You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je bent niet goed geïnformeerd. De base model 3 laadt aan 60KW, de Ampera-e aan net iets minder dan 50KW met DC fast charging optie bij een moderne CCS paal. Zo groot is het verschil dus echt niet. Om 150km bereik bij te laden ben je in een Ampera ongeveer 25 minuten bezig (100 miles/half uur). In een Model 3 ga je daar ongeveer 20 minuten over doen (130 miles/half uur).
Concreet durf ik nu wel te beweren dat je eind 2018 sneller in een Ampera-e van Brussel naar Groningen via Fastned rijdt dan in een base model 3 via supercharger netwerk. De dichtheid van de eerste maakt dat je veel meer kans hebt om de auto bijna volledig leeg te rijden. Om van de bereikbaarheid van de locaties nog niet te spreken.
Als de Model 3 pas in 2019 geleverd zal gaan worden dan wordt het verschil met de S (geleverd uiterlijk 2018) kleiner voor de zakelijke rijder gezien de bijtelling.
Als de Model 3 full options ong 70k gaat kosten dan wordt de bijtelling in 2019 50k voor 4% en 20k voor 22% dus ong zo'n € 2.000 + € 4.400 = € 6.400,-. Een S uit 2018 voor 90k met 4% heeft maar een bijtelling van € 3.600,-.
De M3 lijkt - sorry - IS zonder meer een bijzondere en mooie auto.
Ik ga tzt zeker eens een proefrit maken.
Mijn kanttekening is dat mijn perceptie van "mass market" toch iets anders is dan een prijsstelling van 40 - 70k. Dus ik ben wel benieuwd hoe in 2019 de basisprijs van 35000 USD naar Nederland vertaald incl BTW en wat dan de basis specs zijn.
Het blijft met deze prijsstelling toch luxere middensegment (Audi A4, Vovlo 60) en iets voor de lease markt of rijkere mensen - ook al is het volgens definitie een massa markt. Uiteindelijk gaat de M3 vanaf 2013-2014 in grote getalen de tweede hands markt op. Dus blijft een goede ontwikkeling voor een "sustainable" economie.
Ik vind het toch jammer dat Elon / Tesla niet nog een stapje kleiner (lprijs range 20-35k) gaat en de wereld van de Ford Focus / Peugeot 3xx / volvo 40 verandert. OK, ik begrijp ook wel, uitdagingen voor winst marges, productieproces etc, en van daaruit keuze voor een model Y snap ik ook. Maar uiteindelijk zal er ook voor de echte massamarkt ook voldoende aanbod moeten komen in FEVs en liever voor 2015 dan in 2020.
De AP is overigens vergelijkbaar met de model S geprijst. Vind ik normaal; de gebruikte technologie is voor een 3 net zo duur als voor een S.
Niet helemaal mee eens. Zowel de hardware als software is grotendeels hetzelfde voor M3, S en X, maar de economy of scales wordt 5x zo groot. Dus vanuit kosten perspectief moet het zeker goedkoper kunnen, maar prijsstelling gebeurt ook aan de hand van de waarde die kopers eraan geven en in relatie tot concurrentie. Op termijn zal het zeker wel goedkoper gaan worden, vermoed/hoop ik.
Wat grappige details uit de review van Motortrend: stuur verstellen doe je met een van de scrollwheels op het stuur, en de uitgebreide versie heeft een inductive phone charger.
je vergeet dat die model 3 hetzelfde kan doen via fastned, in Nederland, en meer in de rest van Europa, via superchargers.Je bent niet goed geïnformeerd. De base model 3 laadt aan 60KW, de Ampera-e aan net iets minder dan 50KW met DC fast charging optie bij een moderne CCS paal. Zo groot is het verschil dus echt niet. Om 150km bereik bij te laden ben je in een Ampera ongeveer 25 minuten bezig (100 miles/half uur). In een Model 3 ga je daar ongeveer 20 minuten over doen (130 miles/half uur).
Concreet durf ik nu wel te beweren dat je eind 2018 sneller in een Ampera-e van Brussel naar Groningen via Fastned rijdt dan in een base model 3 via supercharger netwerk. De dichtheid van de eerste maakt dat je veel meer kans hebt om de auto bijna volledig leeg te rijden. Om van de bereikbaarheid van de locaties nog niet te spreken.
De M3 lijkt - sorry - IS zonder meer een bijzondere en mooie auto.
Ik ga tzt zeker eens een proefrit maken.
Mijn kanttekening is dat mijn perceptie van "mass market" toch iets anders is dan een prijsstelling van 40 - 70k. Dus ik ben wel benieuwd hoe in 2019 de basisprijs van 35000 USD naar Nederland vertaald incl BTW en wat dan de basis specs zijn.
Het blijft met deze prijsstelling toch luxere middensegment (Audi A4, Vovlo 60) en iets voor de lease markt of rijkere mensen - ook al is het volgens definitie een massa markt. Uiteindelijk gaat de M3 vanaf 2013-2014 in grote getalen de tweede hands markt op. Dus blijft een goede ontwikkeling voor een "sustainable" economie.
Ik vind het toch jammer dat Elon / Tesla niet nog een stapje kleiner (lprijs range 20-35k) gaat en de wereld van de Ford Focus / Peugeot 3xx / volvo 40 verandert. OK, ik begrijp ook wel, uitdagingen voor winst marges, productieproces etc, en van daaruit keuze voor een model Y snap ik ook. Maar uiteindelijk zal er ook voor de echte massamarkt ook voldoende aanbod moeten komen in FEVs en liever voor 2015 dan in 2020.
Ook daarom moet Model 3 CCS hebben!Je bent niet goed geïnformeerd. De base model 3 laadt aan 60KW, de Ampera-e aan net iets minder dan 50KW met DC fast charging optie bij een moderne CCS paal. Zo groot is het verschil dus echt niet. Om 150km bereik bij te laden ben je in een Ampera ongeveer 25 minuten bezig (100 miles/half uur). In een Model 3 ga je daar ongeveer 20 minuten over doen (130 miles/half uur).
Concreet durf ik nu wel te beweren dat je eind 2018 sneller in een Ampera-e van Brussel naar Groningen via Fastned rijdt dan in een base model 3 via supercharger netwerk. De dichtheid van de eerste maakt dat je veel meer kans hebt om de auto bijna volledig leeg te rijden. Om van de bereikbaarheid van de locaties nog niet te spreken.
In zijn visie, en daar is hij heel stellig in, zal het straks goedkoper zijn om op afroep een auto voor te laten rijden dan om er zelf eentje te kopen. En koop je er eentje dan kun je die inzetten om voor je te laten werken.
De prijsstelling op de S/X is waarschijnlijk al gebeurd op basis van de verwachte verkopen op de 3. Aan het einde van het verhaal zal Tesla ruim een miljard geinvesteerd hebben in de volledige uitontwikkeling van de mogelijkheden van hun huidige platform. Dan kom je er niet met een prijszetting van enkele duizenden op een verkoop van 25 000 S/X'en per kwartaal.
je vergeet dat die model 3 hetzelfde kan doen via fastned, in Nederland, en meer in de rest van Europa, via superchargers.
Of maak ik een gekke rekenfout? In 1 jaar 200% winst op je investering.