Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
ook een interessante in de FAQ
upload_2018-12-5_12-31-1.png
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Grote vraag zal zijn of deze prijzen inclusief of exclusief BTW blijken te zijn. Ik vind de prijzen namelijk erg "laag" als ik de vergelijking maak tussen de Model S prijzen in de VS en hier, toegepast op de Model 3 prijs.

Als dit excl. prijzen zijn, dan zijn de auto's een stuk duurder dan ik had ingeschat. Zijn dit incl. prijzen, dan zou dit een enorme meevaller zijn. Het zou me niets verbazen dat de invoerrechten roet in het eten gaan gooien waardoor de AWD geen € 58800 zal blijken te kosten, maar € 71150 met de BTW erbij. De auto's worden naar verluid immers compleet ingevoerd en niet zoals bij de S/X geassembleerd.

Fingers crossed....maar ik weet ook dat Autoweek in het verleden (zeker bij EVs) fouten heeft gemaakt met BTW.

F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5 ;)

EDIT:

0,971816063 * 53000 * 1.21 = € 62322.56 (excl. kosten rijklaarmaken van ruim € 1000)

Ofwel dit zou de "projected" prijs voor een LR AWD zijn wanneer het prijsverschil voor een basis S wordt genomen in de VS en NL. Incl. BTW. Het gat naar € 58800 vind ik dan erg groot.

Wanneer de invoerrechten (10%?) erbij komen, zou je zonder BTW uit kunnen komen op:

0,971816063 * 53000 * 1.1 = € 56.656.88

Dat is akelig dichtbij de € 58800 die is genoemd.
 
Last edited:
Grote vraag zal zijn of deze prijzen inclusief of exclusief BTW blijken te zijn. Ik vind de prijzen namelijk erg "laag" als ik de vergelijking maak tussen de Model S prijzen in de VS en hier, toegepast op de Model 3 prijs.

Als dit excl. prijzen zijn, dan zijn de auto's een stuk duurder dan ik had ingeschat. Zijn dit incl. prijzen, dan zou dit een enorme meevaller zijn. Het zou me niets verbazen dat de invoerrechten roet in het eten gaan gooien waardoor de AWD geen € 58800 zal blijken te kosten, maar € 71150 met de BTW erbij. De auto's worden naar verluid immers compleet ingevoerd en niet zoals bij de S/X geassembleerd.

Fingers crossed....maar ik weet ook dat Autoweek in het verleden (zeker bij EVs) fouten heeft gemaakt met BTW.

F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5 ;)

EDIT:

0,971816063 * 53000 * 1.21 = € 62322.56 (excl. kosten rijklaarmaken van ruim € 1000)

Ofwel dit zou de "projected" prijs voor een LR AWD zijn wanneer het prijsverschil voor een basis S wordt genomen in de VS en NL. Incl. BTW. Het gat naar € 58800 vind ik dan erg groot.

Wanneer de invoerrechten (10%?) erbij komen, zou je zonder BTW uit kunnen komen op:

0,971816063 * 53000 * 1.1 = € 56.656.88

Dat is akelig dichtbij de € 58800 die is genoemd.
Waar komt die 0,97 vandaan in jouw berekening? Dollar koers is toch ongeveer 0,88 euro per dollar?
 
Vanwaar de afkeer van dual-motor hier?
Ik wil het liefste de MR met RWD. Heeft vooral met de kosten te maken: AWD kost extra, en levert in praktijk weinig voordelen op. Idem voor de LR versie: het is een tweede auto. Die paar keer per jaar dat we meer dan 300 km op een dag rijden, nemen we de S daarvoor. Dus waarom zou je dan meer betalen voor een grotere accu (niet alleen in aanschafprijs, maar met name vanwege de hogere bijtelling (bijna het dubbele))
 
Waar komt die 0,97 vandaan in jouw berekening? Dollar koers is toch ongeveer 0,88 euro per dollar?
VS prijs Model S: 78000
NL prijs Model S (excl BTW): 74958,68

74958.68 (zonder kosten rijklaarmaken) / 78000 = 0.96

NL prijs inclusief BTW wordt dan: 78000 * 0.96 * 1.21 = € 90700 (NL prijs Model S75D incl BTW, zonder kosten rijklaarmaken)

Die 0.96 is dan het koersverschil met de kosten vervoer.
 
Doet geen enkele blog meer dan aan bronvermelding :( ...
Geen bewijs van de mails of prijzen die dan ergens op de website moeten staan..

Dat viel mij ook op. Heb zelf wel de bron gevonden, alle informatie die zojuist gepost is (exclusief prijzen) komen uit de Model 3 FAQ.

De prijzen, geen idee. Maar veel buitenlandse media hebben ook vandaag een bericht gepost over Model 3 prijzen in hun landen, en enkele van hun noemen Tesla als bron, dus zal denk ik wel kloppen. De prijzen liggen ook vrij dichtbij de prijzen uit het eerder genoemde Rijksoverheids document.
 
  • Like
Reactions: danields