Hans Noordsij
Well-Known Member
Ook daarom moet Model 3 CCS hebben!
Ik help het je hopen maar zie het somber in.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook daarom moet Model 3 CCS hebben!
Als ik Defiant goed begrijp is de M3 gelijkwaardig met de BMW 3, Audi A4 en Mercedes C. In de bedrijfsauto markt gaan deze het dan erg zwaar krijgen met een bijtelling-verschil van €7/8.000 op jaarbasis, is toch een salaris verhoging van netto €400/mnd.Speciaal voor jullie...
Tja, ik moet bekennen dat ik niet vaak van Brussel naar Groningen rij, wel regelmatig naar Brussel of naar Groningen. Verder rij ik ook regelmatig naar Berlijn, Manchester, Lyon, Provence en Bordeaux. Dan lijkt me de Ampera E niet echt een optie wat betreft laden. Voor 1.000 km zijn 200 kWh nodig. Deze lopen in een M3 in 2 uur naar binnen. Dit is slechts iets langer, 30/40 minuten, dan de pauzes die nodig zijn. Met een Ampera E heb je hiervoor 4 uur nodig. Dat is 2 uur en 30/40 minuten langer. 2 uur extra wachttijd.De base model 3 laadt aan 60KW, de Ampera-e aan net iets minder dan 50KW met DC fast charging optie bij een moderne CCS paal.
Als de Model 3 pas in 2019 geleverd zal gaan worden dan wordt het verschil met de S (geleverd uiterlijk 2018) kleiner voor de zakelijke rijder gezien de bijtelling.
Als de Model 3 full options ong 70k gaat kosten dan wordt de bijtelling in 2019 50k voor 4% en 20k voor 22% dus ong zo'n € 2.000 + € 4.400 = € 6.400,-. Een S uit 2018 voor 90k met 4% heeft maar een bijtelling van € 3.600,-.
Een Renault Zoe Böse uitvoering (de duurste) kost Euro 38K (max 40K incl. Opties) en dan koop je de batterij van 41 Kw en rij je op 1 lading 300 echte km. Voor 30,5 K heb je deze luxe versie met batterijhuur. Voor die 8000 meerprijs kan je, afhankelijk van aantal km die je per jaar rijd - en dus per maand betaald, 6-8 jaar rijden.
Wat ik maar wil zeggen dat Tesla nu al qua bereik concurrenten heeft die aanmerkelijk goedkoper zijn dan M3 base versie. Laten we de nieuwe Ampera, Leaf en de VW modellen maar afwachten. Ik weet het zijn geen Tesla's maar dat wil niet zeggen dat deze auto's niet bruikbaar zijn -integendeel. Wie weet verlaagd Elon de prijzen wel als de concurrenten aan Tesla's poten gaan zagen.
Belangrijk is dus ofEen Renault Zoe Böse uitvoering (de duurste) kost Euro 38K (max 40K incl. Opties) en dan koop je de batterij van 41 Kw en rij je op 1 lading 300 echte km. Voor 30,5 K heb je deze luxe versie met batterijhuur. Voor die 8000 meerprijs kan je, afhankelijk van aantal km die je per jaar rijd - en dus per maand betaald, 6-8 jaar rijden.
Wat ik maar wil zeggen dat Tesla nu al qua bereik concurrenten heeft die aanmerkelijk goedkoper zijn dan M3 base versie. Laten we de nieuwe Ampera, Leaf en de VW modellen maar afwachten. Ik weet het zijn geen Tesla's maar dat wil niet zeggen dat deze auto's niet bruikbaar zijn -integendeel. Wie weet verlaagd Elon de prijzen wel als de concurrenten aan Tesla's poten gaan zagen.
Belangrijk is dus of
- M3 voorop blijft lopen met supersnelladen voor roadtrips
- belang wordt gehecht aan AP, dat de alternatieve modellen voorlopig niet hebben
Ik denkt dat AP de komende 5 jaar nog geen gemeengoed wordt en zelf vind ik het niets. Als ik zie hoe de frontrunners, mede forumleden, nu soms acties vd auto ondervinden die gevaarlijk zijn dan hebben we nog een lange weg te gaan. Niets dan lof dat jullie de data delen met Tesla maar de gewone man zit hier niet op te wachten. De gewone, nu nog niet EV, rijder weet er nog niets van en we moeten niet aannemen dat iedereen AP wil gaan rijden. Een no nonsens EV die je gewoon brengt waar je moet zijn, met voldoende range en snellaadstation functie is alles wat de massa nu nodig heeft. Een klein percentage zal de S en X, de Jaguar, Audi en Porsche gaan rijden - nu en in de toekomst.
Het is vooral voor het productiegemak. Wagen blijft volledig open tot op het laatste om het interieur door robots te kunnen laten monteren. Het glazen dak hoeft niet gelast en geverfd te worden. Het heeft zelfs gelijmd voldoende stevigheid.Het zal ongetwijfeld vanwege de hoofdruimte zijn.
Ik ben ook nog lang geen AP mens. Vandaar ook mijn andere insteek op het dat punt: wordt daar waarde aan gehecht? Het eerste punt zie ik eerder als doorslaggevend bij de keuze.
Tegelijk betekent niet meedoen aan CCS 2.0 een belangrijke nuance op dit usp, mocht dat idd het geval zijn.
Het is vooral voor het productiegemak. Wagen blijft volledig open tot op het laatste om het interieur door robots te kunnen laten monteren. Het glazen dak hoeft niet gelast en geverfd te worden. Het heeft zelfs gelijmd voldoende stevigheid.
Ik vind de kleine toegang tot de koffer toch wel een minpunt, voor zover ik op foto kan inschatten. Misschien kan een real life aanzicht mij wel overtuigen, maar heb mijn twijfels. Nog een ruim jaar geduld.
En dat is wat ik wilde zeggen, dat wil de massa niet. Voor de massa is de omschakeling naar een EV al behoorlijk groot en dan wil hij ook wat. En die AP zal tegen de tijd dat de Model 3 bij ons op de weg komt al zodanig zijn dat dat gewoon vanzelfsprekend is.
En vanuit een andere optiek is de Model 3 juist een no nonsense auto die je brengt waar je moet zijn (letterlijk) en voldoende range en snellaadstations. Geen van de anderen bieden dat. Daarom o.a. is er een wachtlijst van een half miljoen. En de S en X (de rest is nog maar afwachten of ze er komen) blijven de vlaggenschepen die voor de liefhebber zijn die ze kunnen betalen totdat er een mooie gebruikte markt zal zijn.
Maar die komende generatie gaat niet het succes van de 3 voor volgende vijf jaar bepalen...?Ik heb, met AP1, eens een zoon van een kennis laten rijden die net een paar weken zijn rijbewijs had. Hij was al na 5 kilometer volkomen vertrouwd met het idee dat de auto zelf ook wat doet. We moeten de nieuwe rijders niet onderschatten op dat punt. Zij tikken ook met twee duimen hele verhalen op hun smartphone terwijl wij vaak met één vinger tikken. En het is een kwestie van ervaring. Na een paar duizend kilometer, waarbij we de afgelopen periode AP2 maar even voor lief moeten nemen want dat was heen hoogstandje, wil je gewoon niet anders meer. Of Tesla met CCS mee gaat doen is eigenlijk niet eens zo belangrijk voor Tesla.
Maar die komende generatie gaat niet het succes van de 3 voor volgende vijf jaar bepalen...?
Link is niet relevant.https://photos.app.goo.gl/GLxeVlGuU4fXS0Qb2
Ha, ik dacht dat wij allen dit 'kelder' noemden.
Ruimte lijkt mij het probleem niet. Maar de toegankelijkheid. Waar liggen die schoenen nu weer? Kan je alles gaan uitladen om overzicht te krijgen. Terwijl je in de S de valiezen 1 voor 1 kan openen waar ze liggen zonder ze uit te laden.
Sorry, had 'paste' gedaan ipv insert quote. Ondertussen rechtgezet, maar quote van Hans toevoegen lukte niet meer. Dan maar @Hans Noordsij toegevoegd.Link is niet relevant.
Onzin Defiant. Autoweek maakt regelmatig fouten mbt maten. Neem nu mijn Espace uit een ver verleden (2006) die volgens Autoweek een brandstoftank had van 60L, volgens Renault zelf was dat 80L en ik heb wel eens 82L getankt. En zo ben ik nog vele andere fouten tegengekomen die nooit verbeterd zijn. Nu nog steeds niet..Onzin Hans. Autoweek plaats alleen cijfers van fabrikanten. Dus mocht je uit betrouwbare bron weten welke cijfers foutief zijn van de BMW, Mercedes of Audi, dan zie ik je linkjes tegemoet.
De cijfers van Tesla zijn officieel uit de presskit, maar door mij voor jullie gemak geconverteerd. Mochten daar fouten in staan, dan hoor ik dat ook graag.
Hans, natuurlijk heeft alleen Tesla supercharge netwerk, voorlopig alleen voor Tesla's. Maar er zijn al veel andere snelladers van andere providers en die komen ook snel bij tankstations. Dus voor niet Tesla's zijn en komen er genoeg laders. Ik kan niet wachten op andere merken die hun modellen, busjes, kleine trucks etc op de markt gaan brengen. De 500K reserveringen voor M3 is ook een protest tegen de huidige autobouwers die maart 2016 nog weinig EV leverde. Ik ben ervan overtuigt dat als er toen al 4 andere modellen op de markt waren dan was het aantal voorinschrijvingen aanzienlijk minder.