Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week in Chicago deze Rode Model 3 bekeken, rijden mocht helaas niet. De binnenkant van de trunk is wel heel wat beperkt afgewerkt, verder zag de M3 er netjes uit. Door het grote dak van glas is er veel ruimte achterin. De achterbank heeft een vrije lage zit waardoor langere mensen al snel met opgetrokken knieën in de auto moeten zitten.


IMG_2161.JPG
IMG_2162.JPG
IMG_2163.JPG
IMG_2167.JPG
IMG_2168.JPG
IMG_2175.JPG
 
  • Like
Reactions: Carl and nico180
Wanneer ze momenteel rond de 2000 stuks per week kunnen maken structureel en waarschijnlijk met deze aanpassingen meer, dan zou zomaar in mei rond de 3000 per week structureel gehaald kunnen worden. Het zal moeten blijken of men eind juni inderdaad op de 5000 komt...maar gezien de inschattingen en huidige cijfers, lijkt ergens tussen de 3500 en 5000 goed haalbaar. Al vertelde Elon in het interview dat hij een 3 a 4x huidige productie voor zich zag voor eind juni. Dus 6000 - 8000 stuks per week.

Als dat Elon units zijn, dan zou 4500 toch moeten lukken eind juni :p.
 
Wanneer ze momenteel rond de 2000 stuks per week kunnen maken structureel en waarschijnlijk met deze aanpassingen meer, dan zou zomaar in mei rond de 3000 per week structureel gehaald kunnen worden. Het zal moeten blijken of men eind juni inderdaad op de 5000 komt...maar gezien de inschattingen en huidige cijfers, lijkt ergens tussen de 3500 en 5000 goed haalbaar. Al vertelde Elon in het interview dat hij een 3 a 4x huidige productie voor zich zag voor eind juni. Dus 6000 - 8000 stuks per week.

Als dat Elon units zijn, dan zou 4500 toch moeten lukken eind juni :p.

Ik interpreteer zijn 3 to 4-fold als de totale productie per kwartaal; niet de run rate. Elon gaf eerder al aan dat alles boven 5k nog eens kapitaalinvesteringen vereist in Q4 2018; ik zie hem zeker niet mikken op 6-8k per week voor eind juni run rate.

Ergo, ik versta zijn woorden als:

Q1 2018 9766 model 3's geproduceerd

Q2 2018 30-40k model 3's geproduceerd
 
De VIN van de witte model3 van youyouxue ligt tussen 2000 en 2100. Hij wilde zijn exacte VIN liever niet delen om het Tesla wat moeilijker te maken om hem tegen te werken. Maar als er slechts één model 3 in Europa rondrijdt...


Ik heb er niet vooraf aan gedacht maar heeft iemand misschien het VIN nummer van de witte Model 3 genoteerd? Wanneer het gaat om issues kan een paar duizend verschil al een veel betere auto betekenen. Er worden doorlopend aanpassingen gedaan en soms werden de persen zelfs even gestopt.
 
De VIN van de witte model3 van youyouxue ligt tussen 2000 en 2100. Hij wilde zijn exacte VIN liever niet delen om het Tesla wat moeilijker te maken om hem tegen te werken. Maar als er slechts één model 3 in Europa rondrijdt...

Dat is dus al een "oude" en veel van de ongemakken zullen in de exemplaren daarna al verholpen zijn. Goed te horen Thx.
 
welke ongemakken had in youyouxue opgemerkt hans ?

Als je de diverse reviews ziet dan gaat het over niet goed sluitende delen in het interieur, naden aan de buitenkant, dingen die loslaten. Ook de man zelf was heel duidelijk dat er nog het één en ander aan de auto mankeerde. De recente reacties van nieuwe eigenaars en tests spreken daar niet (meer) van. Dus het zal wel een stuk minder zijn nu.
 
Ik was gisteren ook bij You You Xue in Breukelen en heb ook in zijn Model 3 gereden. Ben er alleen maar enthousiaster over geworden. :)
Heb een filmpje gemaakt van de meeting, daarin hoor je You You ook wat van zijn commentaar op de bouwkwaliteit geven.


En een artikeltje op mijn blog:
Proefritje in de Tesla Model 3 - Teslafan
leuk bedankt voor het delen
 
  • Like
Reactions: M.W. and Elja Trum
Produktie van de Model 3 gaat naar 3 shifts om 6000 per week te halen.
https://jalopnik.com/tesla-switching-to-24-7-shifts-to-push-for-6-000-model-1825335216

Wat denken jullie, goede ontwikkeling ?
Mooi natuurlijk als de produktie opgeschroefd kan worden want de vraag is erg hoog en als ze niet snel die 400.000 reserveringen kunnen uitleveren verliezen ze misschien de aandachtshype. Echter ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Tesla gebaat zou zijn bij wat rust in de tent, Alles wat er in Fremont gebeurt ligt zo onder een enorm vergrootglas, de media hijgt echt enorm in hun nek.

Ook typisch dat zo'n email zo snel uitlekt. Hoewel het ook ingecalculeerd kan zijn dat dat een positief effect kan hebben in de media.
 
Ik was gisteren ook bij You You Xue in Breukelen en heb ook in zijn Model 3 gereden. Ben er alleen maar enthousiaster over geworden. :)
Heb een filmpje gemaakt van de meeting, daarin hoor je You You ook wat van zijn commentaar op de bouwkwaliteit geven.


En een artikeltje op mijn blog:
Proefritje in de Tesla Model 3 - Teslafan

Enig idee waarom zijn navigatie geen kaarten laadt? Zou Tesla zijn 3g/4g verbinding hebben gedeactiveerd? Of zou de auto met zijn Amerikaanse SIM kaart niet in Europa mogen roamen?