Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag het vanmorgen ook op de telex.

Welk een flauwekul. Ik fotografeerde op 24 oktober deze vin op een (mooie witte) Model 3.

IMG_9886.jpg


En nog mooier, net van Facebook geplukt. Er komt dus wel vaart in nu.
imageVIN.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Denk dat Hans alleen bedoelde dat het productieaantal flauwekul was :)

Dit gezegd zijnde: zo'n VIN wil ook niet zoveel zeggen vermoedelijk (tenzij iemand al 869 verschillende VIN's in het wild heeft gezien)
 
Om het koffiedik kijken nog wat aan te vullen. Ik denk dat de ramp up van 5000 naar 10000 helemaal niet zo snel gaan, omdat ze nu nog maar 1 modelletje produceren. Zodra ze de productielijn problemen opgelost hebben en de lijn redelijk voortvarend draait, zullen ze eerst de opties uitbreiden.

Ennuh productie problemen zijn oplosbaar. Hoe komen de Leafs / Zoeys / Ionics / AmperaEs aan hun batterijen, alleen al om gezamelijk 500,000 auto's in 2019 af te leveren ???
 
Denk dat Hans alleen bedoelde dat het productieaantal flauwekul was :)

Dit gezegd zijnde: zo'n VIN wil ook niet zoveel zeggen vermoedelijk (tenzij iemand al 869 verschillende VIN's in het wild heeft gezien)

Inderdaad, Maar als je geen Teletekst heb kun je altijd toch een fax vragen? :)

Maar zonder gekheid, de laatste cijfers geven gewoon de plaats in de productiereeks aan van dat type. Bij de S had ik de eerst 36.#### de tweede 84.### en nu 195.### Dus natuurlijk kunnen we aan alles twijfelen maar ik denk dat dit toch echt wel klopt.

En waarom nu weer twijfelen aan de opschaling? Ze zullen eerst de komende maanden flink op tempo komen, waarschijnlijk wel tot 10k per week en dan kunnen ze in de productielijn eenvoudig variaties aanbrengen zoals ze nu ook moeiteloos bij S en X kunnen.

Het lijkt soms wel of we willen dat er niets van klopt :)
 
Nadeel van levering in 2019 zou zijn dat de bijtellingsregels dan veranderen: alles boven de 50.000 euro betaal je dan 22% over. En met een premium long range kost het dan ineens bijna het dubbele per maand als wanneer de M3 in 2018 geleverd zou worden..

Ik weet niet waar je in de wachtrij staat maar ik zou voorlopig, alle heisa en speculaasjes ten spijt, er van uit gaan dat levering in 2018 plaats gaat vinden.
 
Ja, dat was ook te verwachten en daarbij blijft men nog aan de voorzichtige kant. Ik denk dat de eerste versies er wel wat eerder zullen zijn en dat er nog steeds wat anti-selling in het spel is.

View attachment 258285
..dus blijkbaar worden alle reserveringen qua 'Verwachte levering' ( nog steeds...?! ) op één grote hoop gegooid. Ik heb nl. per 8 aug 2017 gereserveerd / betaald.