Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt dit ?

"the battery module production line needed at Gigafactory 1 in Nevada is up and running at its Grohmann facility and that it just needs to be broken down, packed up, shipped, reassembled and started up once it gets to Reno."

Tesla's Model 3 production targets now in the hands of ze Germans
Na beurs sluiting heeft Tesla verduidelijkt dat ze in Q1 tot 2500/week kunnen gaan zonder de Grohmann machines. Die zullen de 2500/week extra capaciteit brengen om in Q2 naar 5000/week te gaan.
 
Na beurs sluiting heeft Tesla verduidelijkt dat ze in Q1 tot 2500/week kunnen gaan zonder de Grohmann machines. Die zullen de 2500/week extra capaciteit brengen om in Q2 naar 5000/week te gaan.

Wacht even, in German hands? Tesla is eigenaar van die fabriek in Duitsland, niet zonder reden want die zijn goed in automatisering van processen, en nu gaat men die kennelijk goede lijn in Duitsland uit elkaar schroeven en in de Gigafactory weer in elkaar zetten. Zo simpel als wat en dan wat de media er weer van maken. Maar ja, vandaag begint Carnaval.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Na beurs sluiting heeft Tesla verduidelijkt dat ze in Q1 tot 2500/week kunnen gaan zonder de Grohmann machines. Die zullen de 2500/week extra capaciteit brengen om in Q2 naar 5000/week te gaan.

Q2 volle productie of liggen er nog andere dingen, spullen, toeleverancier dwars of moeilijk? Gaan ze dan toch Q4 de eerste van ons gelukkig maken met de M3.
 
Ook niet onbelangrijk: er zijn nog toch al een paar getuigenissen gepasseerd dat de Model3 beter presteert dan Tesla zelf aangeeft.

Ik wacht wel rustig af. Een jaar is zo voorbij. Oh ja, in België zijn de fiscale voordelen sowieso al klein in vergelijking met Nederland . En ik koop ze privé.

Enige dat mij van gedachten zou kunnen veranderen; is dat de Y er snel zou komen.
Dan rol ik misschien wel eentje door.
 
  • Like
Reactions: Hans Noordsij
Q2 volle productie of liggen er nog andere dingen, spullen, toeleverancier dwars of moeilijk? Gaan ze dan toch Q4 de eerste van ons gelukkig maken met de M3.
Ik zou er niet op rekenen. Als het probleem van de automatisering van de batterijproductie opgelost is, is de volgende bottleneck een systeem om onderdelen op hun juiste productieplek te krijgen. Toch volgens de cc van enkele dagen geleden. Andere bottlenecks zijn toen niet vermeld.
 
Ik zou er niet op rekenen. Als het probleem van de automatisering van de batterijproductie opgelost is, is de volgende bottleneck een systeem om onderdelen op hun juiste productieplek te krijgen. Toch volgens de cc van enkele dagen geleden. Andere bottlenecks zijn toen niet vermeld.

2500 per week op eigen kracht, naar 5000 per week dankzij uit hun bedrijf in Duitsland gehaalde productielijn (stond waarschijnlijk ook gewoon in de planning) en op weg naar uiteindelijk een miljoen per jaar ook verbeteren aanvoerlijnen over afstanden van 3 mijl tussen stoelenfabriek en Fremontfactory. Voor dat laatste wil men ondergronds transport (zoiets als we hebben van bloemenveiling naar Schiphol). Dat staat denk ik los van vraag of er versneld Model 3 LR D versies naar NL kunnen komen ivm belasting.
 
Last edited:
Bij mij nog steeds geen "2019 melding". Ik was dan ook de eerste in Amsterdam op 31/3/16....krijg ik een special treatment? :cool:
Ik was nummer zes op die datum in Amsterdam en ik sta nu wel op 2019.
Weten we met een marge van 4 precies hoeveel stuks Model 3 er naar Nederland komen dit jaar :p
 
Is dat koffie dik kijken of bestaat die mogelijkheid echt en aan welke aantallen denk(en) jij / jullie dan.?
Ze gaan nu ook al van die versies versneld in Canada leveren omdat er veel in US wachten op de versie met de kleinere batterij en in Canada kennelijk daar veel vraag naar is. Omdat dat de versies zijn die het duurst zijn en daardoor ver boven de 50 k grens komen zou het best kunnen dat daarvan nog een batch naar NL komt om de volle vijf jaar 4% te hebben. Je kunt het koffiedik kijken noemen maar ik acht dit een heel reële mogelijkheid.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Is dat koffie dik kijken of bestaat die mogelijkheid echt en aan welke aantallen denk(en) jij / jullie dan.?
Ik geef het bijzonder weinig kans dat er dit jaar nog Model 3 exemplaren naar Europa komen. (En als ze al ergens naar toe zouden gaan, dan nog eerder naar Noorwegen. Daar lijkt de Tesla organisatie beter op orde dan hier. Om over de toestanden in Tilburg en de anti-Tesla tax nog maar te zwijgen.)

Er is het punt van de US$ 7.500,00 belastingkorting op de aanschaf van elke Tesla in de daarvoor in aanmerking komende staten, m.n. Californië. Zodra een drempel in het totale aantal geleverde Tesla's is overschreden, loopt die korting daarna elk volgend kwartaal terug. Die drempel wordt dit jaar sowieso overschreden, ook door de continue stroom Model S en X leveringen. Daarna wordt het zoveel als maar mogelijk Model S, X en 3 leveren in de thuismarkt, om vooral die korting voor de betreffende Model 3 bestellers niet te verspelen.

En er is ten minste het punt van de aangepaste laadpoort en gelijkrichters (al dan niet CCS en/of 3-fase), die worden zeker anders dan de US en Canadese uitvoeringen. Je doet er niet zo maar even een paar non-US uitvoeringen tussendoor.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik geef het bijzonder weinig kans dat er dit jaar nog Model 3 exemplaren naar Europa komen. (En als ze al ergens naar toe zouden gaan, dan nog eerder naar Noorwegen. Daar lijkt de Tesla organisatie beter op orde dan hier. Om over de toestanden in Tilburg en de anti-Tesla tax nog maar te zwijgen.)

Er is het punt van de US$ 7.500,00 belastingkorting op de aanschaf van elke Tesla in de daarvoor in aanmerking komende staten, m.n. Californië. Zodra een drempel in het totale aantal geleverde Tesla's is overschreden, loopt die korting daarna elk volgend kwartaal terug. Die drempel wordt dit jaar sowieso overschreden, ook door de continue stroom Model S en X leveringen. Daarna wordt het zoveel als maar mogelijk Model S, X en 3 leveren in de thuismarkt, om vooral die korting voor de betreffende Model 3 bestellers niet te verspelen.

En er is ten minste het punt van de aangepaste laadpoort en gelijkrichters (al dan niet CCS en/of 3-fase), die worden zeker anders dan de US en Canadese uitvoeringen. Je doet er niet zo maar even een paar non-US uitvoeringen tussendoor.

Noorwegen had ook een dreigend probleem door verminderen incentives maar dat is wijselijk door de overheid daar ingetrokken dus er is geen noodzaak om daar vóór 1 januari te leveren. Of de Tesla organisatie daar nu beter is kan ik niet over oordelen maar wat je bedoelt met de toestanden in Tilburg vraagt wel wat uitleg. Men is zich netjes aan het voorbereiden op inpassing van de massale Model 3 leveringen.

De Anti Tesla tax bestond ook in Denemarken en daar heeft Tesla toen enorm veel effort in gestoken om voor de fatale datum zoveel mogelijk auto's te leveren, dus dat gaat hier, zowel met S als X maar ik denk ook met de duurste versies van Model 3 ook gebeuren.

Die 7.500 kan net zo goed meebrengen dat men juist wacht met uitleveren tot een volgend kwartaal om de termijn te rekken en er daardoor auto's naar elders gaan. Daar kun je dus ook geen conclusies aan verbinden.

De laadpoort voor Europa is klaar en getest en het is niet een kwestie van er zomaar een paar tussendoor te doen maar gewoon een productvariant zoals de meeste opties (al heeft Model 3 die niet zoveel als S en X).

Ik zou me niet teveel zorgen maken, het jaar is nog lang en er kan nog van alles gebeuren.
 
  • Helpful
Reactions: Jobbeke
Ik maak me persoonlijk geen zorgen, H.
De Classic S is een blijvertje voor mij en de gereserveerde Model 3 exemplaren (ik was nr 22 in de Amsterdamse rij op 31/3, twee jaar geleden) gaan waarschijnlijk gewoon naar de op dat moment hoogst biedende. (Mocht dat moment alsnog in 2018 vallen, dan kon dat wel eens een leuk verdienmodelletje blijken, trouwens.)
Misschien daarna nog ooit een tweedehands Model Y, ofzo.
 
Last edited:
Bij mij nog steeds geen "2019 melding". Ik was dan ook de eerste in Amsterdam op 31/3/16....krijg ik een special treatment? :cool:
wel op het juiste plaatsje kijken hé Simon.
naar "Beheren" gaan, links naast het prentje en dan op "meer informatie" klikken, naast verwachte levering. (daarna is waarschijnlijk of droom aan diggelen):p
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt