You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Ioniq heeft een EPA highway efficientie van 122 mijl per 33 kWh. De M3 120. Bij hogere snelheden (EPA highway gemiddelde snelheid is 80 km/u) zal M3 nog beter presteren ivm aerodynamica. Ik verwacht dat bij 120 km/u de M3 de efficientste ev is die te koop is.
Ik zit vooral te kijken of er drie kinderen van 0, 2 en 3 op de achterbank passen, en hoe het nou zit met de 'hoedenplank' (geen idee hoe dat heet) achter de stoelen achterin: kan dat los/eraf, zodat je nog meer laadruimte hebt, of niet?
Ik denk dat het wel gaat, het is in elke auto met '3 zitplekken' op de achterbank gedoe om drie kinderen kwijt te kunnen zolang je nog met stoeltjes zit, dus tja. Bedenk wel wat. De kinderwagen past in ieder geval, zag ik al. Qua laadruimte is het vergelijkbaar met de Ampera-E bijvoorbeeld, en dat ging nét vond ik. De S is helaas ver buiten het leasebudget op werk.dat was mijn reden om niet langer op de M3 te wachten (ik heb de reservatie wel nog staan), maar meteen een model S te bestellen. hoewel veel mensen (blij) verrast zullen zijn over de actieradius van de M3, denk ik dat er veel (minder aangenaam) verrast gaan zijn over de (te weinig) ruimte binnenin (als je kinderen hebt). Met drie kinderen op stap gaan zal al zeer krap worden denk ik. + dat van die hoedenplank was ook een tegenvaller (ik heb de foto's van de binnenkant van de koffer en onderkant van de hoedenplank ook minutieus bekeken).
Ik denk dat het wel gaat, het is in elke auto met '3 zitplekken' op de achterbank gedoe om drie kinderen kwijt te kunnen zolang je nog met stoeltjes zit, dus tja. Bedenk wel wat. De kinderwagen past in ieder geval, zag ik al. Qua laadruimte is het vergelijkbaar met de Ampera-E bijvoorbeeld, en dat ging nét vond ik. De S is helaas ver buiten het leasebudget op werk.
/***//, denk ik dat er veel (minder aangenaam) verrast gaan zijn over de (te weinig) ruimte binnenin (als je kinderen hebt). Met drie kinderen op stap gaan zal al zeer krap worden denk ik.//**//
De Model 3 heeft 6,1 cm meer hoofdruimte achterin, 0,5 cm minder beenruimte, 2,5 cm minder schouderruimte, 5,8 cm minder heupruimte. Hij is dus smaller (gehele M3 is smaller dan S, dus logisch), maar hoger. Beenruimte gelijk.
De Model 3 heeft 6,1 cm meer hoofdruimte achterin, 0,5 cm minder beenruimte, 2,5 cm minder schouderruimte, 5,8 cm minder heupruimte. Hij is dus smaller (gehele M3 is smaller dan S, dus logisch), maar hoger. Beenruimte gelijk.
Dus $ 35.000 (VS prijs) zal in NL ongeveer uitkomen op: € 35.000 x 1.21 = € 42.350 ......
Op basis van de gegevens tijdens de launch afgelopen zomer, kwam ik op 1.85 in de breedte (zonder spiegels). De Model 3 is qua afmetingen zeer goed vergelijkbaar met de BMW3, Audi A4 en Mercedes C.Mag ik herleiden uit die 5,8 cm minder heupruimte dat de auto ook ongeveer 6-7 cm minder breed is?
Dan is 't (zeker voor z'n klasse) volgens mij best 'n brede auto nog.
Ik heb ergens bij de bekendmaking van de (vanaf)prijzen van de Model 3 een excel voorbij zien komen van ik dacht Maarten Steinbuch waarbij de basisprijs en opties waren doorgerekend naar de NL prijzen (met als basis destijds nog de Model S prijzen).
Die komen heel behoorlijk overeen met de hierboven genoemde prijzen en ik hou hier ook rekening mee.
Kan alleen die berekeningen nergens meer terugvinden, als iemand anders weet wat ik bedoel dan even linkje naar dat bericht of die blogpost? Edit, gevonden Estimation Tesla Model 3 pricing EU/NL
> € 56.635
uhhh....die € 56k is nog zonder AP opties.... Voor onder de 50k zou je de "basis" range versie moeten hebben.Mooi. En dan n optie als autopilot na levering activeren. Zitten we keurig onder de 50k grens met de bijtelling
Ik ga dat sowieso doen, ook als ik een S koop. Tesla zou zoiets gewoon moet doen, je besteld het wel bij de auto, maar ze achteraf activeren zodat het niet bij de catalogus waarde zit.Mooi. En dan n optie als autopilot na levering activeren. Zitten we keurig onder de 50k grens met de bijtelling
Ik ga dat sowieso doen, ook als ik een S koop. Tesla zou zoiets gewoon moet doen, je besteld het wel bij de auto, maar ze achteraf activeren zodat het niet bij de catalogus waarde zit.
Scheelt weer bijtelling
uhhh....die € 56k is nog zonder AP opties.... Voor onder de 50k zou je de "basis" range versie moeten hebben.
Ik zou het "stukje" boven de 50k met plezier aan bijtelling betalen als ik een 3 zakelijk had mogen rijden.
Als je niet zelf de lease/aanschaf hoeft te betalen is dat inderdaad voordeliger. Echter, na fabriek laten activeren is duurder dan meteen aanschaffen en voorlopig (tot 2019) is 4% bijtelling dan goedkoper, als je zelf (en niet je werkgever) de aanschaf of lease betaald.
Dat durf ik toch te betwijfelen.
Een Tesla vriend heeft meegereden op de achterbank bij de voorstelling op 31.03.2016, en vond het best te doen met 3 volwassenen achteraan.
Het glazen dak en de afwezigheid van de tunnel in de vloer zijn daar niet vreemd aan. Hij is overigens ook groter dan de gemiddelde Belg, eerder een Nederlander.
Maar uiteraard is er meer ruimte in een S, dat is dan ook een andere categorie.