Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De laadpoort voor Europa is klaar en getest en het is niet een kwestie van er zomaar een paar tussendoor te doen maar gewoon een productvariant zoals de meeste opties (al heeft Model 3 die niet zoveel als S en X).

Is die jou speculatie of heb je hier een betrouwbare bron voor? En weet die ook toevallig te melden welke standaarden ondersteund zullen worden?

Ik heb zonet eventjes in de Model 3 gezeten die te zien is in Chicago. De auto heeft zeker van buiten het kenmerkende sexy Tesla appeal. Dat zit meer dan snor. Het interieur is gewoontjes en dat namaak houten patroon over het dashboard eigenlijk gewoon lelijk. Smaken verschillen zeker? Dat de dame die de uitleg deed als eerste begon over cupholders vond ik ook wel markant. Alsof er niets belangrijkers te melden is over deze auto. Ook eventjes achterin gaan zitten en dat was prima. Wel zou ik er geen hele rit naar pakweg ski vakantie willen zitten als volwassene. Die 'lage' zitbankjes die je bij Tesla hebt vanwege de batterij, daar wordt ik zeker achteraan niet heel vrolijk van. Tenslotte is het centraal geplaatste scherm volgens mij geen probleem na een korte wenperiode. Zeker een juiste beslissing om die in landschap mode te plaatsen, dat helpt enorm. Vooraf had ik het idee dat die opbouw van het scherm wat amateuristisch zou aanvoelen, maar dat is niet zo. Uiteraard is het niet zo gelikt als bij de S/X maar ergens moet je toch het verschil in prijs verdedigen.

En, bevestigd. Het Tesla personeel in de Amerikaanse winkels weet dus net zo veel (of eerder weinig) over de toekomst dan die bij ons : mij werd enthousiast de vraag gesteld of ik al een order had geplaatst zelfs nadat ze wist dat ik in Europa woon :)
 
  • Helpful
Reactions: Carl
Is die jou speculatie of heb je hier een betrouwbare bron voor? En weet die ook toevallig te melden welke standaarden ondersteund zullen worden?

Ik heb zonet eventjes in de Model 3 gezeten die te zien is in Chicago. De auto heeft zeker van buiten het kenmerkende sexy Tesla appeal. Dat zit meer dan snor. Het interieur is gewoontjes en dat namaak houten patroon over het dashboard eigenlijk gewoon lelijk. Smaken verschillen zeker? Dat de dame die de uitleg deed als eerste begon over cupholders vond ik ook wel markant. Alsof er niets belangrijkers te melden is over deze auto. Ook eventjes achterin gaan zitten en dat was prima. Wel zou ik er geen hele rit naar pakweg ski vakantie willen zitten als volwassene. Die 'lage' zitbankjes die je bij Tesla hebt vanwege de batterij, daar wordt ik zeker achteraan niet heel vrolijk van. Tenslotte is het centraal geplaatste scherm volgens mij geen probleem na een korte wenperiode. Zeker een juiste beslissing om die in landschap mode te plaatsen, dat helpt enorm. Vooraf had ik het idee dat die opbouw van het scherm wat amateuristisch zou aanvoelen, maar dat is niet zo. Uiteraard is het niet zo gelikt als bij de S/X maar ergens moet je toch het verschil in prijs verdedigen.

En, bevestigd. Het Tesla personeel in de Amerikaanse winkels weet dus net zo veel (of eerder weinig) over de toekomst dan die bij ons : mij werd enthousiast de vraag gesteld of ik al een order had geplaatst zelfs nadat ze wist dat ik in Europa woon :)
Dat laatste heb ik ook meegemaakt en is toch een prima vraag? Het maakt niet uit waar je woont. Je kunt daar ook gewoon online een bestelling plaatsen. Mijn Model 3 bestellingen zijn trouwens in US zelf geplaatst.
 
Je was in de VS, daar zijn cupholders hét eerste thema bij een nieuwe auto.
(zonder zwans)
Net nog wat reviews aan het lezen ...

Gaat over een vergelijking tussen ModelS en Model3, door een nieuwe eigenaar.

Eerste zin van de tweede paragraaf:
"The 3 is more functional given placement of cup holders,..."
;)

Bij mij dienen de cupholders vooral als vuilbakje.:rolleyes:
 
Klopt het dat de 3 een vaste hoedenplank heeft? We moeten nog een hond in de kofferbak meenemen, hij is een beetje te groot voor de achterbank.

Ja, het is een sedan in tegenstelling tot een hatchback zoals Model S. Hier een plaatje van binnenkant. Zoals je kunt zien is het "dak" van de trunk van metaal en niet te openen.
Tesla-Model-3-trunk-seats-down.png
 
Ik lees zo nu en dan mee op het forum, maar nu toch maar een account aangemaakt om te posten.
Wellicht is het hier al langsgekomen maar op 5 april heb je waarschijnlijk de kans om een Model 3 in Amsterdam te bekijken en een proefrit te maken. Een kerel heeft een roadtrip rond de VS/Canada gedaan met zijn nieuwe model 3 met heel veel tussenstops waar mensen de auto kunnen bekijken en een roefrit kunnen maken. Dat is hem erg goed bevallen dus hij gaat hetzelfde in Europa doen. Je kunt op zijn Facebook pagina zien dat ie van alles aan het regelen is. Alleen het opladen in de EU is misschien nog een dingetje. Maar voorbereiding voor het verschepen van de auto zijn in volle gang.

Meer info: Amsterdam, NL Meet and Greet

Donaties zijn meer dan welkom om de kosten te dekken, maar zijn geheel vrijwillig.
 
  • Like
Reactions: locuta and ivog
No one puzzled by this quote?
Het maakt niet uit waar je woont. Je kunt daar ook gewoon online een bestelling plaatsen. Mijn Model 3 bestellingen zijn trouwens in US zelf geplaatst.
Beste Hans,
Als je een amerikaanse M3 hebt gereserveerd: Ga je die dan zelf verschepen en daar dan in Europa mee rijden? Kan dat? Ik dacht de Suc's daar anders zijn dan hier.
Je zal zeker de (real-life owners-)primeur hebben, (behalve YouYou zoals hierboven dan ;-)

Plus een vraagje nog.. Ik ga, als particulier overigens, toch maar eerst (en misschien alleen nog maar) in een CPO MS rijden denk ik. Is er ook een draadje waar je kan zien waar je op moet letten bij een CPO qua slijtage etc? Het wordt waarschijnlijk een S (P) 85 met niet al te gek veel kilometers, want die kost niet heel veel meer dan een bolide met al 150-180 K op de teller.
 
Ik lees zo nu en dan mee op het forum, maar nu toch maar een account aangemaakt om te posten.
Wellicht is het hier al langsgekomen maar op 5 april heb je waarschijnlijk de kans om een Model 3 in Amsterdam te bekijken en een proefrit te maken. Een kerel heeft een roadtrip rond de VS/Canada gedaan met zijn nieuwe model 3 met heel veel tussenstops waar mensen de auto kunnen bekijken en een roefrit kunnen maken. Dat is hem erg goed bevallen dus hij gaat hetzelfde in Europa doen. Je kunt op zijn Facebook pagina zien dat ie van alles aan het regelen is. Alleen het opladen in de EU is misschien nog een dingetje. Maar voorbereiding voor het verschepen van de auto zijn in volle gang.

Meer info: Amsterdam, NL Meet and Greet

Donaties zijn meer dan welkom om de kosten te dekken, maar zijn geheel vrijwillig.
Hmmm. En aanmelden via Facebook. Thanks but no thanks, ik blijf in ieder geval zo ver van dat platform als mogelijk.
 
  • Like
Reactions: basvk
No one puzzled by this quote?

Beste Hans,
Als je een amerikaanse M3 hebt gereserveerd: Ga je die dan zelf verschepen en daar dan in Europa mee rijden? Kan dat? Ik dacht de Suc's daar anders zijn dan hier.
Je zal zeker de (real-life owners-)primeur hebben, (behalve YouYou zoals hierboven dan ;-)

Plus een vraagje nog.. Ik ga, als particulier overigens, toch maar eerst (en misschien alleen nog maar) in een CPO MS rijden denk ik. Is er ook een draadje waar je kan zien waar je op moet letten bij een CPO qua slijtage etc? Het wordt waarschijnlijk een S (P) 85 met niet al te gek veel kilometers, want die kost niet heel veel meer dan een bolide met al 150-180 K op de teller.

Nee joh, ik heb de mijne gereserveerd tijdens de presentatie van de Model 3 in maart 2016 in LA. Hij wordt gewoon straks hier geleverd. De lokatie van reservering of bestelling doet er niet toe omdat het een internet-aankoop is.

Een gebruikte S is geen gekke keuze. In afwijking van wat normaal is speelt de kilometerstand geen grote rol (behalve de garantiegrens). Verder is bepalend wat je er op wilt hebben, ik doel dan op wel geen AP1 danwel 2. En door de jaren heen zijn er flink wat verbeteringen doorgevoerd wat weer in het voordeel van een wat jongere kan spreken.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
@Hans Noordsij ; De verwarring omtrent de productiecapaciteit is toch wel een dingetje. Elon heeft het compleet anders gezegd in de cc dan Tesla later gecorrigeerd heeft. Elon had het over het bereiken van 2500 specifiek. De nieuwe lijn zou zo in elkaar geschroefd kunnen worden en in haar eentje meer produceren dan de huidige module lijnen (3 of 4). Nu zit men op 1000 auto's per week...de nieuwe lijn had in mijn beleving dan goed geweest voor 1500 stuks per week. Althans...dat dacht ik ten tijde van het beluisteren van de cc.

Hopelijk klopt de correctie dan, want die is meer positief.

Ik las nog ergens dat iemand vroeg hoe je erbij komt dat de EU laadpoort getest was? Heb jij insiders? Over je bewering dat de 2170s in de Model 3 "hetzelfde" zijn als in de powerwall/pack heb ik nergens iets van bewijs kunnen vinden. Ook niet in je post.

Overigens was ik vrijdagmiddag in het Groningse (chauffeur spelen voor mijn vrouw :) ). De "winkel" van Tesla was redelijk op loopafstand, dus even kopje koffie gedaan. Erg prima koffie trouwens!

Men hoopte daar nog dit jaar een Model 3 binnen te krijgen voor testritten...maar helaas niets zeker.

Informatie over de EU laadpoort van de Model 3 is toch zeer interessant...zou toch indicatief kunnen zijn voor mogelijk nieuwe laadpoort van de S...als die ook een uiterlijke bijpuntbeurt krijgt. CCS (150kW+) zou toch geweldig zijn voor de Model 3 en dan in 2019 een S met 800V+ accupack van 2170s met CCS laadpoort voor 350kW+ potentieel....we shall see.
 
@Hans Noordsij ; De verwarring omtrent de productiecapaciteit is toch wel een dingetje. Elon heeft het compleet anders gezegd in de cc dan Tesla later gecorrigeerd heeft. Elon had het over het bereiken van 2500 specifiek. De nieuwe lijn zou zo in elkaar geschroefd kunnen worden en in haar eentje meer produceren dan de huidige module lijnen (3 of 4). Nu zit men op 1000 auto's per week...de nieuwe lijn had in mijn beleving dan goed geweest voor 1500 stuks per week. Althans...dat dacht ik ten tijde van het beluisteren van de cc.

Hopelijk klopt de correctie dan, want die is meer positief.

Ik las nog ergens dat iemand vroeg hoe je erbij komt dat de EU laadpoort getest was? Heb jij insiders? Over je bewering dat de 2170s in de Model 3 "hetzelfde" zijn als in de powerwall/pack heb ik nergens iets van bewijs kunnen vinden. Ook niet in je post.

Overigens was ik vrijdagmiddag in het Groningse (chauffeur spelen voor mijn vrouw :) ). De "winkel" van Tesla was redelijk op loopafstand, dus even kopje koffie gedaan. Erg prima koffie trouwens!

Men hoopte daar nog dit jaar een Model 3 binnen te krijgen voor testritten...maar helaas niets zeker.

Informatie over de EU laadpoort van de Model 3 is toch zeer interessant...zou toch indicatief kunnen zijn voor mogelijk nieuwe laadpoort van de S...als die ook een uiterlijke bijpuntbeurt krijgt. CCS (150kW+) zou toch geweldig zijn voor de Model 3 en dan in 2019 een S met 800V+ accupack van 2170s met CCS laadpoort voor 350kW+ potentieel....we shall see.

Wait and see. Ik ben optimistisch gestemd :)
 
Last edited: