Diederik
Member
De huidige Model 3-firmware ondersteunt geen nog WiFi (behalve wellicht die van het SeC).
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt ik las ergens dat hij geen Wifi kon gebruiken behalve de hotspots bij het Sec.De huidige Model 3-firmware ondersteunt geen nog WiFi (behalve wellicht die van het SeC).
En ook nog geen Chademo begrijp ik nu uit US draadjes. Helemaal nog niet, in de US ook niet.De huidige Model 3-firmware ondersteunt geen nog WiFi (behalve wellicht die van het SeC).
Ingecalculeerd inderdaad. We kennen meer voorbeelden van door Tesla 'uitgelekte' informatie. De productie-pauze werd direct door sommige media aangegrepen om paniek te zaaien. Dit trekt de boel weer wat in evenwicht. Mooi ook, want tot nog toe werd 5.000 per week op Fremont als het maximum gezien. Met 6.000 per week kan Tesla heel veel klanten binnen de volledige tax credit laten vallen.Wat denken jullie, goede ontwikkeling ?
Mooi natuurlijk als de produktie opgeschroefd kan worden want de vraag is erg hoog en als ze niet snel die 400.000 reserveringen kunnen uitleveren verliezen ze misschien de aandachtshype. Echter ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Tesla gebaat zou zijn bij wat rust in de tent, Alles wat er in Fremont gebeurt ligt zo onder een enorm vergrootglas, de media hijgt echt enorm in hun nek.
Ook typisch dat zo'n email zo snel uitlekt. Hoewel het ook ingecalculeerd kan zijn dat dat een positief effect kan hebben in de media.
Wat ik overigens wel bijzonder vond in de mail, is dat men in de maanden na Q2 een structurele 6000 per week afgeeft. Dus in Q3 zou de productie structureel 6000 per week moeten zijn. Er is voor dat kwartaal geen "hoger" doel richting de 10.000 afgegeven.
Het zou zomaar kunnen zijn dat men dit jaar consolideert op 6000 stuks per week en dan (wanneer nodig) in 2019 verdere stappen gaat zetten.
Elon heeft ook eerder aangegeven dat er structurele aanpassingen moeten plaatsvinden om boven de 7000 per week uit te komen. Daar is de huidige logistiek rondom de fabriek onvoldoende geschikt voor. Dus het zou mij inderdaad niks verbazen als ze dit jaar een max van zo'n 6000-7000 per week proberen te halen.
Eerst moet de Y er komen. Daar zijn al flinke investeringen voor nodig. Ik zie inderdaad voor me dat de 3 de eerstkomende jaren in Fremont geproduceerd blijft worden. Het zou ook best eens zo kunnen zijn dat in Noord Amerika de Y het grootste succesnummer zal blijken. In Europa zal de 3 de kar trekken, vermoed ik. Op termijn een extra fabriek hier, lijkt me een logische stap als Fremont uit zijn voegen groeit.
Al met al rooskleurige vooruitzichten die de concurrentie aan het denken zal zetten. Ik ben benieuwd wanneer ze eindelijk het kat en muisspel van grote woorden en kleine daden laten varen en echt vol gas geven. Dan gaan we zien hoe de model 3 zich ten opzichte van de concurrenten houdt. Ik verwacht voor de eerstkomende vijf tot tien jaar dat alle modellen (S/3/X/Y) marktleiders blijven in hun segmenten. De rest moet hen nog maar in zien te halen. Het zal eens tijd worden.
De fabriek in Fremont gaat in zijn uiteindelijke fase 100k S en X per jaar maken, 500 k minimaal Model 3 en een paar honderd k Model Y. De capaciteit van de huidige fabriek, als alles benut wordt, is 1 miljoen auto's per jaar wat de target is voor 2020. Er zijn nog geen aanwijzingen dat dat anders zal worden.
Though the CEO said that it might not be the best solution:
“Well, I think it is actually feasible, maybe not advisable, but feasible to do it with just Fremont and the Gigafactory. We actually believe that Fremont and the Gigafactory could scale to a million vehicles. Whether that’s actually wise is a separate question…”
mét een batterij in het geel - schijnbaar nog geen vermogensbegrenzing.Model 3 op Autobahn tikte 230 km/uur aan.
Als je de drone-filmpjes bekijkt dan zie je dat er enkele grote parking-structures in aanbouw zijn. Zaken gaan gewoon hun gang en wij aan de andere kant van de plas "denken mee".De 500.000 productie van Toyota/GM ben ik al vaker tegengekomen als maximum capaciteit voor Fremont. Het lijkt me dat Tesla daar wel overheen kan. John McNeils 'slip of the tongue' van 600.000 lijkt me een realistischer aantal dan 1 miljoen. Hoewel je het met Tesla nooit weet.
Ik herinner me trouwens in een Youtube-video over dit onderwerp dat werknemers nu al klagen over gebrek aan parkeerruimte. Dat wordt nog wat als de productie nog een keer over de kop gaat.
Dit zijn de 2170 cellen die heel wat meer aankunnen al is er in de Model 3 nog wel wat softwarematig beperkt. Maar 230 spreekt wel aan, Amerikaanse reacties zijn behoorlijk enthousiast alsof de Duitse Autobahn op Mars ligt.mét een batterij in het geel - schijnbaar nog geen vermogensbegrenzing.
Maar dan vind ik het beste zonde dat S en X het nog steeds zonder de superieure techniek moeten doen.Dit zijn de 2170 cellen die heel wat meer aankunnen al is er in de Model 3 nog wel wat softwarematig beperkt. Maar 230 spreekt wel aan, Amerikaanse reacties zijn behoorlijk enthousiast alsof de Duitse Autobahn op Mars ligt.
Dat klopt maar dat zal nog wel even duren. Ik verwacht eind 2019/begin 2020 gelijk met wat opfrissingen. Dan zal de hele vloot de nieuwe cellen hebben en GF1 (bijna) op volle sterkte zijn. Voor nu is alles voor Model 3, wat ook te verwachten was. Maar de tijd gaat hard.Maar dan vind ik het beste zonde dat S en X het nog steeds zonder de superieure techniek moeten doen.
wist ik nietDe huidige Model 3-firmware ondersteunt geen nog WiFi (behalve wellicht die van het SeC).