Het begint nu wel te kraken en te piepen.
Ik was tot nu redelijk optimistisch en wil problemen graag als uitdagingen zien, maar een aantal zaken begrijp ik wat minder de laatste paar maanden.
Waarom is Tesla bv gewoon niet iets meer transparant met betrekking tot strategie wijzigingen? Iets meer toelichting is gewenst.
Nu zijn weer boel mensen met M3 reservering boos na mededeling dat er weer wordt uitgesteld.
Hoeveel reserveringen gaat ze dit kosten dit keer?
Vertrouwen krijgt wel weer een dreun zo.
Vlak na de call blijkt weer een major executive opgestapt. Jon McNeill.
Onhandig zonder toelichting, want ook dit verhaal gaat hierdoor eigen leven leiden.
In die business is job hoppen (vooral in SF) meer gebruikelijk, maar het aantal kopstukken is nu toch wel behoorlijk geslonken (AutoPilot, Battery, CFO, en dus nu global sales).
Misschien heeft Elon meer tijd over nu z'n Roadster richting Mars is geschoten, maar dit begint zorgelijk te worden.
Model S + X prognose voor komend jaar is behoorlijk down scaled. Begrijpelijk natuurlijk.
Maar dit gaat ook inkomsten schelen.
Geldzorgen + beperkte capaciteit maken dat er focus is op de meest dringende zaken dat is duidelijk.
Als de dringende zaken maar niet alles opslurpt.
We moeten maar vertrouwen blijven hebben dat de prognose van de M3 uitrol 'volgens plan' verloopt nu, maar de foutmarge wordt steeds kleiner.
Ik had graag een M3 gereden, maar heb vorig jaar toch besloten dat ik niet kon wachten en rij nu met veel plezier m'n MS.
Laten we hopen dat in het komende kwartaal mooi nieuws komt en dat de M3 productie nu snel op stoom komt.