Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Is de eerste keer dat ik dit hoor.
Geloof je wel, maar ben toch verbaasd. Wat zijn de jaarlijkse kosten om wel full-connected te blijven?

Tesla to offer ‘Premium Connectivity’ internet package starting July 1

"The main difference between Tesla’s two internet packages lies in live traffic visualization, firmware updates, and in-car streaming. While all vehicles regardless of internet package would feature Tesla’s new and improved Navigation, electric cars with the Standard Connectivity package would not see live traffic visualizations, which are represented by green, orange, and red lines on the vehicle’s maps. The internet browser for the Model S and Model X and music streaming using the car’s cellular data itself would also be unavailable. "

"At around $100 a year or roughly $8.34 per month"
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ze worden als complete auto’s geïmporteerd. Kans groot dat we dezelfde banden krijgen.
Ok, dat is best interessant, stel dat ze cf. de Usa de Michelin Primacy MXM4 krijgen dan lees ik in
The case against the Pilot Sport 4S on 18" rims (retail vs OEM Tesla) #1
en de link daarin naar de miesjeliens
https://www.tirerack.com/tires/tire...&tireModel=Primacy+MXM4&partnum=345WR8MXM4PXL
dat we het hier over ( zie ook die M+S op de band ) allseason banden zouden hebben.
In kombinatie met AWD zou ik dat persoonlijk prima vinden. Ben je meteen helemaal klaar en geen gedoe met aparte winterbanden.
Afgelopen jaren als huurauto voor de wintersport steeds allseason banden gehuurd + voorwielaandrijving, dat ging ook al okay.
Ongeveer zoals hier in NL onze huidige Leaf-30kWh (is ook voorwielaandrijving ) + Michelin CrossClimate nu.
Voor die mogelijke paar keer met extreem veel sneeuw sneeuwkettingen dan.
 
Tesla to offer ‘Premium Connectivity’ internet package starting July 1

"The main difference between Tesla’s two internet packages lies in live traffic visualization, firmware updates, and in-car streaming. While all vehicles regardless of internet package would feature Tesla’s new and improved Navigation, electric cars with the Standard Connectivity package would not see live traffic visualizations, which are represented by green, orange, and red lines on the vehicle’s maps. The internet browser for the Model S and Model X and music streaming using the car’s cellular data itself would also be unavailable. "

"At around $100 a year or roughly $8.34 per month"
Oké. Bedankt. Volgde het in juli nog op afstand.
Dat is overzienbaar. Worden de kosten van de hogere streamingsnelheid al echt doorberekend, of blijft het bij de mogelijkheid?
Ik snap het op zich wel, nu het aantal auto’s toeneemt en de marges afnemen.
 
Oké. Bedankt. Volgde het in juli nog op afstand.
Dat is overzienbaar. Worden de kosten van de hogere streamingsnelheid al echt doorberekend, of blijft het bij de mogelijkheid?
Ik snap het op zich wel, nu het aantal auto’s toeneemt en de marges afnemen.

Er zijn nog geen auto's die geen premium connectivity hebben. De auto's na deze juli hebben nu allemaal nog de 1-jaar gratis dienst. Wat er precies wordt berekend is dus nog niet bekend.

Maar het enige dat je kunt streamen is Spotify en TuneIn radio. De hoeveelheid data die dat kan doen is beperkt, dus dat zal wel loslopen. Uiteraard kun je ook altijd nog Spotify over bluetooth via je telefoon streamen.

Wat voor mij relevanter zou zijn zijn traffic en sattelite view.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ok, dat is best interessant, stel dat ze cf. de Usa de Michelin Primacy MXM4 krijgen dan lees ik in
The case against the Pilot Sport 4S on 18" rims (retail vs OEM Tesla) #1
en de link daarin naar de miesjeliens
https://www.tirerack.com/tires/tire...&tireModel=Primacy+MXM4&partnum=345WR8MXM4PXL
dat we het hier over ( zie ook die M+S op de band ) allseason banden zouden hebben.
In kombinatie met AWD zou ik dat persoonlijk prima vinden. Ben je meteen helemaal klaar en geen gedoe met aparte winterbanden.
Afgelopen jaren als huurauto voor de wintersport steeds allseason banden gehuurd + voorwielaandrijving, dat ging ook al okay.
Ongeveer zoals hier in NL onze huidige Leaf-30kWh (is ook voorwielaandrijving ) + Michelin CrossClimate nu.
Voor die mogelijke paar keer met extreem veel sneeuw sneeuwkettingen dan.
All Season banden zijn geen winterbanden.
Winterbanden heb je niet alleen voor sneeuw.
Meerwaarde van winterbanden is vooral de betere grip door zachter rubber, wat nodig is onder 7 graden. Of je dat nodig hebt hangt af van waar je woont, hoe schoon die wegen gereden worden en hoeveel je rijdt. Omdat mijn leven er vanaf hangt, sta ik op echte winterbanden.
 
All Season banden zijn geen winterbanden.
Winterbanden heb je niet alleen voor sneeuw.
Meerwaarde van winterbanden is vooral de betere grip door zachter rubber, wat nodig is onder 7 graden. Of je dat nodig hebt hangt af van waar je woont, hoe schoon die wegen gereden worden en hoeveel je rijdt. Omdat mijn leven er vanaf hangt, sta ik op echte winterbanden.
Jazeker!
Zomer- winterbanden allseason lijkt net als een bijtelling een onuitputtelijk onderwerp. Het draadje Velgen en banden bijv. vanaf #5346 geeft wat dit betreft ook veel leesvoer en nog meer meningen...! :confused: Mijn post was eruit voor ik er erg in had! :D
 
04563237-2D48-4DDD-A340-60F07155515A.jpeg
Check je account regelmatig. Geen mail gezien maar wel kunnen configureren.

Non Tesla Owner
Reservering Sept ‘17
 
  • Like
Reactions: Michel3
Als niet Tesla eigenaar nog geen mail gekregen, maar net ingelogd en ik kan de auto configureren!! Dus het is toch een soort van feestdag. Helaas is het spaarvarken nog zeker niet vet genoeg. Ook heb ik bedenkingen bij het "bij de eerste groep" horen. Ergens halverwege komend jaar zal ik de knoop doorhakken en hopelijk in augustus/september de grote OK knop indrukken.

De reacties zijn hier en daar best opvallend. Sommige mensen zijn teleurgesteld dat een zeer vroege reservering niet heeft geleid tot het "als eerste" configureren. Aan de ene kant kan ik me dat voorstellen...aan de andere kant is al tijden bekend dat de volgorde van uitlevering van zoveel factoren afhankelijk is, dat het moment van reservering lang niet de meest relevante factor is bij het bepalen van het uitlevermoment of configureermoment. Ook was de verwachting dat de productie dermate hoog zou zijn opgeschroefd, dat er tussen een vroege en een latere reservering niet veel tijd zou gaan zitten.

De ontwikkeling van de Standard Range is op diverse plaatsen uitputtend behandeld en in Tesla fashion moet hierop gewacht worden. Daarbij is het nog niet eens zeker of het een "paper launch" gaat zijn. Immers zou de Model S ook luxe sedan vanaf $ 50000 worden. Dat model is echt maar heel kort geleverd geweest (S40). Daarna kwamen er vooral "waardetoevoegingen" op het model waardoor uiteindelijk ook de prijzen stegen. Wil niet zeggen dat de SR Model 3 een zelfde lot is beschoren, maar het is wel degelijk een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden. Vooral omdat Tesla dit soort beloftes/doelen flink bijstuurt wanneer dat "beter voor het bedrijf" is, of wanneer een optie minder populair blijkt te zijn.

De MR is echt (voorlopig) voor de VS. Dat model zal ongetwijfeld voor bijna 100% als meest goedkope optie in de VS worden verkocht tijdens Q1 en Q2 komend jaar wanneer de tax credit op $ 3750 blijft staan. Hoe gewenst dit model ook is...er is nog geen uitspraak dat dit model naar ons gaat komen. Dus hopen/verwachten is prima, maar erop rekenen kan een teleurstelling veroorzaken.

Ook het wachten op bepaalde kleuren/configuraties kan een langdurige tocht blijken. Tesla is de afgelopen jaren vooral bezig geweest met het "packagen" van opties en het absoluut minimaliseren van te configureren items. Deze pakketten en opties kunnen van tijd tot tijd rap veranderen. Het was ook te verwachten dat eerst de meest kostbare uitvoeringen eerst naar de EU zouden komen. Zeker toen de ontwikkelingen van de SR duidelijk werden. We moeten het dus (voorlopig) doen met wat er op de configurator staat. En heel eerlijk...de prijzen vallen reuze mee. Zeker als je de Model S prijs in de VS vergelijkt met die in NL. Het lijkt erop dat er een € 4k-5k "korting" op de Model 3 zit.

In de VS kon eerst alleen de LR RWD besteld worden, bij ons de LR AWD en de Performance. Het is niet anders. In ieder geval is nu bekend dat de Model 3 een CCS snellaadpoort heeft en dat er een Tesla dakdrager zonder zuignappen gebruik kan worden. In den beginne zal het SuperChargen nog niet gaan bij laadplekken die nog niet zijn voorzien van een tweede kabel. Ook is nog onduidelijk wat het potentieel is van de Model 3 aan een SuperCharger V3 of een CCS2 (dus vloeistof gekoeld; 350kW) laadstation. En ik zou er persoonlijk niet op rekenen dat de dakdragers beschikbaar zullen zijn voor de voorjaarsvakantie in 2019 begint ;).

Bij Tesla is het lastig in te schatten wat het "juiste" moment is een auto te kopen zodat deze exact de opties, kleuren, interieur heeft die je wilt. Uiteindelijk moet je het doen met wat er op het bepalende moment beschikbaar is. Zo is het mogelijk dat op het moment dat ik wil bestellen, de optie SAS niet uit te vinken is bij een LR uitvoering (RWD of AWD). Dat soort onzekerheden horen nu eenmaal bij Tesla. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn, en het kan daardoor een valide motivatie zijn geen auto van hen te kopen....maar voor geïnformeerden hoort dit geen donderslag bij heldere hemel te zijn. My 2 cents.
 
View attachment 358505 Check je account regelmatig. Geen mail gezien maar wel kunnen configureren.

Non Tesla Owner
Reservering Sept ‘17

WeToo.... @danields thx, goede tip om weer even ons account te controleren.
Dus net officieel besteld, de 2k aanbetaling is nu onderweg!
Onze reservering was als niet-Tesla-rijder ( maar we rijden natuurlijk wel een Leaf-30kWh dat scheelt uiteraard.... ) dd 10 aug 2017.
Suc6 iedereen met bestellen!
 
Als niet Tesla eigenaar nog geen mail gekregen, maar net ingelogd en ik kan de auto configureren!! Dus het is toch een soort van feestdag. Helaas is het spaarvarken nog zeker niet vet genoeg. Ook heb ik bedenkingen bij het "bij de eerste groep" horen. Ergens halverwege komend jaar zal ik de knoop doorhakken en hopelijk in augustus/september de grote OK knop indrukken.

De reacties zijn hier en daar best opvallend. Sommige mensen zijn teleurgesteld dat een zeer vroege reservering niet heeft geleid tot het "als eerste" configureren. Aan de ene kant kan ik me dat voorstellen...aan de andere kant is al tijden bekend dat de volgorde van uitlevering van zoveel factoren afhankelijk is, dat het moment van reservering lang niet de meest relevante factor is bij het bepalen van het uitlevermoment of configureermoment. Ook was de verwachting dat de productie dermate hoog zou zijn opgeschroefd, dat er tussen een vroege en een latere reservering niet veel tijd zou gaan zitten.

De ontwikkeling van de Standard Range is op diverse plaatsen uitputtend behandeld en in Tesla fashion moet hierop gewacht worden. Daarbij is het nog niet eens zeker of het een "paper launch" gaat zijn. Immers zou de Model S ook luxe sedan vanaf $ 50000 worden. Dat model is echt maar heel kort geleverd geweest (S40). Daarna kwamen er vooral "waardetoevoegingen" op het model waardoor uiteindelijk ook de prijzen stegen. Wil niet zeggen dat de SR Model 3 een zelfde lot is beschoren, maar het is wel degelijk een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden. Vooral omdat Tesla dit soort beloftes/doelen flink bijstuurt wanneer dat "beter voor het bedrijf" is, of wanneer een optie minder populair blijkt te zijn.

De MR is echt (voorlopig) voor de VS. Dat model zal ongetwijfeld voor bijna 100% als meest goedkope optie in de VS worden verkocht tijdens Q1 en Q2 komend jaar wanneer de tax credit op $ 3750 blijft staan. Hoe gewenst dit model ook is...er is nog geen uitspraak dat dit model naar ons gaat komen. Dus hopen/verwachten is prima, maar erop rekenen kan een teleurstelling veroorzaken.

Ook het wachten op bepaalde kleuren/configuraties kan een langdurige tocht blijken. Tesla is de afgelopen jaren vooral bezig geweest met het "packagen" van opties en het absoluut minimaliseren van te configureren items. Deze pakketten en opties kunnen van tijd tot tijd rap veranderen. Het was ook te verwachten dat eerst de meest kostbare uitvoeringen eerst naar de EU zouden komen. Zeker toen de ontwikkelingen van de SR duidelijk werden. We moeten het dus (voorlopig) doen met wat er op de configurator staat. En heel eerlijk...de prijzen vallen reuze mee. Zeker als je de Model S prijs in de VS vergelijkt met die in NL. Het lijkt erop dat er een € 4k-5k "korting" op de Model 3 zit.

In de VS kon eerst alleen de LR RWD besteld worden, bij ons de LR AWD en de Performance. Het is niet anders. In ieder geval is nu bekend dat de Model 3 een CCS snellaadpoort heeft en dat er een Tesla dakdrager zonder zuignappen gebruik kan worden. In den beginne zal het SuperChargen nog niet gaan bij laadplekken die nog niet zijn voorzien van een tweede kabel. Ook is nog onduidelijk wat het potentieel is van de Model 3 aan een SuperCharger V3 of een CCS2 (dus vloeistof gekoeld; 350kW) laadstation. En ik zou er persoonlijk niet op rekenen dat de dakdragers beschikbaar zullen zijn voor de voorjaarsvakantie in 2019 begint ;).

Bij Tesla is het lastig in te schatten wat het "juiste" moment is een auto te kopen zodat deze exact de opties, kleuren, interieur heeft die je wilt. Uiteindelijk moet je het doen met wat er op het bepalende moment beschikbaar is. Zo is het mogelijk dat op het moment dat ik wil bestellen, de optie SAS niet uit te vinken is bij een LR uitvoering (RWD of AWD). Dat soort onzekerheden horen nu eenmaal bij Tesla. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn, en het kan daardoor een valide motivatie zijn geen auto van hen te kopen....maar voor geïnformeerden hoort dit geen donderslag bij heldere hemel te zijn. My 2 cents.
...En dan zijn er nog de ‘off-menu’ opties, die je alleen via een verkoopadviseur kunt bestellen. Zo zou het mogelijk moeten zijn om nu al Full Self Driving te kopen, ook al zit dat niet in de configurator. Evenzo waren recent bepaalde kleur- en interieuropties uitsluitend ‘off menu’ verkrijgbaar.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Bij Tesla is het lastig in te schatten wat het "juiste" moment is een auto te kopen zodat deze exact de opties, kleuren, interieur heeft die je wilt. Uiteindelijk moet je het doen met wat er op het bepalende moment beschikbaar is. Zo is het mogelijk dat op het moment dat ik wil bestellen, de optie SAS niet uit te vinken is bij een LR uitvoering (RWD of AWD). Dat soort onzekerheden horen nu eenmaal bij Tesla. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn, en het kan daardoor een valide motivatie zijn geen auto van hen te kopen....maar voor geïnformeerden hoort dit geen donderslag bij heldere hemel te zijn. My 2 cents.

Waar staat SAS voor?