Ik geef het bijzonder weinig kans dat er dit jaar nog Model 3 exemplaren naar Europa komen. (En als ze al ergens naar toe zouden gaan, dan nog eerder naar Noorwegen. Daar lijkt de Tesla organisatie beter op orde dan hier. Om over de toestanden in Tilburg en de anti-Tesla tax nog maar te zwijgen.)
Er is het punt van de US$ 7.500,00 belastingkorting op de aanschaf van elke Tesla in de daarvoor in aanmerking komende staten, m.n. Californië. Zodra een drempel in het totale aantal geleverde Tesla's is overschreden, loopt die korting daarna elk volgend kwartaal terug. Die drempel wordt dit jaar sowieso overschreden, ook door de continue stroom Model S en X leveringen. Daarna wordt het zoveel als maar mogelijk Model S, X en 3 leveren in de thuismarkt, om vooral die korting voor de betreffende Model 3 bestellers niet te verspelen.
En er is ten minste het punt van de aangepaste laadpoort en gelijkrichters (al dan niet CCS en/of 3-fase), die worden zeker anders dan de US en Canadese uitvoeringen. Je doet er niet zo maar even een paar non-US uitvoeringen tussendoor.