Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En wat zijn dit nu ineens voor fratsen?
View attachment 358150

Wat gebeurt er na dat ene jaar, dan?
Ze willen die connectiviteit natuurlijk niet levenslang geven. Krijgen we het supercharging gedoe met claims en zo. Maar deel van kracht van Tesla is de altijd verbonden auto’s. Is ook nodig voor AP en FSD. Geen zorgen dus.
Deze zelfde discussie is in de VS gevoerd.
 
Ongelooflijk .Heb ik daarvoor 2,5 jaar geleden in de rij gestaan?

Ik vond het wel gezellig in die rij. Ik kan er niet zo mee zitten.

Schijnbaar mag iedere reserveringshouder in december configureren, zelfs als je pas eind december een reservering maakt. Het kan best zijn dat ze bij het inplannen van de productie nog enigszins rekening houden met de reserveringsvolgorde. Al maak ik me daarover geen illusies. Maar is dat zo erg?

Er is veel veranderd in die twee jaar tijd. Tesla balanceerde op het randje en nog steeds niet helemaal uit de brand. Het heeft de komende kwartalen maximale omzet en marges nodig, dus de Performance-orders zullen voorgaan. Ook zullen ze vanuit oogpunt van efficiency de bouw van bepaalde uitvoeringen willen bundelen, zelfs als dat geen recht doet aan de reserveringsvolgorde.

Het valt me overigens op dat ze de Europeanen absoluut niet het vel over de oren trekken om hoge marges te behalen. Als je de BTW eraf haalt en dan de kale europrijs omrekent naar dollars, kom je maar iets boven de Amerikaanse prijzen uit. Ze absorberen dus het grootste deel van de transportkosten en de invoerheffing (10% voor complete auto's, 5% voor onderdelen die ze in Tilburg laten inbouwen).
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Ik zie trouwens de Zilveren niet tussen de opties staan bij de Nederlandse config?

Zilver is voorlopig niet leverbaar als kleur omdat het spuiten van de auto's een bottleneck was bij de productie. Dus die kleur is er (tijdelijk?) uit. Deze zilveren zal een ouder exemplaar zijn dat via parallel-import vanuit Amerika is gehaald (vandaar de vreemde laadoplossing) en door een Duitse concurrent uitgebreid onder de loep worden genomen (vandaar de drie schrijvende mannen in de auto).
 
Je kan blijkbaar ook autopilot laten activeren voor levering maar nadat de cataloguswaarde is bepaald. Dan betaal je nog steeds 5300 maar betaal je geen bijtelling en btw prive over die 5300.
Mooi als dit gelukt is. Zoals ik eerder postte: Manager vestiging Duiven had mij beloofd om aan de orde te stellen dat alle softwarematige opties buiten de catalogusprijs zouden worden gehouden. Maar bij koop voor aflevering voor het lagere bedrag.
‘Doing the right thing.’
 
  • Like
Reactions: danields
43A50D60-96C1-438D-98B4-995625B18F5F.jpeg
 
  • Like
Reactions: Michel3
Zilver is voorlopig niet leverbaar als kleur omdat het spuiten van de auto's een bottleneck was bij de productie. Dus die kleur is er (tijdelijk?) uit. Deze zilveren zal een ouder exemplaar zijn dat via parallel-import vanuit Amerika is gehaald (vandaar de vreemde laadoplossing) en door een Duitse concurrent uitgebreid onder de loep worden genomen (vandaar de drie schrijvende mannen in de auto).
Nee. Die zilveren stond maandag bij Tesla Duiven.
Is naar NL vervoerd om te gebruiken als testauto. Mogelijk is laadkarakteristiek bij EU superchargers net anders, of vanwege CCS koppeling. Waarschijnlijk oudere productie. Ook gezien afwerkniveau.
 
Ah zit ik mezelf weer onterecht 'rijk' te rekenen? Hoe zit dat dan eigenlijk? Ik dacht dat je bijtelling en btw-prive alleen over catalogus waarde betaalde en niet over accesoires?
Klopt.
Maar er is verschil tussen BV DGO en ZZP.
Als ZZP kan je van al je uitgaven BTW verrekenen en rest verrekenen met je winst. Bijtelling en BTW bijtelling betaal je over cataloguswaarde (zonder later aangeschafte accessoires/opties).
 
Ik kan inmiddels ook configureren. Zou het kunnen zijn dat Tesla-eigenaren toch nog iets eerder kunnen beginnen (of zijn er late reserveringshouders zonder Tesla die al mogen configureren)?

Ik ga dat overigens nog niet doen. Ben helemaal happy in mijn S, maar ga wel een 3 SR kopen voor mijn dochters wanneer die leverbaar is.
 
Klopt.
Maar er is verschil tussen BV DGO en ZZP.
Als ZZP kan je van al je uitgaven BTW verrekenen en rest verrekenen met je winst. Bijtelling en BTW bijtelling betaal je over cataloguswaarde (zonder later aangeschafte accessoires/opties).

Ok ik snapte je opmerking denk ik niet helemaal. Ik kijk ernaar als zzp'er. Die 5300 wordt een factuur zoals elke factuur, je betaald er btw over die je kunt verrekenen en de kosten trek je af van de winst maar je betaald er geen bijtelling of btw-prive over.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Nog geen eigenaar van een model van Tesla. Klokslag om 10.00 uur op 31 maart 2016 zijn mijn reserveringen geplaatst vanuit vestiging in Eindhoven. Ik heb nog geen e-mail ontvangen van Tesla om de auto's te configureren. Nadat ik had ingelogd, zie ik bij de reserveringen staan: "Beheren". Als ik echter op de link klik, krijg ik de melding dat er nog niet geconfigureerd kan worden en dat ik moet wachten op een e-mail van Tesla (die uiterlijk deze maand komt).