You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alle prijzen in de US zijn exclusief BTW, dus je moet er in NL altijd 21% bij tellen. Daarom kom je op die 1.1 uit tov de USD prijs.Dus helaas toch keer 1.1 ongeveer van de dollarprijs
Verschil met de dollar prijs valt dan nog mee, 58.800 euro tegen de 54.200 dollar in de VS.De long range-versie met een 74 kWh accu en AWD begint bij 58.800 euro, de performance versie bij 69.700 euro.
Heb je interesse om een reservering over te nemen Frank ?ook een interessante in de FAQ
neen, ik heb er zelf minstens eentje op overschotHeb je interesse om een reservering over te nemen Frank ?
Awel maar de Belgen moeten nog een beetje langer wachten heneen, ik heb er zelf minstens eentje op overschot
Waar komt die 0,97 vandaan in jouw berekening? Dollar koers is toch ongeveer 0,88 euro per dollar?Grote vraag zal zijn of deze prijzen inclusief of exclusief BTW blijken te zijn. Ik vind de prijzen namelijk erg "laag" als ik de vergelijking maak tussen de Model S prijzen in de VS en hier, toegepast op de Model 3 prijs.
Als dit excl. prijzen zijn, dan zijn de auto's een stuk duurder dan ik had ingeschat. Zijn dit incl. prijzen, dan zou dit een enorme meevaller zijn. Het zou me niets verbazen dat de invoerrechten roet in het eten gaan gooien waardoor de AWD geen € 58800 zal blijken te kosten, maar € 71150 met de BTW erbij. De auto's worden naar verluid immers compleet ingevoerd en niet zoals bij de S/X geassembleerd.
Fingers crossed....maar ik weet ook dat Autoweek in het verleden (zeker bij EVs) fouten heeft gemaakt met BTW.
F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5
EDIT:
0,971816063 * 53000 * 1.21 = € 62322.56 (excl. kosten rijklaarmaken van ruim € 1000)
Ofwel dit zou de "projected" prijs voor een LR AWD zijn wanneer het prijsverschil voor een basis S wordt genomen in de VS en NL. Incl. BTW. Het gat naar € 58800 vind ik dan erg groot.
Wanneer de invoerrechten (10%?) erbij komen, zou je zonder BTW uit kunnen komen op:
0,971816063 * 53000 * 1.1 = € 56.656.88
Dat is akelig dichtbij de € 58800 die is genoemd.
Ik wil het liefste de MR met RWD. Heeft vooral met de kosten te maken: AWD kost extra, en levert in praktijk weinig voordelen op. Idem voor de LR versie: het is een tweede auto. Die paar keer per jaar dat we meer dan 300 km op een dag rijden, nemen we de S daarvoor. Dus waarom zou je dan meer betalen voor een grotere accu (niet alleen in aanschafprijs, maar met name vanwege de hogere bijtelling (bijna het dubbele))Vanwaar de afkeer van dual-motor hier?
Vanwaar de afkeer van dual-motor hier?
En die motor voorin maakt een stuk meer herrie. Bij de S in ieder geval.Omdat het meer kost, maar vooral omdat ze me hier hebben wijsgemaakt dat een RWD zoveel leuker rijdt
dat was inderdaad tot vorige week de planning, Maar nu dat hij algemeen is vertraagt, komen we misschien alsnog gelijktijdig met de rest.Awel maar de Belgen moeten nog een beetje langer wachten he
VS prijs Model S: 78000Waar komt die 0,97 vandaan in jouw berekening? Dollar koers is toch ongeveer 0,88 euro per dollar?
Doet geen enkele blog meer dan aan bronvermelding ...
Geen bewijs van de mails of prijzen die dan ergens op de website moeten staan..