVs vermelden is eigenlijk wel zo handig lijkt me in dit soort gevallen... ) maar wat is de ...versie vooraan.... ? Geef svp. dan meteen de officiële link en link naar de versie vooraan, leer ik er ook wat van ! Thx, Bert :rolleyes:

 
Nadat de SuC vol was besloten om door de rijden en op display verscheen mededeling dat de motor voor was uitgeschakeld. De volgende dag was het weer normaal terwijl de batterij nog niet was bij geladen.
Zou dit door het voorverwarmen van batterij omdat ik de SuC als bestemming had gekozen kunnen komen? Wie heeft dit ook wel eens gezien?

012B85AD-DDCA-4A52-A9A3-6C9C7F1B3ACD.jpeg
 
Nadat de SuC vol was besloten om door de rijden en op display verscheen mededeling dat de motor voor was uitgeschakeld. De volgende dag was het weer normaal terwijl de batterij nog niet was bij geladen.
Zou dit door het voorverwarmen van batterij omdat ik de SuC als bestemming had gekozen kunnen komen? Wie heeft dit ook wel eens gezien?

View attachment 417292
Ja ik. Geen idee hoe het komt. Heb t idee dat Mn auto ook minder snel is dan toen ik m kreeg maar kan ook gewenning zijn..

Ook wacht ik al een maand op Mn beloofde autopilot activatie en werd verontrust door onderstaand bericht:

Boze hesjes tegen Tesla


Iemand van dit forum bij?
 
  • Informative
Reactions: Primus
Waarschijnlijk gaat dit over mijn post #14558 ;) ( Reply gebruiken of @TrebVs vermelden is eigenlijk wel zo handig lijkt me in dit soort gevallen... ) maar wat is de ...versie vooraan.... ? Geef svp. dan meteen de officiële link en link naar de versie vooraan, leer ik er ook wat van ! Thx, Bert :rolleyes:
Op het eerste blad staat de versie van het document, in hetzelfde formaat als de firmware (jaar, week, versie, revisie). Het document is veranderd maar het versienummer niet, en in principe kan dat niet, vooral als een deel van de functionaliteit pas in een firmware zit die pas op een later tijdstip uitkomt.
 
Qua remmen heb je

1. Remmen met rempedaal
2. Rempedaal diep intrappen, hold brake (H, op dashboard)
3. In P zetten, zijkant indrukken van rechter aanwijzer op het stuur.
4. Handmatig op parkeerrem zetten, 3 seconden zijkant indrukken van rechter aanwijzer op het stuur.

Nu was mijn vraag: is 3 voldoende om op helling te parkeren of moet je hier voor handeling 4 uitvoeren?
 
Qua remmen heb je

1. Remmen met rempedaal
2. Rempedaal diep intrappen, hold brake (H, op dashboard)
3. In P zetten, zijkant indrukken van rechter aanwijzer op het stuur.
4. Handmatig op parkeerrem zetten, 3 seconden zijkant indrukken van rechter aanwijzer op het stuur.

Nu was mijn vraag: is 3 voldoende om op helling te parkeren of moet je hier voor handeling 4 uitvoeren?
Ik heb optie 4 nog nooit hoeven gebruiken. De auto zet altijd automatisch de parkeerremmen erop zodra ik hem in P druk. Je hoort ze ook, dat mechanische geluidje. Ik zou echt niet weten in welk scenario je het P-knopje 3 seconden ingedrukt zou willen houden. Ja, wellicht wanneer je de parkeerrem wil activeren, maar nog niet in P wil. Maar ook daar kan ik me niks nuttigs bij voorstellen.

Kortom, optie 3 is voldoende om op een helling te parkeren.
 
Op het eerste blad staat de versie van het document, in hetzelfde formaat als de firmware (jaar, week, versie, revisie). Het document is veranderd maar het versienummer niet, en in principe kan dat niet, vooral als een deel van de functionaliteit pas in een firmware zit die pas op een later tijdstip uitkomt.

...aaah ik begrijp nu wat je bedoelt. :rolleyes: Re... en in principe kan dat niet, vooral als een deel van de functionaliteit pas in een firmware zit die pas op een later tijdstip uitkomt.. misschien moeten we naast Elon Time ook maar de begrippen Elon SmallTalk, Elon Wishfull Thinking etc etc... gebruiken om de wereld die Tesla ook is te vatten. Het blijft een kekke EV de Model 3, ondanks momenteel in ons geval alleen het volstrekt overbodige (E)LDA gedoe. Bewust geen EAP (willen) hebben helpt natuurlijk ook enorm om tevreden te zijn. ;)
 
Ja ik. Geen idee hoe het komt. Heb t idee dat Mn auto ook minder snel is dan toen ik m kreeg maar kan ook gewenning zijn..

Ook wacht ik al een maand op Mn beloofde autopilot activatie en werd verontrust door onderstaand bericht:

Boze hesjes tegen Tesla


Iemand van dit forum bij?

Dit is toch wel iets heel anders dan de vertraagde Autopilot-activatie, lijkt me. Het gaat hier om wat er wel of niet is toegezegd als gratis compensatie voor het feit ze een prijsverlaging hebben gemist. Maar als je betaald hebt voor Autopilot, dan zal die gewoon geactiveerd worden.
 
Dit is toch wel iets heel anders dan de vertraagde Autopilot-activatie, lijkt me. Het gaat hier om wat er wel of niet is toegezegd als gratis compensatie voor het feit ze een prijsverlaging hebben gemist. Maar als je betaald hebt voor Autopilot, dan zal die gewoon geactiveerd worden.

Hoelang duurt zo’n activatie??? Als je het koopt dus, via servicecenter, niet via de website....