Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Veel te weinig info. Wellicht gedaan om enthousiast me af te zwakken om S of X te kopen.
Wel goed dat andere mensen aan het woord kwamen, Elon was weer Elon.
Toch kater nu, men had meer moeten laten zien van kofferbak, frunk, interieur.
Of was de batterij van de Model S op, die leverde stroom voor de beamer !?
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Thanks Ernst T voor link. Hier is op de foto's het interieur goed te zien. Opbergvakken in deuren, middenconsole voor, armsteun achter etc. Tesla heeft meer opbergruimte voorzien wat goed is. Na de kater toch weer gekalmeerd door dit artikel. Via app op telefoon toegang en back-up key card. Ook nog ff eerdere presentatie afgelopen jaar terug gekeken. Om maar in de Model 3 flow te blijven.
 
Tesla verkoopt geen auto, Tesla verkoopt een community.
Laat de eerste eigenaren de info maar verspreiden.
Prima...maar aan de andere kant is dit de belangrijkste auto voor hen en hun doel en dan is het erg jammer dat er niet meer info wordt gegeven. Natuurlijk komt alles boven tafel de komende tijd, maar je wil toch wat bijzonders zien tijdens een event. Behalve 'slechts' de bloedmooie auto en gegevens die al eerder waren verstrekt.

'Licht' opmerkelijke tidbit. Tesla haalt haar doelen blijkbaar niet voor 10k supercharger dit jaar...als er volgend jaar 18k gepland zijn. Dus komen ze op 9k. :eek:. Grote rampspoed :D.

Maar door de 220 miles range voor het basismodel zal erg veel negatieve pers komen, omdat de Bolt officieel verder komt. Dat dit niet terecht is, lijkt me duidelijk. Toch jammer dat ze dat niet verder omhoog hebben gekregen.

Aan de andere kant...de productie van de base laat nog even op zich wachten (mini strohalm)...;).

Toch...die big battery versie is best duur als die prijs voor een kale uitvoering is. Dikke 53k...en dan nog lak, rijklaar maken, AP software uitbreiding, velgen, interieur.

Veel auto voor dat geld, maar wel veel geld :).
 
Bij Electrek onder andere nu ook wat meer informatie. Tesla heeft de verschillende media voorafgaand aan het event extra informatie gegeven:

Tesla Model 3 production specs revealed: up to 310 miles range, 140 mph top speed, and more

Zonde dat het lijkt dat elektrisch verstelbare stoelen en elektrisch verstelbare spiegels in een premiumpakket zitten van $5,000. Dat zijn toch wel dingen die je standaard mag verwachten. Al sluit ik niet uit dat dit gewoon even een miscommunicatie is.
 
Last edited:
Eind 2018 pas eerste Europese leveringen. Volgens mij pas zo laat om meer Amerikanen van de (aflopende) incentives te laten genieten daar. Dat is toch een serieuze klap voor de elektrificatie van het Europese wagenpark. Zeker voor landen als Nederland waar volgens mij misschien wel 50% van de bedrijfswagens een Model 3 of gelijkwaardig wordt aan deze prijzen.
 
De charge rate lijkt net als bij de S en X rond de 1C te komen. 30 min voor iets meer dan de helft. Dus geen revolutie in supercharging (had ik ook niet verwacht).

Ook is de rate lager van de kleine pack. Indicatie dat de kleine pack daadwerkelijk kleiner is...onderschreven door lagere massa. Geen software limit dus.

Verder gewoon Model S prijzen voor opties... Jammer, had gehoopt dat door schaalgrootte bepaalde opties minder kostbaar zouden zijn (AP).

Ook opvallend in electrek stuk...7(!) camera's en geen 8? Typo of 'missen' we een front camera? Kon ik niet goed zien in de stream van Kmanauto.

Een big battery met luxe interieur en option velgen kost in NL:

€68800 (incl BTW en €500 kosten rijklaar) dit is met Advanced AutoPilot (niet FSD).

Het is natuurlijk de vraag of het gebundelde premium pakket nog uit elkaar wordt getrokken ooit, maar zeker komend jaar nog niet.