Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie werkgever ben jij dan. Jij zegt dan bijvoorbeeld “ik vind dat je 5 kinderen moet nemen en met de caravan op vakantie moet, dus je moet een mpv nemen met een trekhaak”?:confused:

Gaat mij wat ver. Het is wat anders als het werk gerelateerd is.

Jullie vergeten een ding: ze hoeven die auto niet privé te rijden he. Bij ons hebben de meeste een caddy of een Amarok die rijden ze niet privé want bijtelling is hoog, 2 zitter etc. Als deze werknemers komen ik wil een m3 S of Ferrari dat is fijn maar dat past niet in hun werkzaamheden dus hoog of laag springen maar het zal niet gebeuren.

Kijk als een werknemer komt die op Sales zit en zelf x honderd e wil aftikken dat is een ander verhaal. Verekenen met een bonus zou ik nooit doen wat als die de bonus nooit haal.

Ik ben niet zo zwart wit maar eerder een realist. Hier zijn (vooral de eerste tesla rijders) veel mensen ja gewoon vragen voor meer en dit en zo. Misschien kan die werkgever het wel niet betalen hou eens op met mensen te pushen naar iets.

Kijk ik stel bv. als werkgever de eis dat de ingebouwde navigatie goed moet zij. Nou dan valt tesla dus af :’).
 
IMG_0084.JPG
IMG_0085.JPG


Zo ff weer wat anders....

Veel meer foto's via:
Tesla Model 3 -Austin, Texas
 
Jullie vergeten een ding: ze hoeven die auto niet privé te rijden he. Bij ons hebben de meeste een caddy of een Amarok die rijden ze niet privé want bijtelling is hoog, 2 zitter etc. Als deze werknemers komen ik wil een m3 S of Ferrari dat is fijn maar dat past niet in hun werkzaamheden dus hoog of laag springen maar het zal niet gebeuren.

Kijk als een werknemer komt die op Sales zit en zelf x honderd e wil aftikken dat is een ander verhaal. Verekenen met een bonus zou ik nooit doen wat als die de bonus nooit haal.

Ik ben niet zo zwart wit maar eerder een realist. Hier zijn (vooral de eerste tesla rijders) veel mensen ja gewoon vragen voor meer en dit en zo. Misschien kan die werkgever het wel niet betalen hou eens op met mensen te pushen naar iets.

Kijk ik stel bv. als werkgever de eis dat de ingebouwde navigatie goed moet zij. Nou dan valt tesla dus af :’).
Ik vraag me af of je mijn bericht waar je op reageert überhaupt gelezen hebt. Zo ja dan heb je het niet begrepen want naar mijn mening zijn we het wel eens. De auto van de zaak dient een doel, hij dient nuttig te zijn voor de zaak.

Waar ik over val is dat een werkgever zich daarnaast met de privé situatie vd werknemer gaat bemoeien en dan op basis van die argumenten een auto afwijst.
 
Model 3 Achteruit inparkeren...
Weet iemand of Model 3 zoals nu alleen nog maar geleverd wordt in de Usa, ( dat is meen ik dan : Longe Range versie met dat Premium pakket en verder kleur-, wiel- en AP- opties ) zelf achteruit in kan parkeren ( loodrecht en parallel op / aan de achteruitrijrichting ). En hoe überhaupt de parkeersensoren werken? Geluid, beeldsignalen ed. Of moet je dan wellicht zo'n AP optie erbij kopen?
 
Hoi hoi, niet zo negatief over mijn werkgever aub die iets opmerkte over mogelijk beperkte ruimte voor drie kinderen: dat was goed bedoeld, categorie 'meedenken'. Maar er waren vooral twijfels over levertijd en of het niet te duur was etc.

Inmiddels is er op directieniveau gesproken over lease-auto's, en is er besloten dat we zo snel mogelijk als bedrijf 100% over willen op elektrisch rijden, en dat er begrepen wordt dat omdat elektrisch rijden nog steeds relatief in de kinderschoenen staat dit voorlopig nog met drempels gepaard zal gaan, zoals hogere kosten voor een beetje fatsoenlijke range en veel langere levertijden dan je zou wensen. Conclusie voor mijn aanvraag was: ik mag WEL een Tesla Model 3 bestellen nu! WOEHOE!!

Dus dat moet ik nu gaan doen. Wel vervelend cq vooral frustrerend dat precies deze week bekend is geworden dat de productie van M3's 'nogal' achterloopt op de planning. Nu dus maar hopen dat het snel goed komt en dat er toch dusdanig schot in het verhaal komt dat er zo in het derde kwartaal van volgend jaar auto's deze kant op komen.

Ik heb in de tussentijd voor de zekerheid óók nog even de Nissan Leaf gecheckt, die op zich prima is, maar in the end geldt zowel voor de long range Leaf, als de Ampera-E als de Tesla M3 dat levering zo 'ergens' in de tweede helft van 2018 zal zijn, op zijn vroegst, dus dan maakt het verder ook niet meer uit. Dan maar de mooiste. Toch? :)

Ik heb nog wel één heel erg praktisch ding waar ik tegenaan loop nu: mijn huidige leaseauto contract (een Prius) loopt tot 26 februari. Ik moet per 27 februari dus tijdelijk een andere leaseauto. Maar ja: hoe tijdelijk? Want geen idee wanneer de echte bestelling voor de M3 geplaatst wordt, laat staan wanneer hij geleverd wordt. En een tijdelijk leasecontract met open einddatum kan niet echt lijkt me. Een voorloopauto bij dezelfde maatschappij als waar de lease is (via mr Green/NLE) kan niet; zij hebben alleen Model S'en als eventuele voorloop, en dat is echt ver boven budget, dat lukt niet. Dus ik zoek een alternatief. Moet een hybride zijn. Iemand tips hoe/waar ik per 27-2 een tijdelijke leaseauto kan ritselen? Met open einddatum? Maar waarschijnlijk minimaal een half jaar? Zoiets..?
 
Iemand tips hoe/waar ik per 27-2 een tijdelijke leaseauto kan ritselen? Met open einddatum? Maar waarschijnlijk minimaal een half jaar? Zoiets..?
Proficiat!
Maar een half jaar lijkt me al te positief. Van de bestellingen die in maart/april zijn geplaatst wordt verwacht dat die eind 2018 in NL worden geleverd. Als je nu nog moet bestellen zal dat een stuk later worden. Nog even afgezien van eventuele (verdere) vertraging in de productie van de model 3. Ik zou dus rekenen op minstens 1 jaar een voorloopauto.
 
Hoi hoi, niet zo negatief over mijn werkgever aub die iets opmerkte over mogelijk beperkte ruimte voor drie kinderen: dat was goed bedoeld, categorie 'meedenken'. Maar er waren vooral twijfels over levertijd en of het niet te duur was etc.

Inmiddels is er op directieniveau gesproken over lease-auto's, en is er besloten dat we zo snel mogelijk als bedrijf 100% over willen op elektrisch rijden, en dat er begrepen wordt dat omdat elektrisch rijden nog steeds relatief in de kinderschoenen staat dit voorlopig nog met drempels gepaard zal gaan, zoals hogere kosten voor een beetje fatsoenlijke range en veel langere levertijden dan je zou wensen. Conclusie voor mijn aanvraag was: ik mag WEL een Tesla Model 3 bestellen nu! WOEHOE!!

Dus dat moet ik nu gaan doen. Wel vervelend cq vooral frustrerend dat precies deze week bekend is geworden dat de productie van M3's 'nogal' achterloopt op de planning. Nu dus maar hopen dat het snel goed komt en dat er toch dusdanig schot in het verhaal komt dat er zo in het derde kwartaal van volgend jaar auto's deze kant op komen.

Ik heb in de tussentijd voor de zekerheid óók nog even de Nissan Leaf gecheckt, die op zich prima is, maar in the end geldt zowel voor de long range Leaf, als de Ampera-E als de Tesla M3 dat levering zo 'ergens' in de tweede helft van 2018 zal zijn, op zijn vroegst, dus dan maakt het verder ook niet meer uit. Dan maar de mooiste. Toch? :)

Ik heb nog wel één heel erg praktisch ding waar ik tegenaan loop nu: mijn huidige leaseauto contract (een Prius) loopt tot 26 februari. Ik moet per 27 februari dus tijdelijk een andere leaseauto. Maar ja: hoe tijdelijk? Want geen idee wanneer de echte bestelling voor de M3 geplaatst wordt, laat staan wanneer hij geleverd wordt. En een tijdelijk leasecontract met open einddatum kan niet echt lijkt me. Een voorloopauto bij dezelfde maatschappij als waar de lease is (via mr Green/NLE) kan niet; zij hebben alleen Model S'en als eventuele voorloop, en dat is echt ver boven budget, dat lukt niet. Dus ik zoek een alternatief. Moet een hybride zijn. Iemand tips hoe/waar ik per 27-2 een tijdelijke leaseauto kan ritselen? Met open einddatum? Maar waarschijnlijk minimaal een half jaar? Zoiets..?
En het huidige contract een jaar verlengen?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
..mee eens. Bij mijn vraag hierboven... 'Model 3 Achteruit inparkeren...' maakt koop of lease niet uit. Benieuwd of iemand het antwoord weet anders maar de vrienden van OCDetailing ( die van die leuke M3 videootjes ) raadplegen.
 
Proficiat!
Maar een half jaar lijkt me al te positief. Van de bestellingen die in maart/april zijn geplaatst wordt verwacht dat die eind 2018 in NL worden geleverd. Als je nu nog moet bestellen zal dat een stuk later worden. Nog even afgezien van eventuele (verdere) vertraging in de productie van de model 3. Ik zou dus rekenen op minstens 1 jaar een voorloopauto.
De leasemaatschappijen hebben al een hoop M3s gereserveerd.
Daar kwam ik achter toen iemand mij in juni 2013 vertelde dat hij net een model S had gereserveerd en die nog in 2013 geleverd zou krijgen, wat ook zo bleek te zijn.
 
Jullie vergeten een ding: ze hoeven die auto niet privé te rijden he. Bij ons hebben de meeste een caddy of een Amarok die rijden ze niet privé want bijtelling is hoog, 2 zitter etc. Als deze werknemers komen ik wil een m3 S of Ferrari dat is fijn maar dat past niet in hun werkzaamheden dus hoog of laag springen maar het zal niet gebeuren.

Kijk als een werknemer komt die op Sales zit en zelf x honderd e wil aftikken dat is een ander verhaal. Verekenen met een bonus zou ik nooit doen wat als die de bonus nooit haal.

Ik ben niet zo zwart wit maar eerder een realist. Hier zijn (vooral de eerste tesla rijders) veel mensen ja gewoon vragen voor meer en dit en zo. Misschien kan die werkgever het wel niet betalen hou eens op met mensen te pushen naar iets.

Kijk ik stel bv. als werkgever de eis dat de ingebouwde navigatie goed moet zij. Nou dan valt tesla dus af :’).
Bij mij mogen ze rijden wat ze willen, als het maar representatief is. Er wordt gewoon een budget beschikbaar gesteld en het verschil mogen ze zelf bijleggen. Dit resulteert er bij mij in dat ze allemaal Tesla willen rijden, want rekening houdende met de bijtellling en ervan uitgaande dat ze de auto ook privé rijden, is een S een stuk gunstiger als bijvoorbeeld een Passat. Voor een M3 zal dat nog beter uitvallen.

Zie al de nodige andere reacties, wat mijn bijdrage overbodig maakt.. komt doordat de site traag laad. Meer mensen hier kast van?
 
Wel vervelend cq vooral frustrerend dat precies deze week bekend is geworden dat de productie van M3's 'nogal' achterloopt op de planning. Nu dus maar hopen dat het snel goed komt en dat er toch dusdanig schot in het verhaal komt dat er zo in het derde kwartaal van volgend jaar auto's deze kant op komen.
QUOTE]

Heb er een hard hoofd in dat we in 2018 M3's uitgeleverd krijgen in NL.
 
..mee eens. Bij mijn vraag hierboven... 'Model 3 Achteruit inparkeren...' maakt koop of lease niet uit. Benieuwd of iemand het antwoord weet anders maar de vrienden van OCDetailing ( die van die leuke M3 videootjes ) raadplegen.
Tussen alle leasebeslommeringen hier het antwoord op mijn eigen vraag verkregen via de Model 3 Specs usa-draad. Automatisch inparkeren ( perpendicular and parallel... ) wordt geacht alleen in de extra $5000 optie Enhanced AutoPilot ( EAP ) te zitten. PDC parkeer sensors ( steeds luider wordende pieptoon bijv. als je achteruit tegen een boom probeert te rijden .. ) worden met grote mate van zekerheid geacht standaard aanwezig te zijn. De testrit zal het definitieve antwoord worden vermoed ik.
 
  • Informative
Reactions: nico180